Oud 25-07-2005, 20:21
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Ik droom de laatste tijd heel vaak dat mijn vriend vreemdgaat. Soms wel 2/3 keer per week. In die droom gaat hij vreemd, of gedraagt hij zich heel klef tegen een meisje. Als ik daar dan wat van zeg (in mijn droom), snapt hij niet waarom ik boos ben, maar gaat dan later alsnog vreemd.
Vaak is het hetzelfde meisje, een meisje waar hij vroeger verliefd op was. Hij heeft nu geen contact meer met haar. Soms zijn het ook andere meisjes, waarvan ik sommigen ken (vriendinnen van mij).
Voor mijn gevoel ontstaan die dromen omdat ik me onzeker voel. Ik vertrouw mijn vriend, en weet dat hij niet vreemd zal gaan, maar ik kan die onzekerheid maar niet van me af zetten. Als hij dan bijv. verteld dat hij een meisje graag mag, word ik daar onzeker van. Of als hij het heeft over een meisje wat hij ooit leuk vond, of mooi vindt/vond. Terwijl dat het nergens op slaat, want mijn vriend geeft me totaal geen reden om waar dan ook onzeker over te zijn. Hij vindt me mooi, lief, leuk, grappig, sexy, opwindend, hij houdt van me, en zegt dat ook heel vaak tegen me.

Ik vind het heel stom dat ik me onzeker voel door dromen, maar ik kan er niks aan doen.
Ik denk dat ik die dromen heb omdat ik me onzeker voel, maar die dromen versterken het ook nog eens. Zonder die dromen zou ik het wat minder hebben denk ik.
OVerigens droomt hij ook wel s dat hij vreemdgaat, waardoor ik me dubbel zo onzeker ga voelen, want dan denk ik soms dat het misschien een onbewuste behoefte is ofzo. Of dan ben ik bang dat hij dat meisje misschien alsnog leuk gaat vinden.

Kan iemand helpen, dit verklaren, en evt. vertellen wat ik er aan kan doen?
Ik kan hier overigens met mijn vriend heel goed over praten. Hij voelt zich ook schuldig als hij droomt dat hij vreemdgaat, en vind het ook niet leuk als ik dit droom.
Ik wil hier echt heel graag vanaf, indien mogelijk, want ik baal er gingantisch van!

p.s. Ik heb al eerder een topic geopend over mijn onzekerheid, L&R 'Jaloers kreng?'
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2005, 01:06
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
ik heb t ook zo ongeveer. alleen dan heb ik geen vriend of vriendin
maar dan gaat me broer bv met iemand die ik onwijs leuk vind, en dat meisje dan totaal geen interesse heeft in mij, etc.
Dus iig heb je nog 't geluk dat (als het goed is) je vriend voor jou kiest naast de droompjes.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 22:03
Verwijderd
In dromen verwerk je dingen of kunnen dingen boven komen drijven, of zijn het gewoon fantasietjes van onze hersenen.

Misschien dat je bang bent hem kwijt te raken? En dat dat op deze manier een soort van duidelijk word gemaakt aan je? Dromen zijn vage dingen, kunnen je angsten uitbeelden, of verlanges etc...

Weet dat dromen uiteindelijk wel bedrog zijn, maar dat je soms best wat van ze kunt leren

Dromen zijn niet iets wat je in de hand kunt hebben (ok, sommige personen wel, maar das een ander onderwerp), dromen komen gewoon of zijn er gewoon. Het is niet nodig je schuldig te voelen omdat je iets droomt.

Blijf gewoon met je vriend praten over dat je bang bent dat hij vreemdgaat of dat hij je verlaat. praten in een relatie is erg belangrijk..

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 23:19
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Divine Desire schreef op 26-07-2005 @ 22:03 :
In dromen verwerk je dingen of kunnen dingen boven komen drijven, of zijn het gewoon fantasietjes van onze hersenen.

Misschien dat je bang bent hem kwijt te raken? En dat dat op deze manier een soort van duidelijk word gemaakt aan je? Dromen zijn vage dingen, kunnen je angsten uitbeelden, of verlanges etc...

Weet dat dromen uiteindelijk wel bedrog zijn, maar dat je soms best wat van ze kunt leren

Dromen zijn niet iets wat je in de hand kunt hebben (ok, sommige personen wel, maar das een ander onderwerp), dromen komen gewoon of zijn er gewoon. Het is niet nodig je schuldig te voelen omdat je iets droomt.

Blijf gewoon met je vriend praten over dat je bang bent dat hij vreemdgaat of dat hij je verlaat. praten in een relatie is erg belangrijk..

Sterkte!
Gelukkig kan ik er ook heel goed met hem over praten. Hij zegt ook dat ik moet proberen om er niet teveel over na te denken, omdat ik er dan juist van ga dromen. Ik heb ook gevraagd of hij het vervelend vindt dat ik er over begin, en hij zei: ' Natuurlijk vind ik dat niet erg, je moet er juist over praten, want dan heb je juist de meeste kans dat je over die onzekerheid heenkomt.'
Van die onzekerheid zal ik wel nooit helemaal afkomen, maar ik weet wel dat ik van mn vriend hou, en dat ik bij hem wil blijven, en dat er nooit iets tussen ons in mag komen te staan zoals dit!
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 12:29
Ninnoc
Ninnoc is offline
'Hij moet wel een ongelovelijk bord voor zijn hasses hebben als hij vreemdgaat. Besides, wat dan nog? Als hij vreemdgaat is hij mij compleet niet waard want ik ben een topwijf en ik verdien een topkerel en ik ga me niet triest voelen over minderwaardige lulletjes. En ik heb hem ook compleet niet nodig, hij vormt een leuke aanvulling op mijn leven maar ik ben compleet van mezelf. Alsof ik het zonder hem niet zou redden zeg tss'

als je dat nou herhaalt voor jezelf? helpt t ?

Mijn hersens maken altijd hele stupiede dromen, laatst heb ik s ochtends mijn vriend helemaal verrot gescholden omdat hij me op een hele nare enge manier vermoord had die nacht gelukkig is dat zo irreeel dat ik daar niet bang voor hoef te zijn
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Atheïsten
Verwijderd
500 12-07-2012 17:48
Verhalen & Gedichten Afscheidsbrief Jean-Jeaques
Sasjeliefff
0 26-01-2006 18:15
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 11:36
ARTistiek Achter de werkelijkheid
Inemine
7 11-10-2001 21:36
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.