Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2008, 16:52
blupp
blupp is offline
Hey mensen! Een vriendin van mij is (met spoed) op zoek naar een nieuwe opleiding op het HBO. Ze vindt psychologie interessant, maar de opleiding psychologie zelf wil ze niet doen. Daarom zoekt ze naar een opleiding die met psychologie te maken heeft, maar niet alleen maar daar om draait.
Mijn vraag was dus of mensen hier suggesties hebben voor zo een soort opleiding.

SPH, psychologie en pedagogiek zijn al genoemd in het lijstje van suggesties, dus ze zoekt naar nog wat anders
Alvast bedankt voor de eventuele hulp

edit: ook zou het handig zijn, als iemand suggesties heeft, om wat informatie te geven over hoe de genoemde opleiding ongeveer in elkaar zit, een linkje (met duidelijke info) is ook goed

Laatst gewijzigd op 18-01-2008 om 16:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2008, 21:12
Verwijderd
MWD, CMV, creatieve therapie.

Kijk ook eens op GOBnet, bv. http://www.gobnet.nl/opleidingen_ietsmet.php?id=21
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 21:48
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik doe de opleiding Toegepaste Psychologie. In eerste instantie een orienterend jaar waarna je kunt kiezen voor psycho diagnostisch werker, SPH, P&O, pabo, MWD. Als je niet precies weet wat je wilt, kun je daar op deze manier achter komen..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 12:52
¥iiitt!!
¥iiitt!! is offline
Verder heb je ook nog Personeelsmanagement: hiermee leer je zegmaar de psychologie waarom mensen werken e.d. ook vrij interessant... Maar zoek ff lekker op Internet idd
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 19:30
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Denk inderdaad eens aan personeel & arbeid en pedagogiek. Bij Fontys (waar ik op zit) kun je als onderdeel van je majoropleiding ook een minor Toegepaste Psychologie volgen, heel breed, toe te passen bij veel majors en persoonlijk ben ik er heel tevreden over.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 19:31
Verwijderd
Toegepaste Psychologie is op de Fontys in Eindhoven & Tilburg sinds dit jaar ook een volwaardige, geaccrediteerde HBO studie die dus 4 jaar duurt.
Meer info hier:
http://www.fontys.nl/psychologie/def...urenode=189220
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 22:25
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
TS geeft alleen wel aan dat haar vriendin juist geen opleiding psychologie wil doen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 22:36
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
TS geeft alleen wel aan dat haar vriendin juist geen opleiding psychologie wil doen.
Maar er zit verschil tussen de opleiding hbo psychologie en hbo toegepaste psychologie..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 13:25
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar er zit verschil tussen de opleiding hbo psychologie en hbo toegepaste psychologie..
True, maar ik kreeg meer de indruk dat de vriendin van TS meer iets zoekt dat zich niet alleen op psychologie richt. Hoewel tp en psychologie natuurlijk verschillend zijn, draait het bij beide nog steeds voornamelijk om de psychologie.

Maar goed, misschien is toegepaste psychologie wel helemaal wat de vriendin zoekt, dat kan natuurlijk ook.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 20:12
blupp
blupp is offline
Hartstikke bedankt voor de reacties iedereen, sorry dat ik een beetje laat er op reageer. Ik heb het in ieder geval doorgegeven, en ik probeer haar over te halen om zelf een account hier aan te maken want ik heb geen zin om elke dag alles door te geven als ze het ook zelf kan lezen hier
Hopelijk reageert ze hier dus binnenkort
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 14:18
Verwijderd
Citaat:
True, maar ik kreeg meer de indruk dat de vriendin van TS meer iets zoekt dat zich niet alleen op psychologie richt. Hoewel tp en psychologie natuurlijk verschillend zijn, draait het bij beide nog steeds voornamelijk om de psychologie.

Maar goed, misschien is toegepaste psychologie wel helemaal wat de vriendin zoekt, dat kan natuurlijk ook.
Zo heb ik TP op de Fontys niet ervaren. Je krijgt idd het vak Psychologie maar lang niet zo uitgebreid als op de uni of hbo psy. Voornamelijk is de opleiding toegespitst op het praktijkgedeelte. Veel gesprekstrainingen, onderzoeken e.d.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.