Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2009, 13:10
joram2
joram2 is offline
Vanochtend in de krant: routinecontroles door de politie in schoolkluisjes

Dit is dus op sommige scholen al normaal? Wat vinden jullie hiervan? Gebeurt dit op jullie school ook?

Ik vind dit echt shockerend, zonder verdenking alle kluisjes doorzoeken van alle leerlingen en dan wordt er ook nog vrijwel nooit iets gevonden. Ja een zakje wiet op het toilet. Boeien.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2009, 14:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dus? Je kan het niet hebben dat mensen drugs dealen op school. Of andere illegale shit. Dat kun je bijna niet tegenhouden, behalve zo. Op mijn voormalige middelbare school is iemand gepakt daardoor die op grote schaal gesmokkelde illegale sigaretten verkocht. Good riddance, vind ik.


Offtopic:
Grappig trouwens dat het weer een artikel is waarin De Pers elke schijn dat ze een krant zijn laat varen. De Pers is gewoon een matig links opinieblad geworden.

Is dit wellicht niet eerder iets voor subforum N&A trouwens?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-10-2009, 15:29
Verwijderd
Bij ons worden alle kluisjes periodiek doorzocht, soms steeksproefsgewijs, soms allemaal. Ik heb er niks tegen, het is puur voor de veiligheid en eigenlijk ben ik er wel blij mee.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2009, 16:25
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik heb het op mijn scholen nooit zo nodig gevonden, maar je leest toch wel eens in de krant dat ze zo'n doorzoeking hebben gedaan en drugs of steekwapens o.i.d. vinden. Zijn geen dingen die op school thuis horen.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 13:16
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vind het een goede zaak. Drugs, wapens, gestolen spullen als mobieltjes en mp3-spelers, enz. komen zo boven water. Zulk soort dingen horen niet thuis op een school inderdaad. Je kluisje is misschien je eigen plekje, maar wat ligt er nou meer in dan boeken en een jas?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 13:18
Verwijderd
Bij ons worden ze eens per jaar doorzocht, maar ik vind dat dat wel vaker mag, zo voor oud en nieuw liggen er zeker weten veel kluisjes vol met vuurwerk.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 15:57
Verwijderd
En dan vind ik dat ze het niet moeten aankondigen. Doen ze bij ons wel ('Deze week worden de kleuisjes gecontroleerd') Zó dom!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 16:03
Verwijderd
"als je niks te verbergen hebt, is het ook niet erg" vind ik nogal een dooddoener eigenlijk.
Dat je wil voorkomen dat er wapens en dergelijke op school aanwezig zijn vind ik niet meer dan terecht, en ik heb oo kgeen bezwaren tegen het doorzoeken van die kluisjes, maar kom me niet aan met een dergelijk argument...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 16:57
Mara
Mara is offline
Bij ons gebeurde dat nooit, was ook niet echt nodig. Misschien dat ze het bij het andere gebouw (alleen laagste niveaus, veel criminaliteit) wel deden.

Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben. Dat gezeur over privacy - als het goed is heb je er toch alleen maar schoolspul of een jas inzitten. Het is niet alsof ze je computer willen doorzoeken of je portemonnee met ledenpas van weet-ik-veel-wat
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 17:01
Verwijderd
Ik weet nog wel dat het bij ons op school niet gebruikelijk was, en dat het een schok was voor veel mensen toen met een bommelding alle kluisjes door de politie onderzocht werden. Blijkbaar lag er veel in de kluisjes .

Ik vind het verder prima als ze kluisjes af en toe onderzoeken.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 08:31
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik denk dat ik er als scholier niet heel veel problemen mee had gehad, zolang er alleen gericht gezocht wordt. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat dingen die niet onder de zoekactie vallen ook doorgenomen worden, dat er zeg maar geen briefjes van vriendinnetjes gelezen worden en dat de aandacht niet uitgaat naar de inhoud van een agenda, welke soap daar ook in moge staan. Zolang het op een eerlijke en respectvolle manier gebeurt vind ik dat er niets aan de hand is, en dan is veiligheid gewoon een issue.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 12:13
Verwijderd
Bij ons controleerden ze wel eens of de kluisjes niet helemaal vol lagen met beschimmelde troep (want dat kwam nogal eens voor en dat stonk), maar dan was je er zelf bij en moest je zelf je spullen er uit halen en gingen ze ook niet in tassen snuffelen ofzo. Ik heb er overigens geen problemen mee, maar dan wil ik nog steeds wel dat de leerling van het kluisje er zelf bij is zodat hij/zij ook kan zien dat er niet in agenda's wordt gelezen en er geen spullen gestolen worden.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 20:25
Verwijderd
Volgens mij is het niet eens legaal wat ze doen. Jij ('eigenaar' van je kluisje, jij huurt het) geeft geen toestemming. Dat is hetzelfde als de politie jouw huurhuis wil betreden. Daar hebben ze ook een huiszoekingsbevel voor nodig, ook als de eigenaar WEL toestemming verleent dat de politie het pand mag betreden. Doordat je het huurt heb alleen jij het exclusieve recht van genot over dat kluisje. Niet de politie die dat ongevraagd doet. Mocht je dit zijn overkomen denk ik dat je een goede beurt maakt bij de rechter.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 21:47
Verwijderd
Je geeft wel toestemming, bij het huren van het kluisje.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Je geeft wel toestemming, bij het huren van het kluisje.
Tenzij je dat natuurlijk overeengekomen bent.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 21:58
Verwijderd
En daar heeft men echt wel aan gedacht
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 11:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Doordat je het huurt heb alleen jij het exclusieve recht van genot over dat kluisje.
En dat staat... waar precies in de wet?

Woongenot is namelijk heel specifiek voor de huurwoning ingesteld. Dat zomaar direct toepassen op andere dingen is dun ijs.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 12:32
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
In de statuten van mijn opleidingsinstantie staat expliciet aangegeven dat je de kluisjes huurt en dat de school derhalve het recht behoud ze te openen.

daarbij zijn het generieke sleutels waarbij er dus meerdere kluisjes op 1 sleutel zijn afgestemd.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2009, 19:43
Verwijderd
Citaat:
En dat staat... waar precies in de wet?

Woongenot is namelijk heel specifiek voor de huurwoning ingesteld. Dat zomaar direct toepassen op andere dingen is dun ijs.
Nee, hoor. dat is met alle dingen zo die jij bezit.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 20:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, hoor. dat is met alle dingen zo die jij bezit.
Je bezit dat kluisje niet. Bovendien is het vrij gebruikelijk om kluisjes te openen, na sluitingstijd bijvoorbeeld. Jouw lezing lijkt me daarom erg sterk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Je bezit dat kluisje niet. Bovendien is het vrij gebruikelijk om kluisjes te openen, na sluitingstijd bijvoorbeeld. Jouw lezing lijkt me daarom erg sterk.
Op veel scholen huur je een specifiek kluisje voor het hele schooljaar, het systeem waarin kluisjes na sluitingstijd geopend worden is er meestal een waarbij leerlingen geen specifiek kluisje hebben. Maar dan nog; een gehuurd kluisje is nooit jou eigendom, dus volgens mij heeft de eigenaar altijd het recht het kluisje te doorzoeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine #1462, t.n.v. L.Saai.Z. te U.
Martiño
500 18-07-2011 21:50
Films, TV & Radio Rizzoli & Isles
Balance
5 16-01-2011 01:24
De Kantine King Arthur and the knights of the saai table #594
Chick Rock
500 06-05-2009 10:29
Liefde & Relatie De versiertoer
Armoed
81 06-11-2007 12:25
Verhalen & Gedichten Poging 2 van 10.
nietzijweer
55 22-04-2005 07:22
Verhalen & Gedichten Kort verhaal [ Koning Vonk ]
niam
8 20-12-2004 17:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.