Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2003, 15:42
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Ik weet eigenlijk niet of dit wel goed thuishoort op A&N maar aangezien daar al die JLH en LH topics heengaan... als de fbs het er niet mee eens zijn verplaats hem dan maar.
zou sowieso niet weten waar hij eigenlijk wel thuishoort.



VERVREEMD VAN DE NATUUR
Citaat:
Marcel zei:
Toen ik zo oud was als jullie . . . leerden wij dat alles wat leeft en groeit ons altijd weer boeit. We gingen slootje springen, salamanders vangen, boswandelingen maken.

Kom er maar eens om in die torenflats in de costa del sol of in het helse kabaal van de discotheek. Wat weten jullie nog van de natuur?

Jullie weten intussen wel dat de kinderen niet uit de boerenkool komen. Maar of de boerenkool aan de boom groeit of aan een struik, daar hebben jullie geen notie van. Jullie zijn totaal vervreemd van de natuur.

laat ik het hier nou totaal mee eens zijn.
Advertentie
Oud 28-01-2003, 15:48
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
en is dat erg?
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Oud 28-01-2003, 15:49
Thomas
Thomas is offline
Mee eens.
Oud 28-01-2003, 15:49
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Martian schreef:
en is dat erg?
Dat was ook mijn volgende opmerking, maar je was me voor. Ik vind van niet.
Oud 28-01-2003, 16:26
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Martian schreef:
en is dat erg?
nou, het is gebleken dat mensen die ik groenrijke omgevingen wonen veel gezonder zijn en minder klachten hebben. bovendien zijn wij nou eenmaal een deel van de natuur, ik vind dat je er best wat vanaf mag weten en ermee samen moet leven in harmonie.
Oud 28-01-2003, 16:46
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Hij overdrijft het behoorlijk, maar ik ben het er enigzins mee eens.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Oud 28-01-2003, 16:51
barkrukkie
barkrukkie is offline
Ik heb totaal geen problemen met mijn huidige staat van vervreemding van de natuur
(niet dat die zo groot is )
Ik ken ook geen mensen die dat wel hebben.
__________________
[spAm]
Oud 28-01-2003, 17:34
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik ben het wel gedeeltelijk met hem eens, niet iedereen natuurlijk, maar een heleboel jongeren zijn dat wel.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 29-01-2003, 06:52
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Het is inderdaad wel zielig dat sommige mensen niet beter weten of melk wordt gewoon in een fabriek gemaakt. (en dan zonder dat er eerst nog een koe aan te pas kwam)
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Oud 29-01-2003, 08:43
plonkie
Avatar van plonkie
plonkie is offline
kben ut er mee eens,

maar waarom zou je zoveel van de natuur af moeten weten? Als het je totaal niet boeit,
en de mensen die het wel interessant vinden die weten er wel veel vanaf

Maar als je eht nie voor je werk nodig hebt dan maakt het tog nix uit da je er nix vanaf weet
Oud 29-01-2003, 09:36
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
plonkie schreef:

maar waarom zou je zoveel van de natuur af moeten weten?
Zodat je er zorgvuldig mee kunt omspringen. Dat is immers nodig, om een beetje een leefbare omgeving te houden en niet zo egoistisch te zijn dat je leeft zonder met andere organismen rekening te houden.

Ik vind dat Marcel van Dam in zijn stukje nogal overdrijft, bovendien generaliseert. Er zijn genoeg mensen, ook jongeren, die wel buiten komen en niet zo 'natuurvervreemd' zijn als hij het doet overkomen.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Oud 29-01-2003, 10:40
plonkie
Avatar van plonkie
plonkie is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Zodat je er zorgvuldig mee kunt omspringen. Dat is immers nodig, om een beetje een leefbare omgeving te houden en niet zo egoistisch te zijn dat je leeft zonder met andere organismen rekening te houden.
Je hoeft ni van de natuur af te weten, om te begrijpen da je afval in de prullenbakken we moet gooien, en dat je niet hele bossen om moet kappen
Oud 29-01-2003, 11:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
plonkie schreef:
Je hoeft ni van de natuur af te weten, om te begrijpen da je afval in de prullenbakken we moet gooien, en dat je niet hele bossen om moet kappen
Als je niet beter wist (lees: totaal vervreemd van de natuur), dan zou je dat ook niets schelen.
Oud 29-01-2003, 12:33
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
als je niet in de natuur bent opgegroeid is er meer kans dat je er ook weinig om geeft.. Het verschilt denk ik heel erg per gebied in nederland.. Ik heb zelf wel heel erg veel in het bos gespeeld vroeger en voor mij is natuur ook heel erg belangrijk.. Helaas is dat voor het merendeel van de mensen in nederland niet echt zo..
__________________
Everyone wants to be found.
Oud 29-01-2003, 13:45
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
plonkie schreef:
Je hoeft ni van de natuur af te weten, om te begrijpen da je afval in de prullenbakken we moet gooien, en dat je niet hele bossen om moet kappen
naja ik ken mensen die het helemaal niet erg zouden vinden als alle bossen gekapt worden, die zijn namelijk toch nergens nuttig voor.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 29-01-2003, 13:55
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Volgende vraag: hoe komt het en wat kunnen we er aan doen?
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Oud 30-01-2003, 10:50
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Martian schreef:
Volgende vraag: hoe komt het en wat kunnen we er aan doen?
Het komt omdat Nederland vrij vol is gebouwd en er minder plek is voor de natuur.
Misschien dat er op scholen meer aandacht kan worden besteed aan de natuur, maar ik vraag me af of dat voldoende zou helpen. Natuur moet je beleven, denk ik. Dus misschien moeten scholen meer met kinderen naar buiten gaan? Dat is een hele onderneming als je middenin Amsterdam woont, maar als het de moeite waard is...
Of misschien kan SIRE met een spotje komen.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Oud 05-09-2008, 19:41
elfje-Iona
Avatar van elfje-Iona
elfje-Iona is offline
Citaat:
kben ut er mee eens,

maar waarom zou je zoveel van de natuur af moeten weten? Als het je totaal niet boeit,
en de mensen die het wel interessant vinden die weten er wel veel vanaf

Maar als je eht nie voor je werk nodig hebt dan maakt het tog nix uit da je er nix vanaf weet
Je hebt een punt ergens... maar geniet jij dan nhooit van een mooi stukje natuur, vind je dan ook niet al bij al dat het een deel is van het leven?
en anderzijds als natuur je niet boeit, boeit je dan in feite wel iets dat echt is?
kvind et triest
Ads door Google
Oud 05-09-2008, 19:54
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Iedereen weet toch dat boerenkool aan de boerenkoolboom groeit :/

upperdepup
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 05-09-2008, 20:02
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Slechtste up van de dag.
Oud 05-09-2008, 20:06
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 05-09-2008, 23:06
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 05-09-2008, 23:59
Verwijderd
Ik dacht hey Isa is terug! Maar ik kwam bedrogen uit... daarom een slotje!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.