Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2003, 15:05
Xerxes
Xerxes is offline
Ik kom weer eens om raad vragen...
Het probleem is als volgt:
Een jaar geleden zag ik een heel mooi meisje (A) wel eens in de school lopen, ik vond haar toen heel leuk (lees: ik was verliefd op haar), maar ik heb eigenlijk nooit een poging gedaan iets met haar te krijgen.
Ongeveer op datzelfde moment leerde mijn nu beste vriend haar kennen, hij woont bij haar in de woonplaats, en die vriend van mij en ik kenden elkaar toen nog niet. Wij wisten niet van elkaar dat wij haar leuk vonden.
Mijn verliefde gevoelens voor haar zijn eigenlijk in de zomervakantie wegge-ebt, omdat ik haar zoals ik al zei soms zag op school, en in de zomervakantie dus niet.
Na de zomervakantie bleek dat zij bij me in de klas zat, en mijn nu beste vriend ook. Die jongen en ik werden heel goed bevriend, ik werd niet weer verliefd op haar. Rond september werd ik verliefd op een andere klasgenote, meisje B... Dat heeft lang stand gehouden tot maart ongeveer, ze had me daarvoor afgewezen.
Daarna begon ik gevoelens te krijgen voor meisje A, maar ik besefte gelukkig op tijd dat een 'relatie' met haar echt niet mogelijk is, omdat mijn beste vriend op haar verliefd was toen.
Mijn beste vriend is misschien nog steeds verliefd op meisje A, maar meisje A vindt hem dus niet leuk, ze vindt hem heel aardig, en ze kunnen heel goed met elkaar praten, maar een 'relatie' zit er niet in.
Nu blijkt dat meisje B (op wie ik ook verliefd was) mijn beste vriend leuk vindt, en meisje A (op wie mijn beste vriend verliefd is/was) mij leuk vindt. Van mij mag mijn beste vriend best iets met B nemen, ik voel niets meer voor haar, maar hij ziet haar niet staan.
Met meisje A zou ik dus best iets willen beginnen, maar dat kan mijns inziens helemaal niet, omdat mijn beste vriend misschien dan heel jaloers op mij wordt en hij indien hij nog steeds verliefd op haar is (dat weet ik niet zeker, zijn gevoelens voor haar zijn een soort knipperlicht) het een naaistreek van mij zou vinden als ik iets met haar zou nemen (dat zou ik heel aannemelijk vinden).
Gisteren vertelde meisje A me dat ze mij leuk vindt, en ik heb haar gezegd dat ik haar ook ooit leuk heb gevonden (mijn beste vriend was hier overigens allang van op de hoogte), maar dat ik niets met haar kan nemen zolang mijn beste vriend nog verliefd op haar is. Gelukkig begreep ze het.

Hoogstwaarschijnlijk is mijn beste vriend nog steeds verliefd op haar.
Hoe moet het nu verder?

Laatst gewijzigd op 26-04-2003 om 15:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2003, 15:19
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Xerxes schreef op 26-04-2003 @ 16:05:
Nu blijkt dat meisje B (op wie ik ook verliefd was) mijn beste vriend leuk vindt, en meisje A (op wie mijn beste vriend verliefd is/was) mij leuk vindt. Van mij mag mijn beste vriend best iets met B nemen, ik voel niets meer voor haar, maar hij ziet haar niet staan.
Hier kan ik zeer kort op zijn. Je beste vriend weet dat meisje A niets met jou wil en dan is de enige logische reactie van hem dat hij jou wel een relatie gunt met dat betreffende meisje. Als hij jou dat niet gunt dat is het misschien wel helemaal niet zo´n goede vriend.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 15:26
Xerxes
Xerxes is offline
Citaat:
Wawl schreef op 26-04-2003 @ 16:19:
Hier kan ik zeer kort op zijn. Je beste vriend weet dat meisje A niets met jou wil en dan is de enige logische reactie van hem dat hij jou wel een relatie gunt met dat betreffende meisje. Als hij jou dat niet gunt dat is het misschien wel helemaal niet zo´n goede vriend.
Ik weet dat hij het me gunt, ik heb hem nog niet verteld dat ik wel iets wil met meisje A, maar ik weet dat hij het me gunt. Als hij toch jaloers wordt echter, heb ik wel een probleem, want dan ben ik mijn beste vriend kwijt en zit ik het komende schooljaar, en misschien nog wel 2 schooljaren bij iemand in de klas met wie ik ruzie heb, en dat wil ik niet .
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 17:41
Misses QT
Misses QT is offline
Maar jij gunt hem toch ook een relatie met meisje B.? Misschien moet je gewoon tegen em zeggen dat meisje A tegen jou heeft gezegd dat ze jou leuk vindt, maar dat jij (uit respect voor je vriend en jullie vriendschap) eerst aan hem vraagt of hij het erg zou vinden als jij wat met haar zou krijgen.
Maar misschien moet je voordat je ook maar iets doet eerst eens goed nadenken of het het wel waard is. Je zegt dat je gevoel een soort knipperlicht is. Stel nou dat jij met dat meisje neemt, en je vriend wordt kwaad en verbreekt de vriendschap. En later kom je erachter dat je gevoel echt een knipperlicht is en een (lange) relatie er niet in zit. Heb je het er voor over om een vriendschap op te geven voor een knipperlicht-gevoel?
Dus als ik jou was zou ik eerst is nagaan of dat meisje echt is wat je wilt, en zo ja, aan je vriend vragen wat hij ervan zou vinden als jij met haar zou gaan. Misschien gunt hij jou dat meisje wel net zo als jij hem dat andere meisje.
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 17:48
hopefully
hopefully is offline
heey,

Ik zou het aan je vriend vertellen dat jij meisje A leuk vind, en dat jeh em dan vraagt of hij haar ook nog leuk vind, en als dat niet meer het geval is of hij het erg zou vinden als jullie iets zouden krijgen.. als hij haar nog wel leuk vind, dan moet je zelf beslissen of je voro het meisje wilt gaan of voor jullie vriendschap...
succes er iig mee!
hopefully
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
Psychologie Het Grote-lucht-je-hart-topic #23!
Verwijderd
489 27-03-2005 19:37
Verhalen & Gedichten verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd...
Carlie
5 30-12-2003 12:56
Films, TV & Radio ER Forum-versie
Keyser Saus
500 29-12-2003 11:30
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.