Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2002, 16:38
pinar
pinar is offline
DIT IS HET TEKST :

mijn spreekbeurt gaat over dolfijnen omdat ik van dolfijnen hou.Dolfijnen zijn zoogdieren. D e bekendste dolfijn is de Tuimelaar. Deze dolfijn kan 30 jaar, 650kg zwaar en 4 meter lang worden. Dolfijnen zijn niet behaard. Dolfijnen kunnen heel goed horen en zien. Ze kunnen niet ruikenen. Ze kunnen slecht proeven want ze slikken de vissen. Ze kouwen het niet. De neus zit boven het hoofd. Dolfijnen ademen uit door omhoog te spuiten. In het water kunnen ze niet ademen, daarom moeten ze regelmatig naar boven. Dolfijnen leven meestal aan het wateroppervlakte. Dolfijnen eten vis. Ze eten ongeveer 8 kilo per dag. Een dolfijn heeft ongeveer 100 tanden.
DSe grootste vijand van de dolfijn is de mens omdat de mensen het water vervuilen. Dit was men spreekbeurt. Hopelijk hebben jullie iets geleerd.

PLEASE HELP ME BEN SLECHT IN HET FRANS. HET MOET BINNEN EEN DAG KLAAR ZIJN EN IK MOET HET NOG VAN BUITEN LEREN IK HEB EEN VERTAALMACHINE GEPROBEERD MAAR DAT LUKT NIET ZO GOED.
EN ALVAST BEDANKT
__________________
PINAR
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2002, 21:10
Verwijderd
heb je een woordenboek?
dan moet je gewoon de zelfstandige naamwoorden opzoeken, en de rest wil ik wel ff voor je proberen
(niet dat mijn frans zo geweldig is, maar oke...)
Mon [spreekbeurt] c'est de [dolfijnen], parce que je l'aime. [dolfijnen] sont [roofdieren]. Le [dolfijn] [bekendste] est le [tuimelaar] Cette [dolfijn] peut [worden] 30 ans, 650 kilogrammes et 4 metre [lang]. [dolfijnen] ne sont pas [behaard] [Dolfijnen] peut [horen] et voir tres bien. Ils ne peut pas [ruiken]. Ils peut [slechts][proeven] parce qu'ils [slikken] les [vissen] Ils ne [kauwen] pas. Le [neus] est au dessus geloof ik, anders moet je boven ook ff opzoeken du [hoofd]
[dolfijnen] [uitademen] [door] [omhoogspuiten]
Dans l'eau ils ne peut pas [ademen], et parce que ca ils doit [regelmatig] aller a [boven]
[dolfijnen] vivant [regelmatig] a le [wateroppervlakte]
[dolfijnen] manger des [vis] Ils mangent [ongeveer] 8 kilos par jour. Un [dolfijn] a [ongeveer] 100 dents.
Le [vijand] plus grande sont les gents, parce que les gents [vervuilen] l'eau.
Cette c'eatait mon [spreekbeurt] J'espere que vous a [geleerd] quelque chose.

sommige woorden zijn mannelijk, andere vrouwelijk, als er bij het woordenboek een m achter staat, moet le/la/l' le zijn, bij vrouwelijke woorden la, en als het zelfstandige naamwoord met een aeiou begint is het l'
(ook bij mon/ma, mannelijk is mon, vrouwelijk is ma)


succes ermee!
Offtopic: had het eigenlijk niet gewoon hier in gekund?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 18:11
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
pinar schreef:
DIT IS HET TEKST :

mijn spreekbeurt gaat over dolfijnen omdat ik van dolfijnen hou.Dolfijnen zijn zoogdieren. D e bekendste dolfijn is de Tuimelaar. Deze dolfijn kan 30 jaar, 650kg zwaar en 4 meter lang worden. Dolfijnen zijn niet behaard. Dolfijnen kunnen heel goed horen en zien. Ze kunnen niet ruikenen. Ze kunnen slecht proeven want ze slikken de vissen. Ze kouwen het niet. De neus zit boven het hoofd. Dolfijnen ademen uit door omhoog te spuiten. In het water kunnen ze niet ademen, daarom moeten ze regelmatig naar boven. Dolfijnen leven meestal aan het wateroppervlakte. Dolfijnen eten vis. Ze eten ongeveer 8 kilo per dag. Een dolfijn heeft ongeveer 100 tanden.
DSe grootste vijand van de dolfijn is de mens omdat de mensen het water vervuilen. Dit was men spreekbeurt. Hopelijk hebben jullie iets geleerd.

PLEASE HELP ME BEN SLECHT IN HET FRANS. HET MOET BINNEN EEN DAG KLAAR ZIJN EN IK MOET HET NOG VAN BUITEN LEREN IK HEB EEN VERTAALMACHINE GEPROBEERD MAAR DAT LUKT NIET ZO GOED.
EN ALVAST BEDANKT
Je vais faire mon exposé de dauphins, parce que je les aime.
Les dauphins sont mammifères. Le race de dauphin le plus connu est le "Tuimelaar". Ce dauphin peut devenir trente ans, peut peser six cent cinquante kilos et peut mesurer quatre mètres.
Les dauphins ne sont pas poilu. Ils ont l'oreille très fine et peuvent voir très bien. Ils ne peuvent pas sentir. Ils ne goutent pas très bien, parce qu'ils avalent les poissons au lieu de les mâchent. Leur nez est au-dessus leur tête. Les dauphins expirent en lanchent en haut. Ils ne peuvent pas aspirer dans l'eau; de cette façon ils doivent aller souvent en haut. Les dauphin vivent le plus souvant au surface. Les daupins mangent des poissons. Ils mangent environ huit kilos de poisson par jour. Un dauphin a environ cent dents. L'ennemi le plus dangereux des dauphins est l'homme, parce que l'homme poullut l'eau.
C'était mon exposé. J'espere que vous avez appris quelque chose.

Ik heb niet zo heel veel tijd, maar ik hoop dat je het hiermee redt..
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:27
brent
brent is offline
Mon exposé traite des dauphins parce que je les aime bien.Les dauphins sont des mammifères. Le dauphin le plus connu, c' est le marsouin. Ce dauphin peut avoir 30 ans, peut peser 650 kilos et peut devenir 4 mètres de long. Les dauphins ne sont pas poilus. ils savent bien entendre et voir. Ils ne peuvent pas sentir. Ils sentent mal le goût car ils avalent les poissons au lieu de les mâcher. Le nez se trouve sur la tête. Les dauphins respirent en jaillissant en hauteur. Dans l' eau, ils ne sont pas capables de respirer, c' est pour cela que, régulièrement, ils doivent monter. Ils vivent à la surface de l' eau. Ils mangent du poisson. Ils en mangent environ 8 kilos. Chaque dauphin a à peu près 100 dents. Le plus grand ennemi du dauphin c' est l' homme puisque celui- ci pollue l' eau. Voilà mon exposé. J' espère que vous avez appris quelque chose.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:33
pinar
pinar is offline
das niks toch heel erg bedankt marlies nu moet ik nog van buiten leren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.