Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2005, 02:42
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Hoi ik wil graag beginnen met gitaar spelen, ik had enkele vraagjes.

Wat is het handigst om mee te beginnen, electrisch of akoestisch.
Is het handig om eerst een paar lessen te nemen of kan je het jezelf wel aardig leren?
Hoe ben jij ooit begonnen?
Zijn er nog handige sites voor beginnende gitaristen?
Welke gitaar zouden jullie voorstellen om te kopen als beginnende gitarist?

Alvast bedankt voor de moeite
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2005, 07:59
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ligt eraan wat je wil gaan spelen. Als je uiteindelijk electrisch wil gaan spelen kun je ook net zo goed op een electrische beginnen.

Beginners-set:
Dean EVO XM: €99,-
Gitaarhaak voor aan de muur: €7,-
VOX AD30VT: €250,-
Kabel: €6,-
Hoes: €12,50
(prijzen allemaal afgerond vanaf de feedback site)

Leuke set om mee te beginnen van redelijk/goed kwaliteit
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 09:19
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Katertje schreef op 26-07-2005 @ 03:42 :

Is het handig om eerst een paar lessen te nemen of kan je het jezelf wel aardig leren?
een paar jaar lessen is wel vereist ja, gitaar spelen is vrij moeilijk. je zou niet de eerste zijn die een gitaar koopt, er 2 prutsliedjes op leert spelen en het vervolgens te moeilijk en teveel gedoe vindt om er dan maar mee te kappen.
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 09:30
Met@lFre@kie
Avatar van Met@lFre@kie
Met@lFre@kie is offline
Citaat:
little nemo schreef op 26-07-2005 @ 10:19 :
een paar jaar lessen is wel vereist ja, gitaar spelen is vrij moeilijk. je zou niet de eerste zijn die een gitaar koopt, er 2 prutsliedjes op leert spelen en het vervolgens te moeilijk en teveel gedoe vindt om er dan maar mee te kappen.
hoeft niet per sé hoor. Ik heb gewoon de basisdingen van een vriend geleerd en ben er zelf mee verder gegaan. Ik speel nu ruim twee en een half jaar gitaar en het gaat prima.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 09:56
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Met@lFre@kie schreef op 26-07-2005 @ 10:30 :
hoeft niet per sé hoor. Ik heb gewoon de basisdingen van een vriend geleerd en ben er zelf mee verder gegaan. Ik speel nu ruim twee en een half jaar gitaar en het gaat prima.
nah, het ligt eraan hoe serieus je het wil gaan doen idd. maar les nemen helpt gewoon wel heel erg, zowel voor je ontwikkeling als voor je motivatie. verder vraag ik me af hoe goed je je techniek uberhaupt kan ontwikkelen als je het van niemand leert.
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 11:52
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
little nemo schreef op 26-07-2005 @ 10:56 :
nah, het ligt eraan hoe serieus je het wil gaan doen idd. maar les nemen helpt gewoon wel heel erg, zowel voor je ontwikkeling als voor je motivatie. verder vraag ik me af hoe goed je je techniek uberhaupt kan ontwikkelen als je het van niemand leert.
Mijn techniek is niet zo bagger slecht, eigenlijk is die wel goed zelfs, tegenwoordig heb ik wel les, maar dat is ook pas sinds een paar maandjes. Daarvoor ging het ook prima. Je moet alleen weten waar je ongeveer heen wilt. Lessen zijn wel aan te raden, maar het is zeer zeker geen must.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 13:32
Antinoniem
Antinoniem is offline
Citaat:
little nemo schreef op 26-07-2005 @ 10:19 :
een paar jaar lessen is wel vereist ja, gitaar spelen is vrij moeilijk. je zou niet de eerste zijn die een gitaar koopt, er 2 prutsliedjes op leert spelen en het vervolgens te moeilijk en teveel gedoe vindt om er dan maar mee te kappen.
ik heb nog nooit wat voorn soort les dan ook gehad, en ik mag toch wel zeggen dat ik niet slecht ben en mijn technieken ook niet zwaar zuigen. Tuurlijk kan je technieken jezelf aanleren, mensen die het als eerste deden konden dat toch ook? ok het kost meer moeite, en vooral de eerste tijd als je nog vrijwel niets kan na/mee spelen van je eigen muziek kan soms ernstig frustreren. Maar uiteindelijk is het goed te doen.
__________________
Nee.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 13:47
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Mwoah de eerste 2 jaar heb ik zelf aangekloot. Beetje akkoordjes leren, toonladders, veel powerakkoorden shit natuurlijk.

Onlangs ben ik op les gegaan. Moet zeggen dat ik wel flink vooruit ben gegaan binnen een paar maanden.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 18:04
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Antinoniem schreef op 26-07-2005 @ 14:32 :
ik heb nog nooit wat voorn soort les dan ook gehad, en ik mag toch wel zeggen dat ik niet slecht ben en mijn technieken ook niet zwaar zuigen. Tuurlijk kan je technieken jezelf aanleren, mensen die het als eerste deden konden dat toch ook? ok het kost meer moeite, en vooral de eerste tijd als je nog vrijwel niets kan na/mee spelen van je eigen muziek kan soms ernstig frustreren. Maar uiteindelijk is het goed te doen.
uhm ... er is nooit echt iemand geweest die als eerste gitaar ging spelen, zoiets ontstaat langzaam. en net zo langzaam ontstaat de techniek, dat heeft niet zomaar iemand even verzonnen. daarom kan je wel lekker eigenwijs gewoon het zelf gaan doen, maar behalve als je een extreem natuurtalent bent, gaat het dan gewoon veel trager en leer je het uiteindelijk nog niet goed. ik weet niet hoe goed jij bent, maar ik weet wel dat ik bij ben dat onze gitarist 8 jaar les heeft gehad, want hij kan gewoon echt heel strak spelen.
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 00:59
Antinoniem
Antinoniem is offline
Citaat:
little nemo schreef op 26-07-2005 @ 19:04 :
uhm ... er is nooit echt iemand geweest die als eerste gitaar ging spelen, zoiets ontstaat langzaam. en net zo langzaam ontstaat de techniek, dat heeft niet zomaar iemand even verzonnen. daarom kan je wel lekker eigenwijs gewoon het zelf gaan doen, maar behalve als je een extreem natuurtalent bent, gaat het dan gewoon veel trager en leer je het uiteindelijk nog niet goed. ik weet niet hoe goed jij bent, maar ik weet wel dat ik bij ben dat onze gitarist 8 jaar les heeft gehad, want hij kan gewoon echt heel strak spelen.
maar toch moet iemand uiteindelijk op dat idee zijn gekomen zeg maar, en dus niet iedereen hoeft het aangeleerd te krijgen, dat probeerde ik te zeggen. tuurlijk leer je op gitaarles sommige dingen sneller dan in je eentje, maar dat betekent niet dat het niet kan! Maar ik ben echt niet slecht ofzo sorry het klinkt vast té arrogant ofzo maar ik hoor vaak zat van mensen dat ze vinden dat ik echt focking goed speel enzo, zeker vergeleken met hoelang ik t speel. en toch wel allemaal zelf aangeleerd.

maar ik geef toe dat je wss beter met gitaarles kan beginnen.
__________________
Nee.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 22:47
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
Katertje schreef op 26-07-2005 @ 03:42 :
Hoi ik wil graag beginnen met gitaar spelen, ik had enkele vraagjes.

Wat is het handigst om mee te beginnen, electrisch of akoestisch.
Is het handig om eerst een paar lessen te nemen of kan je het jezelf wel aardig leren?
Hoe ben jij ooit begonnen?
Zijn er nog handige sites voor beginnende gitaristen?
Welke gitaar zouden jullie voorstellen om te kopen als beginnende gitarist?

Alvast bedankt voor de moeite
Ga naar Feedback en koop een Squier SP10 starters pakket voor maar 100 euri, prima kwaliteit en nog van een goed merk ook!
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 23:45
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Chrome schreef op 27-07-2005 @ 23:47 :
Ga naar Feedback en koop een Squier SP10 starters pakket voor maar 100 euri, prima kwaliteit en nog van een goed merk ook!
feedback =
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 23:59
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
voordeel van les is dat je sneller word gecorrigeerd, en zelf de nodige bagage krijgt om zelf dingen te analyseren en te leren op de meest effectieve manier.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 00:12
Rhinus
Rhinus is offline
Nadeel van les is dat bepaalde dingen 'goed' zijn en sommige dingen 'fout'

En mijn mening is dat alleen het verkloten van je polsen/lichaam fout zijn en verder niks. Is alleen 'dom' enzo. Maare, een paar lessen lijkt me zoiezo niet vekeerd.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:20
gitaarsjaak
Avatar van gitaarsjaak
gitaarsjaak is offline
mwa ik heb ook nooit les gehad, maar wel veel geleerd van vrienden, dus als je vrienden hebt die t goed kunnen lijkt les me enigsinds overbodig.
__________________
grmbl
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:39
shanker
shanker is offline
www.gitaarsufferd.nl
__________________
Bloem!!!!!! Wardt I luv joeeee
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 12:52
nevyn
Avatar van nevyn
nevyn is offline
b.c.rich mockingbird ben ik zelf mee begonnen. dies wel eff duur maar dan kan je ook 4 jaar mee doen. verder kan je jezelf heel goed gitaar aanleren zolang je noten kan lezen. ik ben nu 2 weke intensief bezig en et gaat behoorlijk goed
__________________
Outside of society,Waiting for me.Outside of society,Is where I wanna be
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 13:05
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
autodidact voor het leven
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-09-2005, 18:34
alfalfa
Avatar van alfalfa
alfalfa is offline
ik ben sinds andershalf jaar aan het spelen ofzo, op de akoustische gitaar van mn zus, nu heb ik laatst een (erg oude en slechte) elektrische gitaar gekregen, maar hij doet het. ik heb geen les gehad, maar ben begonnen uit de lesboeken van mijn zus, en akkoorden/tabs van het internet. akkoorden spelen gaat nu wel, tokkelen heb ik nog erg veel moeite mee (kwestie van oefenen?). verder ben ik nu laatst begonnen met het uittabben van bestaande nummers. de snelheid van ontwikkelen valt me erg tegen, ik weet niet hoe het is als ik op les zou zitten, maar ik denk dat het wel aan te raden is.

veel plezier en succes! (en als het even niet lukt: zet je gitaar aan de kant, raak hem 2 weekjes niet aan en daarna weer met goede moed aan de slag )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Zelf gitaar leren spelen
DZHAW
53 26-06-2013 10:31
Muziek [akoestische gitaar] Kopen?
Outdated Spirit
10 21-08-2005 09:11
Muziek [Gitaar] Wat is een goede acoustische gitaar?
Jamie Oliver
6 04-06-2004 20:28
Muziek Verschil Western Gitaar en 'gewone gitaar'?
Missy1234567890
3 11-08-2003 16:57
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Muziek Ik wil beginnen met gitaar spelen
Onlyme
10 19-07-2002 14:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.