Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2002, 12:51
climax
Avatar van climax
climax is offline
Laat ik nou eens een stelling geven:

1. Kan je je als gast niet gedragen in NL: rot dan maar op naar je eigen land.

2. Kan je je als gastheer niet gedragen in NL: dan kan je de cel in.

Eigen menig:
1. Je bent hier te gast en vrijwel iedereen krijgt een kans in de vorm van een verblijfsvergunning of de NL nationaliteit omdat het de 2e generatie is. Maar kan je je dan niet gedragen en moet je toch dingen slopen, dan kan je wat mij betreft vertrekken naar je eigen land.
Ze komen vaak uit landen waar hele strenge regels zijn, hier in NL mag je bijna ALLES, er zijn alleen een paar regeltjes om de boeel een beetje netjes te houden. Maar NIEMAND die een beetje opgevoed is en een beetje normen en waarden kent gaat dingen slopen en mensen beroven.
Dus nogmaals: je krijgt een kans, gedraag je je niet: EXIT

2. Natuurlijk heb ik ook bij AJAX huldigingen rellen gezien. Worden er dingen vernield door voornamelijk Nederlanders. Deze mensen kan je het land niet uitzetten, want dan zadel je een ander land met ONZE problemen op.

Maar de buitenlanders die over de scheef gaan, ons rechtssysteem zodanig in de knoei gooien dat er maanden wachtlijsten zijn voor veel belangrijkere rechtzaken, en heel veel geld en tijd kosten voor agenten moeten gewoon terug naar hun eigen land. Daar hebben ze het misschien slecht, maar hier hebben ze hun kans gehad en die verknald.
Advertentie
Oud 13-10-2002, 13:27
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Onzin..

Kon dit niet in een ander topic?
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Oud 13-10-2002, 13:34
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Isobuster schreef:

Kon dit niet in een ander topic?
als jij er een kan vinden waar dit in past...graag
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 13-10-2002, 14:55
naamloozzz
naamloozzz is offline
Jonge heb jij niets anders te doen dan domme opmerkingen maken, damn!! weer zo'n onzin, hoe zijn de buitenlanders nou gekomen??? nou toen hadden de nederlanders hun nodig, ja toch???? en nu met je oprotten, denk je nou echt dat het zo kan? whahahhaha dus niet he! als jij problemen met ze heb, praat dan met ze uit, en plaats niet van die domme topics! niet iedereen is heilig! plaats dit maar in je kop!
Oud 13-10-2002, 14:56
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
autodropje schreef:
als jij er een kan vinden waar dit in past...graag

onzin????
Oud 13-10-2002, 15:09
Verwijderd
Wat ben jij een ongelovelijke loser
Oud 13-10-2002, 15:20
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
climax schreef:
Laat ik nou eens een stelling geven:

1. Kan je je als gast niet gedragen in NL: rot dan maar op naar je eigen land.

2. Kan je je als gastheer niet gedragen in NL: dan kan je de cel in.
Dit is mij te binair. Ik vind nergens: "Kan je je niet als gastheer gedragen zonder de wet te overtreden, dan mag je niet gestraft worden..."

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Oud 13-10-2002, 15:25
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
jellerd schreef:
Wat ben jij een ongelovelijke loser
Waarom scheld je op mensen die tegen buitenlanders zijn. Iedereen heeft toch het recht van vrije meningsuiting?

Probeer maar eens met argumenten te komen (die de Linkse Kerk meestal niet heeft...)
Oud 13-10-2002, 15:30
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
BARON schreef:
Waarom scheld je op mensen die tegen buitenlanders zijn. Iedereen heeft toch het recht van vrije meningsuiting?

Probeer maar eens met argumenten te komen (die de Linkse Kerk meestal niet heeft...)

weetje, tuurlijk heeft iedereen recht op vrije meningsuiting, maar hoe hij dit verteld, sorry maar het komt wel hard aan! Ik bedoel als hij problemen heeft met buitenlanders, moet hij met ze uitpraten. Als hij het hier zet, is het echt onzin, want de allochtonen die hier wonen zijn geen gasten meer!
Oud 13-10-2002, 15:34
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
Waarom scheld je op mensen die tegen buitenlanders zijn. Iedereen heeft toch het recht van vrije meningsuiting?

Probeer maar eens met argumenten te komen (die de Linkse Kerk meestal niet heeft...)
haha, ten eerste ik ben atheistisch en wat hij vergeet is dat wij 'die buitenlanders' zelf hebben gehaald twee generaties geleden om de vuile klusjes op te knappen die 'de Nederlanders' zelf niet meer wilde opknappen. En dan zouden we ze nu zomaar het land uit zetten, hoe bedoel je stank voor dank. Lekker makkelijk, bijv. een derde generatie jongen/meisje (bijv. Marrokaans) van een jaar of 17 die hier al zijn hele leven woont, zijn ouders zijn hier gekomen toen ze nog heel erg klein waren, pleegt een misdaad, hij steelt een auto. Nou das makkelijk die gooien we het land uit, want hij is buitenlands.......hij is helemaal niet buitenlands, heeft een Nederlands paspoort en is hier geboren. Hoe kan je zo iemand dan het land uitgooien.......naar Marroko? Dat kan helemaal niet, want daar komt ie helemaal niet vandaan, jah zijn ouders komen daar vandaan, jaartje of 40 geleden...stel jouw opa en oma zijn geboren in Duitsland en jij pleegt een strafbaar feit dan kunnen we jouw toch ook niet naar Duitsland sturen........, want dat is wat jij zegt........denk toch eerst eens ff na voor je iets zegt.
Oud 13-10-2002, 15:46
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef:
haha, ten eerste ik ben atheistisch en wat hij vergeet is dat wij 'die buitenlanders' zelf hebben gehaald twee generaties geleden om de vuile klusjes op te knappen die 'de Nederlanders' zelf niet meer wilde opknappen. En dan zouden we ze nu zomaar het land uit zetten, hoe bedoel je stank voor dank. Lekker makkelijk, bijv. een derde generatie jongen/meisje (bijv. Marrokaans) van een jaar of 17 die hier al zijn hele leven woont, zijn ouders zijn hier gekomen toen ze nog heel erg klein waren, pleegt een misdaad, hij steelt een auto. Nou das makkelijk die gooien we het land uit, want hij is buitenlands.......hij is helemaal niet buitenlands, heeft een Nederlands paspoort en is hier geboren. Hoe kan je zo iemand dan het land uitgooien.......naar Marroko? Dat kan helemaal niet, want daar komt ie helemaal niet vandaan, jah zijn ouders komen daar vandaan, jaartje of 40 geleden...stel jouw opa en oma zijn geboren in Duitsland en jij pleegt een strafbaar feit dan kunnen we jouw toch ook niet naar Duitsland sturen........, want dat is wat jij zegt........denk toch eerst eens ff na voor je iets zegt.
ik denk dat climax met 'gasten' mensen die hier niet zijn geboren bedoelde.......

dus kom is met argumenten
Oud 13-10-2002, 15:53
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
ik denk dat climax met 'gasten' mensen die hier niet zijn geboren bedoelde.......

dus kom is met argumenten
Je bent hier te gast en vrijwel iedereen krijgt een kans in de vorm van een verblijfsvergunning of de NL nationaliteit omdat het de 2e generatie is.

dus niet
Oud 13-10-2002, 16:25
a little vague
a little vague is offline
Wat maakt een allochtoon slechter dan een Nederlander??
Vaak is het een vluchteling, die in zijn eigen land zoveel slechter af is dan hier, dat hij hier naartoe is gekomen. Ten minste, dat is het geval bij de meeste allochtonen die in de laatste jaren hier naartoe zijn gekomen. Zij waren veelal politieke vluchtelingen, en zijn door de toelatingsprocedure gekomen. Zij kennen echter de normen & waarden van onze cultuur nog niet goed. Zij hebben problemen zich daaraan aan te passen. Kom dus met een beetje begrip in hun richting.

Het is niet zo dat iemand 'last' heeft van allochtonen. Mensen hebben last van criminaliteit, en reageren dat af op allochtonen door in hun mening onderscheid te maken tussen de 'criminele allochtonen' en de 'brave autochtonen zoals ik die nooit een vlieg kwaad zullen doen' (oke, het is een beetje opgeblazen, maar het komt er wel op neer).

Het terugsturen van allochtonen die een misdrijf begaan is geen oplossing. Dan zadel je een ander land op met de problemen (als die er zijn). Dat land is vaak minder goed in staat om te gaan met deze mensen. Daar gaan dus dat andere land, en de teruggestuurde allochtton op achteruit. Hun berechting kan oneerlijk zijn (als er al een berechting is), hun behandeling onmenselijk, en de uitkomst fataal. Laten we daarom uit menselijkheid dit probleem niet oplossen door strenger te straffen bij allochtonen dan bij autochtonen. Laten we liever investeringen doen in het rechtssysteem en systemen ontwikkelen waarbij nieuwkomers snel onze cultuur begrijpen. Laten we niet verschrikkelijk veel geld uitgeven aan een uitzettingsdienst. Want, wat maakt een allochtoon slechter dan een autochtoon? Waarom in de wetgeving onderscheid maken tussen dezen, als zij hetzelfde zijn?
__________________
What use is a question, if there's no answer to be found?
Oud 13-10-2002, 16:57
Hotboy15
Avatar van Hotboy15
Hotboy15 is offline
ik ben het er mee eens
Oud 13-10-2002, 17:26
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
a little vague schreef:
Wat maakt een allochtoon slechter dan een Nederlander??
Vaak is het een vluchteling, die in zijn eigen land zoveel slechter af is dan hier, dat hij hier naartoe is gekomen. Ten minste, dat is het geval bij de meeste allochtonen die in de laatste jaren hier naartoe zijn gekomen. Zij waren veelal politieke vluchtelingen, en zijn door de toelatingsprocedure gekomen. Zij kennen echter de normen & waarden van onze cultuur nog niet goed. Zij hebben problemen zich daaraan aan te passen. Kom dus met een beetje begrip in hun richting.

Het is niet zo dat iemand 'last' heeft van allochtonen. Mensen hebben last van criminaliteit, en reageren dat af op allochtonen door in hun mening onderscheid te maken tussen de 'criminele allochtonen' en de 'brave autochtonen zoals ik die nooit een vlieg kwaad zullen doen' (oke, het is een beetje opgeblazen, maar het komt er wel op neer).

Het terugsturen van allochtonen die een misdrijf begaan is geen oplossing. Dan zadel je een ander land op met de problemen (als die er zijn). Dat land is vaak minder goed in staat om te gaan met deze mensen. Daar gaan dus dat andere land, en de teruggestuurde allochtton op achteruit. Hun berechting kan oneerlijk zijn (als er al een berechting is), hun behandeling onmenselijk, en de uitkomst fataal. Laten we daarom uit menselijkheid dit probleem niet oplossen door strenger te straffen bij allochtonen dan bij autochtonen. Laten we liever investeringen doen in het rechtssysteem en systemen ontwikkelen waarbij nieuwkomers snel onze cultuur begrijpen. Laten we niet verschrikkelijk veel geld uitgeven aan een uitzettingsdienst. Want, wat maakt een allochtoon slechter dan een autochtoon? Waarom in de wetgeving onderscheid maken tussen dezen, als zij hetzelfde zijn?
Kijk, het aanpassen aan "onze" normen en waarden is er al, in de vorm van inburgeringscursussen, maar ïk durf met een op waarheid lijkende waarschijnlijkheid te zeggen, dat de criminele allochtonen deze inburgeringscursussen "overslaan" iig er niet naar komen. Dan vind ik eigenlijk wel dat je je kans hier verprutst hebt. Er was tijdens het paarse kabinet ook al geopperd dat politieke vluchtelingen terug naar het land van herkomst moeten, als de problemen opgelost waren, maar ook dat gebeurt niet.

En wat het onderscheid betreft in jouw reply, het is een feit dat allochtonen over het algemeen zich (veel) vaker richting overvallen, berovingen e.d. begeven (dat over het algemeen meer angst/woede brengt), ter vergelijking met autochtonen. Hoewel de (criminele) autochtoon weer eruitsteekt bij de witteboordencriminaliteit. Daarom worden de allochtonen bij wijze van spreken harder aangepakt door het "niet-criminele" deel van de bevolking.

Er zijn (vanzelfsprekend) meer "normale" dan "criminele" allochtonen, maar het probleem is dat iedereen generaliseerd (dat doe ik trouwens ook in deze zin ). Ook de wetgeving is (helaas) gericht op groepen en niet op individuen. Iets waar hoogstwaarschijnlijk ook geen verandering in zal komen.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Oud 13-10-2002, 18:42
NN
NN is offline
Ik vind dat wij als rechtstaat een verantwoordelijkheid hebben voor alle mensen die zich in dit land bevinden en iedereen gelijk moet worden behandeld. Dat houdt in dat we geen mensen op 'Nawijniaanse wijze' gaan uitzetten als we last van ze hebben.

Wat de mensen die tegen buitenlanders zijn altijd graag naar voren halen is dat de criminaliteit onder allochtonen hoger is dan onder allochtonen. Ook dit hebben we deels aan ons zelf te danken. Allochtonen moeten veel beter worden begeleid en worden ingewerkt in de Nederlandse samenleving. Dit kan door er voor te zorgen dat ze goed onderwijs en werk krijgen. Zo voorkomen we dat ze in een negatieve criminele spiraal terechtkomen.
Oud 13-10-2002, 19:03
twiety
twiety is offline
Citaat:
climax schreef:
Laat ik nou eens een stelling geven:

1. Kan je je als gast niet gedragen in NL: rot dan maar op naar je eigen land.

2. Kan je je als gastheer niet gedragen in NL: dan kan je de cel in.
...
Even aannemend dat het over misdrijven gaat, niet over overtredingen of niet-strafbare dingen zoals een boer laten in gezelschap.

1. Mee eens, maar dan alleen voor recidivisten (en ook voor nakomelingen van immigranten, een generatie of 10).
2. Mee eens.
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Oud 13-10-2002, 19:24
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
a little vague schreef:
Wat maakt een allochtoon slechter dan een Nederlander??
Vaak is het een vluchteling, die in zijn eigen land zoveel slechter af is dan hier, dat hij hier naartoe is gekomen. Ten minste, dat is het geval bij de meeste allochtonen die in de laatste jaren hier naartoe zijn gekomen. Zij waren veelal politieke vluchtelingen, en zijn door de toelatingsprocedure gekomen. Zij kennen echter de normen & waarden van onze cultuur nog niet goed. Zij hebben problemen zich daaraan aan te passen. Kom dus met een beetje begrip in hun richting.

Dan moeten ze wel de moete nemen om aan onze cultuur te passen
__________________
Du bist ein N00b!
Ads door Google
Oud 13-10-2002, 19:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
climax schreef:
Laat ik nou eens een stelling geven:

1. Kan je je als gast niet gedragen in NL: rot dan maar op naar je eigen land.

2. Kan je je als gastheer niet gedragen in NL: dan kan je de cel in.


dus je wilt geldstraffen en taakstraffen en tbs afschaffen?

Eigen menig:
1. Je bent hier te gast en vrijwel iedereen krijgt een kans in de vorm van een verblijfsvergunning of de NL nationaliteit omdat het de 2e generatie is. Maar kan je je dan niet gedragen en moet je toch dingen slopen, dan kan je wat mij betreft vertrekken naar je eigen land.


eerlijkgezegd vind ik dit een te milde straf, en erg discriminerend. Waarom zouden allochtonen als ze een misdaad hebben gepleegd gewoon weer terug de straat op mogen in nederland (=hun eigen land), terwijl autochtonen de cel inmoeten?

Ze komen vaak uit landen waar hele strenge regels zijn, hier in NL mag je bijna ALLES, er zijn alleen een paar regeltjes om de boeel een beetje netjes te houden. Maar NIEMAND die een beetje opgevoed is en een beetje normen en waarden kent gaat dingen slopen en mensen beroven.
Dus nogmaals: je krijgt een kans, gedraag je je niet: EXIT


een groot gedeelte, zoniet de meererheid, komt uit andere westerse landen... Daarnaast worden autochtonen de laatste tijd ook niet al te best opgevoed naar mijn mening. moeten die dan ook het land uit?

2. Natuurlijk heb ik ook bij AJAX huldigingen rellen gezien. Worden er dingen vernield door voornamelijk Nederlanders. Deze mensen kan je het land niet uitzetten, want dan zadel je een ander land met ONZE problemen op.

en die nederlanders met een allochtone afkomst zijn nniet onze problemen En maak je die problemen niet alleen groter als ze naar een land worden gestuurd met een zwakke en corrupte overheid?

Maar de buitenlanders die over de scheef gaan, ons rechtssysteem zodanig in de knoei gooien dat er maanden wachtlijsten zijn voor veel belangrijkere rechtzaken, en heel veel geld en tijd kosten voor agenten moeten gewoon terug naar hun eigen land.

zoals ik al zei, een veel te milde straf.

Daar hebben ze het misschien slecht, maar hier hebben ze hun kans gehad en die verknald.
dus vandaar dat je ze gelijk weer vrijlaat zeker? Maar even serieus, waarom krijgen allochtonen hier geen tweede kans en autochtonen wel (na een gevangenisstraf?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 13-10-2002, 20:11
Verwijderd
Citaat:
2. Natuurlijk heb ik ook bij AJAX huldigingen rellen gezien. Worden er dingen vernield door voornamelijk Nederlanders. Deze mensen kan je het land niet uitzetten, want dan zadel je een ander land met ONZE problemen op.

Ik geloof dat dit juist géén autochtonen waren, maar dat er een groepje 'Nederlanders met allochtone afkomst' waren die daar de boel uit de hand hebben laten lopen. Dit ff ter informatie.

Verder is het natuurlijk in strijd met de wet (discriminatie) om buitenlanders terug te sturen en Nederlanders in de gevangenis te stoppen. Wat je wel kan doen, is met de mensen die vanaf nu Nederland binnen komen, een afsrpaak maken dat ze terug naar hun vorige land worden gestuurd, wanneer ze een grote overtreding begaan binnen een bepaalde periode.
Oud 13-10-2002, 20:47
freggelfreak
freggelfreak is offline
waarom heeft iedereen hier het erover dat je dan met deze groepen allochtonen je problemen moet uitpraten? lijkt me leuk om naar een groep van 20 allochtonen te gaan en dan te zeggen: hey doe dat is niet

iets in me zegt dat ze niet echt luisteren en zo'n poging om te praten ook niet echt goed voor jezelf is
Oud 13-10-2002, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef:
Dan moeten ze wel de moete nemen om aan onze cultuur te passen
o jah laten we ze dat opspelden, pas je volledig aan onze cultuur aan........das mooi geen festivals meer, geen gezellige samensmelt buurten meer als lombok, alleen nog maar van die walgelijke laven voor de ramen, 1 hond, 2 kinderen, een stationautogeval........Dat is de Nederlandse cultuur, GADVER. Waarom moeten trouwens alle buitenlanders die hier komen niet gewoon blank worden geverfd, zou da is even makkelijk zijn, hebben we helemaal geen last meer van ze......
Oud 13-10-2002, 22:48
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
jellerd schreef:
o jah laten we ze dat opspelden, pas je volledig aan onze cultuur aan........das mooi geen festivals meer, geen gezellige samensmelt buurten meer als lombok, alleen nog maar van die walgelijke laven voor de ramen, 1 hond, 2 kinderen, een stationautogeval........Dat is de Nederlandse cultuur, GADVER. Waarom moeten trouwens alle buitenlanders die hier komen niet gewoon blank worden geverfd, zou da is even makkelijk zijn, hebben we helemaal geen last meer van ze......
Ik hoop dat dit een hele flauwe grap is wat je hier zegt want dit is echt te dom voor woorden.

Hij heeft niet gezegt dat ze zich VOLLEDIG moeten aanpassen aan onze cultuur... Want dat KAN niet omdat iedereen zijn eigen geloof heeft en daar recht op heeft om dat "uit te voeren".

Wat heeft 2kinderen 1 hond etc met cultuur te maken?
Dat is een GEMIDDELDE in Nederland!!! Dat wil niet zeggen dat dat de Nederlandse Cultuur is...
Hier komt een mischien een domme opmerking maar het lijkt mij de enige manier het jou duidelijk te maken. Stel dat de gemiddelde Nederlander 2 keer op een dag poept... Dan is het toch nog niet de Nederlandse cultuur dat er 2keer op een dag word gepoept?

En op die doeloze zin over dat 'wit schilderen' daar hoef ik niet eens wat op te zeggen want daar snapt iedereen van dat dat Bull Shit is!!
Tip: Ga terug naar school of naar school als je er nooit op gezeten heb. Zit je nog op school? Dan moet je profesionele hulp zoeken want ik geef je dan niet veel kans meer dat het ooit nog goed met je komt
Veel suc6
__________________
That'll be our little secret
Oud 13-10-2002, 23:05
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Zoals eerder al vermeld wil ik nog een keer herhalen...
Er word steeds gezegt uitpraten...
Dat slaat ook op strond want als er iemand boeit niet of het antiliaan, turk, Marokaan of een Nederlander is....
Dan is dat niet makkelijk uitpraten...
Is dit natuurlijk een extreem voorbeeld maar zo is het wel

Ik heb meerdere buitenlandse vrienden.
En die zijn het met me eens dat buitenlanders die Niet in Nederland geboren zijn weer lekker naar het geboortelandje mogen als ze niet van plan zijn zich te verbeteren en aan te passen.
Lijkt me niet meer dan logische...
En zijn wij verantwoordelijk voor mensen die naar Nederland wouden maar waar Nederland niet om gevraagt heeft? Niet dus, vind ik.
En volgens mij worden ze al heel erg begelijd de buitenlanders, maar bij vele wil het gewoon niet aanslaan!!! Moet Nederland nog meer Miljarden daar aan uitgeven? Volgens mij wil Turkije in de EU komen... Mogen ze zelf ff hun best gaan doen dat ze hun eigen zaakjes op orde hebben.

Laters
__________________
That'll be our little secret
Oud 13-10-2002, 23:12
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Ik ben het er wel eens dat als een buitenlander zich niet weet te gedragen dat hij/zij dan terug moet alleen niet wanneer die hier geboren is maar dan is er ook geen spraken van buitenlander zijn. Nederlanders moeten ook voor misdrijven gestraft worden dmv celstraffen etc... Ik vind ook dat sommige buitenlanders zich wat meer aan moeten passen en dan doel ik vooral op moslims, natuurlijk mogen zij hun eigen geloof hebben maar er zijn dus vaak moslims die zeer slecht nederlands spreken en het ook niet willen leren en in wijken wonen waar alleen maar mensen van hun eigen cultuur wonen dit vind ik verkeerd. Er wonen in nederland zat chinesen en indonesiers en daar hoor je nooit wat van waarom? omdat die geintergreerd zijn. Dus ik vind dat aanpassen/inburgering iets is wat gewoon moet, natuurlijk mag je wel je eigen cultuur houden. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar joodse mensen zij leven ook gewoon in nederland, spreken nederlands gedragen zich nederlands etc.. maar hebben wel hun eigen cultuur.
Advertentie
Oud 13-10-2002, 23:23
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef:
Ik hoop dat dit een hele flauwe grap is wat je hier zegt want dit is echt te dom voor woorden.

Hij heeft niet gezegt dat ze zich VOLLEDIG moeten aanpassen aan onze cultuur... Want dat KAN niet omdat iedereen zijn eigen geloof heeft en daar recht op heeft om dat "uit te voeren".

Wat heeft 2kinderen 1 hond etc met cultuur te maken?
Dat is een GEMIDDELDE in Nederland!!! Dat wil niet zeggen dat dat de Nederlandse Cultuur is...
Hier komt een mischien een domme opmerking maar het lijkt mij de enige manier het jou duidelijk te maken. Stel dat de gemiddelde Nederlander 2 keer op een dag poept... Dan is het toch nog niet de Nederlandse cultuur dat er 2keer op een dag word gepoept?

En op die doeloze zin over dat 'wit schilderen' daar hoef ik niet eens wat op te zeggen want daar snapt iedereen van dat dat Bull Shit is!!
Tip: Ga terug naar school of naar school als je er nooit op gezeten heb. Zit je nog op school? Dan moet je profesionele hulp zoeken want ik geef je dan niet veel kans meer dat het ooit nog goed met je komt
Veel suc6
Ogh, ik denk niet dat ik hier veel waarde aan ga hechten, want ik ken mezelf en weet wat ik kan , laat ik daar verder niet op ingaan, want mensen die via internet mensen gaan beoordelen over hun capaciteiten en over hun capabel zijnde zijn zelf niet zo slim. Wat ik probeer te zeggen is dat wij geen cultuur hebben en dat ik allochtonen zeer kleurrijk en boeiend vind. En dat onderstreep ik door voorbeelden te geven over hoe saai de Nederlandse bevolking is. En dat van dat wit schilderen, ga daar nog maar is over nadenken, kom je er wel achter wat ik bedoel te zeggen, misschien helpt het om wat posts terug te lezen (altijd handig om van te voren te doen, kan je helpen domme opmerkingen achterwege te laten)......En oh jah als jejezelf wel heel erg snugger vind, kijk dan voortaan eerst even van welk geslacht iemand is 'Hij heeft niet gezegt dat ze zich VOLLEDIG moeten aanpassen aan onze cultuur... ') en wat je spelling betreft, wie moet er hier terug naar school?

Laatst gewijzigd op 13-10-2002 om 23:26.
Oud 13-10-2002, 23:41
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
jellerd schreef:
hoop gezeik
Met moeite nemen bedoelde ik interesse tonen in bijvoorbeeld de Nederlandse taal leren
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 14-10-2002, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef:
Met moeite nemen bedoelde ik interesse tonen in bijvoorbeeld de Nederlandse taal leren
Dat zal best, maar das iets heel anders als wat jij eerst zei........, dit ben ik volkomen met je eens, ik vind ook dat ze zich wel enigsinds moeten verdiepen daarin, maar aanpassen is wel iets compleet anders dan verdiepen in.
Oud 14-10-2002, 08:15
Demeter
Demeter is offline
Citaat:
climax schreef:
Laat ik nou eens een stelling geven:

1. Kan je je als gast niet gedragen in NL: rot dan maar op naar je eigen land.

2. Kan je je als gastheer niet gedragen in NL: dan kan je de cel in.

Eigen menig:
1. Je bent hier te gast en vrijwel iedereen krijgt een kans in de vorm van een verblijfsvergunning of de NL nationaliteit omdat het de 2e generatie is. Maar kan je je dan niet gedragen en moet je toch dingen slopen, dan kan je wat mij betreft vertrekken naar je eigen land.

Uhmm... volgens mij ben je als je de Nederlandse nationaliteit bezit geen "gast" meer maar een NEDERLANDS BURGER.. Hoe wil je dat dan aanpakken?? Want je zegt dat ze dan moeten "oprotten naar hun eigen land".... maarre WAAR moeten ze dan heen??? Toch naar Nederland neem ik aan.
Of wil je als die mensen dus de wet overtreden dan hun nationaliteit gaan afnemen ofzo?? Vertel me even wat jouw oplossingen hiervoor zijn...

x

Demeter
__________________
Love ya all

Laatst gewijzigd op 14-10-2002 om 08:18.
Oud 14-10-2002, 11:02
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Ach, waar maken jullie je druk om?

De Joden deden er ook 400 jaar over om te integreren in de Nederlandse samenleving, dus over 350 jaar is alles opgelost

TRouwens....... De harde kern allochtonen die zich bezighouden met criminele activiteiten zijn bijna allemaal 2e en 3e generatie-allochtonen, dus die pak je daarmee toch niet aan als je de stelling ''buitenlanders die hier niet zijn geboren moeten het land uit'' handhaaft.
Oud 14-10-2002, 11:07
nps
Avatar van nps
nps is offline
Ja, wat een goed plan!

Dat is ook echt allemaal heel erg realiseerbaar enzo, het zal echt makkelijk gaan om voor iedere allochtoon-in-overtreding vliegkaartjes te regelen, een nieuw visum voor z'n eigen land, enz. En ik denk ook niet dat zo'n allochtoon als ie een kaartje in de bus krijgt naar Turkmenistan met uitzettingsbevel dat ie dan denkt van "Ha! Vakantie!".

Bovendien vind ik het echt belachtelijk om verschillende groepen andere straffen te gaan geven. Hoe rot het ook is, die mensen die wonen nou eenmaal in Nederland, dus vallen onder de Nederlandse bevolking. Die kan je gewoon geen andere straf geven.

En die mensen zijn idd te gast, waren dat, als gast-arbeider! Die zijn toen allemaal fijn op elkaar gepropt in krotjes. Nou moet ik zeggen, dat als je alleen maar tussen mensen woont met jou cultuur en jou taal, ik het niet al te raar vind dat ze niet integreerden. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Naar nee, Nederland liet toe dat zij al hun fijftich broeren en soessen naar NL mochten halen, en dat ze knus met zijn vijftigen in een gebouwtje mochten wonen. Regering drukt Arabische foldertjes, enz. En nu zitten we allemaal te schreeuwen integreren, stelletje luie kutmarokkanen (of ander land, vul in naar keuze.)

Echt ontzettend domme, gemene en ondoordachte stellingen!

Knijtert, trouwens, welk onderdeel van de Nederlandse Cultuur gaat er verloren? En wat is de Nederlandse cultuur dan wél?
__________________
__________________
Oud 14-10-2002, 13:50
zjempoow
Avatar van zjempoow
zjempoow is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
Onzin..

helemaal niet

Kon dit niet in een ander topic? [/B]
daar heb je wellicht gelijk in
__________________
nu is de boot aan!
Oud 14-10-2002, 14:36
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
hadden we maar nooit buitenlanders gehaald, dan hadden we nu geen problemen gehad, of konden we alleen onszelf de schuld geven
Oud 14-10-2002, 14:44
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
BARON schreef:
hadden we maar nooit buitenlanders gehaald, dan hadden we nu geen problemen gehad, of konden we alleen onszelf de schuld geven
Onzin.. Criminelen blijven criminelen..
Wat maakt het dan nog uit waar ze vandaan komen. Men moet de criminaliteit als geheel aanpakken en niet gewoon mensen verdelen en dan zeggen dat de een crimineler is dan de ander.
Je lost er niks mee op.

Deze stelling benadeelt het overgrote deel van de allochtone bevolking.

Btw: Vindt je het logisch dat mensen zich moeilijk aanpassen als je met zulke stellingen op de proppen komt. Wat is het nut van intergratie als je toch niet geaccepteerd wordt?

Dit is iets waar de topicstarter wat beter over moet nadenken..
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Oud 14-10-2002, 14:48
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Isobuster schreef:


Btw: Vindt je het logisch dat mensen zich moeilijk aanpassen als je met zulke stellingen op de proppen komt. Wat is het nut van intergratie als je toch niet geaccepteerd wordt?

Dat kan je ook omdraaien: Als ze een keer hun best doen om te integreren, worden ze geaccepteerd.
Oud 14-10-2002, 15:56
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
ijscoman schreef:
Ik ben het er wel eens dat als een buitenlander zich niet weet te gedragen dat hij/zij dan terug moet alleen niet wanneer die hier geboren is maar dan is er ook geen spraken van buitenlander zijn. Nederlanders moeten ook voor misdrijven gestraft worden dmv celstraffen etc... Ik vind ook dat sommige buitenlanders zich wat meer aan moeten passen en dan doel ik vooral op moslims, natuurlijk mogen zij hun eigen geloof hebben maar er zijn dus vaak moslims die zeer slecht nederlands spreken en het ook niet willen leren en in wijken wonen waar alleen maar mensen van hun eigen cultuur wonen dit vind ik verkeerd. Er wonen in nederland zat chinesen en indonesiers en daar hoor je nooit wat van waarom? omdat die geintergreerd zijn. Dus ik vind dat aanpassen/inburgering iets is wat gewoon moet, natuurlijk mag je wel je eigen cultuur houden. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar joodse mensen zij leven ook gewoon in nederland, spreken nederlands gedragen zich nederlands etc.. maar hebben wel hun eigen cultuur.
die 'moslims'die geen nederlands kennen zijn meestal de personen uit de eerste generatie, die hier kwamen om te werken, waar geen nederlanders waren. Nu zijn ze oud geworden en werken niet meer, ze kunnen er mee leven. Andere 'moslims'die jij bedoeld, kunnen wel nederlands spreken want ze werken of gaan nog naar school. Jullie moeten mij niet verkeerd begrijpen, absoluut niet. Tuurlijk moet een persoon die in nederland komt wonen, nederlands kunnen spreken, maar voor de eerste generatie geld dat eigenlijk niet, ze waren eigenlijk gekomen om geld te verdienen en weer terug te gaan naar hun geboorte land, dat was dus niet gebeurt.
Ads door Google
Oud 14-10-2002, 15:59
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Demeter schreef:
Uhmm... volgens mij ben je als je de Nederlandse nationaliteit bezit geen "gast" meer maar een NEDERLANDS BURGER.. Hoe wil je dat dan aanpakken?? Want je zegt dat ze dan moeten "oprotten naar hun eigen land".... maarre WAAR moeten ze dan heen??? Toch naar Nederland neem ik aan.
Of wil je als die mensen dus de wet overtreden dan hun nationaliteit gaan afnemen ofzo?? Vertel me even wat jouw oplossingen hiervoor zijn...

x

Demeter
dat vraag ik me dus ook af???
Oud 14-10-2002, 16:01
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
BARON schreef:
hadden we maar nooit buitenlanders gehaald, dan hadden we nu geen problemen gehad, of konden we alleen onszelf de schuld geven
NEE HOOR DAN HADDEN JULLIE JUIST EEN BIGA PROBLEEM, WIE ZOU DAN DIE ZWARE WERK WILLEN DOEN??? DIE DE NEDERLANDERS NIET WILDEN VERRICHTEN?????
Oud 14-10-2002, 20:22
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Ach, waar maken jullie je druk om?

De Joden deden er ook 400 jaar over om te integreren in de Nederlandse samenleving, dus over 350 jaar is alles opgelost

TRouwens....... De harde kern allochtonen die zich bezighouden met criminele activiteiten zijn bijna allemaal 2e en 3e generatie-allochtonen, dus die pak je daarmee toch niet aan als je de stelling ''buitenlanders die hier niet zijn geboren moeten het land uit'' handhaaft.
Dat de joden er zo lang over deden is zeker niet waar, joden leven al heel lang overal over de wereld verspreid sinds ze verrdreven waren uit wat nu israel is. Pas sinds het stichten van de staat israel (zo'n 60 jaar geleden) hebben ze pas weer een eigen land. Ik kan bijvoorbeeld mijn stamboom in nederland terug trekken tot 1400 mijn familie heeft altijd als nederlander geleefd (spraken nederlandse taal, woonde in de zelfde straten en wijken als nederlanders etc..)

De harde kern allochtonen waar jij het over hebt spreken hier anders geen of zeer slecht nederlands, ze zitten op islamitische scholen waar niet in het nederlands les word gegeven etc.. het intergratie probleem gaat dus al vele generaties door. En het zijn zeker niet allemaal 2e en 3e generatie allochtonen de meeste komen van uit een assielzoekers centrum. Denk niet dat ik iets tegen buitenlanders of moslims heb want dat is zeker niet zo ik heb alleen wel iets tegen mensen die zich niet kunnen gedragen.
Oud 14-10-2002, 20:41
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
in islamitische scholen word ook nederlands gesproken :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 14-10-2002, 20:48
Demeter
Demeter is offline
Citaat:
ijscoman schreef:
De harde kern allochtonen waar jij het over hebt spreken hier anders geen of zeer slecht nederlands, ze zitten op islamitische scholen waar niet in het nederlands les word gegeven etc.. het intergratie probleem gaat dus al vele generaties door.
En het zijn zeker niet allemaal 2e en 3e generatie allochtonen de meeste komen van uit een assielzoekers centrum. Denk niet dat ik iets tegen buitenlanders of moslims heb want dat is zeker niet zo ik heb alleen wel iets tegen mensen die zich niet kunnen gedragen.
Het klopt dat de merendeel van de harde kern allochtonen geen of zeer slecht Nederlands spreekt --» dit komt door verschillende factoren. Maar dat op Islamitische scholen geen Nederlands wordt gesproken.... Dit is dus niet waar; Islamitische scholen geven les in het NEDERLANDS, maar ze geven (net als "de school met de bijbel") ook les in hun godsdienst...

-x-
Demeter
__________________
Love ya all

Laatst gewijzigd op 14-10-2002 om 20:51.
Oud 14-10-2002, 20:52
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Joostje schreef:
in islamitische scholen word ook nederlands gesproken :/
Oh ja dat zag ik laatst op TV inderdaad 3 van de 10 islamitische scholen spreken ze nederlands.
Oud 14-10-2002, 21:09
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
jellerd schreef:
Ogh, ik denk niet dat ik hier veel waarde aan ga hechten, want ik ken mezelf en weet wat ik kan , laat ik daar verder niet op ingaan, want mensen die via internet mensen gaan beoordelen over hun capaciteiten en over hun capabel zijnde zijn zelf niet zo slim.
Als je er niet veel waarde aan hecht waarom geef je er dan zo een lange reply op?
Ik gaf een oordeel over het nivo van jou reactie.
ok dat ik zei van dat je opnieuw naar school moest etc. was niet eerlijk van mij en neem ik dan bij deze terug. Feit blijft dat IK het niet eens was met jou reply.

Citaat:
jellerd schreef:
Wat ik probeer te zeggen is dat wij geen cultuur hebben en dat ik allochtonen zeer kleurrijk en boeiend vind. En dat onderstreep ik door voorbeelden te geven over hoe saai de Nederlandse bevolking is. En dat van dat wit schilderen, ga daar nog maar is over nadenken, kom je er wel achter wat ik bedoel te zeggen, misschien helpt het om wat posts terug te lezen (altijd handig om van te voren te doen, kan je helpen domme opmerkingen achterwege te laten)......
.
Ik lees altijd alles!!! Ik dacht dat jij zei dat mensen die mensen over het internet over hun capiciteiten en over hun capabel zijnde niet slim zijn. Ben je dan wel slim als je zegt over iemand zegt of hij een tekst wel of niet leest terwijl je dat niet kan weten?
En dat over dat wit schilderen ga ik niet over nadenken want dan verlaag ik me tot een nivo waarop ik niet kan/wil zitten. Want volgens mij snap jij zelf niet eens waar je het over heb en als dat wel zo is mag je dat mij gaan uitleggen.

Citaat:
jellerd schreef:
en oh jah als jejezelf wel heel erg snugger vind, kijk dan voortaan eerst even van welk geslacht iemand is 'Hij heeft niet gezegt dat ze zich VOLLEDIG moeten aanpassen aan onze cultuur... ') en wat je spelling betreft, wie moet er hier terug naar school?
Ik vind mezelf snugger, echter niet heel erg snugger en dat heb ik ook nooit beweerd.
En dat foutje (hij wat zij had moeten zijn), dat was een niet oplet foutje en had ik later overheen gelezen. Sorry Vice .
En wat mn spelling betreft zit ik hier niet op school en mag ik hier internet taal gebruiken en boeien typfouten me niet als het begrijpbaar blijft!!
__________________
That'll be our little secret
Oud 14-10-2002, 21:43
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef:
Als je er niet veel waarde aan hecht waarom geef je er dan zo een lange reply op?
Ik gaf een oordeel over het nivo van jou reactie.
ok dat ik zei van dat je opnieuw naar school moest etc. was niet eerlijk van mij en neem ik dan bij deze terug. Feit blijft dat IK het niet eens was met jou reply.


Ik lees altijd alles!!! Ik dacht dat jij zei dat mensen die mensen over het internet over hun capiciteiten en over hun capabel zijnde niet slim zijn. Ben je dan wel slim als je zegt over iemand zegt of hij een tekst wel of niet leest terwijl je dat niet kan weten?
En dat over dat wit schilderen ga ik niet over nadenken want dan verlaag ik me tot een nivo waarop ik niet kan/wil zitten. Want volgens mij snap jij zelf niet eens waar je het over heb en als dat wel zo is mag je dat mij gaan uitleggen.



Ik vind mezelf snugger, echter niet heel erg snugger en dat heb ik ook nooit beweerd.
En dat foutje (hij wat zij had moeten zijn), dat was een niet oplet foutje en had ik later overheen gelezen. Sorry Vice .
En wat mn spelling betreft zit ik hier niet op school en mag ik hier internet taal gebruiken en boeien typfouten me niet als het begrijpbaar blijft!!
allemaal leuk en aardig, maar t gaat niet echt meer over het onderwerp..........weltrusten
Oud 14-10-2002, 21:43
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:
Ja, wat een goed plan!

Dat is ook echt allemaal heel erg realiseerbaar enzo, het zal echt makkelijk gaan om voor iedere allochtoon-in-overtreding vliegkaartjes te regelen, een nieuw visum voor z'n eigen land, enz. En ik denk ook niet dat zo'n allochtoon als ie een kaartje in de bus krijgt naar Turkmenistan met uitzettingsbevel dat ie dan denkt van "Ha! Vakantie!".
Volgens mij is het heel makkelijk om die vliegtickets te regellen. 2weken gelden zijn ook 3 (dacht ik) volle vliegtuigen vol Hongaren terug naar Hongarije gestuurd.
Of het helpt? Dat denk ik eigenlijk niet, maar wat moet je anders? Of wil je dat alle andere criminele die moorden plegen, bolletjes slikken etc dat die geen straf krijgen? Of dat die eerst 3Jaar op wachtlijst mogen voordat ze dat de bak in mogen.

Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:
Bovendien vind ik het echt belachtelijk om verschillende groepen andere straffen te gaan geven. Hoe rot het ook is, die mensen die wonen nou eenmaal in Nederland, dus vallen onder de Nederlandse bevolking. Die kan je gewoon geen andere straf geven.
Het beste zou natuurlijk zijn als iedereen in Nederland word berecht. Maar dat is nou eenmaal niet mogelijk omdat de cellen al overvol zitten. Dus hoe rot het ook is moeten ze berecht worden in het land van herkomst (ik heb het dus over degene die NIET!! in Nederland zijn geboren) want eigenlijk zitten wij opgescheept met de problemen van hun en mogen hun die gaan oplossen.

Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:
En die mensen zijn idd te gast, waren dat, als gast-arbeider! Die zijn toen allemaal fijn op elkaar gepropt in krotjes. Nou moet ik zeggen, dat als je alleen maar tussen mensen woont met jou cultuur en jou taal, ik het niet al te raar vind dat ze niet integreerden. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Volgens mij waren er gast arbeiders gehaald uit meerdere landen waaronder Spanje en Italie echter was het de bedoeling dat ze na 30Jaar zouden terug keren naar hun eigenland.
Volgens mij waren bijna alle woningen in die tijd klein en waren de woningen over het algemeen niet veel slechter als die van de Gem. Nederlander. Mischien wel kleiner omdat ze met minder geld begonnen (de lonen die ze kregen waren alles behalve slecht)
(als ik het hier volledig mis heb, hoor ik het graag, want zoals ieder ander op dit forum heb ik dit zelf niet meegemaakt en is dit allemaal van horen zeggen)
Waarom ze niet tussen de Nederlanders gingen wonen weet ik niet, volgens mij was dat hun eigen keuze.

Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:
Naar nee, Nederland liet toe dat zij al hun fijftich broeren en soessen naar NL mochten halen, en dat ze knus met zijn vijftigen in een gebouwtje mochten wonen. Regering drukt Arabische foldertjes, enz. En nu zitten we allemaal te schreeuwen integreren, stelletje luie kutmarokkanen (of ander land, vul in naar keuze.)
Daar heeft de Nederlandse plolitiek inderdaad gefaald.
En nu zitten we niet te schreeuwen integreren stelletje luie kutmarocanen.
[heel ff offtopic] In Nederland worden buitenlanders zoizo amper gediscrimineerd eerder andersom maar er zijn (veel) buitenlanders die gauw op hun teentjes getrapt zijn en meteen beginnen te mekkeren dat ze gediscrimineerd worden (en we dus geen eens kut marocanen kunnen zeggen) terwijl wij als "kanker kazen" maar moeten accepepteren dat wij uit worden gescholden en/of worden bedrijgt.[/heel ff offtopic]
Wij doen ons best om die eigenlijk wel luie marocanen te laten integreren (kennelijk op een verkeerde manier), en wil dat dus niet aanslaan bij ze.

(IK HEB HET HIER ALLEEN OVER DE MAROKANEN DIE LUI ZIJN ETC. DUS VOEL JE NIET AANGESPROKEN ALS JIJ WEET DAT JIJ DAT NIET BENT)

Echt ontzettend domme, gemene en ondoordachte stellingen!

Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:
Knijtert, trouwens, welk onderdeel van de Nederlandse Cultuur gaat er verloren? En wat is de Nederlandse cultuur dan wél?
De Nederlandse cultuur zijn onder andere de normen en waarden van de Nederlande samenleving en dat je dus geen bushokjes moet slopen niet op de grond spugen etc.
__________________
That'll be our little secret
Oud 14-10-2002, 21:49
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
BARON schreef:
hadden we maar nooit buitenlanders gehaald, dan hadden we nu geen problemen gehad, of konden we alleen onszelf de schuld geven
Dit is ook weer dikke BULL SHIT!!! omdat wij die buitenlanders op dat moment nodig hadden die de Nederlanders niet wouden uitvoeren.
Als we die buitenlanders niet hadden gehad had Nederland nu waarschijnlijk nu niet zo een hele goeie economie gehad. En nu niet zeggen: "die hele goeie economie zakt nu wel als een kaartenhuis uit elkaar" want alles gaat altijd met toppen en dalen.
Nederlandse politiek heeft wel gefaald op het punt om die buitenlanders weer naar huis te krijgen en dat ze zeker niet hun hele familie en familie daarvan etc. naar Nederland lieten komen.
__________________
That'll be our little secret
Oud 14-10-2002, 21:51
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
BARON schreef:
Dat kan je ook omdraaien: Als ze een keer hun best doen om te integreren, worden ze geaccepteerd.
Hier heb je wel weer gelijk in
__________________
That'll be our little secret
Oud 14-10-2002, 21:58
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Hier was ik ff vergeten op te replyen...

Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Ach, waar maken jullie je druk om?

De Joden deden er ook 400 jaar over om te integreren in de Nederlandse samenleving, dus over 350 jaar is alles opgelost

TRouwens....... De harde kern allochtonen die zich bezighouden met criminele activiteiten zijn bijna allemaal 2e en 3e generatie-allochtonen, dus die pak je daarmee toch niet aan als je de stelling ''buitenlanders die hier niet zijn geboren moeten het land uit'' handhaaft.
Zware onzin dus!!!
Waarom moeten veel (vooral) Marokanen vaak in het negatieve overdrijven en/of liegen over Joden?
Wat hebben jullie tegen hun?
Want wat je hier zegt is dus op geen enkel feit gebasseerd!!
Verder lees teksten Ijscoman.
__________________
That'll be our little secret
Oud 14-10-2002, 22:08
Demeter
Demeter is offline
Citaat:
knijtert! schreef:
Volgens mij is het heel makkelijk om die vliegtickets te regellen. 2weken gelden zijn ook 3 (dacht ik) volle vliegtuigen vol Hongaren terug naar Hongarije gestuurd.Of het helpt? Dat denk ik eigenlijk niet, maar wat moet je anders?
Ik weet niet of je de Bulgaren bedoeld, maar als dat het geval is, die zijn inderdaad terug naar Bulgarije gestuurd... Echter, omdat de Bulgaren binnen de EU vrij mogen reizen zijn ze zowat allemaal weer teruggekeerd, dus zoals je al zei: Het heeft niet echt geholpen.

Citaat:
knijtert! schreef:

Volgens mij waren er gast arbeiders gehaald uit meerdere landen waaronder Spanje en Italie echter was het de bedoeling dat ze na 30Jaar zouden terug keren naar hun eigenland.
Klopt, de gastarbeiders kwamen uit meerdere landen (landen uit het Middelands Zeegebied) o.a. uit Spanje, Italië, Turkije, Marokko... Deze gastarbeiders hadden als doel: Snel geld verdienen en dan terug naar eigen land... maar dat ze dit na 30 jaar zouden doen??? Ze hadden niet echt op 30 jaar gerekend hoor! De meeste dachten dat ze binnen een jaar of 2/3 hooguit 5 voldoende geld hadden verdient.. Maar toen ze in NEderland kwamen "merkten" (--» dit merkten ze eigenlijk niet eens, door de taalbarierre. De Nederlanders kregen veel meer geld dan de buitenlandse werknemer voor hetzelfde baantje... maar de buitenlanders wisten dit uiteraard niet.. Ook hier ga ik ook verder niet op in, anders wordt het te lang) ze dat ze hun DOEL niet konden realiseren. Waarom? Simpel: hun lonen waren net genoeg om van rond te komen; ze konden net hun huur (lees: pensionnetjes waar zo'n 8 a 10 man op een kamer sliepen) betalen. En later kwamen de vrouwen en kinderen door hereniging, rest van verhaal is wel bekend neem ik aan. (zo niet: Vraag maar, en ik vertel het je wel.. )


Citaat:
knijtert! schreef:

Volgens mij waren bijna alle woningen in die tijd klein en waren de woningen over het algemeen niet veel slechter als die van de Gem. Nederlander. Mischien wel kleiner omdat ze met minder geld begonnen (de lonen die ze kregen waren alles behalve slecht)
(als ik het hier volledig mis heb, hoor ik het graag, want zoals ieder ander op dit forum heb ik dit zelf niet meegemaakt en is dit allemaal van horen zeggen)
Waarom ze niet tussen de Nederlanders gingen wonen weet ik niet, volgens mij was dat hun eigen keuze.
Uhm.. de gastarbeiders kregen veel minder betaald dan de Nederlanders. En qua huizen e.d.: Ze mochten niet eens kiezen waar ze wilden wonen, de gemeente wees hen de huizen aan. En omdat ze weinig geld hadden konden ze uiteraard niet de "goede" huizen betalen, waardoor ze in de "slechte" wijken kwamen. De Gemeente wees steeds de slechte wijken aan voor de gastarbeiders, daardoor kwamen ze op een kluitje..

Citaat:
knijtert! schreef:
De Nederlandse cultuur zijn onder andere de normen en waarden van de Nederlande samenleving en dat je dus geen bushokjes moet slopen niet op de grond spugen etc.
Dit is niet alleen in de Nederlandse samenleving zo hoor... in vrijwel elke cultuur is het van belang dat mensen zich normaal gedragen. Ja ook in MAROKKO EN TURKIJE! Maar goed, sommige mensen zijn nou eenmaal onbeschoft, ongeacht land van herkomst....

-x-
Demeter
__________________
Love ya all
Oud 14-10-2002, 22:21
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef:
Dit is ook weer dikke BULL SHIT!!! omdat wij die buitenlanders op dat moment nodig hadden die de Nederlanders niet wouden uitvoeren.
Als we die buitenlanders niet hadden gehad had Nederland nu waarschijnlijk nu niet zo een hele goeie economie gehad. En nu niet zeggen: "die hele goeie economie zakt nu wel als een kaartenhuis uit elkaar" want alles gaat altijd met toppen en dalen.
Nederlandse politiek heeft wel gefaald op het punt om die buitenlanders weer naar huis te krijgen en dat ze zeker niet hun hele familie en familie daarvan etc. naar Nederland lieten komen.
Even een geschiedenislesje, want dit is kennelijk hard nodig daar een paar onwetenden steeds weer met ditzelfde domme argument komen.

Na de oorlog lag de nederlandse economie op haar gat en lag alles in puin. Doordat de Amerikanen met hun marshallhulp kwamen waren we er echter snel weer bovenop. Dit gecombineerd met een na-oorlog optimisme (hierdoor ontstond ook de baby-boom generatie) leidde ertoe dat de economie tijdens de jaren '60 keihard draaide en er ontstond een ongekende welvaart. Uit het optimitisch denken kwam ook het idee voort om mensen uit armere gebieden mee te laten proviteren van onze welvaart. Door hun lagere opleidingen konden ze enkel de mindere baantjes krijgen. We hadden er echter ook voor kunnen kiezen onze Nederlandse vuilnismannen wat meer te betalen, het was slechts een keuze. Door deze morele keuze kwam de eerste generatie buitenlanders naar Nederland. Ze hebben absoluut niet onze welvaart veroorzaakt, enkel ervan meegeprofiteerd.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israël/Palestina IV
Verwijderd
500 30-07-2006 22:08
Levensbeschouwing & Filosofie [Racisme] Leeft dit nog bij jullie ?
plofke
122 23-02-2004 16:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: ´De politiek is er beter op geworden dankzij Pim Fortuyn´
Quantes
46 09-05-2003 09:34
De Kantine Asielzoekers
Verwijderd
68 20-02-2003 19:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn -> verkiezingen met eigen lijst
Verwijderd
132 15-03-2002 22:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het gaat zwaar klote met de wereld
DaDude
22 12-03-2002 16:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.