Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2003, 19:30
Laara
Laara is offline
Ik schrijf regelmatig (korte) verhalen en nu wilde ik er es één aan anderen laten lezen. Ik ben er niet tevreden over, ik hoop dat ik er door jullie commentaar achterkom wat er mis mee is. Opbouwende kritiek dus alsjeblieft



De nacht dat zij de hemel kuste

Ze is een mooie jonge vrouw. Een vrouw van de wereld die weet wat ze wil, en hoe ze dat gaat bereiken. Niets staat haar in de weg. Haar oneindige zelfverzekerdheid laat haar geloven dat er voor haar geen grenzen zijn. Zij krijgt wat ze wil. Altijd. Dat ze met al haar succes niet erg geliefd is kan ze begrijpen, jaloezie geeft beginnende vriendschappen weinig kans. Rouwig is ze er niet om, ze zit niet te wachten op hulpeloze scharminkels die meeliften met haar geluk. Anderen zouden het arrogantie noemen, zij spreekt liever van zelfkennis en de kracht haar mogelijkheden uit te buiten. Na weer een hoofdstuk afgesloten te hebben is ze toe aan iets nieuws. Een uitdaging, iets waar ze zich met hart en ziel op kan storten. Natuurlijk weet ze al wat het is, hoe kan het ook anders.
Met haar koffer op de achterbank rijdt Selene weg. De wind waait door haar woeste krullen, en met de kriebels van het nieuwe avontuur in haar buik trapt ze het gaspedaal nog iets dieper in. In een razend tempo bereikt ze de stad waar ze de komende maanden zal leven. Verlegen draait ze een krul om haar vinger, slaat haar ogen neer en lacht de makelaar vervolgens uitdagend toe. Hij trapt erin en het appartement is geregeld.
Ze heeft geen rust, nooit gehad ook, diezelfde middag is ze helemaal gesetteld. Dan uit eten. Een ander zou zich ongemakkelijk kunnen voelen, alleen een vol restaurant binnengaan. Selene niet. Alle ogen zijn op haar gericht als ze naar haar tafeltje loopt. Ze is alles wat de vrouwen willen zijn en de mannen willen neuken. En dat weet ze.
Lang hoeft ze niet te wachten. Hij kijkt even zoekend rond, loopt naar haar toe, waarna hij haar op haar wang kust en aanschuift. De avond is geweldig, het eten verrukkelijk en de wijn íets te veel. Zin om te slapen hebben ze niet en gelukkig geeft een vriend van hem, net deze avond, een groot feest. Ze danst verleidelijk en hij kijkt haar met smachtende ogen aan. Hij wil haar, zij wil hem. Het lukt haar opnieuw.
Een lange nacht, gloeiende lichamen en dan het verlossende einde. Selene kust de hemel waarna zij wegzakt in een eindeloze slaap.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2003, 20:25
Laara
Laara is offline
hij was weg

ik toch graag commentaar eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:55
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Het begin leest niet lekker. Heeft wel een leuk idee, maar leest niet lekker. Je hebt een poos lang dezelfde zinsconstructie, wissel de volgorde van zinsdelen af. Dat leest lekkerder.
Je verhaal zelf vind ik niet zoveel inhoude hebben... er gebeurt mijns inziens te weinig.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08
Verhalen & Gedichten [verhaal] Om mijn biggetje
heldine
2 17-02-2004 16:42
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen oud nederlands...vraagje
Toet0r
13 18-02-2003 13:57
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
ARTistiek (verhaal) Zij zoenen
Woodstock
7 05-04-2002 15:26
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 10:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.