Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2003, 09:01
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Ikzelf zit nu in 6vwo en wil hierna naar het HBO. Ik wil waarschijnlijk naar Inholland Rotterdam.. en dan Media & Entertainment Managment. Hierbij is er jammer genoeg een loting. Bij de centrale loting kijken ze naar je gemiddelde eindcijfer. Maar wat ik zo minder vind is dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen VWOleerlingen en HAVOleerlingen. Als ik HAVO had gedaan.. had ik zeker hogere cijfers gehad en meer kans gehad om daar toegelaten te worden.
Weet iemand misschien of dit voor volgend schooljaar ook zo geldt? Of gaat het veranderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2003, 10:52
Verwijderd
Volgens mij gaat dat idd nog steeds gewoon zo, idd wel raar eigenlijk....
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 12:40
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik wist niet dat INHOLLAND een loting had Is er geen speciale VWO-klas? Dan zou je daar kunnen beginnen...

Maar één ding: ik raad je sterk af om aan INHOLLAND te gaan studeren. Het niveau is heel erg laag en je hebt straks een diploma waar je niets aan hebt (ik hoor van mensen op stages die echt NIETS weten van wat ze MOETEN weten, terwijl dit op andere hogescholen wel gedoceerd wordt ) Als ik jou was zou ik naar de NHTV in Breda gaan, staat goed aangeschreven en ze geven al langer die opleiding, dus je bent geen proefkonijn.

maar succes!
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:21
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Shadina schreef op 25-11-2003 @ 10:01:
Ikzelf zit nu in 6vwo en wil hierna naar het HBO. Ik wil waarschijnlijk naar Inholland Rotterdam.. en dan Media & Entertainment Managment. Hierbij is er jammer genoeg een loting. Bij de centrale loting kijken ze naar je gemiddelde eindcijfer. Maar wat ik zo minder vind is dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen VWOleerlingen en HAVOleerlingen. Als ik HAVO had gedaan.. had ik zeker hogere cijfers gehad en meer kans gehad om daar toegelaten te worden.
Weet iemand misschien of dit voor volgend schooljaar ook zo geldt? Of gaat het veranderen?
ik doe zelf havo, en bij mij zijn nu ook mensen die eigenlijk van het vwo afkomen in de klas gekomen. deze halen zeker hogere cijfers dan dat ze op het vwo haalden. misschien ben ik helemaal niet goed op de hoogte hoor, maar is het al niet zo dat als je van het vwo afkomt ze zoiezo vrijstelling krijgt van de loting?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:36
karinn
Avatar van karinn
karinn is offline
Voor die opleiding moet je ook een brief maken waarom je die opleiding wilt doen, een soort van solicitatiegesprek. Je moet ook nog een ander formulier invullen met wat voor profiel en wat voor vakken je hebt. (M&O word aanbevolen). Daaruit word een selectie gemaakt en daarna word er met de rest geloot. Als je VWO hebt zal je denk ik wel eerder aangenomen word in de selectie.... Dat ligt ook nog aan wat voor vakken je hebt natuurlijk...
__________________
Sometimes, I wish that I was a cold beer,I'd rest assured that you would hold me near you, I'd be guaranteed to be just what you need
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:53
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 25-11-2003 @ 13:40:
Ik wist niet dat INHOLLAND een loting had Is er geen speciale VWO-klas? Dan zou je daar kunnen beginnen...

Maar één ding: ik raad je sterk af om aan INHOLLAND te gaan studeren. Het niveau is heel erg laag en je hebt straks een diploma waar je niets aan hebt (ik hoor van mensen op stages die echt NIETS weten van wat ze MOETEN weten, terwijl dit op andere hogescholen wel gedoceerd wordt ) Als ik jou was zou ik naar de NHTV in Breda gaan, staat goed aangeschreven en ze geven al langer die opleiding, dus je bent geen proefkonijn.

maar succes!
Breda is te ver voor mij.. woon in Haarlem. Ik zit te twijfelen tussen Inholland en Hogeschool van Amsterdam. Maar ja.. heb je misschien ook bronnen?
Inholland heeft niet bij alle studies een loting.. dit is geloof ik een van de weinige(of enige.. I don't know).
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:54
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 25-11-2003 @ 16:21:
ik doe zelf havo, en bij mij zijn nu ook mensen die eigenlijk van het vwo afkomen in de klas gekomen. deze halen zeker hogere cijfers dan dat ze op het vwo haalden. misschien ben ik helemaal niet goed op de hoogte hoor, maar is het al niet zo dat als je van het vwo afkomt ze zoiezo vrijstelling krijgt van de loting?
Neej.. jammer genoeg niet.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:56
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
karinn schreef op 25-11-2003 @ 17:36:
Voor die opleiding moet je ook een brief maken waarom je die opleiding wilt doen, een soort van solicitatiegesprek. Je moet ook nog een ander formulier invullen met wat voor profiel en wat voor vakken je hebt. (M&O word aanbevolen). Daaruit word een selectie gemaakt en daarna word er met de rest geloot. Als je VWO hebt zal je denk ik wel eerder aangenomen word in de selectie.... Dat ligt ook nog aan wat voor vakken je hebt natuurlijk...
Nee ik heb het daar gevraagd.. waren mensen van de IB-groep aanwezig.. en die zeiden dat het niks uitmaakt dat je VWO doet enzo. Echt belachelijk.
Er is ook een decentrale loting ja.. dan gaan ze naar je motivatie enz. kijken. Maar ik heb nooit eerder iets in de televisiewereld ofzo gedaan.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:59
Verwijderd
http://www.keuzegids.org/0203/index.html

't is niet veel, maar 't is iets.

Rotterdam Inholland staat dit jaar 40ste op de ranglijst (staat iig in het blad van de HR).

Elsevier schijnt ook een soortgelijk onderzoek te doen/hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:10
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-11-2003 @ 17:59:
http://www.keuzegids.org/0203/index.html

't is niet veel, maar 't is iets.

Rotterdam Inholland staat dit jaar 40ste op de ranglijst (staat iig in het blad van de HR).

Elsevier schijnt ook een soortgelijk onderzoek te doen/hebben gedaan.
Dank je wel.
Weet iemand misschien of dat onderzoek op internet staat? En heeft iemand de keuzegids?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:20
karinn
Avatar van karinn
karinn is offline
Citaat:
Shadina schreef op 25-11-2003 @ 17:56:
Nee ik heb het daar gevraagd.. waren mensen van de IB-groep aanwezig.. en die zeiden dat het niks uitmaakt dat je VWO doet enzo. Echt belachelijk.
Er is ook een decentrale loting ja.. dan gaan ze naar je motivatie enz. kijken. Maar ik heb nooit eerder iets in de televisiewereld ofzo gedaan.
Ik denk dat er wel meer mensen zijn die nog niets met de televisiewereld gedaan hebben.....
Ik ga zelf Media en Informatie Management studeren in Amsterdam.
__________________
Sometimes, I wish that I was a cold beer,I'd rest assured that you would hold me near you, I'd be guaranteed to be just what you need
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:23
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
karinn schreef op 25-11-2003 @ 18:20:
Ik denk dat er wel meer mensen zijn die nog niets met de televisiewereld gedaan hebben.....
Ik ga zelf Media en Informatie Management studeren in Amsterdam.
Aan de HvA?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:32
karinn
Avatar van karinn
karinn is offline
Citaat:
Shadina schreef op 25-11-2003 @ 18:23:
Aan de HvA?
Yepz. Ik wilde eerst ook media en entertainment management doen in Haarlem, maar ben bij allebei de open dagen geweest en Amsterdam leek me toch leuker. De opleiding zelf is veel breder, dus je kan veel meer kanten op...
__________________
Sometimes, I wish that I was a cold beer,I'd rest assured that you would hold me near you, I'd be guaranteed to be just what you need
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:02
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Een vriendin begon daar vandaag ook nog over tegen mij. Toevallig!
Het is idd stom dat er geen onderscheid wordt gemaakt, maar aan de andere kant is het ook wel weer eerlijker voor havo-leerlingen. Ach, misschien denk ik ook wel zo omdat ik een ex-havo'er ben..
Ik weet trouwens niet of het nog gaat veranderen ofzo.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:29
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
alpha schreef op 25-11-2003 @ 19:02:
Een vriendin begon daar vandaag ook nog over tegen mij. Toevallig!
Het is idd stom dat er geen onderscheid wordt gemaakt, maar aan de andere kant is het ook wel weer eerlijker voor havo-leerlingen. Ach, misschien denk ik ook wel zo omdat ik een ex-havo'er ben..
Ik weet trouwens niet of het nog gaat veranderen ofzo.
Hoezo zou het eerlijker zijn? Ik zit toch een jaar langer op school.. en heb moeilijkere stof.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:30
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
karinn schreef op 25-11-2003 @ 18:32:
Yepz. Ik wilde eerst ook media en entertainment management doen in Haarlem, maar ben bij allebei de open dagen geweest en Amsterdam leek me toch leuker. De opleiding zelf is veel breder, dus je kan veel meer kanten op...
Ik wil daar misschien ook heen. Nu weet ik eindelijk welke studie ik wil gaan doen.. weet ik nog niet waar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studiekeuze na HBO propedeuse
milus89
1 12-10-2010 17:09
Studeren Loting studie?
Anatolis
5 03-07-2007 23:05
Studeren HBO of VWO 5
Lex-o
25 09-03-2006 12:37
Algemene schoolzaken VWO en HBO loting
Verwijderd
16 11-01-2006 16:35
Algemene schoolzaken loten voor opleiding
gekkedoos
1 01-09-2004 19:02
Algemene schoolzaken numerus fixus op HBO (terwijl ik VWO doe!)
noukiester
3 11-02-2003 21:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.