Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2008, 23:40
Layli
Layli is offline
Wat wil hij nou..? Ik weet het allemaal niet meer en ik ga jullie de situatie voorschotelen.

Een tijd terug heb ik een jongen leren kennen die in een vrij korte tijd erg veel voor mij is gaan betekenen. Hij was net uit een heftige relatie gekomen en had het hier ook wel over met mij, naarmate de tijd verstreek begonnen we elkaar erg leuk te vinden. Eerst durfde hij de stap niet te wagen verder met mij te gaan (als in verder dan vriendschap, dus met elkaar intiem zijn, maar niet gelijk een relatie hebben) vanwege het leeftijdsverschil. Ik ben 18 en hij is 25, en hij kon dus niet met zekerheid vaststellen dat het zou gaan werken, uiteindelijk dat vond hij te moeilijk. Toen hebben we geprobeerd vrienden te blijven en is hij er toch weer op terug gekomen en was hij over de grens van leeftijd heen, en gingen we wel verder. We vonden het erg fijn om bij elkaar te zijn en hadden gevoelens voor elkaar wat we ook van elkaar wisten, ik ben een aantal keer blijven slapen wat we allebei erg fijn vonden...
Toen begon ik over het onderwerp seks, aangezien dat er aan zat te komen en we wel al verder dan zoenen waren gegaan. Hij weet dat ik nog maagd ben. Nou is hij een jongen wat seks met liefde en seks om de pure lust als twee totaal verschillende dingen ziet die los van elkaar staan..toen vertelde hij me (wat ik niet had zien aankomen) dat ik er goed over na moet denken of ik wel wil dat hij mijn eerste is, aangezien ik dan seks ga hebben met iemand waar ik geen relatie mee heb. Hij zei ook dat een relatie er op dit moment nog niet aan zit te komen omdat hij nog niet toe is aan vastigheid. Hij weet dat ik me vertrouwd voel bij hem dat heb ik hem ook verteld, dus wat dat betreft zou juist mijn eerste keer seks met hem hartstikke goed zijn: vertrouwd, prettig, iemand waar ik gevoelens voor heb en bovendien iemand die weet wat hij doen moet en ervaring heeft.
Alleen zei hij dus ook dat omdat hij seks ook als een pure lust kan zien, dat er een kans bestaat dat hij seks heeft met een ander meisje terwijl hij een aantal weken daarvoor nog met mij seks heeft gehad. Hij benadrukte dat wanneer hij seks met mij zou hebben hij daar wel degelijk gevoelens bij zou voelen en dit fijn zou vinden, maar dat hij dus niet seks met een ander meisje kon blokkeren.
Ik kan niet met hem verder gaan op deze manier, dit wetende. Dan voel ik me aan het lijntje gehouden (ook al bedoelt hij dit niet zo, want hij zegt me absoluut niet te willen kwetsen) en dan breng ik mezelf naar een lager niveau dan wat ik waard ben. Dit heb ik hem verteld en hij snapt dat heel goed, alleen hij kan zich er niet toe brengen dat te blokkeren, anders, in zijn ogen, zouden we net zo goed gelijk een relatie kunnen nemen.

We hebben het er allebei over gehad en we balen er ontzettend van dat dit nu zo gelopen is, want we betekenen veel voor elkaar. We willen elkaar allebei absoluut niet kwijt en ik zou niets liever willen dan hem in mijn leven houden, maar vrienden met hem blijven ik weet dat dat uiteindelijk niet gaat werken want ik blijf me tot hem aangetrokken voelen.
Wat de situatie nog lastiger maakt is het feit dat ik goed bevriend ben met 1 van zijn beste vrienden die hij heel vaak ziet, en met wie wij ook altijd uitgaan. Mijn uitgaansleven is zegmaar ook in deze groep, en als ik die vriend van mij zie spreek ik hem ook vaak. Het contact volledig verbreken met de persoon in kwestie is dus ook ontzettend moeilijk want dan raak ik eigenlijk mijn uitgaansgroep en misschien ook die andere vriend kwijt, omdat ik hem dan veel minder ga spreken..
Plus, ik WIL eigenlijk helemaal niet het contact verbreken want deze jongen betekent zo veel voor mij! Ik wil hem echt in mijn leven houden want ik heb echt het gevoel dat ik veel aan hem heb..hij doet me goed. Alleen ja, alleen een vriendschap gaat niet lukken, en tot meer zijn we (vanwege hem, en mijn reactie daarop) dus ook niet instaat.

Ik ben dus ten einde raad en heb geen idee wat ik hier nou mee aanmoet.. we weten het allebei echt niet meer...

Ik zou graag jullie meningen, ervaringen en/of adviezen willen horen! Alvast bedankt..!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2008, 02:22
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Waarom betekent die zoveel voor je? Waarom denk je dat hij diezelfde gevoelens voor jou heeft?

Waarom wil die precies geen relatie? Ik bedoel; zijn jullie .. of nee .. is HIJ wel verliefd op je?

Ik zou als ik jou was, iig. geen seks met hem hebben; het heeft duidelijk een andere waarde voor hem dan dat het heeft voor jou. Ik zou eerst op zoek gaan naar iemand die dezelfde gevoelens en waarden heeft als jij die hebt.

Puntje bij paaltje, whatever die ook zegt; aan het einde; hij houd je aan het lijntje.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2008, 13:46
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
tis duidelijk toch? Hij wil wel seks maar geen relatie, aan jou de keus of je dat wil
Met citaat reageren
Oud 14-12-2008, 16:55
Layli
Layli is offline
Zo simpel ligt het niet, hij wil niet per se alleen maar seks met mij omdat hij seks wilt, er komen bij hem ook gevoelens bij kijken want hij heeft gevoelens voor me dat heeft hij zelf verteld. Hij is zelfs bereid om geen seks te hebben als ik dat niet wil, alleen we willen wel graag samen zijn en bij elkaar slapen (dus zonder seks te hebben), alleen dat kan ik nu niet meer wetende dat hij er zo makkelijk over denkt...Als ik die gevoelens met hem deel en intiem met hem ben bij hem blijf slapen, ook al heb ik geen seks met hem, voel ik me toch verraden als het gebeurt dat hij wel seks met een ander meisje heeft.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2008, 17:17
Neith
Avatar van Neith
Neith is offline
Jullie hebben allebei gevoelens voor elkaar, maar hij is niet klaar voor een relatie. Als jullie seks gaan hebben, wil jij dat jullie exclusief voor elkaar zijn, maar hij kan dat niet.
Dat hij dit aangeeft is eerlijk van hem en aan jou de keuze of je dit wilt of niet. Om hem vanwege zijn eerlijkheid uit je leven te verbannen of niet meer intiem te zijn (tot jouw grens) is in dit geval iets waar jullie allebei niets mee opschieten denk ik. Ook jaloers zijn wanneer hij wel seks met iemand anders heeft is iets waar geen van jullie blij van wordt. Misschien moet je proberen, ondanks je gevoelens, de vriedschap prioriteit te geven boven een relatie die er nu niet kan zijn.

Als je niet normaal met hem om kan gaan omdat je hem leuk vindt, moet je dat naar hem uitspreken. Er is vast wel een oplossing voor te vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2008, 17:37
Layli
Layli is offline
Citaat:
Jullie hebben allebei gevoelens voor elkaar, maar hij is niet klaar voor een relatie. Als jullie seks gaan hebben, wil jij dat jullie exclusief voor elkaar zijn, maar hij kan dat niet.
Dat hij dit aangeeft is eerlijk van hem en aan jou de keuze of je dit wilt of niet. Om hem vanwege zijn eerlijkheid uit je leven te verbannen of niet meer intiem te zijn (tot jouw grens) is in dit geval iets waar jullie allebei niets mee opschieten denk ik. Ook jaloers zijn wanneer hij wel seks met iemand anders heeft is iets waar geen van jullie blij van wordt. Misschien moet je proberen, ondanks je gevoelens, de vriedschap prioriteit te geven boven een relatie die er nu niet kan zijn.

Als je niet normaal met hem om kan gaan omdat je hem leuk vindt, moet je dat naar hem uitspreken. Er is vast wel een oplossing voor te vinden.
Dat is dus een geweldig advies daar heb ik veel aan! Bedankt! Ik ga inderdaad proberen de vriendschap prioriteit te geven boven een relatie die er nu inderdaad niet kan zijn. Dan hoop ik dat ik hiertoe in staat ben..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat wil hij nou???
zoef de haas
20 09-06-2005 11:46
Liefde & Relatie Wat wil hij?
aidualc
10 22-05-2005 23:03
Liefde & Relatie Wil hij me nou jaloers maken of net niet?
Angel Of Faith
8 18-07-2003 14:45
Liefde & Relatie Wat wil hij nou?
blupie
11 06-04-2003 08:08
Liefde & Relatie wat wil hij nou van me?
tommygirl.S
8 04-08-2002 14:11
Liefde & Relatie wat wil hij??
charly not
4 14-05-2002 17:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.