Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2005, 18:49
KatjeKnalPartII
Avatar van KatjeKnalPartII
KatjeKnalPartII is offline
k zit heel vaak te dnken dat k helemaal nie oud wil worden....
K wil nie zo`n oud gerimpeld vrouwtje worden... die heel de dag niks nuttigs te doen heeft...
K ben 14 en ben nu al bang om 50 te worden.....

iemand met het zelfde soort probleem?
__________________
Pure haat. Alleen maar pure haat en niet alleen voor jou..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2005, 18:51
Verwijderd
Och, je moet maar zo denken: misschien ben ik wel dood voor mijn 50ste.

Overigens is het ook al positief te noemen dat jij dan je midlifecrisis al achter de rug hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 18:53
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Hmm nee, carpe diem denk ik altijd maar.
Maar ehm, misschien kan dit beter op psychologie?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 18:56
Verwijderd
Dat zien we dan wel weer.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 18:58
Laura_89
Avatar van Laura_89
Laura_89 is offline
Citaat:
KatjeKnalPartII schreef op 20-01-2005 @ 19:49 :
k zit heel vaak te dnken dat k helemaal nie oud wil worden....
K wil nie zo`n oud gerimpeld vrouwtje worden... die heel de dag niks nuttigs te doen heeft...
K ben 14 en ben nu al bang om 50 te worden.....

iemand met het zelfde soort probleem?
zelfde ik ben bijna 16 en ik zie het ook niet zo zitten om oud te worden en bij veel dingen hulp nodig te hebben...
__________________
Intimacy is a four syllable word for "Here are my heart and soul - please grind them into hamburger and enjoy".
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 19:01
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik ben niet per sé bang om oud te worden, maar als ik erover nadenk wil ik eigenlijk dat de middelbare school nog langer duurt. Het lijkt mij namelijk heel raar om over 1,5 jaar zoveel mensen in een keer achter je te laten en ergens anders opnieuw te beginnen.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 19:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dk >> Psych
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 19:27
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
Je moet er niet te veel over nadenken, toen je klein was, wou je toen ook niet oud worden?? Ik wou voor altijd kind blijven! maar nu ben ik blij dat ik al bijna volwassen ben! 50 zijn is geen ramp, dat heeft ook zn leuke kanten!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 19:43
Verwijderd
voor dat je aan je weg terug begint heb je nog een heeeeeel stuk heenweg te gaan... je bent nu nog zo jong... dat je leven nu nog niet suffer maar juist alleen maar mooier wordt...

en als je ooit bejaard bent.. dan stel je denk ik hele andere prioriteiten en geniet je van andere dingen...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 19:45
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Ja, ik wil niet afstuderen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 20:00
PseudoDawn
Avatar van PseudoDawn
PseudoDawn is offline
Ik heb precies hetzelfde. Alleen ben ik bang om straks nutteloos te zijn voor de maatschappij, dat is iets voorbij de 50...

Ik ben bang om straks gewoon niets te hebben dan mijn neefjes en nichtjes, waar ik truien voor kan gaan breien en verhaaltjes aan voor kan gaan lezen. ALS ze er ooit zijn.

Dat is iets waarvan ik vooral na mijn uit de kast komen als lesbi heel veel last van heb, want wat nu als ik nooit een levensgezel zal vinden? Mijn beste vrienden (homo) hebben aangeboden dat ik wel bij hun kan komen wonen later, maar dan ben ik hen alleen tot last...

Ik ben bang om alleen oud te worden, en dan straks slechts een last te zijn... Vooral het alleen oud worden staat me niet aan... En ik huiver echt bij de gedachte straks alleen te staan... Met niemand dan het kaartclubje oid om mee op te kunnen trekken... *shiver*
__________________
"God is dood." - Nietzsche <--> "Nietzsche is dood." - God
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 20:12
Noddy
Noddy is offline
Ik ben opzich niet bang om oud te worden, maar de schooltijd schijnt wel de leukste tijd van je leven te zijn.
Ik ben bang dat het snel afloopt, dat ik een vaste baan krijg die ik eigenlijk niet wil en dat mijn leven saai wordt. Ook ben ik bang dat ik er later achter kom dat ik kansen heb gehad die ik niet heb gegrepen en dat ik dan te oud ben voor dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 20:27
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
punt 1, 50 is niet oud
en punt 2, je bent zo oud als je jezelf voelt. Als jij heel vrolijk en fanatiek van alles blijft doen dan geef je niet toe aan je leeftijd. Maar als je nu al bang bent om 50 te worden, dan vraag je gewoon om problemen mijn inziens.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 23:08
Shade
Avatar van Shade
Shade is offline
Citaat:
N00dles schreef op 20-01-2005 @ 19:51 :
Och, je moet maar zo denken: misschien ben ik wel dood voor mijn 50ste.
hahaha probleem opgelost bij mij

en ja ik heb ook geen zin om oud te worden, maargoed ik ga er dus alles aan doen niet zo'n standaard oudje te worden...
actief blijven, modern etc
__________________
__________________________________________________________________
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 23:34
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
je hebt nu ook niks nuttigs te doen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 08:36
Green Day
Avatar van Green Day
Green Day is offline
Nee eigelijk (dus dit wordt een onnuttige post, sorry ) Het lijkt me wel interesant om ouder te worden Iedere leeftijd zal wel zijn plus- en minpunten hebben.

En wie zegt dat, wanneer de tijd daar is, jij er zelf niet iets aan kan doen of je ja dan nee iets nuttigs om handen hebt?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 11:47
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik ben alleen wel eens bang dat ik niet alles kan doen en afmaken voor ik doodga, en dat is helaas toch al niet te vermijden gezien mijn hoge eisen en wil.
Maar bang om gerimpeld te worden of dat ik niks te doen zou hebben niet hoor. Ik denk niet dat ik me ooit ga vervelen.
En ik zorg wel dat ik wat kindertjes maak die me verzorgen als ik zelf niks meer kan.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 11:49
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Laura_89 schreef op 20-01-2005 @ 19:58 :
zelfde ik ben bijna 16 en ik zie het ook niet zo zitten om oud te worden en bij veel dingen hulp nodig te hebben...
Heeft dat er niet meer mee te maken dat je dingen graag zelf wilt kunnen doen en bang bent dat je afhankelijk wordt van anderen?
Je kunt namelijk net zo goed een ongeluk krijgen en dan afhankelijk worden van andere mensen...
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2005, 12:57
Verwijderd
ik ben niet bang om 50 te worden maar om 18 te worden. dan moet je alles zelf doen en daar zie ik tegen op.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:39
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Ja had ik ooit heel erg idd.

Maar zie het zo, je hebt zelf in de hand hoe oud je maximum wordt. Het is dat of verkommeren in een rolstoel, zonder details dan.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 22:40
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
ja,voor rimpels. ik ben zelfs geboren met lachrimpels die erger worden.

Ik zou gewoon niet graag willen dat ik een dubbele kin krijg of mijn lichaam gaat hangen, das al.
Heel oud wil ik niet worden maar iedereen in mijn familie wordt over de honderd. 80 is voor mij oud genoeg

haha maar het is geen angst van me ik denk er eiegnljk nooit over na.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 23:05
Noddy
Noddy is offline
Ik kan mezelf ook niet voorstellen als een oud iemand... Ik heb echt het idee dat ik vroeg doodga
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 00:16
Verwijderd
Als je denkt dat je op je vijftigste oud en rimpelig bent en niets meer kunt heb je een vreemd beeld van het leven - en dat is juist een teken van onvolwassenheid. Dus maak je maar geen zorgen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:56
Anetj
Anetj is offline
ik ben eerder bang dat ik me 50ste niet eens haal
__________________
It's like picking up trash in dresses.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 14:03
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het al eng om twintig te worden...

Hoe ouder je wordt, hoe meer toekomst verleden is geworden, hoe meer er vastligt. Ik word echt benauwd als ik daaraan denk. Nu zijn er nog zoveel mogelijkheden (maar al zoveel minder dan eerst!!) en dan heb ik gewoon één zo'n mogelijkheid gevolgd en dat is het dan. Mijn verleden ligt dan vast en de toekomst ligt in hetzelfde verlengde.

Ja, dat vind ik al hartstikke eng. Maar voor rimpels en zo ben ik niet echt bang, gelukkig

Er valt overigens verder niet echt veel aan te doen, behalve dat je gewoon moet proberen te genieten van dit moment
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2005, 18:56
Chimairagerth
Avatar van Chimairagerth
Chimairagerth is offline
Gewoon elke dag er het beste uit proberen te halen, en ik zie later wel hoe oud ik word.
We worden het allemaal dus ik maak me niet echt zorgen =D
Just make sure you die happy
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 13:47
Verwijderd
Oud worden vind ik niet zo erg, tot nu toe werd het voor mij alleen maar beter als ik weer ouder werd. Wanneer het bergafwaarts gaat, zou ik er wel moeite mee hebben.

Ik ben eerder bang om dood te gaan
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 13:49
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 25-01-2005 @ 14:47 :

Ik ben eerder bang om dood te gaan
Ik ben bang dat anderen om mij heen doodgaan.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 15:37
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
gwoon genieten van het leven!!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 16:37
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
TIEN schreef op 25-01-2005 @ 16:37 :
gwoon genieten van het leven!!
Idd!
Oud wordt je toch...Doe je niks aan
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 17:24
Chenoah
Avatar van Chenoah
Chenoah is offline
ooit aan zelfmoord gedacht?
__________________
life seems something pretty to me
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 17:59
Verwijderd
ik heb ook al voor mezelf besloten dat ik niet oud wil worden. maar dan bedoel ik meer dat ik niet in een tehuis wil, dat ik niet op de wc gezet wil worden met een lift, dat ik in mn bed ga poepen, etc. ik heb een jaar in een verzorgingstehuis gewerkt, en echt: zo wil ik niet oud worden. dan liever 70 jaar gezond en genoten, en dan in 1 keer eruit, dan nog 10 jaar langer leven en er een zooi van maken.

maar ja. dat zeg ik nu. wie weet rond die tijd dat ik er anders over denk.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Chenoah schreef op 03-02-2005 @ 18:24 :
ooit aan zelfmoord gedacht?
nou nou... breng mensen nog es op een idee zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 19:14
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
ik ben nu al bang dat mijn beste tijd voorbij is... kzie mezelf nu al aftakelen, me figuur gaat eraan etc. ben echt sneu maarja, alles komt goed, toch?
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 19:59
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Mwoah. Ja, op dit moment ben ik liever jong. Maar ik accepteer het feit dat ik oud word. Ach, elke leeftijdsfase heeft zo zijn positieve en negatieve kanten.
Bovendien suggereer jij dat als je 'oud en gerimpeld' bent, je totaal geen leven meer hebt. Daar ben ik het niet mee eens. Sterker nog ik weet zeker dat dat niet zo is. Ook dan kan je gelukkig zijn, maar je zal er wel voor open moeten staan.
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 22:00
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
ik wil natuurlijk ook nog wel jong blijven, maar als ik zie hoe mijn oma is en oma was... da's echt wel niet zo saai hoor. De kinderen groot, pensioen, meer tijd. Ze hebben toen veel gereisd, veel kunnen genieten van gewonere dingen, genieten van je kleinkinderen. 'k Denk dat die fase in je leven zeker ook zn charmes heeft!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2005, 09:26
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Ja dit heb ik ook. Ik ben 16 en ben bang om 80 te worden zeg maar. Hoe ouder ik word hoe dichter bij de dood denk ik ook heel vaak maar ik dwing mezelf leuke dingen te doen en daarom denk ik er niet heel vaak aan alleen als er iets ergs gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 09:10
Silvie
Avatar van Silvie
Silvie is offline
Mja ik herken het wel een beetje. Ik ben bang om dadelijk niet meer onafhankelijk te zijn. Ik wil graag alles zelf doen en zie het dan ook niet echt zitten als ik bijvoorbeeld dan op oude leeftijd verzorgd moet worden en niets meer zelf kan doen. Maargoed, dat zien we dan wel weer he.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:30
Verwijderd
Het enige waarom ik oud worden niet leuk vind is voordat je het weet een bepaalde leeftijd al hebt en dat je maar 1 keer leeft en dat na de dood helemaal niks meer is.

Maar dat wil nog niet zeggen dat ik nu niet geniet.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 12:39
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 08-02-2005 @ 20:30 :
Het enige waarom ik oud worden niet leuk vind is voordat je het weet een bepaalde leeftijd al hebt en dat je maar 1 keer leeft en dat na de dood helemaal niks meer is.

Maar dat wil nog niet zeggen dat ik nu niet geniet.

Dat na de dood zegt niets hoor... Ieder gelooft in wat hij denkt en er zijn ook mensen die denken dat er wel een leven na de dood is, dus da tis nog maar allemaal te bezien
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:22
Verwijderd
Citaat:
nl2suzy schreef op 09-02-2005 @ 13:39 :
Dat na de dood zegt niets hoor... Ieder gelooft in wat hij denkt en er zijn ook mensen die denken dat er wel een leven na de dood is, dus da tis nog maar allemaal te bezien
Ik geloof dat er niks is.

En nog iets: Alles gaat achteruit, ook zoiets klote
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 16:57
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Eigenlijk ben ik ook bang om oud te worden. Ik weet niet waarom als ik naar me lichaam kijk. Denk ik waarom wordt ik groot?

Ik weet echt nie waarom...
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 17:08
Verwijderd
Je kunt er weinig aan doen, zo gaat het met alles. Stel je voor dat je altijd 14 zou blijven, terwijl iedereen om je heen ouder wordt/doodgaat/een 'echt' leven leidt. Dat is toch ook niets. En ik denk dat iedere leeftijd wel iets bijzonders heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 17:20
wont cry
wont cry is offline
Ik denk wel dat het erg vroeg is om je daar al zorgen over te maken. Misschien kun je dat beter doen als die tijd eenmaal dichterbij gekomen is.
__________________
every new day, you can choose another way
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 22:33
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
wont cry schreef op 15-03-2005 @ 18:20 :
Ik denk wel dat het erg vroeg is om je daar al zorgen over te maken. Misschien kun je dat beter doen als die tijd eenmaal dichterbij gekomen is.
juist logisch dat je daar vroeg aan denkt
ik kan me iets bij voorstellen indd
mijn moeder werkt in een bejaardentehuis en kwas daar een keer (toen ik 16 was) en toen voerde ik zo'n oudje van 96 en dat vonden ze allema oh zo mooi, die 80 jaar. maar ik vond het indd ook beangstigend.
maar er zijn genoeg oudjes die er niet rimpelig uit zien en zichzelf goed verzorgen (die dan niet in het bejaardentehuis zitten maar daarvoor nog) en die vet modieuze kleding aan hebben en niet in een bejaarden rok lopen of van die vage schoenen maar gewone kleding zonder een indruk te geven dat ze zich jonger voor doen dan ze zijn. maar gewoon, kleurtje in je haar, make-up op, positieve kijk op het leven. dat scheelt al heel wat

tja, ik denk niet dat ik ouder word dan 40, ben ik van overtuigd, ja klinkt misschien raar maar oke
maar ik dacht vroeger (jaar of 10 12 was ik denk ik) ook altijd van: help. ik vind nu de 30 al zo eng. straks ben ik 20, en na 20 komt 30
maar het schijnt dat als je oud bent, je dat niet meer zo erg vind. net als doodgaan, was ik toen ik klein was ook altijd bang voor (nu eerder het tegenovergestelde maar oke) maar als je oud bent dan vind je het niet meer zo eng, zeggen ze vaak. totdat je dement word, dan vaak weer wel
agja, kweet t ook niet
probeer zo veel mogelijk uit je leven te halen
problemen zijn voor later
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 22:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik ben juist bang dát ik oud word. If you get my grip..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 22:58
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
PseudoDawn schreef op 20-01-2005 @ 21:00 :
Ik heb precies hetzelfde. Alleen ben ik bang om straks nutteloos te zijn voor de maatschappij, dat is iets voorbij de 50...

Ik ben bang om straks gewoon niets te hebben dan mijn neefjes en nichtjes, waar ik truien voor kan gaan breien en verhaaltjes aan voor kan gaan lezen. ALS ze er ooit zijn.

Dat is iets waarvan ik vooral na mijn uit de kast komen als lesbi heel veel last van heb, want wat nu als ik nooit een levensgezel zal vinden? Mijn beste vrienden (homo) hebben aangeboden dat ik wel bij hun kan komen wonen later, maar dan ben ik hen alleen tot last...

Ik ben bang om alleen oud te worden, en dan straks slechts een last te zijn... Vooral het alleen oud worden staat me niet aan... En ik huiver echt bij de gedachte straks alleen te staan... Met niemand dan het kaartclubje oid om mee op te kunnen trekken... *shiver*
je hebt het over neefjes en nichtjes en ook over dat je bang bent niet nuttig te zijn voor de maatschappij.
mijn vragen: waarom zou je alleen nichtjes en neefjes hebben? hoe sta je tegenover het krijgen van kinderen (evt. dmv adoptie?) en hoe zie jij (om eens een raar voorbeeld te noemen ) tegenover vrijwilligerswerk, wat je prima kunt doen als je te oud bent om aan het (betaalde)arbeidsproces deel te nemen? Of zijn het heel andere zaken waar het jou om gaat?

liefs, fantome
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 23:00
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
KatjeKnalPartII schreef op 20-01-2005 @ 19:49 :
k zit heel vaak te dnken dat k helemaal nie oud wil worden....
K wil nie zo`n oud gerimpeld vrouwtje worden... die heel de dag niks nuttigs te doen heeft...
K ben 14 en ben nu al bang om 50 te worden.....

iemand met het zelfde soort probleem?
niet alle oudjes hebben niks nuttigs te doen! Je kan er zelf prima wat van maken (als je niet beperkt wordt door allerlei lichamelijke toestanden, maar daar even niet vanuitgaande...!) Het leven zit vol dingen die je kunt ontdekken, maar daarvoor moet je verder en kun je niet stilstaan! xxx fantome
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie De big bang staat op springen
Willem1000
139 08-01-2012 20:35
Psychologie Als ik nu dood zou gaan....
Thee Muts
35 29-09-2004 15:44
Levensbeschouwing & Filosofie Is het juist om mensen te hypnotiseren?
Dotcom
16 28-08-2004 04:14
Levensbeschouwing & Filosofie Evolutie, Big Bang, Atheisme en Islam...
BiL@L
36 15-05-2003 17:27
ARTistiek [oud onzin verhaal] Het Verhaal
DarkCat
3 16-08-2002 17:58
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie parce que c'est toi-axell red
ingeske
1 14-12-2001 01:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.