Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2005, 20:05
Verwijderd
ik heb voor mijn verjaardag wat wandelende takken gekregen (...)
ik heb ze al een tijdje en ze leven ook nog wel, maar k vroeg me een paar dingen af

moet je ze nou wel of geen water geven?? want 'men' zegt dat ze snel kunnen verdrinken, maar voor mijn gevoel heeft ieder leven wezen water nodig (tenminste waar ik nou op kan komen dan

en, vanaf wanneer leggen ze eitjes? en hoe zien die eruit?
en hoelang duurt het voordat ze uitkomen?
(als dr van die jonge wandelende takjes heb dan zijn ze btw nit voor mezelf hoor)

hoe oud kunnen ze worden (als je ze een beetje normaal verzorgt)?

naja, ik weet niet of er meer mensen zijn die deze 'indrukwekkende' heeft, maar misschien wete iemand t antwoord (misschien uit eigen ervaring, want als je op internet rondzoekt staat er steeds wat anders)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2005, 20:06
Verwijderd
Citaat:
*Liene* schreef op 12-01-2005 @ 21:05 :
ik heb voor mijn verjaardag wat wandelende takken gekregen (...)
ik heb ze al een tijdje en ze leven ook nog wel, maar k vroeg me een paar dingen af

moet je ze nou wel of geen water geven?? want 'men' zegt dat ze snel kunnen verdrinken, maar voor mijn gevoel heeft ieder leven wezen water nodig (tenminste waar ik nou op kan komen dan )

en, vanaf wanneer/hoe oud leggen ze eitjes? en hoe zien die eruit?
en hoelang duurt het voordat ze uitkomen?
(als dr van die jonge wandelende takjes heb dan zijn ze btw niet voor mezelf hoor)

hoe oud kunnen ze worden (als je ze een beetje normaal verzorgt)?

naja, ik weet niet of er meer mensen zijn die deze 'indrukwekkende' heeft, maar misschien weet iemand t antwoord (misschien uit eigen ervaring, want als je op internet rondzoekt staat er steeds wat anders)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 20:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ze ook gehad en ik gaf ze water door de bak waarin ze zaten vol te spuiten met water uit een plantenspuit zodat je druppels op de bladeren krijgt maar geen plassen waarin ze verdrinken.

Het kan heeeeeel lang duren voor eitjes uitkomen. Het gebeurt ook niet met alle eitjes maar als je het wil moet je heel veel geduld hebben, dan heb je kans dat er wel uitkomen. Hoe oud ze kunnen worden weet ik niet, ik had er zoveel dat ik niet meer wist welke nou welke was
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 08:25
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Volgens mij heb ik takken nooit water gegeven, aleen klimop. Als ze eitjes gaan leggen worden hun poten rood, en dan schijnen ze er rond de 400 te leggen. Zijn hele kleine bruine bolletjes met een steeltje erop van ong 1 mm doorsnede. Ze zijn ook niet helemaal rond, maar een beetje ovaal. Van die 400 eitjes komen er maar een paar uit, maar toch vermenigvuldigen die beesten zich heel snel; ik begon met 3 en een tijdje later had ik er 16. Toen heb ik alle takken met rode pootjes weggedaan en waren ze na een tijdje uitgestorven.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:56
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
de eitjes zien er iniedergeval uit als keuteltje,.. heel klein en bruin/zwart, k denk iets van een millimeter of 2 groot? en bij ons hadden ze ok geen water, alleen een klimopplantje.. daar zit dus waarschijnlijk vocht genoeg in om te kunnen overleven. verder zou ik niet weten hoelang ze leven of vanaf wanneer ze eitjes leggen...
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:26
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Ik dacht dat de ouders de kleintjes opaten? Of denk ik dat weer verkeerd??

Maar ike hb ook wel eens gehoord ja, dat je dat met een plantenspuit moet doen...
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
leucomelas schreef op 13-01-2005 @ 13:56 :
de eitjes zien er iniedergeval uit als keuteltje,.. heel klein en bruin/zwart, k denk iets van een millimeter of 2 groot? en bij ons hadden ze ok geen water, alleen een klimopplantje.. daar zit dus waarschijnlijk vocht genoeg in om te kunnen overleven. verder zou ik niet weten hoelang ze leven of vanaf wanneer ze eitjes leggen...
maar als de eitjes er als keutelstjes uitzien, hoe weet je dan dat je niet zot te wachten tot er een paar keuteltejs uitkomen..?

verder iig bedankt
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 15:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*Liene* schreef op 13-01-2005 @ 20:16 :
maar als de eitjes er als keutelstjes uitzien, hoe weet je dan dat je niet zot te wachten tot er een paar keuteltejs uitkomen..?

verder iig bedankt
Ik kan de keuteltjes wel van de eitjes onderscheiden. Eitjes zijn echt ovaal, die keutels waren bij mij meer slierten dacht ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 13:10
Verwijderd
oh oke, ik zal erop letten

bedankt
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 13:17
Verwijderd
Waarom vraag je je dat nu pas af terwijl je ze al sinds 17 november hebt?! Wat geweldig trouwens dat ze nog leven.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 13:24
Storm
Storm is offline
De eitjes hebben toch ook een soort van "dekseltje"? Ze zijn iig prima van keuteltjes te onderscheiden.

Volgens mij gaf ik ze ook "drinken" met een plantenspuit of door vochtige klimop in de bak te leggen oid...'k weet het niet meer precies. Misschien kun je eens een boek halen in de bieb over wandelende takken oid? Of op internet op zoek gaan naar informatie (al heb je dat dus al gedaan)...? Kun je ook meteen een plaatje zoeken van een eitje. En ook dingen als hoe lang het duurt voor ze uitkomen en hoe oud ze kunnen worden ed.

Als er eenmaal eitjes komen, reken dan vast op een invasie aan takken, voor het geval dat...ze fokken als konijnen... Ik begon met twee van die beestjes en voordat ik het wist had ik er zoveel dat ik ze niet meer kon tellen...
__________________
Leonoor
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 13:25
Storm
Storm is offline
http://www.trq.nl/school/B1506PC01.php

Staat ook een plaatje van een eitje bij, al is ie wat donker (volgens mij waren ze wat meer bruin bij die van mij).
__________________
Leonoor
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:48
marijzja
marijzja is offline
mn broer had ze vroeger op een citroenplant (zonder hok dus). het werden er steeds meer als gevolg dat je ze overal in huis tegenkwam en mn moeder ze per ongeluk opzoog..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 19:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
ik heb ze vroeger ook gehad, ik had een vissen aquarium omgebouwd tot mini oerwoud
MET een bakje water erin....
Ik heb geen idee hoe de eitjes eruit zien of wanneer ze die leggen, weet alleen wel dat ik er met een stuk of 5 begon en er na een jaar meer dan honderd had!!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:16
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
kan je die in de 'gewone' dierenwinkel kopen?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 21:06
Verwijderd
wij hadden ze vroeger ook. het enige wat ik er nog van weet is dat we er na een tijdje heeeeel veel hadden en dat ze elkaar opaten. veel van die beesjes misten een of meerdere poten...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:52
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
bench140 schreef op 02-02-2005 @ 19:16 :
kan je die in de 'gewone' dierenwinkel kopen?
__________________
gaat morgen fotoboek aanmaken....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi [onderwerp] #1836
Verwijderd
500 30-11-2015 10:16
De Kantine ‘Saaimbolen worden tot cymbalen in de ure des doods' #1227
Verwijderd
500 29-11-2010 20:56
De Kantine Weerwolfspel 40
Daboman
500 04-10-2007 22:36
De Kantine Wat voor dier is de forummer boven je?
Verwijderd
500 15-09-2007 13:47
Verhalen & Gedichten Hoe schrijf je een verhaal?
songeur
35 30-10-2004 20:52
Flora & Fauna hoe verzorg je een wandelende tak?
Kat
21 05-09-2002 14:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.