Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2009, 10:20
Youriboy
Youriboy is offline
Beste,

Een jaar geleden heb ik mijn 4-jarige VMBO-Diploma gehaald op het PCC.
Momenteel zit ik op het Horizon College en zit ik in het 2e leerjaar.

Ik kon aan het einde van het 2e leerjaar naar de HAVO toe, maar door het niet behalen van de eisen ben ik verder gegaan met het VMBO en heb ik me diploma gehaald.

Nu had ik gelezen dat er een mogelijkheid bestaat om de HAVO-Diploma toch te halen binnen 1 a 2 jaar. Dat is dus HAVO 4/5 in één.
Alleen zie ik dat dat alleen maar particuliere scholen (Klein aantal leerlingen in klas) zijn en dat de kosten daarvan heel hoog zijn.

Mijn vragen luiden als volgt;
- Zijn er ook gewone scholen en waar de kosten velen maler lager zijn?
- Zo ja, zijn er ook scholen in de omgeving van Alkmaar?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met Vriendelijke Groet,

Youri

Laatst gewijzigd op 21-02-2015 om 22:07. Reden: Wijziging.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2009, 13:31
Shift3r
Shift3r is offline
Hey Yoeri,
ik heb eigenlijk een vraagje aan jouw; ik heb dus ook mijn vmbo-t diploma gehaald op een middelbareschool en daarna heb ik gekozen voor een MBO opleiding marketing&communicatie.
Ik heb het totaal niet naar mijn zin op deze opleiding en wil dus ook havo gaan doen, maar ik heb, net zoals jou, niet de benodigde eisen (ik heb namelijk geen geschiedenis of aardrijkskunde op m'n VMBO-diploma. Ik heb nu een school gevonden waar ik een HEXBO opleiding kan doen, dat is een 2jarige havo opleiding waar je op het einde je havo examen krijgt. Ik heb nogal last van faalangst en bang om te falen (ook omdat ik 1 vol jaar eruit ben geweest qua wiskunde, talen enzo moet ik alles weer ophalen). Wat moet je gemmidelt staan op je diploma qua cijfers? ik leerde bijna nooit en sta ongeveer een 7 gemmidelt, ik ben wel van plan keihard ervoor te gaan op de Havo.

Met vriendelijke groet Nick
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 14:03
Verwijderd
Je kan je aanmelden bij een vavo instelling, die nemen je wel aan.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 14:19
Youriboy
Youriboy is offline
Citaat:
Hey Yoeri,
ik heb eigenlijk een vraagje aan jouw; ik heb dus ook mijn vmbo-t diploma gehaald op een middelbareschool en daarna heb ik gekozen voor een MBO opleiding marketing&communicatie.
Ik heb het totaal niet naar mijn zin op deze opleiding en wil dus ook havo gaan doen, maar ik heb, net zoals jou, niet de benodigde eisen (ik heb namelijk geen geschiedenis of aardrijkskunde op m'n VMBO-diploma. Ik heb nu een school gevonden waar ik een HEXBO opleiding kan doen, dat is een 2jarige havo opleiding waar je op het einde je havo examen krijgt. Ik heb nogal last van faalangst en bang om te falen (ook omdat ik 1 vol jaar eruit ben geweest qua wiskunde, talen enzo moet ik alles weer ophalen). Wat moet je gemmidelt staan op je diploma qua cijfers? ik leerde bijna nooit en sta ongeveer een 7 gemmidelt, ik ben wel van plan keihard ervoor te gaan op de Havo.

Met vriendelijke groet Nick
Ik heb het totaal ook niet naar mijn zin in de ICT branche. Ja, want later wil ik piloot worden maar dan is het beste dat je HAVO heb, ik kan ook wel VMBO houden, maar dan verdien je minder en havo staat toch beter.
Zelf heb ik wel aardrijkskunde en geschiedenis gehad, maar die moest ik laten vervallen. Dat moet dus geen probleem zijn als die vakken weg zijn hoor, in ieder geval voor mij dan.
Ik was op de middelbare school een jongen die niet echt aan zn huiswerk zat maar ik kan het wel en me daarvoor inzetten. En zeker als ik HAVO ga doen!

Citaat:
Je kan je aanmelden bij een vavo instelling, die nemen je wel aan.
Oke, dat is helemaal tof! Duurt dat dan 1 of 2 jaar. Zelf was ik een beetje aan het speuren en ik zag als je niet echt HAVO niveau heb gehad, dan kan je 2 jaar het beste doen.

Maar ik dacht zelf dat VAVO alleen was om voor het niveau waar je voor gezakt bent of verder wil laten afmaken het niveau wat je doet. Ik wist niet dat je hoger niveau kon doen. Na ja dan weet ik dat nu en ga ik VAVO doen
Weg met die ICT-Brance!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 14:26
Shift3r
Shift3r is offline
Ik ben van plan dat dus ook te gaan doen op een Vavo instelling omdat ik inderdaad geen geschiedenis of aardrijkskunde op me vmbo diploma had. Die vonden het geen probleem maar dan moet je je eerst weer inschrijven via je oude Middelbareschool en dan kan je worden ''uitgeleend'' an die Vavo instelling als je me een beetje begrijpt, gewoon contact opnemen met die instelling + je school waar je je vmbo diploma hebt gehaald.. daar ben ik nu ook mee bezig.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 14:33
Youriboy
Youriboy is offline
Ik had wel een school gezien, die 2 jaar kon, maar dat was een particuliere school, klein groepje 7 man, veel ondersteuning. Maar ook veel geld! 15.000 euro, nou dat doe ik niet.
Bedankt Shift3r, dan zal ik me bij de VAVO aanmelden En dan de HAVO halen in 2 jaar!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 15:19
Verwijderd
Is niet echt makkelijk, 2 jaar in 1. Veel succes in elk geval.

ROC's/Vavo zijn voorzover ik weet ook voor cursussen en bijvoorbeeld 2 jaar in 1, dus echt niet alleen maar MBO opleidingen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 19:42
Verwijderd
Youri, ik weet niet hoe oud je bent, maar als je 18 bent kun je je wel aanmelden bij een vavo instelling in je buurt. Als je jonger dan 18 bent, 16 a 17 dan kun je je wel aanmelden, maar dan moet je uitbesteed worden via een uitbesteding formulier. Daarvoor moet je wel ingeschreven staan bij een middelbare school.

Ikzelf heb ook vmbo gedaan, maar kwam helaas niet in aanmerking voor uitbesteding, en daarom wacht ik gewoon tot ik 18 ben. Niet ideaal, maar andere opties heb ik niet.

Over de kosten, die zijn niet duur. Er is een wettelijk vast bedrag per jaar dat je moet betalen, en de boeken moet je ook betalen. Je hebt recht op 'tegemoetkoming studenten', het bedrag dat je krijgt hangt af van hoeveel je ouders per jaar verdienen.

Havo zou ik idd in 2 jaar doen. Havo is sowieso pittig, en ik kan me niet voorstellen hoe pittig het wel niet is in 1 jaar.

Als je verder nog vragen hebt, of met iets zit, verwijs ik je graag door naar het officiële vavo topic.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 08:36
Youriboy
Youriboy is offline
Citaat:
Youri, ik weet niet hoe oud je bent, maar als je 18 bent kun je je wel aanmelden bij een vavo instelling in je buurt. Als je jonger dan 18 bent, 16 a 17 dan kun je je wel aanmelden, maar dan moet je uitbesteed worden via een uitbesteding formulier. Daarvoor moet je wel ingeschreven staan bij een middelbare school.

Ikzelf heb ook vmbo gedaan, maar kwam helaas niet in aanmerking voor uitbesteding, en daarom wacht ik gewoon tot ik 18 ben. Niet ideaal, maar andere opties heb ik niet.

Over de kosten, die zijn niet duur. Er is een wettelijk vast bedrag per jaar dat je moet betalen, en de boeken moet je ook betalen. Je hebt recht op 'tegemoetkoming studenten', het bedrag dat je krijgt hangt af van hoeveel je ouders per jaar verdienen.

Havo zou ik idd in 2 jaar doen. Havo is sowieso pittig, en ik kan me niet voorstellen hoe pittig het wel niet is in 1 jaar.

Als je verder nog vragen hebt, of met iets zit, verwijs ik je graag door naar het officiële vavo topic.
Ja, ik sta volgens mij nog in de register van me middelbare school. Dus dat komt wel in orde. Maar wanneer beginnen de VAVO klassen weer dan? Want anders moet ik snelle beslissingen maken..

En ja, Havo is pittig. Dat klopt. Daarom heb ik het ook liever in 2 jaar.
Wie kan mij een goede school adviseren die in de omgeving van Alkmaar zit of gewoon in Noord-Holland zelf?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 19:24
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ook heb ik mijn VMBO-T diploma behaald, het afgelopen jaar. Nu doe ik ook 4/5 HAVO. Ik lees hier allerlei reacties over dat je geschiedenis en/of aardrijkskunde moet hebben gehad op 't VMBO, nou het spijt me zeer, maar ik heb de beiden vakken niet gehad op het VMBO (als eindexamenvak, had ze beide niet meer sinds het tweede jaar). Beide vakken heb ik nu wel op HAVO. Het is inderdaad hard werken, maar het is te doen. Zelf vind ik het tot en nu toe niet écht héél moeilijk wat de sommigen beweren.

Waar staat dat je GS/AK op 't VMBO moet hebben gehad voordat je HAVO mag doen?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 19:41
Verwijderd
Nouja, dit is nog maar het begin van het jaar. Ik denk dat het zeker nog heel pittig gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 19:44
Eadlyn
Eadlyn is offline
Denk het ook, maar we zullen het zien. =)
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 13:33
Youriboy
Youriboy is offline
Citaat:
Ook heb ik mijn VMBO-T diploma behaald, het afgelopen jaar. Nu doe ik ook 4/5 HAVO. Ik lees hier allerlei reacties over dat je geschiedenis en/of aardrijkskunde moet hebben gehad op 't VMBO, nou het spijt me zeer, maar ik heb de beiden vakken niet gehad op het VMBO (als eindexamenvak, had ze beide niet meer sinds het tweede jaar). Beide vakken heb ik nu wel op HAVO. Het is inderdaad hard werken, maar het is te doen. Zelf vind ik het tot en nu toe niet écht héél moeilijk wat de sommigen beweren.

Waar staat dat je GS/AK op 't VMBO moet hebben gehad voordat je HAVO mag doen?
Ja, ik heb dat ook nergens zien staan. Volgens is dat AK/GS niet nodig. Maar ik ga het gewoon volgen in twee jaar. Het zal wel moeilijker worden, maar daar ben ik op voorbereid.

Nou mij zegt het in ieder geval genoeg Ik ga het gewoon doen!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 15:51
emi
emi is offline
Op het Horizon College kun je op de vavo-afdeling ook Havo volgen. Het schooljaar is wel al begonnen, maar als je opschiet mag je misschien nog wel instromen. Ik heb daar vorig schooljaar een aantal vakken vwo gehaald, en het is me erg goed bevallen.

http://www.horizoncollege.nl/vavo.php
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 17:01
Shift3r
Shift3r is offline
Citaat:
Ook heb ik mijn VMBO-T diploma behaald, het afgelopen jaar. Nu doe ik ook 4/5 HAVO. Ik lees hier allerlei reacties over dat je geschiedenis en/of aardrijkskunde moet hebben gehad op 't VMBO, nou het spijt me zeer, maar ik heb de beiden vakken niet gehad op het VMBO (als eindexamenvak, had ze beide niet meer sinds het tweede jaar). Beide vakken heb ik nu wel op HAVO. Het is inderdaad hard werken, maar het is te doen. Zelf vind ik het tot en nu toe niet écht héél moeilijk wat de sommigen beweren.

Waar staat dat je GS/AK op 't VMBO moet hebben gehad voordat je HAVO mag doen?
Ik had tog echt GS of AK nodig op mijn einddiploma diploma.. ik heb naar alle scholen gebeld in mijn omgeving en ik werd overal afgewezen. Nu wil ik dus ook naar een VAVO instelling maar dan moet ik weer worden ingeschreven op mijn oude school. Ik moet worden ingeschreven op de Havo/VWO afdeling.. en dat is een andere afdeling dan die van de VMBO. Bij de Havo/VWO afdeling zijn ze bang dat als ik het niet haal, dat de kwaliteit van de school achteruit gaat.. dit zijn ze nog allemaal aan het uitzoeken of een overgang zoiezo mogelijk is. Zoiezo vind ik het een slap excuus.. als 1 iemand het niet haalt dan gaat de kwaliteit van je school echt niet achteruit.. maarja.. al die politieke spelletjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ik heb dyscalculie, dit betekent geen diploma voor mij! Help mij en vele anderen!
petitierekenen
34 03-01-2013 15:17
Studeren van havo 4 naar mbo
appiej
18 31-12-2009 10:36
Algemene schoolzaken het grote VAVO-topic
Toet0r
500 20-04-2009 12:16
Algemene schoolzaken Is mijn school te streng? Of ligt het aan mij?
Thanatios
61 07-05-2008 11:50
Algemene schoolzaken Luzac College
Jolla
44 14-06-2004 23:55
Algemene schoolzaken Wat is nou beter Mbo of Havo
Labalubalub
39 25-02-2004 10:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.