Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2007, 16:18
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
De eerste (grote) namen zijn al bekend, en nu ook deze band.

Foo Fighters, Rage against the machine (3e keer) en nu dan Metallica. Ik hoef er iig niet ver voor te reizen

Uiteraard zorg ik dat ik op 16 februari een kaartje heb.

Monday 17 December 2007
METALLICA EINDELIJK OP PINKPOP

De kogel is door de kerk. Na jaren onderhandelen heeft Pinkpop eindelijk METALLICA kunnen contracteren, de grootste en populairste rockband ooit op Pinkpop. METALLICA wordt de afsluiter op de eerste festivaldag, vrijdag 30 mei 2008.

Dat betekent dat Pinkpop drie Amerikaanse headliners van wereldformaat kan presenteren t.w. METALLICA op vrijdag 30 mei, FOO FIGHTERS op zaterdag 31 mei en op zondag 1 juni RAGE AGAINST THE MACHINE. Een ongekende weelde. Daarmee evenaart Pinkpop met gemak qua programmering de editie van 2002 toen het festival voor het eerst in de geschiedenis zeven weken op voorhand was uitverkocht.

Pinkpop zal nu 40.000 weekendkaarten en 20.000 dagkaarten in de voorverkoop brengen. Onder voorbehoud worden weekendkaarten inclusief kamperen 129 euro (dat betekent een passe-partout van 43 euro per dag) en dagkaarten voor dezelfde entreeprijs als vorig jaar n.l. 69 euro. Uiteraard exclusief de bespreekkosten. Daarmee loopt Pinkpop qua entreeprijzen eindelijk in de pas met de andere festivals. Vorig jaar verkocht Rock Werchter in een paar dagen 20.000 dagkaarten voor METALLICA en dat wordt ook bij Pinkpop verwacht. Dat overkwam Pinkpop namelijk ook in 2002 bij de bekendmaking van Rammstein.

METALLICA
METALLICA is de bekendste metalband in dit genre. James Hetfield, Lars Ulrich, Kirk Hammett en Robert Trujillo komen uit San Francisco USA en staan sinds hun "Black Album" aan de wereldtop. De band ontving in totaal 11 awards en tal van andere onderscheidingen. Hun recente CD "St Anger" was er weer een van wereldklasse. Het laatste optreden in Nederland dateert uit 2006 in een bomvolle Gelredome. METALLICA komt in het voorjaar 2008 met een nieuwe CD en de eerste single maakt zijn debuut in de rocksimulator Rock Band, een game waar intussen 1.3 miljoen stuks van zijn verkocht.

Landgraaf, 17 december 2007
Jan Smeets
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2007, 16:37
Verwijderd
METALLICA
Hun recente CD "St Anger" was er weer een van wereldklasse.



Ze maken zeker een grapje?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 17:24
Verwijderd
Onder voorbehoud worden weekendkaarten inclusief kamperen 129 euro (dat betekent een passe-partout van 43 euro per dag) en dagkaarten voor dezelfde entreeprijs als vorig jaar n.l. 69 euro. Uiteraard exclusief de bespreekkosten. Daarmee loopt Pinkpop qua entreeprijzen eindelijk in de pas met de andere festivals.

Ja nee, dat is iets om mee te lopen pronken.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 18:22
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
METALLICA
Hun recente CD "St Anger" was er weer een van wereldklasse.



Ze maken zeker een grapje?
Recent???? Wereldklasse????
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 18:39
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Omg dat word sparen voor 3 festivals dit jaar.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 19:40
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
komt er ook nog iets aparts?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 19:58
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Het begint onderhand het Arrow Classic Rock Festival wel te lijken, vergane glorie te programmeren.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 20:12
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
put on your pink hat and dance the blues
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 20:19
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
Citaat:
komt er ook nog iets aparts?
Tja, Pinkpop en apart kan je niet in 1 zin noemen eigenlijk, maar voor RATM zou ik al een kaartje kopen denk ik
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 20:32
Until My End
Avatar van Until My End
Until My End is offline
Ik ga wel weer heen denk ik. Nu al mooie line up.
__________________
Never back down, never give in!!
http://www.myspace.com/21gunsalutehc
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 21:04
Verwijderd
Metallica doet me niet veel, maar RATM daarentegen..
Ik ga ook.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 21:26
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Tja, Pinkpop en apart kan je niet in 1 zin noemen eigenlijk, maar voor RATM zou ik al een kaartje kopen denk ik
dan rij ik liever n uurtje verder naar RaR vrees ik.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 11:36
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
onee...
dadelijk wil mn vriend hier heen... moeten al sparen voor 2 andere festivals
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 13:52
Verwijderd
Citaat:
dan rij ik liever n uurtje verder naar RaR vrees ik.
ja denk ik ook
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 14:34
Verwijderd
Haha, die omgekeerde biografie van Metallica.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 16:56
Verwijderd
Citaat:
De kogel is door de kerk. Na jaren onderhandelen heeft Pinkpop eindelijk METALLICA kunnen contracteren, de grootste en populairste rockband ooit op Pinkpop. METALLICA wordt de afsluiter op de eerste festivaldag, vrijdag 30 mei 2008.
Schitterend. Ik heb Jan Smeets meerdere keren horen zeggen dat hij Metallica nooit maar dan ook nooit zou boeken voor Pinkpop omdat de rest van het programma dan het voorprogramma van Metallica zou zijn. Nooit!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 17:17
Strijkwagon
Avatar van Strijkwagon
Strijkwagon is offline
Dit zal al aardig wat gekost hebben, hopelijk is er nog genoeg geld voor betere bands. Want van Metallica word ik niet echt vrolijk.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 17:19
Verwijderd
ik ga.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-12-2007, 17:34
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
ik ga liever gewoon dood.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 18:40
Flip!
Avatar van Flip!
Flip! is offline
Metallica en Rage Against The Machine.
Die heb ik altijd al willen zien.
Ik wil gaan!
__________________
take a walk on the wild side ت
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 18:42
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
komt er ook nog iets aparts?
ik hoorde dat ze met between the buried and me in onderhandeling zijn
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 19:19
Verwijderd
yes
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 21:38
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
uiteraard ben ik aanwezig neerlands trots
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 22:10
Verwijderd
wel leuk, maar niet super
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 02:03
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Metallica en Rage Against The Machine.
Die heb ik altijd al willen zien.
Ik wil gaan!
klik
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2007, 09:45
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Ja, de line-up heeft een mooie aftrap gekregen. Nu nog wachten op de rest. Metallica is een dure band maar heeft zelf aangegeven te willen spelen op Pinkpop. Als Jan Smeets het goed aangepakt heeft en degelijk heeft onderhandeld hoeft dit financieel niet al te dominant te zijn.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 10:34
Master of Puppets
Avatar van Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Ja, de line-up heeft een mooie aftrap gekregen. Nu nog wachten op de rest. Metallica is een dure band maar heeft zelf aangegeven te willen spelen op Pinkpop. Als Jan Smeets het goed aangepakt heeft en degelijk heeft onderhandeld hoeft dit financieel niet al te dominant te zijn.
Wat denk je, dat je door mooi te lullen even een paar ton van de gage afsnoept?
__________________
Let Jackie D. take the shame away.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 12:01
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
propaganda van carn is weer begonnen zie ik
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 12:44
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Even een aanvulling, Smeets weet anders wel van wanten. (Bron L1 nieuws)

Roger Waters naar Landgraaf.

Roger Waters van Pink Floyd staat op pinksterzondag 11 mei op het podium in Landgraaf, op het Megalandterrein. Dat heeft de organisatie van Pinkpop vandaag bekend gemaakt. De zanger en basgitarist speelt het concert 'The dark side of the moon'.

Het optreden gaat vooraf aan Pinkpop Classic, dat op pinkstermaandag in Landgraaf is. Pinkpop zelf.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 18:43
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
propaganda van carn is weer begonnen zie ik
it has to be done.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 18:46
Noddy
Noddy is offline
Ik zie dit wel zitten!
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 19:51
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Onder voorbehoud worden weekendkaarten inclusief kamperen 129 euro (dat betekent een passe-partout van 43 euro per dag) en dagkaarten voor dezelfde entreeprijs als vorig jaar n.l. 69 euro. Uiteraard exclusief de bespreekkosten. Daarmee loopt Pinkpop qua entreeprijzen eindelijk in de pas met de andere festivals.

Ja nee, dat is iets om mee te lopen pronken.
1 + 1 + 1 = niet 2 maar 3, dus hogere entree.. logica noemen ze dat
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 23:38
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
jammer van de line-up en prijs
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 00:32
Verwijderd
Ik zou gaan als ik niet een schurfthekel had aan pinkpop zelf.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 00:51
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben dit jaar voor het eerst naar pinkpop geweest en het was niet bepaald 'mijn ding'. Te massaal, geluid te hard, te vroeg afgelopen, veel kutbands, irritante dagjesmensen (ouders met kleine kinderen vlakbij een moshpit wtf), grafeind lopen naar de camping, altijd kloteweer, teveel asfalt etc. Nee, de line-up moet wel heeeel goed worden wil ik er nog heen gaan. En ik ben niet zo'n fan van metallica en RATM. Dus...
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 13:00
Until My End
Avatar van Until My End
Until My End is offline
Ik gok dat er ook wel 1 of 2 van die emopoppunk bandjes als Simple Plan en Paramore enzo zullen komen.
__________________
Never back down, never give in!!
http://www.myspace.com/21gunsalutehc
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-12-2007, 13:01
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ben dit jaar voor het eerst naar pinkpop geweest en het was niet bepaald 'mijn ding'. Te massaal, geluid te hard, te vroeg afgelopen, veel kutbands, irritante dagjesmensen (ouders met kleine kinderen vlakbij een moshpit wtf), grafeind lopen naar de camping, altijd kloteweer, teveel asfalt etc. Nee, de line-up moet wel heeeel goed worden wil ik er nog heen gaan. En ik ben niet zo'n fan van metallica en RATM. Dus...
qft!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 13:50
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
^ +1

Maar voor RATM zou ik het wel doen, metallica in mindere mate
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 14:34
Verwijderd
Doe maar duur meneer Smeets. Ik ben ervan overtuigd dat deze dure namen ten koste gaan mbt de rest van de programmering.

(tis ook niet snel goed hè?!)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 19:28
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Dit zal al aardig wat gekost hebben, hopelijk is er nog genoeg geld voor betere bands. Want van Metallica word ik niet echt vrolijk.
Pff...

Gelukkig, dan hoef ik niet helemaal naar Duitsland... 20 minuutjes in de trein en ik ben er, beter En bovendien, ze hebben zelf waarschijnlijk ook wel door dat St. Anger niet al te goed ontvangen werd, want op Werchter speelden ze afgelopen jaar alleen maar oudere nummers
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 08:22
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Pff...

Gelukkig, dan hoef ik niet helemaal naar Duitsland... 20 minuutjes in de trein en ik ben er, beter En bovendien, ze hebben zelf waarschijnlijk ook wel door dat St. Anger niet al te goed ontvangen werd, want op Werchter speelden ze afgelopen jaar alleen maar oudere nummers
Dan is het
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 12:51
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
op Werchter speelden ze afgelopen jaar alleen maar oudere nummers
Van St Anger hebben ze volgens mij uberhaupt nooit meer dan 2 nummers live gespeeld.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 13:37
Until My End
Avatar van Until My End
Until My End is offline
Citaat:
Van St Anger hebben ze volgens mij uberhaupt nooit meer dan 2 nummers live gespeeld.
Gelukkig niet nee...
__________________
Never back down, never give in!!
http://www.myspace.com/21gunsalutehc
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 21:15
Verwijderd
nice ratm werd wel tijd. Zeker als je die old skool beelden op youtube van bijv. 1993 pinkpop checkt
http://www.youtube.com/watch?v=8wR6FTNBkFo
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 11:47
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Gelukkig niet nee...
Live was het geluid vaak wel beter dan op cd ;D
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 19:57
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Ik ben dit jaar voor het eerst naar pinkpop geweest en het was niet bepaald 'mijn ding'. Te massaal, geluid te hard, te vroeg afgelopen, veel kutbands, irritante dagjesmensen (ouders met kleine kinderen vlakbij een moshpit wtf), grafeind lopen naar de camping, altijd kloteweer, teveel asfalt etc. Nee, de line-up moet wel heeeel goed worden wil ik er nog heen gaan. En ik ben niet zo'n fan van metallica en RATM. Dus...
1. te massaal? je kan iig vooraan komen in tegenstelling tot die kut alpha tent op lowlands

2. geluid te hard? koop oordopjes, das rock & roll

3. grafeind lopen naaar camping? moet je er eerder zijn kan je op de 1ste camping staan = dicht bij festivalterrein

conclusie:

kamperen is niks voor je, ga gewoon niet naar festivals
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 21:30
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
1. te massaal? je kan iig vooraan komen in tegenstelling tot die kut alpha tent op lowlands

2. geluid te hard? koop oordopjes, das rock & roll

3. grafeind lopen naaar camping? moet je er eerder zijn kan je op de 1ste camping staan = dicht bij festivalterrein

conclusie:

kamperen is niks voor je, ga gewoon niet naar festivals
1. Op Lowlands probeer ik de Alpha ook zoveel mogelijk te mijden. In tegenstelling tot Pinkpop heb je op LoLa nl ook keuze uit een boel andere tenten.

2. Ik heb nooit, maar dan ook echt nooit last van m'n oren bij concerten. Bij pinkpop stond het geluid bij sommige bands zo hard dat het pijn deed.

3. We waren al vroeg bij het terrein, maar camping A zat toch al nokkie vol. Camping B is een teringeind verderop. Zo'n 30 minuten lopen. Dat is toch wel minder als je al de hele dag hebt gestaan.

Conclusie:
Jij trekt totaal verkeerde conclusies die niks met je punten te maken hebben. Het kamperen zelf vind ik leuk. Ik ben al 8 keer naar LoLa geweest en vind het heerlijk om in/bij m'n tentje te zitten.
En pinkpop is niet hetzelfde als alle andere (Europese) festivals, dus constateer niet dat ik helemaal niet naar festivals moet gaan.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 27-12-2007 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 15:34
Verwijderd
Pinkpop geruchtenkeuken
11/01/2008 - Door: punkr - Bron: Festivalsite.com

De officieuze bevestigingen en geruchten voor Pinkpop 2008 vliegen de laatste dagen om onze oren. Tijd voor een overzichtje van acts die je kunt verwachten op de komende editie van Pinkpop:

De website van het platenlabel van Flogging Molly weet te melden dat de act op 30 mei op Pinkpop zijn opwachting zal maken.

De Metro is al jarenlang vroeg met (nieuwe) namen, zo ook dit jaar. Op 21 december meldde de gratis krant al dat Moke op het podium in Landgraaf zou verschijnen. In de Metro van 11 januari bevestigde Alter Bridge zichzelf: "Ik weet niet of ik het wel mag zeggen, maar wij zijn geboekt voor Pinkpop," aldus gitarist Mark Tremonti.

Op de radio weten ze er ook wat van. Tijdens een telefonisch interview met Bart van Racoon in de Coen & Sander Show op 3FM afgelopen woensdag, verklapte de frontman van de band dat Racoon op een festival staat met twee P's, en dat het nog geheim moest blijven. Op de wedervraag of dit dan Pinkpop was, antwoorde Bart instemmend. Een dag later vertelde die zelfde Coen Swijnenberg en Sander Lantinga dat Editors ook richting Landgraaf komen.

Gisteren liet Anouk in de radioshow van Giel Beelen doorschemeren in onderhandeling te zijn met de Pinkpop organisatie.

Wat nu wél en niet klopt zullen we pas écht weten op 13 februari, de dag van de Pinkpop Persconferentie, waar alle acts van zowel Pinkpop als Pinkpop Classic worden bekendgemaakt.

Flogging Molly en Moke

Bevestigde artiesten:
Alter Bridge
Counting Crows
Editors
Flogging Molly
Foo Fighters
Metallica
Moke
Racoon
Rage Against The Machine
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 15:55
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Allemachtig, alsof ik nog niet genoeg redenen had om niet naar Pinkpop te gaan.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 16:03
Verwijderd
als ik dit jaar weer 2 vrijkaartjes krijg ga ik er wel weer heen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine The Opposaaites zuigen hard #1086
Verwijderd
500 22-08-2010 19:50
Muziek
botulismf
500 28-06-2008 15:27
De Kantine Wat is jouw laatste OMG!1!!!!! moment? #5
TopDrop
500 19-06-2008 14:10
Muziek Pinkpop 2005
IEMOW-KOR
390 19-05-2005 17:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.