Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2005, 13:09
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Ik moet samen met een vriendin van mij een discussie van 20 minuten houden in het Engels. Dit is voor mij eerlijk gezegd geen probleem, omdat mijn familie Amerikaans is en wij hier thuis meer Engels dan Nederlands spreken. Maar nu heb ik al een aantal keer met die vriendin een mondeling gehad, maar telkens werd ik laag beoordeeld omdat het gesprek niet liep. Het probleem hierbij was dat ik dan iets zei, maar zij het niet begreep en daardoor niks terug kon zeggen. Hierbij is meer het probleem dat zij gewoon niet zo heel goed is in Engels. Nu moet ik dus weer een discussie houden samen met haar en ze heeft me gevraagd haar te helpen met uitspraak en basiskennis. Ik zou alleen niet weten hoe ik dat moet doen, iemand misschien tips?

Van partner ruilen mag niet
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2005, 14:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Zal wel door het accent komen.


Probeer trager en zoals het wordt genoemd 'in jip-en-janneke-taal' te praten.

Voorbereiden van zaken waar je het over gaat hebben met de ander helpt ook, dat scheelt in ter plekke vertalen om te kunne begrijpen waar het over gaat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 15:11
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-02-2005 @ 15:52 :
Zal wel door het accent komen.


Probeer trager en zoals het wordt genoemd 'in jip-en-janneke-taal' te praten.

Voorbereiden van zaken waar je het over gaat hebben met de ander helpt ook, dat scheelt in ter plekke vertalen om te kunne begrijpen waar het over gaat.
Ja daar zal het vast aan liggen

Ja dat hebben we geprobeerd. Probleem is alleen dat ze dan in het Nederlands niet eens weet wat te zeggen, dus in het Engels lukt het dan al helemaal niet. Het lukt haar niet normale zinnen te vormen, je krijgt dingen als 'I look to you'.
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 02:08
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Vraag voortaan om een andere gesprekspartner.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 07:16
Verwijderd
Ik zou het iig met de docent bespreken...bv. aangeven dat je het best ook met die vriendin wil doen, maar dat je als je het idee hebt dat je cijfer daardoor lager wordt dan je eigenlijk kunt (wel op een normale manier brengen ) of je het dan niet over kunt doen en dan het liefst bv. met de docent.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 07:18
Verwijderd
Die vriendin kan misschien heel veel Engelstalige tv gaan kijken (zonder ondertiteling), dat schijnt altijd goed te zijn. En misschien dingen vertalen of iig de basiskennis nog eens proberen te leren. En gewoon veel gesprekjes met elkaar voeren in het Engels, ik denk dat dat ook kan helpen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 18:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Je kunt naar de leraar/lerares stappen en dit aankaarten en vragen of ze er rekening mee zal houden, een individueel cijfer lijkt me ook een goed verzoek.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 08:09
Verwijderd
Wij hebben deze periode ook spreken, maar dan in groepjes van vier

Ik ben echt verschrikkelijk slecht in Engels, laat me het woord "but" uitspreken en je hoort prima dat ik nederlands ben.

Bij ons krijg je een invididueel cijfer geloof ik en een groepscijfer, maar ik weet niet welke telt.

Tips die wij kregen om een goede discussie te voeren :

Maak een lijst met terminologiën (of hoe je dat schrijft). Dat houdt in dat je de moeilijke woorden uit de discussie. (bv. niet plastic borsten maar meer iets van siliconen gevallenofzo) vertaalt en daar een context bij geeft. Daarnaast kan je de discussie natuurlijk ellendig lang van te voren oefenen met elkaar Wij hebben de discussie nu al 3x geoefend met alle stellingen behandeld zodat we goed voorbereid zijn
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 16:30
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
wij werden zeg maar, ingedeelt per niveau:

mensen die goed in engels zijn, moeten samen


dus. dat ik wel veel beter....
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:30
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-02-2005 @ 08:18 :
Die vriendin kan misschien heel veel Engelstalige tv gaan kijken (zonder ondertiteling), dat schijnt altijd goed te zijn. En misschien dingen vertalen of iig de basiskennis nog eens proberen te leren. En gewoon veel gesprekjes met elkaar voeren in het Engels, ik denk dat dat ook kan helpen.
Dankje dat zijn handige tips

Ik heb het zoiezo al besproken met mijn docent, maar hij kan de groepjes niet opnieuw vormen omdat dat zou betekenen dat iedereen een andere partner zou krijgen. Dat is volgens hem veel te veel werk opnieuw enzo. Individueel cijfer krijgen wij ook. Dat is wel mooi Maar het probleem bij ons is dus vooral dat als ik de discussie begin, zij al gelijk niets terug kan zeggen. Zo is de discussie dus al vrij snel 'dood'. En vanaf dat moment worden er bij mj ook punten afgetrokken omdat ik niets zeg, omdat ik niet goed genoeg discussieer of omdat ik te weinig heb te vertellen. Maar dat ligt dus voornamelijk aan het feit dat mijn vriendin niks terug zegt.
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je niet van te voren samen je discussie al een beetje uitschrijven en haar standaardzinnetjes geven die ze dan kan antwoorden als ze het niet meer weet?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:29
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-02-2005 @ 21:20 :
Kan je niet van te voren samen je discussie al een beetje uitschrijven en haar standaardzinnetjes geven die ze dan kan antwoorden als ze het niet meer weet?
Ja dat hebben we vorige keer gedaan Maar je mag geen aantekening of steekwoorden erbij houden, dus 20 minuten aan gesprekken onthouden is dan vrij lastig. Standaardzinnetjes kan wel though, maar misschien is dat niet genoeg in een discussie. Maaar dat zal moeten blijken
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Centraal eindexamen [VMBO] Verloop van college-examen
pj eilander
5 01-06-2016 12:24
Algemene schoolzaken Staatsexamen mondeling: Tips/ervaringen.
kramerseha
52 21-07-2014 14:15
Algemene schoolzaken Thuisstudie / zelf VWO staatsexamens aanvragen
Peter1989
3 18-09-2012 07:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.