Oud 22-07-2011, 18:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Meerdere doden bij bomaanslag Oslo

In de Noorse hoofdstad Oslo is vanmiddag rond half vier een zware explosie geweest bij een regeringsgebouw in het hart van het politieke centrum van het land. Er zijn zeker twee doden gevallen. Zeker vijftien mensen zijn gewond geraakt.

De politie heeft bevestigd dat het om een aanslag gaat. De straten rond het getroffen gebouw worden uitgekamd, omdat er mogelijk nog meer bommen liggen.

De schade is groot. Op amateurbeelden was al snel te zien hoe de straten zijn bezaaid met brokstukken. De klap was zo krachtig dat de meeste ramen van het regeringsgebouw van zeventien verdiepingen werden weggeblazen. Op het moment van de explosie was het druk in de regeringswijk. Er zijn veel meldingen van ooggetuigen die mensen bloedend op straat hebben gezien.

Volg de ontwikkelingen in Oslo live op nos.nl.
Premier

Er is wat onduidelijkheid over premier Stoltenberg. Eerder werd gemeld dat hij gewond is geraakt, maar hoe ernstig was niet bekend. Zijn kantoor zit vlakbij de plek waar de bom is afgegaan. Inmiddels heeft hij de Noorse tv telefonisch te woord gestaan. Volgens Stoltenberg lijkt het erop dat alle Noorse ministers in veiligheid zijn.

Grote delen van het centrum van Oslo zijn inmiddels ontruimd. Alle toegangswegen naar de regeringswijk zijn afgezet en de politie probeert de mensen zoveel mogelijk weg te krijgen uit het centrum van de stad. Ook het Centraal Station van Oslo is ontruimd. De politie adviseert mensen binnen te blijven en geen gebruik te maken van mobiele telefoons.
Daders?

Wie er achter de aanslag zit, is nog niet bekend. Wel wordt er in Noorwegen gespeculeerd dat het om moslimterroristen gaat. "Twee Noorse terreurexperts hebben het over moslimterrorisme. De Noren zitten in Afghanistan en daarom zijn er eerder bedreigingen geweest, maar men heeft nog geen concrete aanwijzingen," aldus onze correspondent.

Doelwit van de aanslag is mogelijk het Ministerie van Olie en Energie, zegt correspondent Dirk Evers. "Dat is een erg belangrijk ministerie in Noorwegen. De bom ontplofte in het hartje van politiek Oslo. Ze hebben echt het centrum van Noorwegen willen treffen."

http://nos.nl/artikel/258298-meerder...slag-oslo.html


En tegelijkertijd:

Ook schietincident in Noorwegen

Vrijwel tegelijkertijd met de aanslag op het regeringscentrum in Oslo, zijn er schoten gelost op een bijeenkomst van de jongerenafdeling van de Noorse Arbeiderspartij. Het is onduidelijk of de schietpartij en de bomaanslag met elkaar in verband staan.

Een man in een politieuniform opende het vuur op de bijeenkomst. Hij zou het zomerfeest zijn binnengestapt onder het mom van een routinecontrole naar aanleiding van de aanslag in Oslo, maar daarover is nog geen zekerheid.

Volgens een ooggetuige zijn veel mensen geraakt, maar cijfers over slachtoffers zijn er nog niet.
Zomerfeest

De schietpartij was op het eiland Utøya dertig kilometer ten noordwesten van Oslo, in de plaats Buskerud. Er waren zo'n 500 jongeren op het eiland om het traditionele zomerfeest van de Arbeiderspartij te vieren.

Het was de bedoeling dat premier Stoltenberg de feestvierders vandaag zou toespreken.

http://nos.nl/artikel/258364-ook-sch...noorwegen.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2011, 06:19
Verwijderd
In Utoya zijn zeker 80 doden gevallen, dit aantal kan nog stijgen vanwege sommige ernstige verwondingen.

Gewoon te vreselijk van worden. Bah.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 11:29
Verwijderd
tsja, oorlog hm.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 14:25
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Te erg. Waarom in Noorwegen?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 16:18
Verwijderd
Ah, het was een wilders-enthousiasteling. Dat verklaart een hoop!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 17:05
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
Vreselijk!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 17:10
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Te erg. Waarom in Noorwegen?
Mja, waarom niet? Gekken heb je overal wel.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Te erg. Waarom in Noorwegen?
Waarom in Alphen aan de Rijn?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 21:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ah, het was een wilders-enthousiasteling. Dat verklaart een hoop!
Hij was zeer Christelijk en extreem-rechts. Twee dingen die de PVV niet is.

Als hij dus ergens thuishoort in het Nederlandse politieke spectrum is het bij de SP.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 21:28
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik vind het zó triest voor de mensen op het eiland. Die bom is natuurlijk ook naar, maar dat eiland lijkt me helemaal vreselijk. En het laatste wat ik erover hoorde had het over 85 doden op dat eiland. Je zou er maar zitten/hebben gezeten.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 21:30
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Hij was zeer Christelijk en extreem-rechts. Twee dingen die de PVV niet is.

Als hij dus ergens thuishoort in het Nederlandse politieke spectrum is het bij de SP.
omg
(de SP, extreem rechts allicht maar christelijk kom nou...)

Citaat:
Te erg. Waarom in Noorwegen?
Omdat het al langer spookt in het noorden.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 23:27
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
(de SP, extreem rechts allicht maar christelijk kom nou...)
Eerder extreem links met sommige rechtse standpunten.

Maar goed, extreme eenlingen heb je overal en dit laat zien dat geen enkele vorm van extremisme goed is. Ook is het een voorbeeld van wat er kan gebeuren als het ontbreekt aan wederzijds.

Echt triest voor alle slachtoffers/nabestaanden en de gehele Noorse bevolking.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 23:40
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Hij was zeer Christelijk en extreem-rechts. Twee dingen die de PVV niet is.

Als hij dus ergens thuishoort in het Nederlandse politieke spectrum is het bij de SP.
De SP is toch helemaal niet zo rechts? Eerder links, met arbeiders en alles? En ook geen Christelijke partij. Dan zou ik eerder SGP zeggen, dat is wel Christelijk en ook meteen een stuk extremer (en wat rechtser, geloof ik).

Maar goed, voor welk ideaal of welke reden hij het ook gedaan mocht hebben, het is bij voorbaat gewoon stom en idioot en weet ik veel wat om dit überhaupt te doen. Zelfs als zou hij het voor mijn standpunten doen, dan maakt het het niet beter dan als hij dat voor die van mijn vijand deed.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 08:30
Verwijderd
Dit lijkt me wel relevant.

Meer.

Semi-willekeurige greep uit het 1500+ pagina's tellende manifest, boordevol catchy hoofdstuktitels als 'Killing women on the field of battle – directly or indirectly', 'The name of the devil: cultural Marxism, multiculturalism, globalism, feminism, emotionalism, suicidal humanism, egalitarianism - a recipe for disaster' en natuurlijk het immer populaire 'What Does Muslim Immigration Cost Europe?'.

Spoiler


Wilders wordt er exact dertig keer in genoemd, maar daar mogen jullie zelf naar zoeken. Behalve dat het verder helemaal niet om Wilders gaat, het gaat erom dat deze man er praktisch dezelfde ideologie op nahoudt als PVV en consorten, wat toch vraagtekens moet oproepen over de morele geldigheid van die normen en waarden. Het verbaast me dan ook dat ik schrikbarend veel mensen tegenkwam die zeggen het grotendeels eens te zijn met Breivic. Ja, behalve dan het stuk waar hij al die kinderen overhoop schoot, dat had van de meesten nou ook weer niet gehoeven. Ook omdat het voornamelijk blonde, Noorse kindjes waren, he. De vraag 'waarom geen moskee' lijkt her en der bijna meer te leven dan 'waarom überhaupt zoiets doen'.

Maar daar wordt weinig over gepraat, in ieder geval minder dan ik had verwacht. Spijtbetuigingen verzanden al snel in een welles/nietes-discussie over de welbekende onderwerpen.

Citaat:
PVV stemmer hier!
Ik sta niet achter deze aanslag!
Maar mensen die meteen alle pvv stemmers weg willen hebben, Val Kapot!
Puh1980 | 23-07-11 | 22:04 | niet ok!

Citaat:
If you read this you can find the exact reasoning behind why he did it.

He loves his country, and hates the immigrants who are turning into a violent shithole.

Not saying what he did was the right way to solve it though. But he's definately an intellegent man.

Citaat:
Die schutter schreef in een beschouwend stuk dat de PVV een voorbeeld was van een serieus conservatieve beweging. Nergens komt uit naar voren dat hij de PVV bewonderde of aanhing. Dat is een spin die de linkse NOS en de PvdA er aan geeft om over de rug van de slachtoffers de PVV te demoniseren.

Tja.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Wilders wordt er exact dertig keer in genoemd, maar daar mogen jullie zelf naar zoeken. Behalve dat het verder helemaal niet om Wilders gaat, het gaat erom dat deze man er praktisch dezelfde ideologie op nahoudt als PVV en consorten, wat toch vraagtekens moet oproepen over de morele geldigheid van die normen en waarden.

Het is opmerkelijk om vooral te zien hoe graag de linkse quasi-elite dit drama graag aan Geert Wilders probeert te koppelen; walgelijk. Dit zijn de acties van een enkel individu. Juist degene die altijd zo tegen het generaliseren van Wilders zijn, doen nu exact hetzelfde. Ze koppelen de acties van een enkel individu aan een hele groep. Nog los daarvan dat die koppeling natuurlijk buitengewoon onzinnig is en inhoudelijk niet klopt (Wilders is zelfs fel tegenstander van geweld). Als we bijvoorbeeld de twitter bezoeken van Breivik haalt hij daar alleen John Stuart Mill aan met: "One person with a belief is equal to the force of 100 000 who have only interests."
Volgens jouw logica zou dus moeten gelden dat iedereen die het gedachtegoed van Mill deelt, moreel ongeldige normen en waarden hanteert.
Je kan simpel dit soort acties van individuen niet koppelen aan politieke uitlatingen, puur en alleen omdat zij naar iemand verwijzen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 10:12
Verwijderd
Ik word er een beetje droevig van.
Van het nieuws zelf, maar ook dat er weer zo erg aan Wilders gehangen wordt. Laat die man toch eens een keer bezig. >.> Any way: Weer zo'n scholier erbij. Serieus: What the heck? Alsof het mode gaat worden ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 10:16
Verwijderd
wat erg voor die kinderen/jongeren
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 11:54
Treurig Varken
Avatar van Treurig Varken
Treurig Varken is offline
Citaat:
Wilders GOD wordt er exact dertig keer in genoemd, maar daar mogen jullie zelf naar zoeken. Behalve dat het verder helemaal niet om geloof gaat, het gaat erom dat deze man er praktisch dezelfde ideologie op nahoudt als christenen, joden, moslims en consorten, wat toch vraagtekens moet oproepen over de morele geldigheid van die normen en waarden.
Toch?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-07-2011, 11:59
Verwijderd
Citaat:

Het is opmerkelijk om vooral te zien hoe graag de linkse quasi-elite dit drama graag aan Geert Wilders probeert te koppelen; walgelijk. Dit zijn de acties van een enkel individu. Juist degene die altijd zo tegen het generaliseren van Wilders zijn, doen nu exact hetzelfde. Ze koppelen de acties van een enkel individu aan een hele groep. Nog los daarvan dat die koppeling natuurlijk buitengewoon onzinnig is en inhoudelijk niet klopt (Wilders is zelfs fel tegenstander van geweld).
Allemaal leuk en aardig maar beste vriend T_ID doet hierboven hetzelfde maar propt hem in de SP. Net zo abject en misselijkmakend. Het is gewoon een psychopaat. Niets meer, niets minder. Computerspelletjes, conservatief denken, christendom, extreem rechts, een veter die de verkeerde kleur heeft, al dit soort dingen kunnen zo'n mongool doen laten ontploffen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 12:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het is gewoon een psychopaat. Niets meer, niets minder. Computerspelletjes, conservatief denken, christendom, extreem rechts, een veter die de verkeerde kleur heeft, al dit soort dingen kunnen zo'n mongool doen laten ontploffen.
T_ID bedoel je hier toch?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 12:01
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
[Wilders wordt er exact dertig keer in genoemd, maar daar mogen jullie zelf naar zoeken. Behalve dat het verder helemaal niet om Wilders gaat, het gaat erom dat deze man er praktisch dezelfde ideologie op nahoudt als PVV en consorten, wat toch vraagtekens moet oproepen over de morele geldigheid van die normen en waarden.
Dat zou ik niet zeggen. Net zoals Volkert van der G. ook geen vraagtekens oproept bij veganisme.

Deze daden zijn aan conservatieve politieke ideologie verbonden zoals moslimterrorisme aan de Islam. In beide gevallen kun je niet alle aanhangers van de ideologie verantwoordelijk stellen voor de daden van krankzinnigen.

Het voordeel is wel dat je nu iets terug kunt zeggen als xenofoben het terrorisme-argument aanhalen om hun moslimhaat te rechtvaardigen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Dat zou ik niet zeggen. Net zoals Volkert van der G. ook geen vraagtekens oproept bij veganisme.
Precies. Of die homo die - uit vrees om zelf gepakt te worden als homo - allemaal homo's ontvoerde en in elkaar sloeg die vorige week 9 jaar oid heeft gekregen. Zijn homoseksualiteit maakt hem niet agressief.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 12:05
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het voordeel is wel dat je nu iets terug kunt zeggen als xenofoben het terrorisme-argument aanhalen om hun moslimhaat te rechtvaardigen.
Wat een feest voor sommige zelfbenoemde intellectuelen zal dat zijn
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 12:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat een feest voor sommige zelfbenoemde intellectuelen zal dat zijn
Inderdaad. Soms moet je een drogreden met een andere drogreden bestrijden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 12:14
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Inderdaad. Soms moet je een drogreden met een andere drogreden bestrijden.
Als je niet beter kunt wel ja en dat is natuurlijk wel 90 doden waard, elk nadeel heb ze voordeel, hahaha.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2011, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Als je niet beter kunt wel ja en dat is natuurlijk wel 90 doden waard, elk nadeel heb ze voordeel, hahaha.
Nou in het geval van de anti-moslimlui heeft het slechts enkele duizenden doden gekost dus ik vind het op die manier een acceptabele score
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Allemaal leuk en aardig maar beste vriend T_ID doet hierboven hetzelfde maar propt hem in de SP. Net zo abject en misselijkmakend.
Dat zeg ik toch ook in mijn laatste zin?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Dat zeg ik toch ook in mijn laatste zin?
Ik wil graag altijd even de namen bevestigd zien zodat ze niet tussen de regels hoeven te lezen. Iets met borden.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 14:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Als je niet beter kunt wel ja
Ik kan wel beter, maar xenofoben luisteren doorgaans niet naar betere argumenten.
Citaat:
en dat is natuurlijk wel 90 doden waard, elk nadeel heb ze voordeel, hahaha.
Wat kunnen mij die negentig doden schelen? Het enige interessante aan deze aanslag zijn de reacties. Dat het erg is ziet iedereen wel.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 24-07-2011 om 14:58.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 18:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Allemaal leuk en aardig maar beste vriend T_ID doet hierboven hetzelfde maar propt hem in de SP. Net zo abject en misselijkmakend.
Maar een stuk correcter dan gillen dat het Wilders is, en een stuk correcter dan een andere forummer 'misselijkmakend' noemen.

Want valt het niet op dat de SP de andere partijen niet links genoeg vindt? (de schutter haatte sociaal-democraten)
En dat de SP dik tevreden is met het opleggen van het Christendom? (de schutter was een extreme Christen)
En dat de SP xenofoob is en roept dat de buitenlanders de banen pikken? (de schutter is ook xenofoob)
En dat de SP al jaren traditioneel dé partij voor neonazi's is omdat ze links, anti-semitisch en populistisch genoeg zijn? (tot op het punt dat hun bestuurders trots de hitlergroet brengen of oproepen tot een nieuwe holocaust)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 19:19
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
Maar een stuk correcter dan gillen dat het Wilders is,
Aan het einde van dit stukje ben je mijn belangstelling verloren. Maar wat daaronder komt, is misselijkmakende onzin.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)

Laatst gewijzigd op 24-07-2011 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 19:43
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Het is ook zo makkelijk om hem meteen in het hokje met SP'ers te plaatsen.

Ik vind het een ziekelijke aanslag en eigenlijk ben ik wel blij dat hij is opgepakt en geen zelfmoord heeft gepleegd. Misschien dat er nog wat informatie uit hem komt maar als dit inderdaad een eenmansactie is zal dat vast niet veel helpen omdat het erg moeilijk is om dit soort aanslagen te voorkomen.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 19:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Aan het einde van dit stukje ben je mijn belangstelling verloren. Maar wat daaronder komt, is misselijkmakende onzin.
Helemaal mee eens dat het misselijkmakend is dat die partij dat meent, en toestaat in hun rangen. Maar goed, vanwege die redenen passen ze, als je al een vergelijking met een Nederlandse politieke partij wil maken, daar het beste bij.

Dat per sé vertalen naar Nederlandse context was trouwens niet mijn idee.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 20:00
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
Helemaal mee eens dat het misselijkmakend is dat die partij dat meent, en toestaat in hun rangen. Maar goed, vanwege die redenen passen ze, als je al een vergelijking met een Nederlandse politieke partij wil maken, daar het beste bij.

Dat per sé vertalen naar Nederlandse context was trouwens niet mijn idee.
Ik bedoelde dat jouw aanname dat het correcter zou zijn misselijkmakend is. Je slaat wartaal uit. Je kunt die vergelijking zeker niet maken, omdat het niet bij de (huidige) SP past.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 20:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Maar een stuk correcter dan gillen dat het Wilders is, en een stuk correcter dan een andere forummer 'misselijkmakend' noemen.

Want valt het niet op dat de SP de andere partijen niet links genoeg vindt? (de schutter haatte sociaal-democraten)
En dat de SP dik tevreden is met het opleggen van het Christendom? (de schutter was een extreme Christen)
En dat de SP xenofoob is en roept dat de buitenlanders de banen pikken? (de schutter is ook xenofoob)
En dat de SP al jaren traditioneel dé partij voor neonazi's is omdat ze links, anti-semitisch en populistisch genoeg zijn? (tot op het punt dat hun bestuurders trots de hitlergroet brengen of oproepen tot een nieuwe holocaust)
De SP vindt zichzelf links (de schutter haat linkse politici)
De SP is multicultureel in het opleggen van geloof via artikel 23c, en spreekt geen voorkeur uit voor christendom of Islam (de schutter haat multiculturalisme)
De SP richt zich in feite op economische gevolgen, de schutter op culturele gevolgen.
Neonazis stemmen op de NVU.

You're crazier than a fish wi' titties!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 21:15
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
En zijn we er al uit in welk hokje we de man moeten stoppen?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-07-2011, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Maar een stuk correcter dan gillen dat het Wilders is, en een stuk correcter dan een andere forummer 'misselijkmakend' noemen.

Want valt het niet op dat de SP de andere partijen niet links genoeg vindt? (de schutter haatte sociaal-democraten)
En dat de SP dik tevreden is met het opleggen van het Christendom? (de schutter was een extreme Christen)
En dat de SP xenofoob is en roept dat de buitenlanders de banen pikken? (de schutter is ook xenofoob)
En dat de SP al jaren traditioneel dé partij voor neonazi's is omdat ze links, anti-semitisch en populistisch genoeg zijn? (tot op het punt dat hun bestuurders trots de hitlergroet brengen of oproepen tot een nieuwe holocaust)
Trololololol. Probeer je me nou uit m'n tent te lokken en dat ik moet gaan zeggen dat de vergelijking met de PVV nog veel sneller gemaakt is met het dwingende opleggen van de Joods-Christelijke tradities? Kom op zeg. Pauperpost van je en dat weet je best. Volgens mij ben je de enige die hem links noemt. ffs
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 21:16
Verwijderd
Citaat:
En zijn we er al uit in welk hokje we de man moeten stoppen?
We stoppen hem in het hokje 'een persoon die een bepaalde wereldvisie had'.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 21:17
Verwijderd
Citaat:
De SP vindt zichzelf links (de schutter haat linkse politici)
De SP is multicultureel in het opleggen van geloof via artikel 23c, en spreekt geen voorkeur uit voor christendom of Islam (de schutter haat multiculturalisme)
De SP richt zich in feite op economische gevolgen, de schutter op culturele gevolgen.
Neonazis stemmen op de NVU.

You're crazier than a fish wi' titties!
Buiten dat haalt hij de SP specifiek aan als partij waar een aanslag op gepleegd moet worden.

T_ID wat wordt jouw volgende target? Pak je een winkelcentrum in Schubbekutteveen of ga je met je AK-47 door Magna Plaza banjeren?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 21:22
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
T_ID wat wordt jouw volgende target? Pak je een winkelcentrum in Schubbekutteveen of ga je met je AK-47 door Magna Plaza banjeren?
Sorry, maar ik kan hier niet om lachen.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 21:25
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
Trololololol. Probeer je me nou uit m'n tent te lokken en dat ik moet gaan zeggen dat de vergelijking met de PVV nog veel sneller gemaakt is met het dwingende opleggen van de Joods-Christelijke tradities? Kom op zeg. Pauperpost van je en dat weet je best. Volgens mij ben je de enige die hem links noemt. ffs
Iedereen weet dat TI_D onzin lul.... ik bedoel praat, hijzelf weet dit inderdaad ook maar al te goed.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 21:31
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
En zijn we er al uit in welk hokje we de man moeten stoppen?
We stoppen hem in het hokje "eenlingen die onterecht dachten dat ze de wereld moesten redden en vreselijke dingen hebben begaan in een poging het onheil af te wenden, maar daarmee onheil veroorzaakten".
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Sorry, maar ik kan hier niet om lachen.
Ik wel.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2011, 06:55
Verwijderd
Ik ben het verder eens met Uice en deadlock, hoor. Ik dacht dat dat wel uit mijn post bleek maar misschien had ik het duidelijker moeten verwoorden: ik vind het debat rondom de man zelf ook onnodig en irrelevant. Een psychopaat is een psychopaat, er is geen oorzaak-gevolg-relatie te leggen tussen de aanslag in Oslo en een externe factor.

Maar dat betekent niet dat je niets kunt zeggen over de (reacties van) mensen die ongeveer diezelfde ideologische achtergrond delen. Juist omdat er weinig meer valt te zeggen dan 'hij was een psychopaat' zegt een afwijkende mening iets over de insteek van het afwijkende individu. En als een aanzienlijke hoeveelheid individuen binnen een bepaalde stroming op dezelfde manier afwijkt, zegt dat iets over die stroming. In dit geval zie ik onverwacht veel conservatief-nationalisten (gemakzuchtig aangeduid met 'PVV'ers en consorten', maar het is natuurlijk een internationale tendens) direct hevig in de verdediging schieten, verbaasd toegeven dat ze het voor een groot deel eens zijn met Breivics manifest, schelden op hoe ze nu 'gedemoniseerd' zullen worden door 'de linkse kerk', bewondering uiten voor zijn vastberadenheid, etc. Sommigen gaan zo ver dat ze de aanslag openlijk goedkeuren, al moet ik eerlijk zeggen dat die stemmen vooral uit de Stormfront- en GeenStijl-hoek komen, dus ik mag hopen dat dat grotendeels atypische en/of onoprechte meningen zijn.

Vandaar mijn verbazing. Op het moment dat je eerste reactie niet 'wat een mongool' is, maar 'wat een intelligente man met interessante ideeën waar ik het behoorlijk mee eens ben, hij heeft het alleen wel wat verkeerd aangepakt maar het is goed dat hij iets probeert te doen' roept dat bij mij vragen op over de morele verantwoording van die ideeën. Want er is dan wel geen verband tussen ideologie en psychopathie, er is wel een verband tussen ideologie en fanatisme, en fanatisme kan prima leiden tot psychopathisch gedrag. Ik vind deze reacties dus net zo verwerpelijk als de vreugde die je in sommige Arabische steden zag na 9/11. Dat waren ook heus niet allemaal psychopaten die stonden te springen om ook een vliegtuig te kapen en zich op te blazen, het merendeel bestond ongetwijfeld 'gewoon' uit mensen met een ideologie die deels overlapte met die van de terroristen. Net als de opluchting onder links-extremisten na de moord op Pim Fortuyn, trouwens, dat is ook zoiets. Dat waren ook niet stuk voor stuk psychopaten, en zelf hadden ze zoiets niet gedaan, maar dat maakt hun reactie niet minder raar en hun ideologie niet minder moreel twijfelachtig.

De bottom line is - als er gemoord wordt om een politiek of religieus punt te maken en jouw ideologie mensen massaal toestaat om dat soort-van prima te vinden omdat ze het eens zijn met dat punt, dan vind ik het plaatsen van kritische noten bij de morele verantwoording van (de relevante stroming binnen) die ideologie gerechtvaardigd, terecht en gewenst.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2011, 09:25
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Doen we weer lief?
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 25-07-2011, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Hij was zeer Christelijk en extreem-rechts. Twee dingen die de PVV niet is.

Als hij dus ergens thuishoort in het Nederlandse politieke spectrum is het bij de SP.
Meteen zo defensief
Met citaat reageren
Oud 25-07-2011, 17:37
Verwijderd
Citaat:

Vandaar mijn verbazing. Op het moment dat je eerste reactie niet 'wat een mongool' is, maar 'wat een intelligente man met interessante ideeën waar ik het behoorlijk mee eens ben, hij heeft het alleen wel wat verkeerd aangepakt maar het is goed dat hij iets probeert te doen' roept dat bij mij vragen op over de morele verantwoording van die ideeën. Want er is dan wel geen verband tussen ideologie en psychopathie, er is wel een verband tussen ideologie en fanatisme, en fanatisme kan prima leiden tot psychopathisch gedrag. Ik vind deze reacties dus net zo verwerpelijk als de vreugde die je in sommige Arabische steden zag na 9/11. Dat waren ook heus niet allemaal psychopaten die stonden te springen om ook een vliegtuig te kapen en zich op te blazen, het merendeel bestond ongetwijfeld 'gewoon' uit mensen met een ideologie die deels overlapte met die van de terroristen. Net als de opluchting onder links-extremisten na de moord op Pim Fortuyn, trouwens, dat is ook zoiets. Dat waren ook niet stuk voor stuk psychopaten, en zelf hadden ze zoiets niet gedaan, maar dat maakt hun reactie niet minder raar en hun ideologie niet minder moreel twijfelachtig.
Op het moment dat ik A vind, zou ik daar dus niet meer voor mogen uitkomen op het moment dat iemand anders op grond van A een aanslag pleegt. Nogal een rare gedachtegang.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2011, 17:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Meteen zo defensief
Wat is er defensief aan? Ik corrigeer alleen bepaalde mensen die het voorval direct misbruiken om hun vijanden (in hun belevingswereld dan) te demoniseren.

Sommige mensen gillen dat het door computerspelletjes komt, anderen dat het door de PVV komt. Beiden zitten er (bewust) naast en spreken vooral vanuit hun eigen politieke motieven. Dat is niet goed, omdat het alleen maar haat zaait.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-07-2011, 18:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Overigens is er wel 'goed' nieuws over de zaak:

Noorse politie verlaagt dodental aanslagen

Het dodental van de aanslagen in Noorwegen is bijgesteld van 93 naar 76. Dat heeft de politie in Oslo bekendgemaakt.
[...]
http://nos.nl/artikel/259069-noorse-...aanslagen.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-07-2011, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Wat is er defensief aan? Ik corrigeer alleen bepaalde mensen die het voorval direct misbruiken om hun vijanden (in hun belevingswereld dan) te demoniseren.

Sommige mensen gillen dat het door computerspelletjes komt, anderen dat het door de PVV komt. Beiden zitten er (bewust) naast en spreken vooral vanuit hun eigen politieke motieven. Dat is niet goed, omdat het alleen maar haat zaait.
lees je eigen posts mbt sp eens terug, en slik dan deze quote van jezelf even in, wil je...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 09-10-2006 08:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.