Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2007, 20:05
YourSchool
YourSchool is offline
Hallo,

Ik moet voor AK een PO maken over de gevolgen voor Litouwen door de toetreding tot de EU.

Dit moet ik indelen in sociale gevolgen, politieke gevolgen, economische gevolgen en natuurlijke gevolgen. Maar hoe moet ik in godsnaam te weten te komen wat de gevolgen zijn voor de cultuur in Litouwen terwijl het nog maar 2,5 jaar geleden is dat Litouwen is toegetreden. Zelfde geld voor de natuurlijke gevolgen en sociale gevolgen in het algemeen. Er is niet echt veel over te vinden, ik heb heel google al afgezocht, gezocht op litouwen en lithuania Het enige wat ik kon vinden is een stuk over de economie, dat deel heb ik al af.

Misschien dat jullie een oplossing weten? Of toevallig wel informatie kunnen vinden.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2007, 20:45
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Je kunt misschien zoeken in de Baltic Times, de Engelstalige krant van de Baltische staten.
Over toerisme kun je hier lezen.
Kijk ook hier eens.

Wellicht is het handig iets over de relatie Rusland-Litouwen te schrijven (ook Kaliningrad), iets over de energievoorziening in Litouwen, de relatie tussen de Baltische staten sindsdien etc. Daar kun je ook relatief makkelijk achter komen.

edit: en zoek anders eens naar de site van het Litouwse CBS, daar vind je ook nog wel eens onderzoeken naar de meningen over de EU enzo.

Succes!
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят

Laatst gewijzigd op 04-01-2007 om 20:56.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 21:46
YourSchool
YourSchool is offline
Thanks, die toerisme link heb ik veel aan. Al kan ik natuurlijk niet het hele culturele deel over toerisme gaan lullen Die 2e site is ook handig, maar had ik zelf ook al gevonden.

Verder moet het echt gaan over de gevolgen van de toetreding tot de EU. Dus over de relatie met de sovjet unie en de baltische staten hoef ik eigenlijk niks te zeggen.. En de energievoorziening? Ik zal ff googlen, maar wat bedoel je er precies mee, en is dat dan veel veranderd dan na de toetreding?

Litouwse CBS ga ik ook ff opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 02:06
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Er is wel degelijk wat veranderd in de relatie met Rusland sinds de EU-toetreding en in de lijst van de tweede link staat bijvoorbeeld dat Litouwen tegen de sancties tegen Wit-Rusland is. Dat lijkt me wel van politiek belang en van invloed op de positie in de EU.
Litouwen heeft natuurlijk lange tijd innige, hoewel deels ongewenste, relaties gehad met het oostelijk deel van Europa en dat is nog sterker veranderd sinds de toetreding tot de EU. En het feit dat de Russische enclave Kaliningrad door toetreding van Litouwen binnen de EU opgesloten zit is voor de Russen een groot struikelblok geweest bij de onderhandelingen. Hoe zit dat nu?

En de Sovjetunie bestaat al een tijdje niet meer
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.