Oud 11-04-2002, 18:50
roosjes
Avatar van roosjes
roosjes is offline
okee, het si een heel lang verhaal: mijn ebste vriendin heefte en paar maanden geleden een zm pogimng gedaan, ik schrok bestw el maar aan de andere kant kon het me -heel egoistisch- wienig schelen omdat ikd atz elf ook had gedaan, maar nu ben ikw eer een beetje "wakker" en ze jheeft me een paar weken geleden gezegd datz e niet wilt dat ik haar achterna ga al;s ze het doet, en toen kwam eruit datz e het die zondag wou doen, naja wij allebij ehlemaal huilen, ik heb toen de hele nacht haar geprobeert overtehalen en toen heeftz e beloofd om het nog eenw eekje aantezien, dan was nu iets meer dan een maand geleden en ze verteld me steedsa dingen waar ik me ontzettend zorgen over maak maar ik zit er dan mee of ik dat dan tegen mijn/haar ouders moetz eggen, want ze heeft echt gesmeekt dat ik het niet zou zeggen en als k hetw el zou doen zou ze me die dingen nooit meer vertellen, ik vind eieglijkd at haar ouders daar recht op hebben omd at te weten maar dan is het ookw eer zo dat ik haar varrad en het risico loop datz e helemaal nix meer zegt en dat wil ik echt niet! what to do?
__________________
sar cas me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2002, 19:09
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Waarschijnlijk wil ze niet dat haar ouders het weten omdat ze bang is dat die haar tegen zullen houden als ze zelfmoord zou proberen te plegen, maar als je het leven van je vriendin wilt redden lijkt het me toch beter om het wel te doen. Je kunt er een vriendschap mee verliezen, maar het belangrijkste is dat je er ook een leven mee redt.
Probeer je vriendin over te halen om met iemand, bijvoorbeeld haar huisarts, te gaan praten. Ik weet niet waarom je vriendin zelfmoord wil plegen, maar het lijkt me toch het beste dat ze hulp zoekt. Mensen die zelfmoord willen plegen zitten zo met zichzelf in de knoop dat zelfmoord voor hen alleen nog de enig mogelijke uitweg is. Het gaat er om dat je vriendin zich realiseert dat zelfmoord niet de juiste oplossing is, maar dat ze die samen met hulp van anderen moet zien te vinden.
Mochten jij en/of je vriendin er behoefte aan hebben om er met mij over te praten, dan kunnen jullie me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:25
rabecca
rabecca is offline
Dat ligt eraan hoe haar ouders zullen reageren denk ik.
Als je weet dat ze heel boos worden en stom gaan doen ofzo dan zou ik het niet zeggen.
Maar als je weet dat ze haar kunnen steunen enzo zou ik er misschien overna kunnen denken.
Aan de ene kant voelt ze zich misschien verraden door de persoon die ze vertrouwde enzo.
En als ze jou misschien niet meer vertrouwd zou ze kunnen denken van ik kan niemand vertrouwen en misschien nog dieper weg kunnen zakken.
snap je wak bedoel??
Tja het lijkt me echt heel moeilijk.
Ik kan natuurlijk niet zeggen wat je moet doen want ik zit natuurlijk niet in jou situatie enzo snap je?
succes en veel sterkte

dikke zoen mij
__________________
*-_-*If you love something set it free, if it comes back it`s yours, if not, it never was yours*-_-*-----> Denk er maar aan!!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:45
Verwijderd
Ken het, weet alleen niet hoe serieus m'n vriendinnen nu eigenlijk zijn... Ik ben alles behalve een goede sociaal werkster dus ik kan haar er zo moeilijk uitpraten... Alleen zeggen dat wij (= vrienden & familie) niet zonder haar kunnen werkt niet altijd...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 20:58
roosjes
Avatar van roosjes
roosjes is offline
Citaat:
rabecca schreef:

En als ze jou misschien niet meer vertrouwd zou ze kunnen denken van ik kan niemand vertrouwen en misschien nog dieper weg kunnen zakken.
snap je wak bedoel??

jah precies daar benk oowk erg bang voor
__________________
sar cas me
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 19:54
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Ik snap je probleem. Een vriend van mij heeft ook een zelfmoordpoging gedaan, en zit nu in een kliniek. Ik zal je vertellen wat ik gedaan heb.

Voordat hij die poging deed, was hij natuurlijk heel depressief. Toendertijd heb ik heel veel gedaan om hem te overtuigen dat het leven ook goede kanten heeft. Ik heb eindeloze verhalen gehouden over mooie dingen, bloemen en mensen. Toch heeft hij een half jaar later die zelfmoordpoging gedaan....

Wat ik hiermee wil zeggen is: mensen die echt heel erg depressief zijn, die geen hulp willen, die het helemaal zat zijn, die help je niet meer. Soms heeft praten gewoon geen zin meer.

Stel zij doet een geslaagde poging, dan moet je je heel goed beseffen dat dat niet jou schuld is. Je zei dat je zelf ook ooit een poging had gedaan, dus zelf zal je het ook niet al te makkelijk hebben....Je moet ook aan jezelf denken!

Je kan proberen met haar, in overleg, naar een huisarts te gaan. Of naar een maatschappelijk werker (die zijn gratis, en anoniem)...Dit moet ze natuurlijk wel zelf willen. En zoals ik al zei: sommige mensen willen geen hulp meer. Dat ligt helemaal aan jou vriendin....

Heel veel sterkte, met wat je ook beslist.....Denk vooral ook aan jezelf, dat is heel belangrijk!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
Psychologie Vriendin heeft hulp nodig.
Oezem
26 13-10-2009 17:44
Psychologie Mezelf verloren / "normaal" zijn in gezelschap vs. eenzaam "mezelf zijn"
herby
9 06-12-2006 15:27
Liefde & Relatie wanhopen...
Methuselah
62 03-01-2003 20:49
Psychologie MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN
kleinedraak
13 25-08-2002 20:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.