Oud 18-02-2002, 21:59
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik heb al heel lang blaasontsteking *ut zal wel chronisch zijn dan* en ik probeer het nu te bestrijden met wat handige sapjes en pilletjes. Ik ben namelijk al vaak naar de dokter geweest en heb wel 5 kuurtjes gehad, maar het helpt niet. Ik wil niet weer naar de dokter, want dan moet ik een plastest doen en dat wil ik ZEKER niet..!

Duzz.. heeft iemand misschien tips over blaasontsteking bestrijding?!
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 22:35
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Zorg er in ieder geval voor dat je warme kleding draagt die niet strak zit en dat je je urine niet te lang ophoudt als je moet plassen. Als je op het toilet je ontlasting gedaan hebt, veeg je dan van voor naar achter schoon. Doe je het andersom, dan heb je kans dat bacteriën uit je anus in de urinebuis terecht kunnen komen, wat een mogelijke oorzaak voor blaasontsteking is. Mocht je geslachtsgemeenschap hebben gehad, plas dan na afloop je hele blaas leeg zodat de urine alles schoon kan spoelen.
Mocht je een blaasontsteking aan voelen komen, zorg dan dat je zo veel mogelijk drinkt. Je moet dan misschien wel vaker plassen, maar zo wordt je blaas in ieder geval schoongespoeld.

[Dit bericht is aangepast door mathfreak (18-02-2002).]
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 22:46
kizzy
kizzy is offline
heej,

ik heb daar ook erg last van gehad.. idd na geslachtsgemeentschap plassen... enne er zijn ook veenbescapsules (ofzoiets) die slik ik nu en 't helpt wel een klein beetje,

verder veel water drinken.. enne 't is inderdaad irritant en je kan er haast nietz aan doen succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 11:20
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Drink heeeeel veel water met citroen sap erin dat helpt goed
Helaas als je het zo lang al hebt gaat het waarschijnlijk niet echt meer vanzelf over, dus ik zou als ik jou was toch naar de huisarts gaan voor die plastest, niks engs aan
Als je niet goed oppast heb je anders straks ontstoken nieren en dat heb ik ook eens gehad is niet cool
Bij mij hielpen trouwens eerst kuren ook niet , had er 3 gehad uiteindelijk is het weggegaan toen ik bij de homeopaat was geweest
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 14:01
Verwijderd
Sinaasappelsap, na sex plassen en ik gebruik zelf Cantharis D6 van VSM, bij mij is het dan binnen een dag of twee al over...

Dus mijn tip: Cantharis D6 (VSM) of Cantharis Pentarkan (VSM)

Succes!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 15:16
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
je kan beter toch naar de dokter gaan, want als je dat niet doet kan je idd iets aan je nieren krijgen!
ik dacht ook een keer: och, het gaat vanzelf wel weer over, ja het ging ook over, totdat ik nierbekkenondsteking kreeg en dat doet echt veel meer pijn dan een blaasondsteking!
__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 15:18
crazy_ ella
Avatar van crazy_ ella
crazy_ ella is offline
veel water drinken en citroen is ook erg goed.
dus van die pilletjes
maar ga wel naar de dokter voor antibiotica anders kun je inderdaad een nierbekkenontsteking krijgen..
en een plastest stelt niks voor.
je vangt ochtendurine op en dan lever je in en daar gaan ze naar kijken.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 18:07
Verwijderd
vitaminepillekes en verse jus d'orange zuipe en eeehm pille hale bij de dokter ofzo, ehm zo lang mogelijk je unrine ophouden zo dat het zo min mogelijk pijn doet als je naar de wc moet.....zo doe ik het...succes, en beterschap
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 17:31
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
gewoon naar de dokter gaan. Die plas mag je op het toillet opvangen, hoor! Is dus niet eng, ofzow. Succes
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 22:32
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
bij mij heeft het volgende geholpen:

heel veel water drinken per dag (zo'n 3 liter, niet TE veel, 3 liter is voldoende of misschien zelfs te veel eigenlijk) en de eerste week 3x per dag (en later 2x per dag en als het beter gaat afbouwen) cranberry. het beste zijn capsules, maar er is ook sap. maar sap helpt niet zo heel goed, al had ik het er ook bij gedaan.

hmmz, beetje dit onsamenhangende verhaal samenvatten:

heel veel water drinken per dag, cranberry slikken, te koop in een natuurvoedingswinkel. de eerste paar dagen of de eerste week 3x per dag een capsule, daarna 2x per dag. ernaast kan je eventueel ook nog cranberrysap (niet aangezoet) nemen (ik deed een laagje cranberrysap en dan aanvullen met water). als het beter gaat langzaam afbouwen. je kan ter preventie nog één keer per dag cranberry blijven slikken (doe ik ook). nadeel: cranberry is duur. voordeel: je hoeft niet van die rotzooi te slikken.
als je koorts krijgt door de ontsteking moet je toch ff naar je huisarts gaan, maar misschien kan dit het de volgende keer helpen voorkomen.

suiker is erg slecht voor je blaas overigens.

ik hoop dat je er wat aan hebt, als je nog iets wil vragen kan je me eventueel ook nog mailen.

veel sterkte!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 13:35
DarkCat
DarkCat is offline
Ik heb t pas ook gehad... nogal acuut... kwerd wakker sochtends na t uitgaan bij een paar vrienden en mn blaas deed pijn.. plassen deed ontzettend veel pijn en khad de hele dag aandrang.. dus ik voelde de bui al hangen

Ik was er binnen een week vanaf (ook al merk ik dat mn blaas nog wel beetje opspeelt af en toe) door de volgende dingen:
  • Naar de dokter gaan voor medicijnen. Kreeg n kuurtje mee.
  • De hele dag door genoeg drinken, met de nadruk op de hele dag door. Voordat ik blaasontsteking kreeg dronk ik meestal voor 3 uur smiddags niets, had geen dorst en dacht er niet aan. Dat is heel slecht!
  • Geen alcohol. Alcohol is sowieso vergif, dat moet worden afgebroken door je lichaam. Het onttrekt ook vocht aan je lichaam, dat je juist hard nodig hebt.
  • Lekker warm aankleden. Een goeie broek dus die een beetje hoog zit. Jas dicht op de fiets en geen rokken of jurkjes
  • Vaak naar de wc gaan. Dat zorgt ervoor in combinatie met veel drinken, dat je blaas schoongespoeld wordt en bacterien minder kans krijgen om zich lekker te vermenigvuldigen (wat prima gaat in stilstaand water).
  • En wat altijd goed is als je ziek bent: rust nemen, goed slapen, gezond gevarieerd eten, extra vitamines (vooral vitamine c!)...

Advies dat ik ook gekregen heb: als je eenmaal blaasontsteking gehad hebt, ben je er daarna vatbaarder voor. Ik probeer dus nu maar om sochtends iets te drinken, maar t gaat me niet echt goed af. Ik drink sochtends om half 8 wat, en dan rond 1 uur wat... nja tis al meer als eerst

Cat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 20:38
kipfilet
kipfilet is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Mocht je geslachtsgemeenschap hebben gehad, plas dan na afloop je hele blaas leeg zodat de urine alles schoon kan spoelen.

[Dit bericht is aangepast door mathfreak (18-02-2002).]
En voor de gemeenschap een glas water drinken helpt ook.
__________________
Ben weer vrijgezehehel!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 20:50
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Geen strakke broeken dragen, cranberrysap drinken, veel water drinken... en ja, toch maar even met een jampotje ochtendurine naar de dokter.
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid blaasontsteking gevoel
Megamandy
4 28-10-2014 18:36
Lichaam & Gezondheid blaasontsteking door sexen
martine17
10 22-05-2006 22:30
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 19:22
Lichaam & Gezondheid Tip tegen blaasontsteking
martine17
10 26-05-2003 16:56
Lichaam & Gezondheid wat heb jij ?
sicilion
85 18-01-2003 13:55
Seksualiteit blaasontsteking door sex
martine17
8 30-04-2002 17:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.