Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2002, 14:22
Gevederde
Gevederde is offline
Zijn f kennen jullie mensen die hoogbegaafd zijn en daar op school veel last van hebben? Dan bedoel ik niet in de zin van pesten of iets dergelijks, maar wat schoolprestaties betreft.

Ik ben dus hoogbegaafd, maar haal totaal geen hoge cijfers. Ik ken de stof voor tentamens altijd goed, maar bij de vragen op tentamens denk ik vaak te lang/diep na omdat ik denk dat de vraag moeilijker is dan hij in werkelijkheid is. Ook lees ik altijd alle vragen fout, wat mij erg frustreerd. Hier wordt ik soms helemaal crazy van.Laatst had ik een tentamen waarbij we woordjes moesten leren en een tekst moesten maken. Alle woordjes wist ik, maar ik vergat ze natuurlijk om te vertalen. Dat komt door slordig lezen, dat weet ik. Maar dit allemaal overkomt me steeds weer. Hier kan ik ALLEMAAL NOG MEE LEVEN.
Maar ik heb zo'n hekel aan de meeste van mijn leraren.
Het ergste vind ik als leraren kwaad op je worden zonder reden. Zo werd vandaag mijn natuurkundeleraar boos op mij, omdat ik zei dat ik vond dat de vragen op het tentamen niet aansloten op die in het boek. (deze leraar haalt namelijk de vragen voor de tentamens uit oude examens van voor de 2e fase, terwijl we de stof niet hebben gehad). Dit is de eerste keer dat ik zoiets tegen deze leraar zei en meteen viel hij me aan en zei dat de vragen wel aansloten bij het boek en zijn verhaal kwam er op neer dat ik niet altijd zo moets zeuren net zoals m'n zus. 'Ik zeg wat heeft mijn zus hier mee te maken, ik ben m'n zus toch niet.' 'Ja dat is waar', zegt ie, 'ik moet leren dat ik jullie als twee verschillende personen zie.' Hoezo, dacht ik, ik lijk in karakter totaal niet op haar. Hij vertelde er ook nog bij, dat ie vond dat ik over de vragen soms best wel goed had nagedacht. Erg troostend, maar hier koop ik geen brood voor. Als cijfer had ik een 5.6. Is voldoende denk je misschien, maar als je bedenkt dat bij ons op school alle cijfers zo zijn en ik maar twee van de twaalf tentamens over mag doen, baal je mooi. Ik haat school. Ik houd van leren, maar ik haat al dat gedoe eromheen. Al die starre leraren (bij mijn op school) die hun frustraties op ons afreageren, al die chaotische leraren, al dat beperkte gedoe. Ik walg er gewoon van. Ik wou dat ik niet meer naar school hoefde, alleen voor mijn vrienden ga ik erheen. Meer niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2002, 15:20
Dwarfie
Dwarfie is offline
Tja, hoogbegaafdheid...

Met een beetje rationeel denkwerk (wat je toch zou moeten kunnen) zou je volgens mij gewoon heel fatsoenlijk gewoon alle tentamens kunnen moeten maken hoor. Leer je er maar toe te zetten...
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 16:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Heb er wel heel wat ervaringen mee helaas.

Misschien kan ik je wel wat advies geven, uit ervaring.

Ik heb je op MSN geadd. (vandalen@dolfijn.nl ben ik)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Dwarfie schreef:
Tja, hoogbegaafdheid...

Met een beetje rationeel denkwerk (wat je toch zou moeten kunnen) zou je volgens mij gewoon heel fatsoenlijk gewoon alle tentamens kunnen moeten maken hoor. Leer je er maar toe te zetten...
Ik geloof niet in hoogbegaafdheid. Hoogbegaafdheid is mijns inziens net zoiets als 'nieuwetijdskinderen'; een typisch modeverschijnsel, gegroeid niet geheel zonder invloed van programma's als Catherine.

De insteek is als volgt: als iemand hoogbegaafd is, dan moet die persoon toch slim genoeg zijn om redelijke cijfers te halen op school? Alleen maar slechte cijfers halen en het afdoen met 'ik ben zo slim, ik verveel me op school' is bullshit. Ik hoefde ook niks te doen op de middelbare school, heb zonder ook maar iets uit te vreten het VWO gehaald. Het lijkt dus zo dat kinderen die 'hoogbegaafd' heten te zijn, blijkbaar sociaal dusdanig ónbegaafd zijn, dat ze ruzie krijgen met leerkrachten en alles verneuken. Kortom: allemaal larie.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:21
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik geloof niet in hoogbegaafdheid. Hoogbegaafdheid is mijns inziens net zoiets als 'nieuwetijdskinderen'; een typisch modeverschijnsel, gegroeid niet geheel zonder invloed van programma's als Catherine.

De insteek is als volgt: als iemand hoogbegaafd is, dan moet die persoon toch slim genoeg zijn om redelijke cijfers te halen op school? Alleen maar slechte cijfers halen en het afdoen met 'ik ben zo slim, ik verveel me op school' is bullshit. Ik hoefde ook niks te doen op de middelbare school, heb zonder ook maar iets uit te vreten het VWO gehaald. Het lijkt dus zo dat kinderen die 'hoogbegaafd' heten te zijn, blijkbaar sociaal dusdanig ónbegaafd zijn, dat ze ruzie krijgen met leerkrachten en alles verneuken. Kortom: allemaal larie.
Mjah, zo wilde ik het nog niet helemaal zeggen, maar ik ben het wel helemaal met je eens. Ik heb ook m'n VWO gehaald zonder ook maar werkelijk enige inspanning...
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:47
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik geloof niet in hoogbegaafdheid
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Tja, hoogbegaafdheid...

Met een beetje rationeel denkwerk (wat je toch zou moeten kunnen) zou je volgens mij gewoon heel fatsoenlijk gewoon alle tentamens kunnen moeten maken hoor. Leer je er maar toe te zetten...
Domme reply!

Jij weet niet waar je over praat!

'Hoogbegaafd' (wat haat ik die k*tterm!) zijn is NIET leuk!!!

Ik ben van ongeveer 20 scholen weg gestuurd omdat ik te snel was.

Heb sinds m'n 14e geen school meer gehad, laatste was TVWO-2...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:00
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
sure
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:09
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
sure
Hallo waarom niet?

Ik ga geen oordeel geven over het woord hoogbegaafdheid, maar als je nu alles veel sneller snapt dan de rest en er voor je geen uitdaging is?
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:21
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Domme reply!

Jij weet niet waar je over praat!

'Hoogbegaafd' (wat haat ik die k*tterm!) zijn is NIET leuk!!!

Ik ben van ongeveer 20 scholen weg gestuurd omdat ik te snel was.

Heb sinds m'n 14e geen school meer gehad, laatste was TVWO-2...
Zoooo, dat moet je wel ongelofelijk slim zijn hoor. Ik vind dat er een verschil is tussen werkelijk hoge cijfers halen (met of zonder veel inspanning), of roepen dat je hoogbegaafd bent en ondertussen lage cijfers halen. In dat laatste geval ben je imho niet hoogbegaafd, eerder zwakbegaafd, omdat je niet kunt omgaan met enkele verplichtingen die de school stelt en omdat je je eigen normen en waarden blijkbaar niet kunt stellen.

Als je werkelijk zo slim bent als je zegt, dan moet je ook voor jezelf kunnen stellen dat je gewoon dat VWO diploma haalt, en dan werk je daar voor. Als je dat niet kunt dan vind ik je niet hoogbegaafd.

Iedereen die lage cijfers haalt kan dan wel gaan roepen dat ie hoogbegaafd is!

En nee, een hoge score bij een officiele IQ-test vind ik niet echt een goed argument voor hoogbegaafdheid. Waarom kun je dan opeens wel vragen maken en hoog scoren, en gewoon op school niet?!

Als je het mij vraagt is hoogbegaafdheid dikke onzin en duidelijk iets van de laatste jaren!
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:32
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
marlies schreef:
Hallo waarom niet?

Ik ga geen oordeel geven over het woord hoogbegaafdheid, maar als je nu alles veel sneller snapt dan de rest en er voor je geen uitdaging is?
dan ben ik ook hoogbegaafd meissie
er zijn trouwens wel meer symptomen die ik bij mezelf herken. problemen met leraren, bijna van school gestuurd omdat ik zo'n ongemotiveerde indruk maakte! tja t was ook allemaal zo simpel he leraren konden het niet uitstaan dat mijn cijfers wel voldoende waren terwijl ik hun en hun lessen compleet negeerde.
alleen heb ik mijn diploma gelukkig WEL
vwo gehaald terwijl ik minstens een kwart van de lessen spijbelde en de rest van de lessen aan het tekeken/kliederen was. hele hoofdstukken wiskunde niet gemaakt en ga zo maar door. examens en tentamens nauwelijks geleerd. blijkbaar ben ik niet hoogbegaafd anders was ik wel gezakt

Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 18:55.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ik geloof niet in hoogbegaafdheid. Hoogbegaafdheid is mijns inziens net zoiets als 'nieuwetijdskinderen'; een typisch modeverschijnsel, gegroeid niet geheel zonder invloed van programma's als Catherine.

De insteek is als volgt: als iemand hoogbegaafd is, dan moet die persoon toch slim genoeg zijn om redelijke cijfers te halen op school? Alleen maar slechte cijfers halen en het afdoen met 'ik ben zo slim, ik verveel me op school' is bullshit. Ik hoefde ook niks te doen op de middelbare school, heb zonder ook maar iets uit te vreten het VWO gehaald. Het lijkt dus zo dat kinderen die 'hoogbegaafd' heten te zijn, blijkbaar sociaal dusdanig ónbegaafd zijn, dat ze ruzie krijgen met leerkrachten en alles verneuken. Kortom: allemaal larie.
Helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Domme reply!

Jij weet niet waar je over praat!

'Hoogbegaafd' (wat haat ik die k*tterm!) zijn is NIET leuk!!!

Ik ben van ongeveer 20 scholen weg gestuurd omdat ik te snel was.

Heb sinds m'n 14e geen school meer gehad, laatste was TVWO-2...
Ik zeg niet dat het leuk zal zijn om hoogbegaafd te zijn, maar iedereen heeft zijn of haar problemen. Het is maar hoe je er mee om gaat. Je kunt er iets van maken of je kunt er niets van maken, eigen keus. Hoe moeilijk dat misschien ook is.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 19:54
Gevederde
Gevederde is offline
De insteek is als volgt: als iemand hoogbegaafd is, dan moet die persoon toch slim genoeg zijn om redelijke cijfers te halen op school? Alleen maar slechte cijfers halen en het afdoen met 'ik ben zo slim, ik verveel me op school' is bullshit. Ik hoefde ook niks te doen op de middelbare school, heb zonder ook maar iets uit te vreten het VWO gehaald. Het lijkt dus zo dat kinderen die 'hoogbegaafd' heten te zijn, blijkbaar sociaal dusdanig ónbegaafd zijn, dat ze ruzie krijgen met leerkrachten en alles verneuken. Kortom: allemaal larie. [/B][/QUOTE]

Je kunt dat nu wel zeggen, maar als jij onrechtvaardig behandeld wordt reageer je daar toch op. Niet?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:12
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Zoooo, dat moet je wel ongelofelijk slim zijn hoor. Ik vind dat er een verschil is tussen werkelijk hoge cijfers halen (met of zonder veel inspanning), of roepen dat je hoogbegaafd bent en ondertussen lage cijfers halen. In dat laatste geval ben je imho niet hoogbegaafd, eerder zwakbegaafd, omdat je niet kunt omgaan met enkele verplichtingen die de school stelt en omdat je je eigen normen en waarden blijkbaar niet kunt stellen.

Als je werkelijk zo slim bent als je zegt, dan moet je ook voor jezelf kunnen stellen dat je gewoon dat VWO diploma haalt, en dan werk je daar voor. Als je dat niet kunt dan vind ik je niet hoogbegaafd.

Iedereen die lage cijfers haalt kan dan wel gaan roepen dat ie hoogbegaafd is!

En nee, een hoge score bij een officiele IQ-test vind ik niet echt een goed argument voor hoogbegaafdheid. Waarom kun je dan opeens wel vragen maken en hoog scoren, en gewoon op school niet?!

Als je het mij vraagt is hoogbegaafdheid dikke onzin en duidelijk iets van de laatste jaren!
Ik haalde altijd lage cijfers op school.

Waarom?
Werd door iedereen gepest. Leerlingen, leraren, zelfs de rectoren deden mee!!!

Wat heb ik nu?
Twee deelcertificaten op VWO-niveau, gehaald met in totaal 12 uur voorbereiding. Van de 45 boeken heb ik er 5 gelezen.
Nederlands en Engels.

Terwijl ik voor Nederlands als laatste rapport een 2.6 kreeg en voor Engels een 3.2... slaag ik zonder enige voorbereiding voor de VWO-examens.

Hoe verklaar je dát?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:22
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik haalde altijd lage cijfers op school.

Wat heb ik nu?
Twee deelcertificaten op VWO-niveau, gehaald met in totaal 12 uur voorbereiding. Van de 45 boeken heb ik er 5 gelezen.
Nederlands en Engels.

Terwijl ik voor Nederlands als laatste rapport een 2.6 kreeg en voor Engels een 3.2... slaag ik zonder enige voorbereiding voor de VWO-examens.

Hoe verklaar je dát?
moet je eens luisteren knul, die examens stellen sowieso geen flikker voor! zeker voor vakken als nederlands en engels niet!
ik schat dat ik minder voor mijn vwo heb gedaan dan iedereen die beweert weinig te hebben gedaan.
hoe verklaar je dat ik mijn herexamen economie1 een 7,8 had terwijl ik de dagen ervoor ziek op bed heb gelegen na een bezoek aan mysteryland en de daarbijbehorende verdovende middelen? misschien een uurtje samenvattingen doorgekeken. hoogbegaafd zeker ?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:28
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik heb ook nooit iets gedaan op school.

Haalde dan ook altijd onvoldoendes... waarom?
Het is zo dom!
Proefwerken maakte ik niet of half, want ja, school is maar een verplichting. Zonder school haal ik het ook wel.
(En geen commentaar, want ik heb wél 2 VWO-certificaten en spreek vloeiend Engels, redelijk Duits, en kan uitstekend Nederlands gebruiken.)

School is dom. Je moet opnieuw dingen leren die je al weet. Dingen 10000x herhalen. Je denkt aan andere dingen dan de 'gemiddelde scholier'.

Toen ik 12 was, was ik heel anders... ik heb toen bv. een enorm werkstuk gemaakt over hartziekten en hartchirurgie, interview met een hartchirurg, die ook heel verbaasd was dat ik al zoveel over het menselijk lichaam wist.
Ik weet meer van eerste hulp dan andere EHBO-ers, terwijl ik nooit zo'n EHBO-cursus heb gedaan en er ook geen diploma voor heb.
Op school leer ik nu ook wel wat verdergaande medische handelingen, zoals infuzen inbrengen, en intra-musculaire en sub-cutane injecties geven.

Punt is niet dat ik een enorme medische kennis heb.
Het punt is wel dat ik in staat ben me daarop te concentreren, en rustig 12 uur lang aan de computer kan zitten, om zo'n 30 pagina's te typen over hersenletsel ten gevolge van een ongeval.

Is de gemiddelde 16-jarige in dit soort dingen geïnteresseerd? Absoluut niet.

Het gaat niet puur voor over de kennis die ik heb (dan komt er weer commentaar van allerlei mensen), maar wel over het vermogen je echt te concentreren op iets interessants, iets nuttigs. Ik wéét wat te doen, en wat niet, bij een ongeval, en wanneer ik alle eerder genoemde technieken goed onder de knie heb, kan ik bij rampen zelfs meer doen dan anderen!
De gemiddelde EHBO-er kan geen intraveneus infuus aanleggen. De gemiddelde EHBO-er weet niet dat je bv. nitroglycerine pleisters moet gebruiken bij iemand met een dreigend myocardinfarct of ernstige angina pectoris, en wat de mogelijke bijwerkingen en contra-indicaties van nitro-glycerine pleisters zijn (bv. absoluut niet gebruiken voor kinderen).

Terug naar het onderwerp.
Het punt is, dat ik me wel op nuttige dingen concentreer: terwijl anderen zich bv. kapot zuipen op zaterdagavond, ben ik bezig te leren hoe een hersenoedeem ontstaat en hoe je het kunt bestrijden.
Wat is nuttiger?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
moet je eens luisteren knul, die examens stellen sowieso geen flikker voor! zeker voor vakken als nederlands en engels niet!
ik schat dat ik minder voor mijn vwo heb gedaan dan iedereen die beweert weinig te hebben gedaan.
hoe verklaar je dat ik mijn herexamen economie1 een 7,8 had terwijl ik de dagen ervoor ziek op bed heb gelegen na een bezoek aan mysteryland en de daarbijbehorende verdovende middelen? misschien een uurtje samenvattingen doorgekeken. hoogbegaafd zeker ?
Klopt, die examens waren ook niets.

Misschien wel, dat je 'hoogbegaafd' bent.

Nogmaals.

Ik HAAAAAAAAAT het woord 'hoogbegaafd'!!!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-10-2002, 20:43
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
En ik haat dit topic.

Ik spreek de topicstarter nog wel op MSN, want dit topic wordt niets...

Verie? Ik heb je op MSN geadd.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:48
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
idd dit wordt echt niks!
veel plezier met jullie gefilosofeer op msn
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Terug naar het onderwerp.
Het punt is, dat ik me wel op nuttige dingen concentreer: terwijl anderen zich bv. kapot zuipen op zaterdagavond, ben ik bezig te leren hoe een hersenoedeem ontstaat en hoe je het kunt bestrijden.
Wat is nuttiger?
Dat hoeft geen kenmerk van hoogdbegaafdheid te zijn. En nogmaals: ik denk dat het maar net is hoe je er zelf mee om gaat. Ik heb me ook altijd dood verveeld op school, maar ja, een diploma moet je in deze maatschappij hebben, dus heb ik diploma's gehaald. En buiten schooltijd lekker de dingen gedaan die ik wou. Iemand die zich er aan stoorde (ja, op mezelf na, dat ik naar school moest...maar ik keek altijd uit naar de dingen er om heen)? Ik geloof het niet.

Dat je niet naar school wilde omdat je gepest werd, dat is weer iets anders (kee, misschien veroorzaakt door het hoogbegaafd zijn, maar wat let je ergens anders vrienden te zoeken (niet dat dat het pesten minder erg zal maken, maar dan heb je iig vrienden)).

Ik hoop dat je er ooit mee leert leven (serieus). Succes.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 11:40
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Wat ik een keer in de krant gelezen had, is dat hoogbegaafden eigenlijk 'te goed' voor school zijn.

Voorbeeld:

Je hebt een atlas en je moet het aantal inwoners van NL opzoeken. Je bent hoogbegaafd. De atlas zegt dat het er 16 miljoen zijn. Maar je denkt een soort van boven-logisch na, en je weet dat het bevolkingsaantal al lang hoger moet zijn. Je antwoord bijv. 16.500.000. En dat is fout.

En dan zijn er natuurlijk ook sociaal-psychologische factoren die de schoolprestaties negatief beïnvloeden.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:47
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Wat ik een keer in de krant gelezen had, is dat hoogbegaafden eigenlijk 'te goed' voor school zijn.

Voorbeeld:

Je hebt een atlas en je moet het aantal inwoners van NL opzoeken. Je bent hoogbegaafd. De atlas zegt dat het er 16 miljoen zijn. Maar je denkt een soort van boven-logisch na, en je weet dat het bevolkingsaantal al lang hoger moet zijn. Je antwoord bijv. 16.500.000. En dat is fout.

En dan zijn er natuurlijk ook sociaal-psychologische factoren die de schoolprestaties negatief beïnvloeden.
Zulke dingen heb ik best vaak gehad, ja!

Of dat je te moeilijke woorden gebruikt voor Engels.
En te ingewikkelde termen voor biologie.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:53
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Citaat:
S@nder schreef:

Je hebt een atlas en je moet het aantal inwoners van NL opzoeken. Je bent hoogbegaafd. De atlas zegt dat het er 16 miljoen zijn. Maar je denkt een soort van boven-logisch na, en je weet dat het bevolkingsaantal al lang hoger moet zijn. Je antwoord bijv. 16.500.000. En dat is fout.
Als je zo een keer iets fout had gedaan, weet je toch dat je het de volgende keer anders moet aanpakken. Ik had ook een keer een toets voor aardrijkskunde met een bijlage. Ik antwoorde gewoon uit m'n hoofd op een vraag. Was zeker goed, maar volgens de bijlage was het iets anders. Fout dus, maar de volgende keer doe je gewoon wel wat van je gevraagd word. Ik snap dan niet dat elke 'hoogbegaafde' daar steeds weer last van heeft. Als je zo slim bent, weet je toch ook wel hoe je een vraag moet beantwoorden zodat ie wel goed is?????
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 10:56
Gevederde
Gevederde is offline
Citaat:
BTL_BTR schreef:
Als je zo een keer iets fout had gedaan, weet je toch dat je het de volgende keer anders moet aanpakken. Ik had ook een keer een toets voor aardrijkskunde met een bijlage. Ik antwoorde gewoon uit m'n hoofd op een vraag. Was zeker goed, maar volgens de bijlage was het iets anders. Fout dus, maar de volgende keer doe je gewoon wel wat van je gevraagd word. Ik snap dan niet dat elke 'hoogbegaafde' daar steeds weer last van heeft. Als je zo slim bent, weet je toch ook wel hoe je een vraag moet beantwoorden zodat ie wel goed is?????
Veel hoogbegaafden denken te diep na voor een vraag. Als de vraag makkelijk is denkt een hoogbegaafde dat de vraag moeilijker is dan hij in werkelijkheid is. Daardoor maakt hij veel fouten. En dat kun je heel lastig afleren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie School
Verwijderd
32 04-04-2006 11:18
Algemene schoolzaken hoogbegaafd en verveling op school
Gevederde
209 09-02-2005 07:08
Algemene schoolzaken hoogbegaafd-vervelen
Lorelei
137 28-09-2003 15:22
Algemene schoolzaken hoogbegaafd en school.
Belladonna
61 12-01-2003 21:39
Psychologie Hoogbegaafdheid
Mephisto
94 14-09-2002 18:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap hoogbegaafdenscholen
carmen electra
101 01-02-2002 19:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.