Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2006, 09:31
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Ik heb een vraag en ik kom er maar niet uit.

Ik zit nu in het 2e jaar van muziektherapie en ik heb afgelopen week mijn propedeuse gehaald. Nu ga ik stoppen met de opleiding en kan ik instromen in het 2e jaar van SPH in Utrecht.
(deze twee opleidingen vallen beiden onder de HU).
Nu moet ik deze wijziging dus doorgeven aan de IB-groep, alleen kan ik nergens vinden waar je kan invullen dat je in het TWEEDE jaar begint Of maakt dat verder niet uit?

Kan iemand mij uit de brand helpen?
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2006, 09:58
Trala
Trala is offline
Ik heb geen idee, maar je kan natuurlijk altijd even bellen Dan weet je t gelijk zonder moeilijk te doen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 10:09
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Da's waar, maar dat wil ik eigenlijk voorkomen omdat ik anders weer 100 jaar in de wacht sta... Vandaar ook mijn post.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:37
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik zou gewoon even bellen. Ik moest ook een keer wat doorgeven, werd direct geholpen en het was meteen aangepast.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 19:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat het niet hoeft omdat je al ingeschreven staat bij de Hogeschool en je van de IB-Groep anders alleen maar nieuwe inschrijfpapieren van de Hogeschool krijgt die je nu dus al hebt. Wel moet je je studie wijzigen. Ik weet alleen niet zeker of dit nu nog klopt, er verandert zo vaak iets bij die IBG
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 11:34
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Tsu schreef op 26-06-2006 @ 11:09 :
Da's waar, maar dat wil ik eigenlijk voorkomen omdat ik anders weer 100 jaar in de wacht sta... Vandaar ook mijn post.
Moet je om 12 uur 's middags bellen, heb ik vandaag ook gedaan, en ik werd GELIJK geholpen. Dat had ik nog nooit meegemaakt
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 15:22
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 27-06-2006 @ 12:34 :
Moet je om 12 uur 's middags bellen, heb ik vandaag ook gedaan, en ik werd GELIJK geholpen. Dat had ik nog nooit meegemaakt


Oenkie, dat ga ik onthouden
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 17:14
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Tsu schreef op 26-06-2006 @ 10:31 :
Ik heb een vraag en ik kom er maar niet uit.

Ik zit nu in het 2e jaar van muziektherapie en ik heb afgelopen week mijn propedeuse gehaald. Nu ga ik stoppen met de opleiding en kan ik instromen in het 2e jaar van SPH in Utrecht.
(deze twee opleidingen vallen beiden onder de HU).
Nu moet ik deze wijziging dus doorgeven aan de IB-groep, alleen kan ik nergens vinden waar je kan invullen dat je in het TWEEDE jaar begint Of maakt dat verder niet uit?

Kan iemand mij uit de brand helpen?
ik zit met precies hetzelfde!! alleen, maar ze snappen mij niet bij de IBG ik heb het wel 20 keer uitgelegd (toen ik eindelijk geholpen werd) en nog snappen ze het niet. volgens de decaan is het 'gewoon' veranderen van opleiding, maar dat is het helemaal niet.

Weet je inmiddels al hoe het moet? anders moet ik er voor de zoveelste keer maar weer over gaan bellen
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 18:59
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
dark princess schreef op 30-06-2006 @ 18:14 :
ik zit met precies hetzelfde!! alleen, maar ze snappen mij niet bij de IBG ik heb het wel 20 keer uitgelegd (toen ik eindelijk geholpen werd) en nog snappen ze het niet. volgens de decaan is het 'gewoon' veranderen van opleiding, maar dat is het helemaal niet.

Weet je inmiddels al hoe het moet? anders moet ik er voor de zoveelste keer maar weer over gaan bellen
Nee ik weet nog steeds niet precies hoe en wat. Ik vind het echt irritant, dat mijn (oude) school dat niet ff kan wijzigen. Want ik ga niet naar een totaal andere school, ik verander alleen van opleiding binnen de HU. HEEL VERVELEND

Maar ik heb eigenlijk nog niet kunnen bellen, geen tijd voor gehad. Maar is bellen de beste oplossing? Ik heb wel een mailtje gestuurd en uitgelegd hoe en wat, en dit kreeg ik terug:

Beste Tsuey,

Wijzigingen kun je doorgeven via Mijn IB-Groep of met de
wijzigingsapplicatie op onze internetsite (onder Direct iets regelen),

Met vriendelijke groet,
Jolanda Siesling
Regioteam Noord-Holland
www.ib-groep.nl


Ik ben daar dus geweest, maar ik begrijp er niets van hoe en wat. Het staat ZO onduidelijk aangegeven. Nergens staat dat je vanaf het 2e jaar kan enzo. Dus dat is echt vaag
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 15:22
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Tsu schreef op 01-07-2006 @ 19:59 :
Nee ik weet nog steeds niet precies hoe en wat. Ik vind het echt irritant, dat mijn (oude) school dat niet ff kan wijzigen. Want ik ga niet naar een totaal andere school, ik verander alleen van opleiding binnen de HU. HEEL VERVELEND

Maar ik heb eigenlijk nog niet kunnen bellen, geen tijd voor gehad. Maar is bellen de beste oplossing? Ik heb wel een mailtje gestuurd en uitgelegd hoe en wat, en dit kreeg ik terug:

Beste Tsuey,

Wijzigingen kun je doorgeven via Mijn IB-Groep of met de
wijzigingsapplicatie op onze internetsite (onder Direct iets regelen),

Met vriendelijke groet,
Jolanda Siesling
Regioteam Noord-Holland
www.ib-groep.nl


Ik ben daar dus geweest, maar ik begrijp er niets van hoe en wat. Het staat ZO onduidelijk aangegeven. Nergens staat dat je vanaf het 2e jaar kan enzo. Dus dat is echt vaag
Ik heb net gebeld, ik werd gelijk geholpen en ze hielp me ook nog eens, dus niet zo'n dom ding dat niks weet (wat ik al 6 keer heb gehad). Ze heeft het zelfs nagevraagd! Ze zei dat het niet uitmaakt dat je er geen jaar bij kan zetten en dat ze dat daar wel uitzoeken dan (wat me sterk lijkt...). Je kunt een wijzigings formulier invullen en dan is het (als het goed is) goed

ik verander eigenlijk niet eens van opleiding, want ik zit/zat in het gemeenschappelijke jaar van welzijn en had me maar als pedagogiek opgegeven (wist niet wat ik wilde van de drie studies) en nu ga ik een van die andere twee (cmv) verder studeren, maar dat schijnt niet te kunnen bij de ibg... dus ik wijzig het maar even, anders krijg ik weer een brief dat ik anders ingeschreven sta dan dat ik vermeld had...
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 16:14
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Maar heb je het nu dan telefonisch doorgegeven? Of moet je het ook via internet doen?
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 18:33
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Tsu schreef op 03-07-2006 @ 17:14 :
Maar heb je het nu dan telefonisch doorgegeven? Of moet je het ook via internet doen?
via internet, want dat kan ineens niet meer telefonisch...
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 20:56
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
dark princess schreef op 11-07-2006 @ 19:33 :
via internet, want dat kan ineens niet meer telefonisch...
Huh?
Maar zou je zo lief willen zijn om even de stappen neer te zetten hier? (a) Waar je het moet invullen enzo
Dan zal ik je eeuwig dankbaar zijn, ook al ken ik je niet
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 21:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Niet meer alleen telefonisch doorgeven hoor. Dat mag niet meer ook al zeggen ze soms van wel. Dan heb je kans dat je later in de problemen komt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 15:34
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Tsu schreef op 11-07-2006 @ 21:56 :
Huh?
Maar zou je zo lief willen zijn om even de stappen neer te zetten hier? (a) Waar je het moet invullen enzo
Dan zal ik je eeuwig dankbaar zijn, ook al ken ik je niet
hehe, dat wil ik wel even doen .

oke, je gaat naar ibgroep.nl . Dan kom je op de site en daar staat dan links in zwarte letters:
mijn ib groep
direct iets regelen
blabla (dat staat er niet, maar andere dingen)

Dan klik je op direct iets regelen, daar komt dan weer een lijstje te staan met aanmelding en dingen, uit het lijstje klik je dan op wijzigen... het woord wordt oranje en er naast komt van alles te staan wat je kan gaan wijzigen. Je moet dan zijn bij Studifinanciering en daaronder bij wijzigingen doorgeven

Hij opent automatisch een nieuw venster en daar klik je dan gewoon op verder (rechts onderin). Hierna moet je aanvinken (even klikken op het rondje bij die regel ) waar het dan om gaat, bij mij (en ik denk ook we bij jou): Ik doe een hogere beroepsopleiding of universitaire studie en ontvang studiefinanciering

Daaronder komt weer een vraag te staan, over waar de wijziging over gaat, dan 'aanvinken' bij studiegegevens, andere opleiding of einddatum studie(financiering)

Vervolgens nog een vraag (ja het zijn er wat!) en dan klikken op de laatste optie: ik ga een andere opleiding doen en dan kan je gewoon alles invullen enzo...

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 16:39
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Ja thanx!
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 16:50
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
MAAR, ik heb nergens kunnen invullen dat ik in het 2e jaar begin? Hoe zit dat dan??
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 16:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tsu schreef op 12-07-2006 @ 17:50 :
MAAR, ik heb nergens kunnen invullen dat ik in het 2e jaar begin? Hoe zit dat dan??
Er staat toch ook niet bij dat je in het eerste jaar begint of wel? Je geeft toch alleen aan dat je die studie gaat doen, toch niet welk jaar? Of is dat ook alweer verandert?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-07-2006, 17:40
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-07-2006 @ 17:55 :
Er staat toch ook niet bij dat je in het eerste jaar begint of wel? Je geeft toch alleen aan dat je die studie gaat doen, toch niet welk jaar? Of is dat ook alweer verandert?
Nee dat is waar, maar misschien gaan ze er gewoon vanuit dat je in het eerste jaar begint. Net zoals je normaal gesproken zou doen.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tsu schreef op 12-07-2006 @ 18:40 :
Nee dat is waar, maar misschien gaan ze er gewoon vanuit dat je in het eerste jaar begint. Net zoals je normaal gesproken zou doen.
Volgens mij houdt de IB-Groep helemaal niet bij in welk jaar je zit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:17
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-07-2006 @ 19:46 :
Volgens mij houdt de IB-Groep helemaal niet bij in welk jaar je zit.
ow maar dat lijkt me toch wel, aangezien ze je maar voor 4 jaar HBO studiefinanciering geven
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tsu schreef op 12-07-2006 @ 21:17 :
ow maar dat lijkt me toch wel, aangezien ze je maar voor 4 jaar HBO studiefinanciering geven
Ze houden wel bij hoelang je studeert en studiefinanciering ontvangt maar niet in welk jaar je dan zit en of je wel of geen diploma haalt, dacht ik tenminste.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-07-2006 @ 21:18 :
Ze houden wel bij hoelang je studeert en studiefinanciering ontvangt maar niet in welk jaar je dan zit en of je wel of geen diploma haalt, dacht ik tenminste.
Dat laatste wel, volgens mij, je moet nl binnen tien jaar je einddiploma halen voordat je studiefinanciering het een gift wordt (ik weet alleen nieet of dat alleen voor het eerste jaar geldt, als je daarbij niet voldoet aan de studiepunteneis, of voor alles).
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2006 @ 21:20 :
Dat laatste wel, volgens mij, je moet nl binnen tien jaar je einddiploma halen voordat je studiefinanciering het een gift wordt (ik weet alleen nieet of dat alleen voor het eerste jaar geldt, als je daarbij niet voldoet aan de studiepunteneis, of voor alles).
Maar dat moet jij zelf of de Hogeschool/Universiteit dan toch aan de IB-Groep doorgeven, dat weten ze toch ook niet uit zichzelf?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-07-2006 @ 21:25 :
Maar dat moet jij zelf of de Hogeschool/Universiteit dan toch aan de IB-Groep doorgeven, dat weten ze toch ook niet uit zichzelf?
Je hebt gelijk, in die zin houden ze het idd niet bij.

Wel handig dit topic btw, ik heb net ook mijn wijziging doorgegeven...hopelijk gaat het goed, anders zit ik met mijn OV ed...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2006, 20:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2006 @ 21:40 :
Je hebt gelijk, in die zin houden ze het idd niet bij.

Wel handig dit topic btw, ik heb net ook mijn wijziging doorgegeven...hopelijk gaat het goed, anders zit ik met mijn OV ed...
Ik heb vorig jaar alles pas op 1 augustus gewijzigd (en dan ook van OV-vergoeding naar OV-kaart enzo) en dat is ook allemaal ruim op tijd goedgekomen (terwijl ik met de rest toch behoorlijk veel gekloot heb gehad met de IB-Groep )
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 23:27
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2006 @ 21:40 :
Wel handig dit topic btw, ik heb net ook mijn wijziging doorgegeven...hopelijk gaat het goed, anders zit ik met mijn OV ed...
Ik duim ook mee dat ze mijn wijzigingen snappen...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 23:34
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Ik ga ook van opleiding veranderen maar ik heb het al 2 keer geprobeerd en opgegeven...
Gelukkig heb ik nog wel even de tijd, tot 1 augstus toch?
Ik hoop ook niet dat ik die maand dan geen stufi meer krijg.
Als ik vragen heb post ik het hier nog wel want ik vind de ibgroep verrekte onduidelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 10:23
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Ze mogen van mij wel eens iets doen aan die vaagheid die altijd om de IBgroep hangt

Ik heb iig gisteren via de site doorgegeven dat ik per 1 september een andere opleiding ga doen bij de IB groep.

Nou heb ik nog even een vraagje, ik heb nog een ov die geldig is tot december. Dat komt omdat ik dit jaar nog gestudeerd heb, maar ik simpelweg overstap.
Mag ik die ov-kaart dan nog wel in mijn bezit houden?
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 11:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tsu schreef op 13-07-2006 @ 11:23 :
Nou heb ik nog even een vraagje, ik heb nog een ov die geldig is tot december. Dat komt omdat ik dit jaar nog gestudeerd heb, maar ik simpelweg overstap.
Mag ik die ov-kaart dan nog wel in mijn bezit houden?
Als je blijft studeren en recht houdt op studiefinanciering mag je je OV-kaart gewoon houden
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 12:27
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-07-2006 @ 12:50 :
Als je blijft studeren en recht houdt op studiefinanciering mag je je OV-kaart gewoon houden
Ahh ok, gelukkig. Niet dat ik nog meer gezeur krijg met de IB groep ofzo
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #2
Verwijderd
500 11-01-2008 10:51
Eindexamens 2007 Lotingvraagje
Verwijderd
47 02-07-2007 20:01
Studeren Sph
avrilfan
15 19-03-2007 10:34
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo)
ekki
500 14-03-2007 21:34
Algemene schoolzaken [Pabo] Kosten studieboeken
Stefanie
50 16-07-2005 11:01
Algemene schoolzaken MBO en stufi hoe zit dat?
Pucca
11 29-01-2004 19:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.