Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2001, 10:30
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
ok, ik heb vorig jaar m'n havo gehaald. Ik doe dit jaar een studie die ik echt helemaal niet meer zie zitten, als het even kan wil ik er mee stoppen na de vakantie(kerstvakantie) en dan de rest van het jaar werken. Dan wil ik natuurlijk wel eerst een andere studie vast staan, zodat ik niet bij m'n werk blijf hangen. Maar nu heb ik gehoord dat je bijv. de helft van het schoolgeld moet terug betalen aan de overheid... en dat is iets van 2000,- geloof ik, dus dat zou betekenen dat ik 1000 gulden terug moet betalen. mijn vraag is dus: Is het slim om te stoppen met m'n studie en voor de rest van het jaar te gaan werken (voor o.a. rijbewijs en auto) en dan volgend jaar weer met een andere studie te beginnen.

En oh ja, is het mogelijk om EERDER te beginnen met je HBO opleiding.. dus dat ik al in maart of april begin ofzo...
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2001, 18:57
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Ik wil ook niet doorgaan met mijn studie Grieks en Latijn. Ik heb ook niet echt een helder beeld voor ogen wat ik wel wil gaan doen, maar ik ga dit jaar wel door. Het lijkt mij helemaal niet fijn om nu dit jaar te gaan werken. Volgens mij lukt het me dan nooit meer om opnieuw met een studie te beginnen. Daarom heb ik gekozen om in ieder geval dit jaar af te maken, maar ik vrees dat je echt voor jezelf moet uitmaken of het voor jou verstandig is om te stoppen. Ik kan je alleen maar aanraden (voor het geval dat je dat nog niet gedaan hebt) om met je decaan/studieadviseur te praten.
En natuurlijk heel veel succes met het kiezen van wel de juiste studie!
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 03:00
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik heb vandaag dus aan m'n ouders verteld te stoppen, en wel per direct.

Als je voor 1 februari stopt hoef je je studiefinanciering níet terug te betalen, dat moet anders wel (tenzij je 21 studiepunten haalt). Collegegeld kan je toch juist een gedeelte van terugkrijgen Naja, ik weet niet precies hoe dat zit.

Zit zelf ook mee wat ik nu ga doen in de tussentijd, en volgend jaar...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Niet blij met mijn huidige leven
Jason2
4 05-10-2011 18:37
Lifestyle Ideeën om bezig mee te zijn
Ehren18
32 03-12-2007 19:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Verhalen & Gedichten [Verhaal]
KIET
0 10-03-2004 23:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Beweegredenen VS
Thomas
32 25-02-2003 17:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.