Oud 04-04-2012, 20:24
shadyy
shadyy is offline
hallo allemaal,ik heb echt een hele belangrijke vraag. weet iemand of een 6,5 een compensatiepunt is op het tweede rapport, dus niet eindrapport. ik zit nu in 4 havo,kan iemand alsjeblieft even reageren??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2012, 20:40
Verwijderd
Compensatiepunten heb je toch nog helemaal niet nodig op je tweede rapport? Als je in 4 havo zit, en je wil overgaan dan tellen de punten op je eindrapport.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 21:55
shadyy
shadyy is offline
ooh echt ik sta namelijk nu niet op overgaan ik heb nu 2 onvoldoendes een 4 en een 5, maar ik mag dit jaar namelijk niet meer blijven zitten ik doe voor de tweede keer 4havo
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 22:09
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Zoals Em. al zei in het andere topic verschilt dat sterk per school. Opzoeken in je examenreglement of overgangsregeling dus.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 23:03
Verwijderd
Ja, maar dan nog je hebt er niets aan om nu op te zoeken of je cijfer van nu compenseert, want het gaat om je eindcijfer! Je eindcijfer moet uiteindelijk compenseren. En sowieso, in plaats van je druk te maken over of je cijfers wel compenseren kun je imo beter tijd besteden aan school om te zorgen dat je niet hoeft te compenseren.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 23:43
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja, maar dan nog je hebt er niets aan om nu op te zoeken of je cijfer van nu compenseert, want het gaat om je eindcijfer!
Ik ging er vanuit dat ze wilde bepalen of ze op grond van dit tussenrapport "op overgaan of zitten blijven staat"

En inderdaad, het is beter niet te hoeven compenseren, shadyy!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 10:14
shadyy
shadyy is offline
dus als ik aan op overgasn sta op mijn eindrapport zou ik dus over kunnen gaan?en dan worden de cijfers dus wel gewoon afgerond dus een 6,5 word 7 is dus een compensatiepunt?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 10:30
Verwijderd
Hangt er net vanaf, dat verschilt per school en moet je dus opzoeken. Bij ons deden ze niet aan afronden, een 6.5 was een 6.5, geen 7. Maar nogmaals, in plaats van je hierom zorgen maken, zoek het op of ga aan het werk zodat je niet hoeft te compenseren.

En lees alsjeblieft wat er wordt gezegd.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 15:39
Verwijderd
wat hier boven ook al gezegd is, zorg er voor dat je niet hoeft te compenseren en maak van je 5 een 5,5 en van je 4 een 5, dan heb je al heel wat opgelost. Als je echt je best doet moet dat prima mogelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 17:59
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Voor de duidelijkheid, compensatiepunten zijn alleen van belang op het eindrapport.

Heb je een 4, dan moeten daar twee zevens of een 8.0 tegenover staan (er wordt op het eindrapport afgerond neem ik aan dus 2 x 6.5 OF 1 x 7.5)
Heb je een 5, dan moet daar een zeven tegenover staan

Je mag maximaal 3 minpunten in 2 onvoldoendes (bijna zeker) hebben, dus een 4 en een 5 die je vervolgens compenseert met het bovengenoemde. Twee vieren = 4 minpunten = blijven zitten en 3 vijven is wel 3 minpunten maar 3 onvoldoendes = ook blijven zitten.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 21:04
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Voor de duidelijkheid, compensatiepunten zijn alleen van belang op het eindrapport.

Heb je een 4, dan moeten daar twee zevens of een 8.0 tegenover staan (er wordt op het eindrapport afgerond neem ik aan dus 2 x 6.5 OF 1 x 7.5)
Heb je een 5, dan moet daar een zeven tegenover staan

Je mag maximaal 3 minpunten in 2 onvoldoendes (bijna zeker) hebben, dus een 4 en een 5 die je vervolgens compenseert met het bovengenoemde. Twee vieren = 4 minpunten = blijven zitten en 3 vijven is wel 3 minpunten maar 3 onvoldoendes = ook blijven zitten.
Dat verschilt enorm per school. Topicstarter heeft hier niets aan.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 23:15
shadyy
shadyy is offline
okee bedankt voor jullie hulp ik ga gewoon proberen mijn onvoldoendes weg te werken, zodat ikcme geen zorgen hoef te maken over die compensatiepunten
Met citaat reageren
Oud 06-04-2012, 12:00
Verwijderd
En als je het toch precies wil weten, kun je het aan je mentor vragen!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2012, 13:19
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Dat verschilt enorm per school. Topicstarter heeft hier niets aan.
Hoe kan dit nou ENORM per school verschillen? Dit zijn algemene eisen, zowat elke school werkt met de 3-minpunten regel slimmerd. Een school kan sowieso niet zeggen dat ze niet met compensatiepunten werken, want bij de eindexamencijfers weegt dit mee voor het gemiddelde
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 06-04-2012, 14:07
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hoe kan dit nou ENORM per school verschillen? Dit zijn algemene eisen, zowat elke school werkt met de 3-minpunten regel slimmerd.
Nee, wat je zegt klopt niet. Scholen zijn wettelijk geheel vrij om hun eigen overgangsnormen te bepalen. Als je zoekt op "overgangsnormen" op Google zie je dat al.

Scholen zeggen bijv. dat je overgaat als je "maximaal 2 cijfers lager dan 6, maximaal 1 cijfer lager dan 5, geen cijfers lager dan 4" hebt. Geen gedoe met dat je een 5 met een 7 kunt/moet compenseren of zoiets.

Citaat:
Een school kan sowieso niet zeggen dat ze niet met compensatiepunten werken, want bij de eindexamencijfers weegt dit mee voor het gemiddelde
We hebben het hier over overgaan, niet over slagen. Dat is andere regelgeving.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2012, 14:41
shadyy
shadyy is offline
voor een 5 moet ik 1 compensatiepunt hebben en voor een 4 2 compensatie,
voor een 4 en 5 drie compensatiepunten dus dan moet ik 3 zevens staan of 2 achten of een 9
Met citaat reageren
Oud 07-04-2012, 15:56
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Is dat het systeem van jouw school? Of verzin je dat nu zelf? Want als je dit niet gevonden hebt in de overgangsregeling van jouw school, zou het zomaar kunnen dat het bij jouw school zo is dat je met een vier en een vijf niet overgaat of dat je bespreekgeval bent. Alleen compensatiepunten is niet genoeg, want er zit wel een maximum aan het aantal onvoldoendes dat je mag staan of hoe 'diep' die onvoldoendes zijn.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2012, 16:22
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Je moet zeker kijken naar de overgangsnormen van je school als je dat nog niet gedaan hebt, shadyy. Ook bij ons heb je voor een 4 en een 5 drie compensatiepunten nodig. Met een 7 heb je er waarschijnlijk maar een. Verder moet je ook opletten voor welk vak je de 7 hebt, bij ons tellen cultuurvakken namelijk nog minder.

Kun je niet naar je mentor gaan, of een afdelingsleider? Die weten de regeling vast tot in de puntjes, en kunnen er dan samen met jou naar kijken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-04-2012, 13:07
shadyy
shadyy is offline
dat is het systeem van onze school. ik snap niet hoe de normen zo kunnen verschillen per school
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 14:40
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ah dat valt wel mee. Meestal willen ze dat je het compenseert naar een 6, maar mag het niet te zwaar (geen 3) en niet te veel (geen drie 5'en of twee 4'en) zijn.

Ben je er al uit eigenlijk? Met nog meer dan een maand te gaan kun je ze misschien prima wegwerken, of van die ene 7 een acht maken en van een willekeurig zesje een 7, dan moet je even nagaan wat voor toetsen je nog krijgt. Dan win je al drie overpunten
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 22:08
shadyy
shadyy is offline
ik sta voor nederlands engels en maatschappijleer een 7,
voor maatschappijleer telt die 7 toch wel mee als compensatie?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 23:04
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
ik sta voor nederlands engels en maatschappijleer een 7,
voor maatschappijleer telt die 7 toch wel mee als compensatie?
Nogmaals: dat ligt aan je school. Zoek het op in de schoolgids, of vraag het aan je mentor of afdelingscoordinator.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 09:16
shadyy
shadyy is offline
ik heb het gevraagd en ik sta nu dus net op overgaan, ik hoop dat mijn mentor niet gaat zeiken, zij loopt steeds te zeggen of mbo niet beter is, dat ik teveel moeite doe voor havo , maar ik wil niet naar mbo, dan kon ik net zo goed vorig jaar gaan, maar de laatste periode ga ik echt proberen alles op te halen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 11:45
levike1
levike1 is offline
Citaat:
ooh echt ik sta namelijk nu niet op overgaan ik heb nu 2 onvoldoendes een 4 en een 5, maar ik mag dit jaar namelijk niet meer blijven zitten ik doe voor de tweede keer 4havo
dan heb je 3 onvoldoendes en dat betekend dat je een bespreek geval wordt.
in ieder geval op het VMBO is het zo geregeld
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 14:28
shadyy
shadyy is offline
nou bij ons ben je dan geen bespreekgeval hoor je mag een 4 en 5 staan dat zijn 3 tekortpunten en dan moet je daar wel 3 zevens tegenover staan, dat sta ik nu dus,ik hoop dat ik alles nog kan ophalen en overga aan het eind van het jaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2012, 15:33
Verwijderd
Bij ons mag je in havo 4 maar twee tekorten hebben, en maximaal 1 tekort tussen de vakken wiskunde, Engels en Nederlands. Gewoon nog even heel hard proberen te werken en het proberen te halen! Misschien is het nog wel op te halen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 20:11
shadyy
shadyy is offline
ik sta op dit moment een 4 en een 5,2,
en ik heb ook genoeg compensatiepunten, maar mijn mentor zegt steeds dat ik moet nadenken over het mbo. dat zei ze al toen ik het eerste rapport kreeg, en toen had ik alleen 1 compensatiepunt tekort. ik heb echt een *mentor, ze wil mij gewoon meteen naar het mbo sturen. nou heb ik maandag een mentorgesprek, en ik hoop dat ze niet weer over mbo begint, maar kan je ook gewoon niet bevorderd worden naar de volgende klas ook al sta je op overgaan?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 20:18
Verwijderd
Volgens mij kunnen ze je niet niet over laten gaan als je gewoon op overgaan staat. Tenzij je je waar misdraagt en van school gestuurd wordt. Misschien is je mentor bang dat je het volgend jaar in havo 5 niet kan redden. Ik denk dat je het er gewoon in het mentorgesprek over moet hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 16:39
shadyy
shadyy is offline
ik denk dat ik echt de enige ben die het voor de tweede keer weer verknalt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 19:21
shadyy
shadyy is offline
nog ff een vraagje, het is toch niet zo dat je maar 1 onvoldoende uit je vakkenpakket mag hebben? ik sta namelijk voor natuurkunde en scheikunde onvoldoende, ik vroeg het aan mijn mentor maar zij wist het niet
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 19:34
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
nog ff een vraagje, het is toch niet zo dat je maar 1 onvoldoende uit je vakkenpakket mag hebben? ik sta namelijk voor natuurkunde en scheikunde onvoldoende, ik vroeg het aan mijn mentor maar zij wist het niet
Ligt aan je school. Je mentor kan dat zo opzoeken... Vraag het anders aan je afdelingshoofd.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 22:02
Verwijderd
Bij ons op school mocht je niet 2 onvoldoendes binnen je profielvakken. Voor N&G hield dat dus in: Niet voor biologie én scheikunde ofzoiets. De standaard vakken vallen erbuiten, en je keuzevakken ook.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 07:08
Verwijderd
Dit zijn bij ons de overgangsnormen:

Citaat:
‘De leerling die eindexamen HAVO heeft afgelegd is geslaagd als hij voldoet aan de door de minister vastgestelde normen:’
· bij het CSE in moet het gemiddelde van de onafgeronde CSE-cijfers van alle vakken samen minimaal een 5,5 zijn*
· alle eindcijfers 6 of hoger zijn
· er één 5 is en alle overige cijfers 6 of hoger zijn
· er één 4 is en alle overige eindcijfers 6 of hoger zijn en het gemiddelde van de afgeronde eindcijfers minimaal een 6,0 is
· er twee vijven zijn of één 5 en één 4 en alle overige afgeronde eindcijfers 6 of hoger zijn en het gemiddelde van de afgeronde eindcijfers minimaal een 6,0 is
· er maximaal één 5 (als afgerond eindcijfer) bij de vakken Ne, En en wiskunde is
· de afzonderlijke eindcijfers van het combinatiecijfer elk minimaal een 4 zijn*
· bovendien moeten LO en CKV voldoende of goed afgesloten zijn
Bij ons zou het dus wel mogen geloof ik. Maar zoals dat eerder is gezegd is dat bij elke school anders. Misschien moet je even naar een andere leraar of naar een afdelingsleider gaan, die kunnen je vast meer vertellen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 10:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dit zijn bij ons de overgangsnormen:



Bij ons zou het dus wel mogen geloof ik. Maar zoals dat eerder is gezegd is dat bij elke school anders. Misschien moet je even naar een andere leraar of naar een afdelingsleider gaan, die kunnen je vast meer vertellen.
Dat is de slaag-/zakregeling voor 5 Havo. Die is voor elke school gelijk. De overgangsnormen in 4 Havo zijn anders
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 12:39
Verwijderd
Het staat bij ons bij de overgangsnormen van HAVO 4 hoor! Maar, die zijn bij ons hetzelfde als bij het examenjaar dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 12:48
Verwijderd
Bij ons op school zijn de overgangsnormen voor de bovenbouw ook hetzelfde als de slaag-/zakregeling voor de eindexamenklassen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-04-2012, 12:59
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Bij ons op school zijn de overgangsnormen voor de bovenbouw ook hetzelfde als de slaag-/zakregeling voor de eindexamenklassen.
Citaat:
Het staat bij ons bij de overgangsnormen van HAVO 4 hoor! Maar, die zijn bij ons hetzelfde als bij het examenjaar dacht ik.
Even afgezien van dat de tekst nogal slecht geformuleerd is dan, is het wel een mooi voorbeeld van weer een school die niet zo'n strikt stelsel van compensatiepunten hanteert.

Ik hoop dat shadyy nu echt snapt dat ze dit soort dingen moet navragen bij haar school om erop te kunnen vertrouwen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 19:47
shadyy
shadyy is offline
jaaa ik weet wat de overgangsnormen zijn in 4havo dat ueb ik vorig jaar al gevraagd maar ik dacht dat je voor elk rapport voldoende moest staan en wist miet dat het eindrapport het overgangsrapport was, ik snap heus wel dat de overgangsnormen per school veranderen, reageer dan toch lekker niet. ik wou gewoon weten wat de normen zijn bij andere scholen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 19:51
shadyy
shadyy is offline
Citaat:
Even afgezien van dat de tekst nogal slecht geformuleerd is dan, is het wel een mooi voorbeeld van weer een school die niet zo'n strikt stelsel van compensatiepunten hanteert.

Ik hoop dat shadyy nu echt snapt dat ze dit soort dingen moet navragen bij haar school om erop te kunnen vertrouwen
en trouwens kikaa heeft gelijk, in 4havo wordt ook de slaag/zak regeling toegepast, dus ik weet niet wat je praat.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 19:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
ik wou gewoon weten wat de normen zijn bij andere scholen.
Eerste keer dat je dat zegt, mooi zo

Citaat:
en trouwens kikaa heeft gelijk, in 4havo wordt ook de slaag/zak regeling toegepast, dus ik weet niet wat je praat.
De slaag-/zakregeling en compensatiepunten (tegenover een 5 een 7, tegenover een 4 een 8) gaan niet samen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2015 [ALG] compensatiepunten
daantje_ros
2 28-05-2015 22:35
Eindexamens 2014 [ALG] Compensatiepunten
miesxmoes
2 13-05-2014 20:00
Algemene schoolzaken slaag ik zo?
erobink
9 11-02-2010 18:19
Algemene schoolzaken Overgangsnorm...
L Boksha
6 01-04-2002 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.