Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2006, 21:04
JoV
JoV is offline
Ik ben op zoek naar muziek die geschikt is om onder voetbalbeelden te zetten, bij voorkeur bombastische klassieke muziek. Volgens mij is er een bepaald klassiek stuk van een Italiaan (al weet ik dit niet zeker) dat vaak onder voetbalbeelden wordt gezet. Weet iemand de titel hiervan of de titel van een ander geschikt stuk?

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2006, 22:00
Verwijderd
Ik weet wel het thema van de Champions League: "Zadok the Priest" van Handel. Een ideetje: 'Qui tollis peccata mundi' van Mozart (uit de mis in c klein - "Mass in C minor" - wel een beetje langzame uitvoering). Dat is leuk als je een heel 'dramatisch' moment uit wil lichten.
Maar als je een grappige compilatie van trucjes uit de competitie hebt moet je er iets anders onder zetten, zodat het een beetje grappige, ironische ondertoon krijgt (bv. Paganini - Tweede vioolconcert in b - III. 'ronde à la clochette'). De derde beweging van Liszts pianoconcert in Es is ook grappig. Maar de eerste juist heel dramatisch op sommige punten: bijvoorbeeld rond 3'45. De Italiaan die je bedoelt is misschien Vivaldi.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 12:31
JoV
JoV is offline
Bedankt!
Zou je me die muziek misschien via de msn kunnen sturen, want mijn oeroude KaZaa werkt niet heel erg mee.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 21:12
Verwijderd
Citaat:
JoV schreef op 13-02-2006 @ 13:31 :
Bedankt!
Zou je me die muziek misschien via de msn kunnen sturen, want mijn oeroude KaZaa werkt niet heel erg mee.
Voeg me maar toe :)
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 21:20
R-J-N
Avatar van R-J-N
R-J-N is offline
Carmina Burana
__________________
4ward ever, backwards never, prepare 4 whatever & always stay clever, in any endeavor intelligence is better & be on guard 4 false prophets in leather
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.