Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2005, 09:44
moon
Avatar van moon
moon is offline
De laatste tijd heb ik plotseling veel last van angsten die ik eerder niet gehad heb. Het heeft wel iets te maken met stress of slecht slapen denk ik, maar het is in ieder geval heel vervelend.
Ik heb vreemde angsten.
Ik denk vaak dat mensen boos op me zijn (vooral mensen die ik juist niet ken) en dat die me dood zullen schieten. Ik ben ook heel vaak bang om onder gebouwen langs te lopen want dan denk ik dat ze iets op mijn hoofd gaan laten vallen of expres gooien.
Op school denk ik dat ze het onafgebroken over mij hebben. Elk slecht woord dat ik hoor slaat op mij. ( dit heb ik eerder gehad in een tijd dat ik ook daadwerkelijk heel veel gepest werd)
Ik ben ook al mijn hele leven bang voor vuurwerk en ik heb de neiging om de hele dag met herriestoppers in te gaan lopen.
Verder heb ik de afgelopen dagen ook heel veel last van dwangklachten, echt geen idee hoe ik daar aan kom en hoe ik er weer vanaf kom.
De afgelopen week durfde ik al niet meer met de fiets en ben ik elke dag met de bus naar het station gegaan. Vandaag wil ik kleding kopen maar ik durf niet. Ik ben bang dat ik een ongeluk krijg of dat ik vermoord wordt. Ik wil morgen nog wel kerst kunnen vieren!
Ik weet niet waar die angsten en dwang vandaan komen en wat ik er aan kan doen, jullie een idee? alvast bedankt, zou er erg mee geholpen zijn.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2005, 10:46
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Wat ik hier uit op maak is dat je erg onzeker over jezelf bent. Je vraagt je continu af wat anderen van je zullen denken. Ik denk dat wanneer je aan je zelfbeeld werkt, je je minder sterk zal blijven afvragen 'of onbekende mensen boos op je zijn'. Et cetera. Maak het voor jezelf allemaal niet te beladen, dat is alleen maar een goede voedingsbodem voor meer angsten.

Over dat fietsen: daar heb ik ruim een half jaar moeite mee. Als ik op de fiets stap om naar school te fietsen (12 km) krijg ik een angstaanval.. Maanden heb ik het fietsen vermeden. Naar mijn idee moet je het 'gewoon' doen. Het is ontzettend eng en moeilijk maar als je dingen gaat/ blijft vermijden ga je er nóg meer tegen op zien.. Wellicht geeft het je uiteindelijk zelfvertrouwen dat je toch op die fiets bent gestapt ook vond je het doodeng, ook al kreeg je 10 angstaanvallen, je deed het toch mooi even!

Goodluck (L)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 16:29
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Gewoon overal heen gaan, niets vermijden vanwege je angst. Je mag overal aan denken en al je gedachten zijn prima, iedereen denkt weleens dat soort dingen. Maar zorg dat je alles blijft doen wat je normaal ook doet.

En als je het niet meer onder controle hebt, retourtje huisarts kopen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 21:03
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
hmm, lastig om te zeggen wat het zou kunnen zijn. Misschien heb je last van een gegeneraliseerde angsstoornis. Dat gaat over vooral over angst gepaard met bezorgdheid. Maar dan moet je de kenmerken van deze stoornis wel al 6 maanden geleden hebben herkend.

Ik citeer uit de DSM-IV-TR:

"De angst en bezorgdheid gaan samen met drie (of meer) van de volgende zes symptomen (waarvan tenminste enkele symptomen in de laatste zes maanden vaker wel dan niet aanwezig)
1) Rusteloosheid
2) Snel vermoeid zijn
3) Zich moeilijk kunnen concentreren of zich niets herinneren
4) Prikkelbaarheid
5) Spierspanning
6) Slaapstoornis (moeilijkheden in slaap te vallen of door te slapen, of rusteloze, niet verkwikkende slaap).

Maar voordat je uitgaat van het ergste, zou ik eerst ff langs de dokter gaan
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 13:50
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
het is heel moeilijk om je er toe te zetten om iets te doen wat je eng vind,wat ik dan doe is m zelf belonen als iets gelukt is(gister naar de bios geweest en dat ging goed,dus ik mag een klein cadeautje voor me zelf kopen)

als je een paniek of angstaanval hebt kan je ook dit doen...:

je bent in de ruimte,je gaat zitten en je gaat 5 dingen noemen wat je hoort...daarna 5 wat je ziet...
en dit bouw je steeds verder af naar 1

als dit goed gaat,loopje verder en ga je weer op een punt zitten en neemt door deze actie weer dingen in je op,zo gaat de volgende keer beter...

ik vind dit nog erg moeilijk,maar het werkt wel..

heb je ook last van hyperventilatie?
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 15:46
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Tsu schreef op 26-12-2005 @ 22:03 :
*knip*
Ik zou eerder denken aan een combinatie van sociale fobie en OCS. Maar diagnoses stellen is IMO een beetje loos, dat mag ten eerste alleen een dokter en ten tweede heb je niets aan een naamplaatje, zeker aangezien mensen soms de neiging hebben zich naar het ziektebeeld te gaan gedragen. En dat kan nooit voordelig zijn.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 17:38
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 27-12-2005 @ 16:46 :
Ik zou eerder denken aan een combinatie van sociale fobie en OCS. Maar diagnoses stellen is IMO een beetje loos, dat mag ten eerste alleen een dokter en ten tweede heb je niets aan een naamplaatje, zeker aangezien mensen soms de neiging hebben zich naar het ziektebeeld te gaan gedragen. En dat kan nooit voordelig zijn.
Daarom heb ik ook gezegd dat de TS eerst langs de dokter moet gaan. Het is misschien wel zo dat mensen zich gaan gedragen naar een ziektebeeld, maar zoiets kan de TS ook zelf hebben opgezocht op internet.
Ik gaf puur mijn eigen visie op de eigen beschreven symptomen van de TS, met behulp van de DSM. Die moet ik voor school namelijk ook vaak gebruiken, vandaar dat ik dat heb neergezet.

Het is ook wel zo dat je kenmerken van bepaalde ziektebeelden kan herkennen in jezelf, ook al ben je gewoon "gezond". Maar ik vind wel dat je dat een beetje gescheiden moet kunnen zien. Nogmaals gaf ik alleen mijn eigen visie op basis van wat ik weet, ik neem aan dat de TS dat ook wel begrijpt.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 20:46
moon
Avatar van moon
moon is offline
Heeel erg bedankt voor jullie reacties! Wat ik verder heb doet er voor mij niet zoveel toe, als ik er maar vanaf kom! Ik heb geen last van hyperventilatie (alleen bij vuurwerk en alles wat knalt) en ik heb ook geen last van paniekaanvallen. Het is een angst die als een golf over me heen spoelt en dan weer is verdwenen. Het duurt vaak niet langer dan een seconde of 30.
Ik ben wel heel rusteloos en ik merk ook dat dat angsten oproept. Die rusteloosheid komt weer doordat ik anti-depressiva slik.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 21:36
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
moon schreef op 27-12-2005 @ 21:46 :
Heeel erg bedankt voor jullie reacties! Wat ik verder heb doet er voor mij niet zoveel toe, als ik er maar vanaf kom! Ik heb geen last van hyperventilatie (alleen bij vuurwerk en alles wat knalt) en ik heb ook geen last van paniekaanvallen. Het is een angst die als een golf over me heen spoelt en dan weer is verdwenen. Het duurt vaak niet langer dan een seconde of 30.
Ik ben wel heel rusteloos en ik merk ook dat dat angsten oproept. Die rusteloosheid komt weer doordat ik anti-depressiva slik.

ohhhh ok Dat is wel goed dat je dat dan weet
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 22:47
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Het lijkt erop dat je erg onzeker bent. Het beste wat je er tegen kunt doen is om dingen te doen die je leuk vind en tegen jezelf te zeggen dat je die moet doen!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 20:20
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Tsu schreef op 27-12-2005 @ 18:38 :
*knip*
Het was niet persoonlijk ofzo.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 21:06
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 28-12-2005 @ 21:20 :
Het was niet persoonlijk ofzo.
Oh zo kwam het over
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 21:41
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Tsu schreef op 28-12-2005 @ 22:06 :
Oh zo kwam het over
Mijn excuses.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 22:13
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 28-12-2005 @ 22:41 :
Mijn excuses.
Accepted
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Vragen over angst.
fizzle-fluffy
29 23-09-2008 18:13
Verhalen & Gedichten Angst bang
demoon1qaz
1 13-10-2007 13:26
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Herbert Grönemeyer - Angst
Killereyes
9 01-12-2006 14:49
Liefde & Relatie Liefde en angst
Thee Muts
31 14-08-2006 02:00
Psychologie Angst en fobie .. ?
Verwijderd
28 31-05-2005 08:20
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Angst
Ieke
0 02-02-2005 16:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.