Oud 05-02-2012, 17:22
blondysuzy
Avatar van blondysuzy
blondysuzy is offline
ik ben een soort boek aan het schrijven voor een bepaalde uitgeverij en ik wil even weten wat jullie ervan vinden.

‘Gefeliciteerd’ roept Jolanda en ze geeft haar dochter een dikke knuffel en duwt een zwaar pakje in haar dochters handen. ‘Dankje mam’ zegt Sarah en ze maakt het pakje open.’ Een laptop’ roept Sarah ‘mag dat wel van papa?’ Je vader is toch nooit thuis liefje dus hij merkt er vast niks van, breng hem maar snel naar je slaapkamer. ’ zegt haar moeder. Sarah stormt naar boven en ploft op haar bed. ‘Ik heb gewoon een laptop gekregen zie je dat snoes?’ mompelt ze tegen haar knuffel. Ze zet voorzichtig de laptop aan, het duurt even voordat hij is opgestart en dan verschijnt er een foto op haar beeldscherm. Die foto is ooit gemaakt op vakantie net voordat oma ziek werd en ze denkt weer terug aan die tijd. Het is helemaal stil in de slaapkamer van Sarah maar dan plotseling wordt de deur open gegooid. ‘Gefeliciteerd.’ Roept Jessie de beste vriendin van Sarah. Sarah schrikt en stopt snel haar laptop onder haar kussen alleen net te laat want Jessie heeft hem al gezien. ‘Is dat een draagbare computer?’vraagt Jessie. ‘Ja een laptop heet zoiets.’ Zegt Sarah. Jessie geeft Sarah een cadeautje: een vriendschapsarmbandje. Sarah schuift hem meteen om haar pols en is helemaal tevreden. Samen lopen ze naar beneden waar haar moeder al zit te wachten met een stuk gebak. Ze gaan met z’n drieën op de bank zitten en zetten een film op. Tijdens de film eten ze het stuk gebak op, drinken een glaasje Fanta en kletsen ze. Als de film afgelopen is gaat Jessie naar huis en Jolanda gaat frietjes halen voor Sarah en haarzelf. Als haar moeder met de auto de straat uit rijd rent ze naar boven en pakt haar laptop tevoorschijn. Ze doet meteen een andere foto als achtergrond en gaat op het internet surfen. Als ze wat rond heeft gekeken komt ze op een site uit en begint te lezen. Het is een soort dagboek van een meisje van 16 jaar, ze vertelt over de dingen die ze meegemaakt heeft en die ze later wil doen. Dit spreekt Sarah wel aan en zet de site bij haar favorieten en gaat daarna weer naar beneden. Ze is net precies op tijd beneden want haar moeder komt alweer thuis met de frietjes. Ze peuzelen samen de frietjes op voor de tv. ‘Waar is papa eigenlijk?’ Vraagt Sarah plotseling. ‘Hij zit weer in het buitenland voor een opdracht. ‘ Zegt haar moeder alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Als de frietjes op zijn zetten ze nog een film op en kijken zonder geen woord te zeggen de film helemaal af. Als de film is afgelopen gaat Sarah naar bed ze geeft haar moeder nog een kus en zegt: ‘Truste mam.’ Maar haar moeder hoort het al niet meer. Als ze boven is zet ze meteen haar laptop aan en doet ondertussen haar pyjama aan. Ze kruipt met haar laptop in bed en gaat naar de site waar ze vanmiddag ook op was. Ze leest het eerste verhaal dat het meisje erop heeft gezet en is helemaal onder de indruk. ‘Dit wil ik ook.’ Zegt ze tegen snoes. Ze leest nog een hele tijd verder en komt daarna op de site terecht waar het meisje ook mee begonnen is. Op die site vragen ze om haar gebruikersnaam en wachtwoord maar die heeft Sarah helemaal niet en ze besluit een account aan te maken. ‘Wat zou ik als gebruikersnaam doen?’ vraagt ze aan snoes.
Dan krijgt ze een melding: ze heeft een mailtje van Doriane, Doriane is een vriendinnetje van Sarah dat ze op vakantie in Frankrijk heeft leren kennen. Ze leest het mailtje grondig door en komt dan op een idee voor haar gebruikersnaam. ‘Ik weet het Snoes, JesuisSarah, dat wordt mijn gebruikersnaam.’ Zegt ze vrolijk tegen snoes. Ze maakt een account aan en besluit morgen verder te gaan en nu te gaan slapen. Ze zet haar laptop af en schuift hem onder haar bed zodat haar vader er niet achterkomt en na een tijdje valt ze in slaap.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2012, 17:49
blondysuzy
Avatar van blondysuzy
blondysuzy is offline
wat vinden jullie ervan? xx
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 23:09
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Kan je de tekstopmaak verbeteren? Dit leest erg lastig.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 20:55
Verwijderd
Kun je überhaupt beter schrijven? Ik geloof niet dat welke uitgeverij dan ook het op deze manier wil hebben...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2012, 14:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind het meer een verslag van iets waar je geweest bent dan een verhaal. Het is saai, eentonig en er zitten veel (vooral) interpunctiefouten in.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2012, 22:37
(PiTT)
(PiTT) is offline
Citaat:
Kun je überhaupt beter schrijven? Ik geloof niet dat welke uitgeverij dan ook het op deze manier wil hebben...
ik heb in de afgelopen 5 minuten drie comments van jou gelezen. Kan het nog zuurder?? Jij zit hier ook niet meer voor je lol of wel... Vroeger was de gouden regel "als je geen opbouwende kritiek geeft zeg dan niks". Dus hier wat opbouwende kritiek voor jou: eerst een top, dan een tip! Misschien hou je dit forum dan een beetje toegankelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 18:31
Verwijderd
Ik geloof niet dat je overal mijn posts hebt gelezen. Bij sommige zaken zeg ik gewoon keihard mijn mening. Als je daar niet tegen kunt, moet je niet op een forum posten, maar het aan je familieleden laten zien, die zullen genoeg oh-en en ahw-en om je tevreden te houden en niet op je tenen te staan.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 14:02
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Kun je überhaupt beter schrijven? Ik geloof niet dat welke uitgeverij dan ook het op deze manier wil hebben...
Citaat:
Ik vind het meer een verslag van iets waar je geweest bent dan een verhaal. Het is saai, eentonig en er zitten veel (vooral) interpunctiefouten in.
Mee eens!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.