Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2001, 17:47
badtothebone
badtothebone is offline
Over een tijdje ga ik studeren en dus eindelijk op kamers. Nu begrijp ik dat je dan twee basis optie's hebt eentje is in een studentenhuis en de andere bij een hosta. Ik heb altijd gehoord dat dit niet erg leuk is. Maar is dit nou hetzelfde zoals je ziet bij samsam, waar je een hele apparte ruimte hebt of woon je bij deze mensen zoals een kind van hun zou doen. Graag wat meer info over dit. Alvast bedankt.
__________________
Wat is het dat wij niet de waarheid kunnen zien en alleenmaar de leugen geloven. Als je moe bent, zoek je je bed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2001, 18:44
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Ik meende altijd dat Hosta de naam van een plant is die bij ons in de tuin staat.
Bedoel jij niet een hospita?
Een vriendin van mij woont op kamers bij een hospita en zij vind het erg leuk. Het is een heel aardige vrouw en ze heeft er geen enkel probleem mee.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 19:10
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Ik meende altijd dat Hosta de naam van een plant is die bij ons in de tuin staat.
Bedoel jij niet een hospita?
Een vriendin van mij woont op kamers bij een hospita en zij vind het erg leuk. Het is een heel aardige vrouw en ze heeft er geen enkel probleem mee.

inderdaad hospita..Je moet het treffen met je hospita maar vader had vroeger echt een kreng,maar ik denk dat het meestal wel meevalt...
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 21:47
Verwijderd
Er zijn globaal drie opties: Inwonen bij een hospita, een kamer in een studentenflat, of een verenigingshuis.

Bij een hospita wonen kan leuk zijn als hij/zij een beetje vrij is. Een vriend van me woont nu in Utrecht bij een bitch van een hospita. Als je eentje bent van veel zuipen en laat thuiskomen is hospiteren níet de optie voor jou

In een studentenflat wonen houdt meestal in dat je met 8 personen een keuken deelt en met 4 personen een douche/badkamer (of iets in die geest). Je hebt verder geen gemeenschappelijke binding behalve het feit dat je met elkaar aan één gang woont.

Een verenigingshuys is een pand wat eigendom is van een studentenvereniging en waar je in woont met mensen van dezelfde vereniging of hetzelfde dispuut. Vaak moet je een A(spirant)-tijd doorlopen voordat je volwaardig dispuutslid bent (vooral de corpshuizen van Minerva zijn berucht). Maar het is wel het gezelligst, je deelt gewoon een huis met goede vrienden.

Make your choice
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Algemeen tuin/balkontopic #1
Miekje*
80 07-03-2021 21:44
Flora & Fauna Fototopic van je plantjes
Blood Fire Rage
72 31-07-2006 23:05
Lifestyle Grills
Allochthony
50 14-03-2006 22:13
Flora & Fauna Planten voor op een balkon
Verwijderd
14 19-08-2005 15:20
Flora & Fauna tuin inrichten
Verwijderd
21 30-03-2005 08:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.