Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2002, 21:26
Hippielove
Hippielove is offline
Ik keek vandaag toevallig even naar de Nederlandse Moslimomroep. Er werd een citaat uit de koran voorgedragen waarin stond: "Vrees het vuur dat is klaargemaakt voor de ongelovigen" Ongelooflijk toch dat dit op de Nederlandse publieke omroep wordt uitgezonden? Zeker voor 11 uur, wanneer seks en geweld niet zijn toegestaan. Het valt toch niet te rijmen dat dit soort dingen dan wel gezegd mogen worden.
Wat vinden jullie moet dit kunnen op de Nederlandse publieke omroep? En voor 11 uur?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2002, 21:32
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Hippielove schreef:
Ik keek vandaag toevallig even naar de Nederlandse Moslimomroep. Er werd een citaat uit de koran voorgedragen waarin stond: "Vrees het vuur dat is klaargemaakt voor de ongelovigen" Ongelooflijk toch dat dit op de Nederlandse publieke omroep wordt uitgezonden? Zeker voor 11 uur, wanneer seks en geweld niet zijn toegestaan. Het valt toch niet te rijmen dat dit soort dingen dan wel gezegd mogen worden.
Wat vinden jullie moet dit kunnen op de Nederlandse publieke omroep? En voor 11 uur?
Doe niet zo zielig kleuter!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 21:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
er lijkt me toch echt niks mis met deze uitspraak, en de NMO krijgt gewoon best wel weinig zendtijd.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 22:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Nee, niets mis met die uitspraak. Komt in alle gelovige boeken voor (behalve dan misschien het boeddhisme, maar ik zie het boeddhisme meer als een levenswijze dan een specifiek geloof).



Het wil alleen maar zeggen dat je maar beter kunt geloven, anders zul je branden in hel.

duh.
dat denken ze allemaal.

niks nieuws dus

Heb je overigens ook wel eens andere programma's dan de voorlezingen uit de Koran gekeken van NMO?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 06:11
Hippielove
Hippielove is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:


Doe niet zo zielig kleuter!
Nah, vind je dat? Het grootste deel van het Nederlandse volk wordt hier beledigt hoor. Als ik zeg dat moslims zullen branden in de hel is dat dus ook oke? Of wordt er dan met 2 maten gemeten en wordt ik aangeklaagd voor discriminatie?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 08:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hippielove schreef:


Nah, vind je dat? Het grootste deel van het Nederlandse volk wordt hier beledigt hoor. Als ik zeg dat moslims zullen branden in de hel is dat dus ook oke? Of wordt er dan met 2 maten gemeten en wordt ik aangeklaagd voor discriminatie?
?!?!?! Je hebt toch niets te vrezen als je niet gelooft? Dan geloof je namelijk ook niet in de hel etc..

dus inderdaad: wat zeur je nou?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 09:39
Hippielove
Hippielove is offline
Citaat:
Gatara schreef:


?!?!?! Je hebt toch niets te vrezen als je niet gelooft? Dan geloof je namelijk ook niet in de hel etc..

dus inderdaad: wat zeur je nou?
Het is een manier om te zeggen dat zij ongelovigen slechte mensen vinden. Goede mensen gaan namelijk niet naar de hel. Dus op een of andere manier voelt dat voor mij als aanzetten tot haat.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 09:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hippielove schreef:


Het is een manier om te zeggen dat zij ongelovigen slechte mensen vinden. Goede mensen gaan namelijk niet naar de hel. Dus op een of andere manier voelt dat voor mij als aanzetten tot haat.
Dat is jouw interpretatie

Persoonlijk vat ik het meer op als:
"ik waarschuw jullie die ongelovig zijn, dat jullie zullen branden in hel"

en dat kun je mi alleen maar positief opvatten: ze hebben het beste met je voor. Namelijk: bekeer je en je zult niet branden in hel.

En waarom zou je je druk maken als ongelovig bent? De hel bestaat dan toch niet.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 09:51
mitsj
mitsj is offline
kvind het ook rare uitspraak.
maar ja , kvind het ook al lachwekkend als iemand zegt dat tie in god gelooft.

maar er staan nog veel dommere dingen in de koran dus als dit je al schokt bereid je dan maar voor op de volgende afleveringen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 14:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
mitsj schreef:
kvind het ook rare uitspraak.
maar ja , kvind het ook al lachwekkend als iemand zegt dat tie in god gelooft.

maar er staan nog veel dommere dingen in de koran dus als dit je al schokt bereid je dan maar voor op de volgende afleveringen
idd

*heeft koran gelezen*
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 14:55
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
mitsj schreef:
kvind het ook rare uitspraak.

Want ??????

Citaat:
mitsj schreef:
maar ja , kvind het ook al lachwekkend als iemand zegt dat tie in god gelooft.





Citaat:
mitsj schreef:
maar er staan nog veel dommere dingen in de koran dus als dit je al schokt bereid je dan maar voor op de volgende afleveringen
Hoe kun jij de Koran nou bekritiseren, als je er zelf nou nooit in gekeken hebt?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 14:56
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:


idd

*heeft koran gelezen*
O verlicht mij met jouw "wijsheid" .

Hallo voorbeelden???????
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 15:04
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Hippielove schreef:


Nah, vind je dat? Het grootste deel van het Nederlandse volk wordt hier beledigt hoor.

Ging het hier niet zogenaamd om "geweld" ?

Als je sowieso niet in de islam gelooft, waarom zou je je dan aangesproken en aangevallen voelen?

Citaat:
Hippielove schreef:
Als ik zeg dat moslims zullen branden in de hel is dat dus ook oke?

Ja, dat mag je zeggen.



Citaat:
Hippielove schreef:
Of wordt er dan met 2 maten gemeten en wordt ik aangeklaagd voor discriminatie?

Lol? Vanuit jouw oogpunt kun je dat zeggen. Elke aanhanger van een bepaalde godsdienst denkt het ware geloof te hebben. De rest zal branden in de hel.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 15:44
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Want ??????
stel , ik ben een bosjesman in afrika.
en niemand heeft mij ooit kunnen confronteren met het wat jij noemt ware geloof. Moet ik dan naar de hel omdat ik ongelovig ben?

Citaat:
Hoe kun jij de Koran nou bekritiseren, als je er zelf nou nooit in gekeken hebt?
Ik heb qoutes van delen van de koran gelezen en gecontroleerd in de online koran . Dus ik weet wel degelijk waar ik over spreek.

Citaat:
Hallo voorbeelden???????
…"for the Unbelievers are open enemies to you." 4:101

For the Unbelievers, Allah has prepared a humiliating punishment. 4:102

And slay them wherever you catch them, and turn them out from where they have turned you out, for tumult and oppression are worse than slaughter. 2:191

Fighting is prescribed for you, and you dislike it. But it is possible that you dislike a thing which is good for you, and that you love a thing which is bad for you. But Allah knows, and you know not. 2:216
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 18:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Als je sowieso niet in de islam gelooft, waarom zou je je dan aangesproken en aangevallen voelen?


Correctie: als je niet in God/Allah/Jahweh gelooft. Want zowel in de Koran, de Bijbel als de Thora staan dergelijke zinnen.

Citaat:

Lol? Vanuit jouw oogpunt kun je dat zeggen. Elke aanhanger van een bepaalde godsdienst denkt het ware geloof te hebben. De rest zal branden in de hel.
Niet de rest: ongelovigen. Dat is al wat anders

Laatst gewijzigd op 13-07-2002 om 20:38.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 20:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik vind dat het christendom, de islam en het jodendom alle achterlijk over vrouwen spreken. Hierover kom ik later (beneden aan de pagina) op terug. Maar eerst dit:

Citaat:
mitsj schreef:

stel , ik ben een bosjesman in afrika.
en niemand heeft mij ooit kunnen confronteren met het wat jij noemt ware geloof. Moet ik dan naar de hel omdat ik ongelovig ben?


Nee, want die bosjesman gelooft waarschijnlijk in een god of iets anders bovennatuurlijk. En is dus niet een ongelovige (ongelovig=niet-gelovig en dat is niet hetzelfde als niet-moslim).

Citaat:

And slay them wherever you catch them, and turn them out from where they have turned you out, for tumult and oppression are worse than slaughter. 2:191


En natuurlijk moet je dit in de context lezen en wat zien we dan?
Het hele vers begint met:


This Book, there is no doubt in it, is a guide to those who guard (against evil). 2.2

Surely those who disbelieve, it being alike to them whether you warn them, or do not warn them, will not believe. 2.6
(ze blijven niet-geloven; ook als je ze gewaarschuwd hebt)

Allah has set a seal upon their hearts and upon their hearing and there is a covering over their eyes, and there is a great punishment for them. [2.7]
(en het is dus ALlah die zal straffen en dat gaat zo een eind door (ze luisteren niet, Allah zal hun straffen))

Dan een heel stuk dat de gelovigen het paradijs staat te wachten en de ongelovigen de hel.

(Oo.. ik zie hier iets opmerkelijks:
[2.28] How do you deny Allah and you were dead and He gave you life? Again He will cause you to die and again bring you to life, then you shall be brought back to Him.
(reincarnatie??? of betekent dit dat ongelovigen die ontkennen dat allah hen tot leven bracht en dus zullen branden in hel -- doodgaan -- weer tot leven gebracht worden door Allah en dan in Allah gaan geloven????))

Dan gaat het verder over Adam en Eva... begrijp alleen niet wie die "WE" zijn..... engelen?
in ieder geval in het kort wordt weergegeven het "Oude Testament"..... verhaal van Mozes enzovoort.


[2.62] Surely those who believe, and those who are Jews, and the Christians, and the Sabians, whoever believes in Allah and the Last day and does good, they shall have their reward from their Lord, and there is no fear for them, nor shall they grieve.

(zoals ik al zei; (wie zijn overigens de Sabians?))

en dan is er een dood lichaam en een koe dat geofferd wordt via Mozes en het lijk van de dode wordt met een deel van die koe bestroken en Allah maakt dat lijk tot leven en ieders hart versteend (natuurlijk... zou ik ook doen )
en dan gaan ze (werkelijk) in Allah geloven, maar je kunt niet zeggen dat je gelooft als je niet gelooft want allah weet dan toch wel dat je niet gelooft.
En de analfabeten die de het boek niet kunnen lezen, weten dat allah weet wat ze geheim houden en wat allah weet van hen, ondanks dat ze in leugens geloven (omdat ze de bijbel niet kunnen lezen) en maar vermoeden.

En dan dat degenen die kwaad bezitten, zullen branden en degenen die goed bezitten, in de tuinen terecht komen.

[2.83] And when We made a covenant with the children of Israel: You shall not serve any but Allah and (you shall do) good to (your) parents, and to the near of kin and to the orphans and the needy, and you shall speak to men good words and keep up prayer and pay the poor-rate. Then you turned back except a few of you and (now too) you turn aside.
(een soort van 10 geboden in het kort )

[2.84] And when We made a covenant with you: You shall not shed your blood and you shall not turn your people out of your cities; then you gave a promise while you witnessed.
... "not shed your blood" ach, wat sneu nu toch voor die kapers,...

[2.85] Yet you it is who slay your people and turn a party from among you out of their homes, backing each other up against them unlawfully and exceeding the limits; and if they should come to you, as captives you would ransom them-- while their very turning out was unlawful for you. Do you then believe in a part of the Book and disbelieve in the other? What then is the re ward of such among you as do this but disgrace in the life of this world, and on the day of resurrection they shall be sent back to the most grievous chastisement, and Allah is not at all heedless of what you do.
(geloof je dan in het ene van het boek en geloof je niet in het andere van het boek? wat kun je dan anders verwachten dan schande in het leven van deze wereld en je zult dan uiteindelijk ook gestraft worden, want Allah ziet alles)

En dan krijgt mozes zijn apostelen die discussies met hem aangaan, maar mozes vond ze leugenaars en sommige doodde hij (!). Toen zeiden deze apostelen dat ze nu wel in hun harten genezen waren, maar Allah wist wel beter: [2.87] And most certainly We gave Musa the Book and We sent apostles after him one after another; and We gave Isa, the son of Marium, clear arguments and strengthened him with the holy spirit, What! whenever then an apostle came to you with that which your souls did not desire, you were insolent so you called some liars and some you slew.
[2.88] And they say: Our hearts are covered. Nay, Allah has cursed them on account of their unbelief; so little it is that they believe.

in de profeet geloofden ze niet, dus Allah vervloekte ze als niet-gelovigen
[2.89] And when there came to them a Book from Allah verifying that which they have, and aforetime they used to pray for victory against those who disbelieve, but when there came to them (Prophet) that which they did not recognize, they disbelieved in him; so Allah's curse is on the unbelievers.

dan gaat het over de Shaitans die niet-geloven, want ze deden aan magie
[2.102]

dan over Allah die macht heeft over alles
[2.109] Many of the followers of the Book wish that they could turn you back into unbelievers after your faith, out of envy from themselves, (even) after the truth has become manifest to them; but pardon and forgive, so that Allah should bring about His command; surely Allah has power over all things.

hi hi
[2.110] And keep up prayer and pay the poor-rate and whatever good you send before for yourselves, you shall find it with Allah; surely Allah sees what you do.
[2.111] And they say: None shall enter the garden (or paradise) except he who is a Jew or a Christian. These are their vain desires. Say: Bring your proof if you are truthful.
[2.112] Yes! whoever submits himself entirely to Allah and he is the doer of good (to others) he has his reward from his Lord, and there is no fear for him nor shall he grieve.
[2.113] And the Jews say: The Christians do not follow anything (good) and the Christians say: The Jews do not follow anything (good) while they recite the (same) Book. Even thus say those who have no knowledge, like to what they say; so Allah shall judge between them on the day of resurrection in what they differ.
[2.114] And who is more unjust than he who prevents (men) from the masjids of Allah, that His name should be remembered in them, and strives to ruin them? (As for) these, it was not proper for them that they should have entered them except in fear; they shall meet with disgrace in this world, and they shall have great chastisement in the hereafter.
happy all together als je maar niet gaat ruzieen over wie nu het ware geloof heeft met andere woorden

Maar je mag je als moslim niet bekeren, want:
[2.120] And the Jews will not be pleased with you, nor the Christians until you follow their religion. Say: Surely Allah's guidance, that is the (true) guidance. And if you follow their desires after the knowledge that has come to you, you shall have no guardian from Allah, nor any helper.

erm,.. betekent het volgende dat je vegetarisch moet zijn?
[2.173] He has only forbidden you what dies of itself, and blood, and flesh of swine, and that over which any other (name) than (that of) Allah has been invoked; but whoever is driven to necessity, not desiring, nor exceeding the limit, no sin shall be upon him; surely Allah is Forgiving, Merciful.
in ieder geval dus: mocht je in een situatie komen waarbij je omgaat van de honger maar er is 1 varken in de buurt, dan mag je deze doden en opeten...

dan gaat het over vasten...

nu komt het:
[2.190] And fight in the way of Allah with those who fight with you, and do not exceed the limits, surely Allah does not love those who exceed the limits.
[2.191] And kill them wherever you find them, and drive them out from whence they drove you out, and persecution is severer than slaughter, and do not fight with them at the Sacred Mosque until they fight with you in it, but if they do fight you, then slay them; such is the recompense of the unbelievers.
[2.192] But if they desist, then surely Allah is Forgiving, Merciful.


je mag geen grenzen overschrijden, toch wordt er gezegd: dood hen (die grenzen overschrijden). Maar vervolging is erger dan slachten. je mag niet met ze vechten bij de moskee, maar als ze je daar aanvallen om met je te vechten, dan vecht je terug.
Ze kunnen echter ophouden (met vechten), en dan zal Allah hen vergeven.
(ik zie overigens nergens dat het hier om ongelovigen gaat. Het gaat hier de hele tijd over vasten (Ramadan), dus het kan zijn dat het het overschrijden van de regels van de Ramadan betreft...)



en dan gaat het erover dat strijden goed kan zijn, hoewel het voor jou als niet goed kan worden gezien, echter allah ziet dit beter. Maar vervolging nogmaals is beter dan doden.
Ik denk daarom dus dat ze vechten op een figuurlijke manier bedoelen


en dan gaat het over gokken en alcohol en dan over wezen en dan over menstruatie haha
[2.222] And they ask you about menstruation. Say: It is a discomfort; therefore keep aloof from the women during the menstrual discharge and do not go near them until they have become clean; then when they have cleansed themselves, go in to them as Allah has commanded you; surely Allah loves those who turn much (to Him), and He loves those who purify themselves.

ze draaien er niet om heen, he Go into them

[2.223] Your wives are a tilth for you, so go into your tilth when you like, and do good beforehand for yourselves, and be careful (of your duty) to Allah, and know that you will meet Him, and give good news to the believers.
pardon? we hebben ook nog een eigen wil
Dit haat ik nu zooooo in elke religie Dat vrouwen worden afgeschilderd als lopende baarmoeders (zie ook het r-catholicisme; de paus verbiedt om dezelfde reden condooms)


en dan gaat het over scheiden

[2.227] And if they have resolved on a divorce, then Allah is surely Hearing, Knowing.
[2.228] And the divorced women should keep themselves in waiting for three courses; and it is not lawful for them that they should conceal what Allah has created in their wombs, if they believe in Allah and the last day; and their husbands have a better right to take them back in the meanwhile if they wish for reconciliation; and they have rights similar to those against them in a just manner, and the men are a degree above them, and Allah is Mighty, Wise.

en waarom is een man "een graad" hoger? Ik snap sowieso niet waarom ze nooit de vrouw aanspreken in deze boeken. Bestaan wij dan niet?


en dan over als je dood bent... maar nu heb ik geen zin meer om verder te lezen

Muhajideen of mis Maroc (waar is zij?? Kom terug!) : please, eplain me waarom er zo over vrouwen wordt gesproken en waarom er geen boek is dat geadresseerd is aan vrouwen.......
ik wil ook meetellen en ik ben GEEN tweederangs burger.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 23:38
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Hippielove schreef:


Nah, vind je dat? Het grootste deel van het Nederlandse volk wordt hier beledigt hoor. Als ik zeg dat moslims zullen branden in de hel is dat dus ook oke? Of wordt er dan met 2 maten gemeten en wordt ik aangeklaagd voor discriminatie?
Ja dat vind ik, de cristenen mogen toch ook voor elven roepen dat ongelovigen zullen branden in de hel, waarom zouden moslims dat dan niet mogen Er zijn ook zeker wel meer dan genoeg mensen in NL die niet-christen zijn, die worden daarmee ook allemaal beledigd
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 06:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
autodropje schreef:


Ja dat vind ik, de cristenen mogen toch ook voor elven roepen dat ongelovigen zullen branden in de hel, waarom zouden moslims dat dan niet mogen Er zijn ook zeker wel meer dan genoeg mensen in NL die niet-christen zijn, die worden daarmee ook allemaal beledigd
Inderdaad.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-07-2002, 15:09
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
mitsj schreef:

stel , ik ben een bosjesman in afrika.
en niemand heeft mij ooit kunnen confronteren met het wat jij noemt ware geloof.

Dit is een vergelijkbare situatie:

Question #10134: Ruling on those who are not reached by the call of Islam

Question:

Will the people living in the remotest places on earth like the rainforests or the south pole, go to hell or heaven, the case being that they never encountered anyone or prophet, who has told them about Allah and Islam ?

Answer:

Praise be to Allaah.

The best scholarly opinion concerning this type of people is that they will be put to the test on the Day of Resurrection. Whoever obeys will enter Paradise and whoever disobeys will enter Hell, because Allaah says (interpretation of the meaning):

“And We never punish until We have sent a Messenger (to give warning)” [al-Israa’ 17:15]

Citaat:
mitsj schreef:
Moet ik dan naar de hel omdat ik ongelovig ben? '

Nee dus.

Citaat:
mitsj schreef:
Ik heb qoutes van delen van de koran gelezen en gecontroleerd in de online koran . Dus ik weet wel degelijk waar ik over spreek.
Jij geeft mij de indruk dat je de stukken die jij plaatst zo kopieert van bepaalde minder objectieve bronnen. Jij pikt alleen maar fragmenten op die volledig uit hun context gerukt zijn voor je eigen sinistere doeleinden.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 18:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Nee dus.
Maar wat als de niet-gelover gewaarschuwd is, maar dan toch niet blijft geloven? (zie mijn posting)

Ps.: en hoe zit dat nu met de vrouwen?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 19:12
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Jij geeft mij de indruk dat je de stukken die jij plaatst zo kopieert van bepaalde minder objectieve bronnen. Jij pikt alleen maar fragmenten op die volledig uit hun context gerukt zijn voor je eigen sinistere doeleinden.
sinistere doeleinden LOL. klinkt wel grappig.

En hoezo zijn mijn bronnen niet objectief ?
Alle stukken die op die sites staan komen rechtstreeks uit de koran jammer genoeg.

en ok muja , zeg mij is ff wat de diepere context is van wat er in 4:101 staat en van die andere stukken ook als je wilt. Ik sta voor alles open.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 19:43
Hippielove
Hippielove is offline
Citaat:
autodropje schreef:


Ja dat vind ik, de cristenen mogen toch ook voor elven roepen dat ongelovigen zullen branden in de hel, waarom zouden moslims dat dan niet mogen Er zijn ook zeker wel meer dan genoeg mensen in NL die niet-christen zijn, die worden daarmee ook allemaal beledigd
Dat vind ik dus ook niet goed dat Christenen dat roepen. Er hoort respect en tolerantie gepredikt worden, in plaats van haat.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 19:57
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Gatara schreef:


Maar wat als de niet-gelover gewaarschuwd is, maar dan toch niet blijft geloven? (zie mijn posting)

En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal nooit van hem aanvaard worden en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn. (3:85)

Lijkt me wel glashelder.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 20:04
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
mitsj schreef:
And slay them wherever you catch them, and turn them out from where they have turned you out, for tumult and oppression are worse than slaughter. 2:191

Het hele vers is als volgt:

“Fight in the cause of Allah those who fight you , but do not transgress limits; for Allah loves not transgressors. And kill them wherever ye catch them, and drive them out from where they have drove you out; for tumult and oppression are worse than killing; but fight them not at the Sacred Mosque, unless they first fight you there; but if they attack you , kill them. Such is the the recompense of the disbelievers. But if they cease, Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful. And fight them on until there is no more tumult or oppression, and there prevail justice and faith in Allah; but if they cease, let there be no hostility except to those who practice oppression. The prohibited month, for the prohibited month, and so for all things prohibited, there is the law of equality. If then any one transgresses the prohibition against you, transgress ye likewise against him. But fear Allah, and know that Allah is with those who restrain themselves.” (2:190-194)

Het gaat hier overduidelijk om zelfverdediging.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 20:06
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
mitsj schreef:



Fighting is prescribed for you, and you dislike it. But it is possible that you dislike a thing which is good for you, and that you love a thing which is bad for you. But Allah knows, and you know not. 2:216
Wederom zelfverdediging.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2002, 20:07
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
mitsj schreef:
For the Unbelievers, Allah has prepared a humiliating punishment. 4:102



Wat is hier mee?
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 20:17
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
mitsj schreef:
…"for the Unbelievers are open enemies to you." 4:101

Quote dan het hele vers:

En wanneer gij door het land reist, zal het voor u geen zonde zijn het gebed te bekorten, als gij vreest dat degenen, die niet geloven u zullen aanvallen. Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Hier werd aan de moslims toestemming gegeven om hun gebed te verkorten in oorlogstijd, wanneer ze door het land reisden en vreesden voor een aanval van de vijand.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 22:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:


En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal nooit van hem aanvaard worden en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn. (3:85)

Lijkt me wel glashelder.
Dus niet glashelder, want elders staat dat joden en christenen ook wel goed zijn
(allah zal uiteindelijk wel over hen beslissen, maar ze zitten in ieder geval in de goede richting. Je mag je als moslim echter niet tot het jodendom of christendom bekeren)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 22:20
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Gatara schreef:


Dus niet glashelder, want elders staat dat joden en christenen
Dat vers gaat niet over de Joden en Christenen van nu , maar van voor de komst van de Islam.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 00:01
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
unless they first fight you there
in mijn online korannetje staat :

2.191] And kill them wherever you find them, and drive them out from whence they drove you out, and persecution is severer than slaughter, and do not fight with them at the Sacred Mosque until they fight with you in it, but if they do fight you, then slay them; such is the recompense of the unbelievers.

iets anders dus.
En al zou het zelfverdediging zijn , ongelovige vermoorden is wel een beetje brute methode nietwaar.

ik begrijp wel waar de terroristen hun inspiratie vandaan halen .
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 08:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:


Dat vers gaat niet over de Joden en Christenen van nu , maar van voor de komst van de Islam.
Als je dat vindt, dan kun je beter het hele boek vaarwel zeggen, want het geldt voor alle moslims toen en niet echt die van nu
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 08:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
mitsj schreef:
[B]
in mijn online korannetje staat :


iets anders dus.
En al zou het zelfverdediging zijn , ongelovige vermoorden is wel een beetje brute methode nietwaar.
En wat als ongelovigen gelovigen vermoorden?
Er wordt in dit vers aangenomen dat ongelovigen gelovigen aanvallen om te vechten en misschien te doden...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 11:32
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Joostje schreef:
er lijkt me toch echt niks mis met deze uitspraak, en de NMO krijgt gewoon best wel weinig zendtijd.
Tja, de NMO kan ook alleen maar om zondag 11.00u zulke uitspraken doen, want dat is hun enige tijd.

Zo erg lijkt de uitspraak me niet. Ik zie het als een soort waarschuwing: bekeer je voor het te laat is. En als je niet gelooft, geloof je toch ook niet in de hel. Nou, dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 21:19
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Gatara schreef:


Als je dat vindt, dan kun je beter het hele boek vaarwel zeggen, want het geldt voor alle moslims toen en niet echt die van nu
Gatara, om Qur'an versen te kunnen begrijpen moet je kijken in welke context ze zijn geplaatst. Je moet analyseren wanneer en waarom een bepaald vers is geopenbaard.
Dit vers verwijst enkel naar de Christenen, Joden en Sabianen, die VOOR de tijd van de Islam leefden.

Mohammed (vzmh) gaf eens antwoord op de volgende vraag. "Wat gebeurt er met de Joden en de Christenen die dood zijn gegaan, alvorens de Islam werd openbaard?" Mohammed: "hun verblijfplaats is de hel!" Vervolgens zond Allah een vers met de volgende inhoud:

"En de GELOVIGEN onder de Joden, de Christenen en de Sabianen gelden bij Allah als rechtschapenen. En zij verblijven in Het Paradijs en worden door hun Heer voorzien in al hun behoeften." (5:69)
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 22:26
Quintus
Avatar van Quintus
Quintus is offline
Ik snap eigenlijk al niet dat er mensen bereid zijn om in een God te geloven die zulke dingen doet met mensen.. Die hij of zij toch geschapen heeft..
__________________
Ik ben een paddestoel
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 22:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Maar Mirage2000, wat betekent dit dan?

[2.110] And keep up prayer and pay the poor-rate and whatever good you send before for yourselves, you shall find it with Allah; surely Allah sees what you do.
[2.111] And they say: None shall enter the garden (or paradise) except he who is a Jew or a Christian. These are their vain desires. Say: Bring your proof if you are truthful.
[2.112] Yes! whoever submits himself entirely to Allah and he is the doer of good (to others) he has his reward from his Lord, and there is no fear for him nor shall he grieve.
[2.113] And the Jews say: The Christians do not follow anything (good) and the Christians say: The Jews do not follow anything (good) while they recite the (same) Book. Even thus say those who have no knowledge, like to what they say; so Allah shall judge between them on the day of resurrection in what they differ.
[2.114] And who is more unjust than he who prevents (men) from the masjids of Allah, that His name should be remembered in them, and strives to ruin them? (As for) these, it was not proper for them that they should have entered them except in fear; they shall meet with disgrace in this world, and they shall have great chastisement in the hereafter.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-07-2002, 20:59
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef:


Correctie: als je niet in God/Allah/Jahweh gelooft. Want zowel in de Koran, de Bijbel als de Thora staan dergelijke zinnen.



Niet de rest: ongelovigen. Dat is al wat anders [/B]
Als moslim reken ik de hedendaags Christen of Jood niet tot de gelovigen, maar tot de ongelovigen, want zij geloven niet in de eenheid van God en de laatste profeet.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 21:07
Quintus
Avatar van Quintus
Quintus is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:


Als moslim reken ik de hedendaags Christen of Jood niet tot de gelovigen, maar tot de ongelovigen, want zij geloven niet in de eenheid van God en de laatste profeet.
Ah kom op, alleen jouw weg is dus de juiste? Hoezo kortzichtig..
__________________
Ik ben een paddestoel
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 21:13
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Quintus schreef:


Ah kom op, alleen jouw weg is dus de juiste? Hoezo kortzichtig..
Zoals een Christen zegt dat je ziel alleen gered kan worden door Here Jezus Christus te aanvaarden in je leven, zoals een Jood gered kan worden door het Jodendom, zo redt een moslim zich door in de Islam te geloven. Wat is daar kortzichtig aan?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 21:24
Verwijderd
ik snap niet wat christenen en moslims soms tegen elkaar hebben.

ze aanbidden toch dezelfde god?

ze noemen em alleen anders en doen dat op hun eigen manier.

maar persoonlijk vind ik al die super-fanatieke relegieuzen achterlijk, zowel christelijk, als moslim.

je laat je leven toch neit leiden door een boekie?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 22:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef:


lap tekst en iets met vrouwen
Hier kom ik (hopelijk) morgen op terug! ( geen zin om vandaag drie uur s'nachts te gaan slapen. )
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 23:00
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Zout heen!

In EO's 'prinsen en prinsessen' (liedjeszingprogramma voor kinderen) : 'Ik zal strijden met het zwaard van god'

Dat laat de EO kinderen van ± 8 jaar oud zien....

Geloof is zoizo evil.....

maar hoeveel van jullie wisten bijvoorbeeld dat moslim- noordafrikanen rond het jaar 1000 zuid-spanje veroverden en daar enkele honderden jaren in vrede hebben samengewoond met cristenen en joden?

Volgens de Koran zijn het cristendom en het jodendom heilige geloven....
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 23:04
Quintus
Avatar van Quintus
Quintus is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:


Zoals een Christen zegt dat je ziel alleen gered kan worden door Here Jezus Christus te aanvaarden in je leven, zoals een Jood gered kan worden door het Jodendom, zo redt een moslim zich door in de Islam te geloven. Wat is daar kortzichtig aan?
Het is allemaal kortzichtig. Waarom zou jouw weg de enige juist zijn?

[edit: 'jouw' is hier niet aanwijzend bedoelt, ik bedoel er niemand in het bijzonder mee. Meer in de zin van 'men']
__________________
Ik ben een paddestoel

Laatst gewijzigd op 16-07-2002 om 23:06.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 23:26
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Havock schreef:
ik snap niet wat christenen en moslims soms tegen elkaar hebben.

ze aanbidden toch dezelfde god?

ze noemen em alleen anders en doen dat op hun eigen manier.

maar persoonlijk vind ik al die super-fanatieke relegieuzen achterlijk, zowel christelijk, als moslim.

je laat je leven toch neit leiden door een boekie?
Volgens veel Christenen (en veel moslims?) aanbidden we niet dezelfde God, omdat er in de Koran (en omgekeerd, gok ik) dingen staan, die wij niet met het Christelijke geloof kunnen verenigen.

Achterlijk? superfanatieken (=fundamentalisten neem ik aan) zijn inderdaad achterlijk; of bedoel je hier alle gelovigen mee?

Een Christen, Moslim, of Jood laat zich niet leiden door 'een boekie( ), maar door een heilig Boek, van God gezonden. DA's wel ff een verschil. Waar laat jij je door leiden dan? De waan van de dag?
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 09:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:


Als moslim reken ik de hedendaags Christen of Jood niet tot de gelovigen, maar tot de ongelovigen, want zij geloven niet in de eenheid van God en de laatste profeet.
De eenheid van god?

Bedoel daarmee dat "de vader, de zoon en de heilige geest" (de drie-eenheid daarmee niet telt?
Ik snap m niet helemaal.

Enneh, de laatste profeet; waarom zou je ongelovig zijn als je denkt dat een ander een profeet is (of wordt)?
(is: Jezus, wordt: komt nog bij de Joden)

Geloven in God/Allah/Jahweh....
in mijn ogen betreft het hier dezelfde God.

Correct me if i am wrong....
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 09:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Volgens mij moet men in het algemeen niet zo zeuren:

geloof dat je ziel gered wordt als je in god gelooft (of allah of wat dan ook) of geloof dat niet.

De eerste zijn gelovigen, de tweede ongelovigen.

Ieder zijn eigen mening betekent respect voor elkander op brengen (want god is merciful ) en nu niet verder zeiken maar samenleven
ok?

Deal!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 14:00
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Gatara schreef:


?!?!?! Je hebt toch niets te vrezen als je niet gelooft? Dan geloof je namelijk ook niet in de hel etc..

dus inderdaad: wat zeur je nou?
Ik ben bang dat het alleen niet zo zwart/wit opgaat.
Ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde, maar geloof niet in een kerk, een dominee en al helemaal niet in een bijbel.

Ik vind het quoten van een boek, als bijvoorbeeld de Koran, een beetje gevaarlijk.
Als een imam iets uit de Koran vertolkt kun je op zo’n manier een heel geloof hiermee confronteren, daarom vind ik Heilige Boeken ook een beetje onzin.
Ik leef volgens m’n eigen normen en waarden en ben zelf verantwoordelijk voor m’n eigen fouten of goede punten; niet één of ander boek wat tig jaren geleden geschreven is.
Mijn manier van leven is niet de enige goede, want het goede leven bestaat volgens mij niet. Althans niet voor de gehele wereldbevolking, want iedereen is toch anders.
We kunnen nu natuurlijk talloze citaten op dit forum neerkwakken, maar iemand die de Koran niet op zijn boekenlijst heeft gezet zal negatieve citaten hier neerzetten en de Koran liefhebber zal de citaten weer relativeren en/of mooie citaten gebruiken.

De uitspraak dat ik zal komen de branden in het eeuwige vuur vind ik op zich wel beledigend, want het wil eigenlijk net zoveel zeggen als het niet respecteren van mijn mening om niet te geloven in iets wat verkondigd wordt.
Het zal wel de hypocrisie van het geloof zijn.
Heb U naaste lief, tenzij deze anders is dan jij…..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 15:44
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Hippielove schreef:


Dat vind ik dus ook niet goed dat Christenen dat roepen. Er hoort respect en tolerantie gepredikt worden, in plaats van haat.
*vraagt zich af waarom daar geen topic over geopend is*

en de meeste christenen en moslims predikken toch ook geen haat maar vrede en liefde voor elkaar enzo?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 20:01
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
en de meeste christenen en moslims predikken toch ook geen haat maar vrede en liefde voor elkaar enzo?
direct niet nee , maar als je zegt 'alle ongelovigen gaan naar de hel' dan lijdt het uiteindelijk niet tot liefde.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 21:05
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Volgens veel Christenen (en veel moslims?) aanbidden we niet dezelfde God, omdat er in de Koran (en omgekeerd, gok ik) dingen staan, die wij niet met het Christelijke geloof kunnen verenigen.

Achterlijk? superfanatieken (=fundamentalisten neem ik aan) zijn inderdaad achterlijk; of bedoel je hier alle gelovigen mee?

Een Christen, Moslim, of Jood laat zich niet leiden door 'een boekie( ), maar door een heilig Boek, van God gezonden. DA's wel ff een verschil. Waar laat jij je door leiden dan? De waan van de dag?
ja, christenen en moslims geloven hun geloof anders, maar ik meen dat veel personen in de bijbel ook in koran voorkomen

fundemenatalisten ja, dat woord zocht ik

het boekie is neit gezonden door god.

het is door mensenhanden geschreven.

ik leef zoals ik wil leven, niet zoals iemand in het vaticaan ofzo dat wil.

ik leef om beter te worden, no matter what the costs are...
beter in de zin dak fysiek en mentaal zoveel mogelijk uit mezelf probeer te halen.

er zit een god in elk mens, er is iets te behalen in dit leven, en ik zal dat krijgen.

Laatst gewijzigd op 17-07-2002 om 21:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Parlementsverkiezingen
Lorelei
488 19-07-2009 11:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De gevolgen van Fitna.
Conoud1819
500 01-04-2008 21:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [CIDI & Ayaan Hirsi Ali] Naftaniel: 'Joden besnijden is geen leed'
Gatara
403 11-10-2004 08:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.