Oud 06-07-2003, 20:15
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 06-07-2003 @ 21:13:
*slik* Eh, geen idee?

Ja dus!!!! WHEEH WHEEH WHEEH.

En nu huilt klein duimpje ook al!


*kucherdekuch. Is er ook zoiets al kantinesars?
Advertentie
Oud 06-07-2003, 20:15
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Taylor schreef op 06-07-2003 @ 21:13:
was wel gave film
Ja vooral dat stukje dat hij vraagt om een; Spoo...blgh... I've already found one..
Oud 06-07-2003, 20:15
Taylor
Taylor is offline
Citaat:
Nothing schreef op 06-07-2003 @ 21:15:
Ja vooral dat stukje dat hij vraagt om een; Spoo...blgh... I've already found one..
Oud 06-07-2003, 20:17
DaBoY
DaBoY is offline
Oud 06-07-2003, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef op 06-07-2003 @ 21:15:
Ja dus!!!! WHEEH WHEEH WHEEH.

En nu huilt klein duimpje ook al!


*kucherdekuch. Is er ook zoiets al kantinesars?
Oeps.

*geeft lollie om het goed te maken*
Oud 06-07-2003, 20:19
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Taylor schreef op 06-07-2003 @ 21:11:
je brengt me op ideeen thx!

Graag gedaan.... alles voor jou....
Oud 06-07-2003, 20:20
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 06-07-2003 @ 21:19:
Oeps.

*geeft lollie om het goed te maken*
Meneer geeft een lollie. Dáár heb je wat aan in je leven...een lollie! Man, dat ding trilt niet eens...
Oud 06-07-2003, 20:20
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Taylor schreef op 06-07-2003 @ 21:15:
Wat ik een heeeeeel mooi stukje vond is dat hij aan zijn vriendin dacht en dat hij toen opeens bij dat raam zat en daar binnen keek. Toen kreeg ik toch ook echt even de tranen in mijn ogen...

Of al die gebeden Dat hij er eerst ander half Miljoen had en toen ineens 3 Miljoen. En toen kwam hij er pas later 8er; All send.. ofzo...
Oud 06-07-2003, 20:22
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-07-2003 @ 21:19:
Oeps.

*geeft lollie om het goed te maken*
Ik mag geen dingen aan nemen van vreemde en onbekende meneren... *puppy eye's*
Oud 06-07-2003, 20:23
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Het lijkt wel onzin hier
Oud 06-07-2003, 20:24
Verwijderd
*poging tot niveau*

'Radioactieve' straling

--------------------------------------------------------------------------------



In het normale spraakgebruik wordt ioniserende straling bijna altijd radioactieve straling genoemd. Dat is in principe niet juist. Iets is radioactief als het straling uitzendt (radius = straal), maar straling zendt zichzelf niet uit en is daarom zelf niet radioactief. U mag natuurlijk best spreken van radioactieve straling, als u zich maar realiseert dat u eigenlijk bedoelt: straling die ontstaat bij het verval van een radioactieve stof, dus alfa- beta- of gammastraling.

De volgende paragrafen gaan wat dieper in op radioactieve stoffen en op het verval daarvan. De lezer die geen zin heeft in moeilijke begrippen kan deze paragrafen gerust overslaan. Bij 'dosis in mSv' zou u dan weer verder moeten lezen.

Het periodiek systeem telt 92 elementen. Het lichtste element, met rangnummer 1, is waterstof, het zwaarste is uranium met rangnummer 92. Al die elementen waaruit onze aarde is opgebouwd zijn miljarden jaren geleden gevormd door kernreacties die zich onder de toenmalige omstandigheden in de kosmos voordeden. Ongetwijfeld zijn er toen ook elementen gevormd zwaarder dan uranium. Die treffen we echter niet aan in de natuur. Ze waren radioactief en zijn ondertussen geheel verdwenen (vervallen). Sinds een jaar of vijftig kan de mens die zwaardere elementen ook zelf maken. Zo loopt het periodiek systeem tegenwoordig tot 110. Dat is heel interessant voor de wetenschappers, maar met die kunstmatige, radioactieve elementen kunnen we niet veel doen. Alleen plutonium, element met rangnummer 94, wordt gebruikt - gelukkig mogen we nu zeggen: wérd gebruikt - voor het maken van kernbommen, omdat het gemakkelijk splijtbaar is. Het is overigens ook een uitstekende brandstof voor bepaalde types kerncentrale.

Maar niet alleen die zware elementen zijn radioactief. Van elk element bestaan meerdere varianten die isotopen worden genoemd. De meeste isotopen zijn radioactief. Maar de isotopen die het meeste voorkomen zijn stabiel. De stoffen (elementen) die in de natuur voorkomen zijn bijna allemaal mengsels van isotopen, veel van de stabiele maar ook een beetje van de

niet stabiele, en daarom zijn die stoffen in meer of mindere mate radioactief. Die natuurlijke radioactieve stoffen vervallen wel, maar sommige worden continu door natuurlijke kernreacties ook weer gevormd. Sinds de mens ook kernreacties teweeg kan brengen, kunnen we zulke radioactieve isotopen van bestaande elementen zelf bijmaken, ook isotopen die in de natuur niet voorkomen. Dat is niet alleen wetenschappelijk interessant, een aantal van die kunstmatige isotopen wordt expres gemaakt om ons leven te veraangenamen. Daar wordt later op ingegaan. Maar we maken - in kernreactoren - ook radioactieve isotopen waar we niets aan hebben, die we liever niet zouden maken en waar we alleen maar last van hebben: kernafval.

Een enkel voorbeeld.

Koolstof is een element dat een centrale rol speelt in het leven op aarde. Natuurlijk koolstof bestaat uit een mengsel van de isotopen koolstof-12 (98,89%), koolstof-13 (1,11%) en een heel klein beetje (minder dan 0,001%) koolstof-14. De eerste twee zijn stabiel, de laatste isotoop is radioactief. Koolstof-14 zendt betastraling uit en heeft een halveringstijd van bijna 6000 jaar. De aarde bestaat al miljarden jaren en als we nu toch nog koolstof-14 aantreffen, moet dat betekenen dat er in de natuur koolstof-14 wordt bijgemaakt. En dat is ook zo. Het wordt continu gevormd in de atmosfeer. Zwervende neutronen, voornamelijk afkomstig van de zon, die in de bovenste luchtlagen een stikstofatoom treffen, doen koolstof-14 ontstaan. Na verloop van tijd vervalt koolstof-14 weer tot stikstof-14.

Voor de liefhebber: de getallen waarmee de verschillende isotopen worden onderscheiden slaan op het atoomgewicht, op het aantal deeltjes in de kern. Koolstof-12 heeft zes protonen en zes neutronen in zijn kern, koolstof-13 zes protonen en zeven neutronen en koolstof-14 zes protonen en acht neutronen.

Koolstof-14 vervalt naar stikstof-14 en zendt daarbij een betadeeltje uit. Stikstof-14 bestaat uit zeven protonen en zeven neutronen en is stabiel.

Ontstaan en verval van koolstof-14 in formulevorm:

14N + n ---> 14C + P en 14C + - (T1/2 = 5736 jaar)
Oud 06-07-2003, 20:25
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Milk schreef op 06-07-2003 @ 21:24:
Verhaal
*Gaap.... ZzzZzzzzz.....*

Beetje saai...
Oud 06-07-2003, 20:25
Verwijderd
Dus.
Oud 06-07-2003, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef op 06-07-2003 @ 21:20:
Meneer geeft een lollie. Dáár heb je wat aan in je leven...een lollie! Man, dat ding trilt niet eens...
Deed je vroeger ook altijd zo bijdehand tegen Sinterklaas?

Citaat:
Nothing schreef op 06-07-2003 @ 21:22:
Ik mag geen dingen aan nemen van vreemde en onbekende meneren... *puppy eye's*
Wie zegt dat -ie voor jou was?
Oud 06-07-2003, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Nothing schreef op 06-07-2003 @ 21:25:
*Gaap.... ZzzZzzzzz.....*

Beetje saai...
Maar wčl niveau. Trek uw conclusies maar

Ow en nog speciaal eentje voor de mannen (nah jah, jongetjes..) hier:

Indringdiepte

--------------------------------------------------------------------------------

De ene soort straling dringt dieper door in de materie dan de andere. Om je te beschermen tegen alfastraling is een stukje papier al voldoende. In gewone lucht komt alfastraling niet verder dan een paar centimeter. Gamma- en röntgenstraling daarentegen passeren honderden meters lucht zonder noemenswaardig te verzwakken. Er zijn zware stoffen nodig als ijzer, lood of beton om die straling tegen te houden, van centimeters tot meters dikte, afhankelijk van de intensiteit.

De indringdiepte van betastraling zit tussen die van alfa- en gammastraling in.



Oud 06-07-2003, 20:28
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 06-07-2003 @ 21:27:
Deed je vroeger ook altijd zo bijdehand tegen Sinterklaas?


Ik baal ontzettend dat Haryy Potter toen nog niet bestond-dus ook de trillende speelgoedbezem niet..
Oud 06-07-2003, 20:28
Verwijderd
o.
Oud 06-07-2003, 20:29
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-07-2003 @ 21:27:


Wie zegt dat -ie voor jou was?
Niemand, maar dan kan ik er nog wel op reageren...
Oud 06-07-2003, 20:30
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Milk schreef op 06-07-2003 @ 21:27:
Maar wčl niveau. Trek uw conclusies maar
Ja daar moet ik je gelijk in geven!!
Oud 06-07-2003, 20:32
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Milk schreef op 06-07-2003 @ 21:24:
*poging tot niveau*

VERHAAL
Ik straal nu van geluk.
__________________
Sig heil.
Oud 06-07-2003, 20:32
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Waar hoort deze topic eigenlijk over te gaan?
Oud 06-07-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 06-07-2003 @ 21:32:
Waar hoort deze topic eigenlijk over te gaan?
Dingen met niveau, maar het dringt nog niet zo door hier..
Oud 06-07-2003, 20:35
Verwijderd
Over de bloemetjes en de bijtjes

Vandaag de dag is het bon ton om te kiezen voor inheemse soorten in de gras- en bloemenzaden. Persoonlijk sluit ik me daar bij aan (zie vorige artikels) want er zijn effectief heel wat keuzemogelijkheden. Zowel voor grassen als bloemen, heb je soorten die voor elke bodemsoort geschikt zijn. Voor alle duidelijkheid: het gaat hier om kruidachtige planten. Struiken en bomen hebben reeds de revue gepasseerd.

Buzz Buzz

Een andere invalshoek die je keuze kan bepalen, is de aantrekkingskracht voor insecten. Sommige bloemen geven heel wat nectar en/of stuifmeel af en dat wordt dankbaar door de respectievelijke insecten aangewend om de levenscyclus rond te maken. Maar er zijn ook heel wat plantensoorten die weinig of niets produceren en daardoor niet echt aantrekkelijk zijn voor insecten. We overlopen ze even bloemetje per beestje.

Zweefvliegen, bijen en hommels

Voor de zweefvliegen - een belangrijke insectengroep - zijn volgende bloemen uiterst geschikt:
duizendblad (Achillea millefolium), zevenblad (Aegopodium podagraria), look zonder look (Alliaria petiolata), fluitekruid (Anthriscus sylvestris), dotterbloem (Caltha palustris), dolle kervel (Chaerophyllum temulum), peen (Daucus carota), berenklauw (Heracleum sphondylium), havikskruiden (Hieracium sp.), sintjanskruid (Hypericum perforatum), beemdkroon (Knautia arvensis), leeuwentanden (Leontodon sp.), kamille (Matricaria sp.), muntsoorten (Mentha sp.), pastinaak (Pastinaca sativa), ganzerik (Potentilla sp.), boterbloem (Ranunculus sp.), vetkruiden (Sedum sp.), kruiskruid (Senecio sp.), paardebloem (Taraxacum sp.), klein en groot hoefblad (Tussilago farfara en Petasites hybridus).

Nemen we bijen en hommels als referentie, dan zullen vooral de samengesteldbloemigen (Composieten), ruwbladigen (Boraginaceae) en roosachtigen (Rosaceae) erg in trek zijn.

Bloemenweidemengsels

Het zal zo onderhand wel duidelijk zijn dat mengen een interessante optie is, wanneer we het hebben over het belang voor insecten. Of dit esthetisch ook een gelukkige keuze is, blijft een kwestie van smaak. In heel wat veldboeketten zitten tot 20 plantensoorten, hiervan zal ongeveer de helft overblijven na twee-drie jaar. Let er wel op dat op het verkeerd tijdstip maaien alle gedane inspanningen van kiezen, bewerken, zaaien, in één klap kan teniet doen.
Volg dienaangaande dan ook nauwgezet de instructies op de verpakking.

Bodembedekkers

Nog een andere invalshoek waarom we bloemenweidemengsels kunnen kiezen, is om het probleem van onkruidbestrijding aan te pakken. Heel wat tuiniers hebben een broertje dood aan wieden, en willen het nuttige aan het aangename koppelen door mengsels in te zaaien die zo prominent het terrein bezetten, dat andere soorten geen kans meer krijgen nog de kop op te steken. Meestal betreft het geen echt inheemse soorten, alhoewel bijvoorbeeld hondsdraf (Glechoma hederacea) of akkervergeet-mij-nietje (Myosotis arvensis) voor sommigen al heel wat voldoening geven. Bovendien trekken de beide soorten ook heel wat insecten aan. In halfschaduw kan ook gele dovenetel (Lamium galeobdolon) wel interessant zijn als bodembedekker; hiervan bestaan al heel wat hybriden die vanuit ecologisch standpunt gezien echter minder interessant zijn dan de inheemse variant.

Brandenburg- en Tübingenmengsels

Meer 'drastische' pakketten vinden we in het professioneel circuit, die voornamelijk worden gebruikt door groendiensten van onder andere gemeenten en provincies. Bekende samenstellingen zijn hel zogenaamde Brandenburg- en Tubingenmengsel. Zoals je kunt vermoeden, betreft het hier Duitse samenstellingen, die trouwens ook in landbouw- en imkermiddens enige bekendheid genieten. De beste zaaitijd is begin mei, maar tot de 20ste heb je meestal nog interessante resultaten.
De redenen waarom dit soort mengsels wordt gebruikt zijn de volgende:
ze trekken veel insectensoorten, vooral bijachtigen, aan; het zijn interessante bodembedekkers die bovendien een goed wortelstel ontwikkelen waardoor erosie wordt tegengegaan en de bodemstructuur verbetert; ze leveren een voordelig microklimaat en, wanneer ze niet worden gemaaid in het zomerseizoen zullen de overblijvende stengels dit dienen als overwinteringsplaats voor veel ongewervelden. De meeste plantensoorten die in het pakket aanwezig zijn, lenen zich ook tot groenbemesting.

Welke soorten u vinden we erin terug?

In het Brandenburgmengsel zijn dat bernagie (Borago officinalis), boekweit (Fagopyrum eeculentum) zonnebloem (Helianthus annuus), groot kaasjeskruid (Malva sylvesllis) serradella of groot vogelpool je (Ornithopus sativus), phacelia (Phacelia tanacetifolia), radijs (Raphanus sativus), witte mosterd (Sinapis alba).

In het Tubingenmengsel vinden we bernagie, boekweit, groot kaasjeskruid, phacelia, radijs en witte mosterd terug, evenals dille (Anethum graveolens), goudsbloem (Calendula officinalis), koriander (Coriandrum sativum), korenbloem (Centaurea cyanus) en zaai- of voedernigelle (Nigella sativa). Phacelia is van alle vermelde soorten de beste leverancier van zowel nectar als stuifmeel, groot kaasjeskruid levert niet zoveel nectar en nog minder stuifmeel, maar door de bouw van de bloem zijn de beide stoffen wel goed bereikbaar voor heel wat insectensoorten. Ook als onkruidonderdrukker en groenbemester (licht verteerbare bladeren) is het een gewaardeerde soort.

Niet inheems, toch populair

Het is dus duidelijk dat geen van beide pakketten veel inheemse soorten bevatten, toch is het areaal dat jaarlijks op grote schaal wordt ingezaaid door de grote openbare besturen, niet te onderschatten. Vooral in Duitsland is het populair, maar ik heb de indruk dat ook België en Nederland door de knieën gaan. De dosis die wordt aangeraden door de fabrikant is 7 kg/ha, of 0.7 gr/m2. Afhankelijk van uw waardering voor al of niet autochtone soorten, kunnen vermelde mengsels een waardevol alternatief zijn voor de andere gangbare pakketten. Een ander voordeel is ook dat u de zaai-activiteit niet elk jaar hoeft te herhalen. Met wat geluk onderhoudt het systeem zichzelf, zij het dat heel wat mensen het als een storende factor zullen ervaren dat de overblijvende stengels in de lente een nogal desolate indruk geven. Vanaf mei zal het jonge groen er echter onweerstaanbaar doorkomen: de overblijvende stengels hebben, zoals reeds gesteld, een grote ecologische betekenis als overwinteringsplaats voor talloze ongewervelden. Dit soort refugia komt te weinig voor in de meeste van onze tuinen.

Recuperatie

Een interessant alternatief is dat je zelf zaad neemt van bloemen die in de buurt van je tuin staan. Als je de zaak wat in het oog houdt, kan je net voor de gemeenten hun tweede maaibeurt organiseren (in principe na 15 september) de zaden weghalen vanuit de wegbermen. Ik vind het interessanter om het zaad op die manier te recupereren, dan het te laten kapotmalen in de hakselmachines. Bovendien heb je twee grote voordelen bij deze manier van doen: je kiest zelf de soorten die je graag hebt, en ze zijn ecologisch aangepast aan de omgeving, want ze groeien spontaan in je buurt. Meer moet dat niet zijn...

Herman Dierick
Oud 06-07-2003, 20:35
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Milk schreef op 06-07-2003 @ 21:33:
Dingen met niveau, maar het dringt nog niet zo door hier..
Wist je het al???

Maxima is zwanger...
Oud 06-07-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Nothing schreef op 06-07-2003 @ 21:35:
Wist je het al???

Maxima is zwanger...

NEE. ECHT. IVF of..?

damn, weer een boete van de RVD
Oud 06-07-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef op 06-07-2003 @ 21:35:
Over de bloemetjes en de bijtjes

*veel getyp*
Wat weet je toch veel! Vast uit je hoofd opgeschreven?
Oud 06-07-2003, 20:38
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Nothing schreef op 06-07-2003 @ 21:35:
Wist je het al???

Maxima is zwanger...
wist je dat ze nu al kunnen zien welke eigenschappen dat kind heeft?
het kindje zal zijn hele leven onder water moeten doorbrengen,
want omdat maxima zoveel rookte zijn de longen dat dat kindje afgestorven en vervangen door kiewen
Oud 06-07-2003, 20:39
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 06-07-2003 @ 21:38:
Wat weet je toch veel! Vast uit je hoofd opgeschreven?
Nee gekkie. Opgezegd, de computer heeft spraakherkenning.
Oud 06-07-2003, 20:39
Fuzzly
Avatar van Fuzzly
Fuzzly is offline
Zo hé een grote samenspanning tegen Talon
*voegt zich eigen in het gevecht*
Hij is wel een oke gozer....soms.....
wie wat tegen hem heeft....heeft wat tegen mij!
__________________
Ik fluit jou eruit!!
Oud 06-07-2003, 20:40
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Talon schreef op 06-07-2003 @ 21:38:
wist je dat ze nu al kunnen zien welke eigenschappen dat kind heeft?
het kindje zal zijn hele leven onder water moeten doorbrengen,
want omdat maxima zoveel rookte zijn de longen dat dat kindje afgestorven en vervangen door kiewen
Heej dat wist ik niet... Bedankt dat je het ff gezegt hebt..
Oud 06-07-2003, 20:41
wilco984
Avatar van wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
Nothing schreef op 06-07-2003 @ 21:35:
Wist je het al???

Maxima is zwanger...
Shit dat moet ik gelijk ff aan de buurvrouw vertellen... BUUV!! al gehoord.. Maxima is zwanger..

Nee toch ?

Jah echt!!

Neeh toch ?

Jah serieus..

HEEY JIJ DAAR HEB JE ET AL GEHOORD ?
__________________
It's gonna be one of those days (24)
Oud 06-07-2003, 20:41
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Farin schreef op 06-07-2003 @ 21:39:
Zo hé een grote samenspanning tegen Talon
*voegt zich eigen in het gevecht*
Hij is wel een oke gozer....soms.....
wie wat tegen hem heeft....heeft wat tegen mij!
oke....nu word het tijd om offline te gaan...
als pikachu het voor mij gaat opnemen is de maat vol

aju!
Oud 06-07-2003, 20:41
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Farin schreef op 06-07-2003 @ 21:39:
Zo hé een grote samenspanning tegen Talon
*voegt zich eigen in het gevecht*
Hij is wel een oke gozer....soms.....
wie wat tegen hem heeft....heeft wat tegen mij!
ja idd jij denkt ook niet na bij wat je typt!! (A)
Oud 06-07-2003, 20:42
Fuzzly
Avatar van Fuzzly
Fuzzly is offline
Citaat:
Talon schreef op 06-07-2003 @ 21:41:
oke....nu word het tijd om offline te gaan...
als pikachu het voor mij gaat opnemen is de maat vol

aju!
wat nou! ik ben geen muis
Ik ben de man!
*spant zich tegen Talon*
__________________
Ik fluit jou eruit!!
Oud 06-07-2003, 20:43
Fuzzly
Avatar van Fuzzly
Fuzzly is offline
Citaat:
Nothing schreef op 06-07-2003 @ 21:41:
ja idd jij denkt ook niet na bij wat je typt!! (A)
Ik denk al mijn helen leven!
Inclusief dat ik nu na denk bij wat ik zeg OF typ
__________________
Ik fluit jou eruit!!
Oud 06-07-2003, 20:43
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Talon schreef op 06-07-2003 @ 21:41:
oke....nu word het tijd om offline te gaan...
als pikachu het voor mij gaat opnemen is de maat vol

aju!
nou dat is niet leuk ja... Ik moet juist lachen om jou antwoorden, waar je niet over nadenkt en er gewoon uitgooid..
Oud 06-07-2003, 20:43
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Farin schreef op 06-07-2003 @ 21:42:
wat nou! ik ben geen muis
Ik ben de man!
*spant zich tegen Talon*
let maar beter op tijdens nederlands op school, daar kan je beter je energie insteken dan jezelf te gaan spannen
Oud 06-07-2003, 20:44
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 06-07-2003 @ 21:41:
Shit dat moet ik gelijk ff aan de buurvrouw vertellen... BUUV!! al gehoord.. Maxima is zwanger..

Nee toch ?

Jah echt!!

Neeh toch ?

Jah serieus..

HEEY JIJ DAAR HEB JE ET AL GEHOORD ?
Het is dat je het nu zegt hoor, anders had ik het niet geweten
Oud 06-07-2003, 20:45
Fuzzly
Avatar van Fuzzly
Fuzzly is offline
Citaat:
Talon schreef op 06-07-2003 @ 21:43:
let maar beter op tijdens nederlands op school, daar kan je beter je energie insteken dan jezelf te gaan spannen
Ik doe het prima op school! dank u
En ik span me eigen meer in for my Body!
__________________
Ik fluit jou eruit!!
Oud 06-07-2003, 20:46
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Farin schreef op 06-07-2003 @ 21:45:
Ik doe het prima op school! dank u
En ik span me eigen meer in for my Body!
KAPSONES!! En (dom)Blond!!! (6)(A)
Oud 06-07-2003, 20:46
Verwijderd
Oud 06-07-2003, 20:46
Fuzzly
Avatar van Fuzzly
Fuzzly is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 06-07-2003 @ 21:41:
Shit dat moet ik gelijk ff aan de buurvrouw vertellen... BUUV!! al gehoord.. Maxima is zwanger..

Nee toch ?

Jah echt!!

Neeh toch ?

Jah serieus..

HEEY JIJ DAAR HEB JE ET AL GEHOORD ?
Komt vast en zeker een flink verneukt kind uit
__________________
Ik fluit jou eruit!!
Oud 06-07-2003, 20:47
Fuzzly
Avatar van Fuzzly
Fuzzly is offline
Citaat:
Nothing schreef op 06-07-2003 @ 21:46:
KAPSONES!! En (dom)Blond!!! (6)(A)
Ik vraag me af wat bij jou blond is........ik heb nu bruin haar
En jij bent zelf ook blond geweest jonge dame!

En wat de kaspsones betreft.
Ik ben gewoon de beste!
__________________
Ik fluit jou eruit!!
Oud 06-07-2003, 20:48
Verwijderd
In de categorie bloemetjes en bijtjes, sectie standjes:

Oud 06-07-2003, 20:48
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Ik zou niet weten hoe :/
__________________
when i rock..
Oud 06-07-2003, 20:49
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Farin schreef op 06-07-2003 @ 21:47:
Ik vraag me af wat bij jou blond is........ik heb nu bruin haar
En jij bent zelf ook blond geweest jonge dame!
Dus... Dat is al 11 jaar geleden ja.. Sinds dien ben ik een heeel stuk slimmer
Oud 06-07-2003, 20:50
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Oud 06-07-2003, 20:50
Fuzzly
Avatar van Fuzzly
Fuzzly is offline
Citaat:
Nothing schreef op 06-07-2003 @ 21:49:
Dus... Dat is al 11 jaar geleden ja.. Sinds dien ben ik een heeel stuk slimmer
ummmmz yeah,what ever

Ik ga mensen...vaarwel.
__________________
Ik fluit jou eruit!!
Oud 06-07-2003, 21:05
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Milk schreef op 06-07-2003 @ 21:46:
[afbeelding]
Hijs
Oud 06-07-2003, 21:38
DaBoY
DaBoY is offline
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Beschrijving DK veranderen.
Verwijderd
44 05-09-2008 21:40
Levensbeschouwing & Filosofie The deadly faith cycle
Shade
291 22-02-2008 10:14
Muziek Het grote mondharmonica topic
Wammus
6 16-03-2007 16:32
Liefde & Relatie Meerdere vriendjes en vriendinnetjes
Kraafie
44 05-01-2004 09:33
Psychologie Gevangen....
Rowan
4 27-10-2003 11:46
De Kantine Het grote vraag de volgende poster alles wat je diegene altijd al wilde vragen topic.
Verwijderd
499 12-07-2003 12:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.