Oud 24-11-2016, 01:20
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Ik heb sinds kort te horen gekregen dat ik een negatief advies heb gekregen om de opleiding Maatschappelijke Zorg MBO niveau 3 af te ronden.

Op basis van dat ik sociaal/emotioneel niet volwassen genoeg ben. Cognitief (kwa denkvermogen) kan ik het wel aan. Ik ben alleen niet altijd even professioneel genoeg en daarom niet klaar voor het werk veld.

Het vervelende is, ik zit in het 3e jaar, ook wel het jaar dat ik zou gaan afstuderen. Ik zou op dit moment niet weten welke studie ik anders moet gaan volgen. Daar heb ik binnenkort gesprek over met de Decaan. Ik heb deze studie gekozen omdat ik later begeleider wil gaan worden in een woongroep voor jongeren met gedragsproblemen of andere problematieken.

Ik heb sinds vorig school jaar extra hulp gekregen om mijzelf te ontwikkelen. Verder ben ik ook een vrij gemotiveerde en leergierige leerling die er alles aan doet om uit eindelijk een diploma te krijgen. Ik zit namelijk nog in een proces om mijzelf te ontwikkelen en dat kost tijd en die krijg ik niet voor mijn gevoel. Ik merk ook wel dat ik moeite heb om met me klas genoten mee te komen, maar dat komt door alles wat er speelt.

Daarom zit ik met een aantal vragen, namelijk:
Wanneer moet je stoppen met de opleiding om voor het huidige schooljaar lesgeld te betalen?
Welke studie past binnen de kant waar ik op wil gaan?
Is het wel toegestaan om iemand in het examenjaar te adviseren om te stoppen?

Ik hoop dat er mensen zijn met soort gelijke ervaringen of mensen die me verder kunnen helpen. Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2016, 20:50
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het is een advies en dus kun je het ook naast je neerleggen...?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 20:54
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2016, 00:13
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Het is een advies dat weet ik, maar school en stage hebben min of meer besloten dat het beter is om te stoppen met de opleiding. Dat maakt het voor
mij lastiger om nog door te gaan, omdat zij het al negatief voor mij inzien. Ze zeiden dat ik een onzekere en daardoor ook kwetsbare jongen ben, die mezelf kwelt om door te gaan. Dat klopt ik loop op mijn tenen, omdat ik sociaal/emotioneel wenselijk gedrag wil laten zien aan ze. Maar ik weet van mezelf dat ik het wel kan, maar dat het op dit moment niet uit komt.

Ik ben trouwens 19 jaar, zonder dat ik een opleiding heb afgerond dus ben nog kwalificatie plichtig. Dus ik moet binnen 10 jaar een diploma halen, daar is nu al 3 schooljaren vanaf. De decaan had in elk geval voorgesteld om me in een loopbaan klas te plaatsen. Daarin kan ik gaan kijken welke opleiding bij me past.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2016, 23:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is het geen optie om je opleiding wel af te maken en dan iets anders te gaan studeren wat beter bij je past? Met een diploma sta je altijd sterker. Of met hulp aan jezelf gaan werken zodat je het wel aan kan?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2016, 02:32
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Je zit al in je 3e jaar. Wel zonde om nu te stoppen. Ik zou echt kijken of je het nog kunt afmaken. Misschien kun je contact opnemen met de kwalificatieplicht ambtenaar of RMC trajectbegeleider van je gemeente. Die kan je mogelijk ondersteunen en bemiddelen tussen jou en de school.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2016, 12:20
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik ben trouwens 19 jaar, zonder dat ik een opleiding heb afgerond dus ben nog kwalificatie plichtig. Dus ik moet binnen 10 jaar een diploma halen, daar is nu al 3 schooljaren vanaf. De decaan had in elk geval voorgesteld om me in een loopbaan klas te plaatsen. Daarin kan ik gaan kijken welke opleiding bij me past.
Je bent meerderjarig en daarom niet meer kwalificatieplichtig (met andere woorden: je bent niet verplicht om onderwijs te volgen). Je moet wel je studiefinanciering terugbetalen als je niet binnen 10 jaar een diploma haalt, dat is wat anders.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2016, 02:48
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Ik wil deze diploma halen, alleen school en stage zijn bang dat ik het niet ga halen. Die adviezeren om te stoppen met de opleiding en te kijken wat beter bij me past. Heb momenteel hulp om aan mezelf te werken, alleen ze zien op school en stage weinig vooruitgang.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2016, 12:16
Bijles Ward
Bijles Ward is offline
Laat je hierdoor niet uit het veld slaan hoor!
__________________
http://www.bijlesleraar.nl/ voor de beste bijles
Met citaat reageren
Oud 21-12-2016, 22:30
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Nja tis al zo beetje te laat kom in een doorstroom klas terrecht om te kijken wat bij me past 😔
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Stoppen met studie en een jaar later weer doorgaan
Suikerdons
4 16-12-2012 20:08
Psychologie Niet blij met mijn huidige leven
Jason2
4 05-10-2011 19:37
Studeren Stage, en het vervolg van de studie
Young Predator
2 25-01-2007 14:09
Psychologie stoppen met studie?
ikkuh15
34 24-10-2006 21:10
Algemene schoolzaken vroegtijdig stoppen met school
Mr.Ed.
8 26-08-2005 07:01
Algemene schoolzaken In het 4e jaar stoppen/ veranderen van studie
Tulpje6
5 08-12-2003 22:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.