Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2011, 13:31
confused123
confused123 is offline
hallo,

ik ben een jongen van 18 en ik zit nu al een maand of 5 met een probleem, en dat is dat ik twijfel over mijn geaardheid. het is eigenlijk heel raar maar ik wordt er gek van! het is namelijk zo, ik heb altijd op meisjes gevallen en als ik bijvoorbeeld in de stad sta en heb wat pilsjes op zijn het ook alleen meisjes waar ik interesse in heb, maar net als nu loop ik continu met de gedachte, zou ik homo zijn? ik ben nog nooit verliefd geweest op een jongen of dergelijke, maar het speelt non stop in mijn hoofd. Om een voorbeeld te geven, telkens als ik naar een jongen kijk, zoekt mijn gedachte daar acuut een rede voor of iets. het komt er op neer dat ik er mee op sta en mee naar bed ga. Ook heb ik mezelf aan een paar onnozele zelf bedachte tests onderworpen. Zo heb ik een keer op internet een gay sex filmpje gekeken, en ik kon het wel aan zien maar als ik het zie dan denk ik ook van nee lijkt me eigenlijk niet echt iets... maar toch spoelt het weer door mn hoofd.
Ik ben ook al vaakzat verliefd geweest op een meisje en voelde me daaronder gelukkig maar zo gouw ik denk dat ik misschien Homo zou zijn voel ik me diep ongelukkig. ik heb welliswaar nog nooit een vaste relatie gehad, wel 3 van een maad of 2 a 3 maar nooit echt een echte lange.
Ook heb ik de laatste tijd veel last van een soort bindings angst, ik zie iemand leuks date er mee en telkens knap ik weer op iets af of zakt het weer weg...
het klinkt misschien allemaal heel verwarrend maar ik hoop dat iemand er ook maar iets over kan zeggen, en vragen kan natuurlijk altijd..

hieronder heb ik een copy-paste van een eerder geplaatst topic op dit forum waar ik mezelf ook sterk in terug zie..

Ik ben de laatste dagen wat in de war , het begon met door naar mannen te kijken op tv ( acteurs van soaps/films ) Nu ik kon van mijzelf wel zeggen : ' Hej , die is wel knap/ziet er goed uit '
Maar ik ben van nature iemand die daar nogal rap verder op gaat denken
en mezelf na verloop te denken dat ik homo ben, het werd zelfs zo dat ik alleen nog maar bij alles een antwoord zat te zoeken of ik homo was?
Het leek zelfs zo of ik het ongewild deed en dat 'ikzelf" het onbewust er in probeerde te prenten dat ik het ben. En dus alleen nog maar na elke man zit te staren op tv/buiten voor een teken of ik het wel zou zijn.
En nu kijk ik nog naar vrouwen, maar zit meer naar mannen te staren niet met gevoelens , maar ik weet het zelf niet echt waarom?
Verder ben ik altijd aangetrokken geweest tot vrouwen , word namelijk ook heel snel opgewonden van vrouwen . Heb alleen nog maar seksueel contact gehad met vrouwen en ook alleen maar daarin geïnteresseerd . Ook wel al paar keer verliefd geweest op vrouwen en korte relaties. Alleen heb ik nu schrik dat dat allemaal gaat veranderen want
tegenover mannen voelde ik niet echt iets , alleen nu een beetje een spannend gevoel als ik naar een naakte man kijk, maar niet echt opgewonden, maar daarvoor er echt van walgde van er naar te kijken.
Dus ik denk of het lijkt dat hoe meer ik er over nadenk ik mezelf homo aan het maken ben, of mezelf het aanpraat? ( wijsmaak )


groet

Laatst gewijzigd op 22-08-2011 om 13:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2011, 14:06
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
"...maar zo gouw ik denk dat ik misschien Homo zou zijn voel ik me diep ongelukkig. .."
Ik kan het niet zeker weten natuurlijk, maar als ik dit lees lijkt het me sterk dat je daadwerkelijk homo bent. Dat je het spannend vind als je een naakte man ziet hoeft niet per se te betekenen dat je homo bent. Ik snap in ieder geval waar je mee zit denk ik, maar dat je eerst walgde van een naakte man noem ik eerder homofoob. Het is geloof ik heel normaal om naar een naakte man te kijken zonder ervan te walgen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 14:28
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Als ik het verhaal zo lees ben je geen homo, maar twijfel je gewoon. Gaat wel weer weg. Er zijn zat mooie mensen die ook twijfelen over hun uiterlijk en denken dat ze lelijk of dik zijn. Twijfels hebben over iets is dus niet hetzelfde als iets zijn, eerder het tegenovergestelde.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 14:35
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
dit hoort niet op lichaam en gezondheid, maar op L&R
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 16:54
confused123
confused123 is offline
het voelt alleen zo verdomd vervelend, telkens denk ik er weer aan of ik zie iets en er schieten direct vervelende dingen door mn hoofd, zoals dat ik ooit een relatie zou krijgen met een jongen. ik heb me gewoon altijd voorgesteld om gelukkig te worden met een vrouw en een normaal leven te leiden. maar sinds die 5 maanden wordt die gedachte telkens gestoord door die nare gedachte. zou het misschien kunnen komen doordat ik er voor vandaag nog nooit met iemand een woord over gesproken had?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 17:06
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
he wat naar om homo te zijn...

buiten dat om, doordat je je er zo druk over maakt voel je je naar. Ik heb dat wel eens met doodgaan. Dan komen alle scenario's in mijn hoofd hoe ik tijdens mijn gewone dagelijkse leven dood kan gaan en als ik me daar niet uit kan tillen voel ik me donders beroerd. Dus geef jezelf een schop onder de kont. Als je niet geil wordt van mannen en er niet verliefd op wordt dan ben je geen homo.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 17:11
confused123
confused123 is offline
precies, ik begrijp je helemaal. Het is nooit zo geweest dus zeg ik het steeds tegen mezelf, alleen dan komt de vraag weer, wordt ik nooit verliefd op mannen? het is zo raar, en ik weet dat ik er niet aan moet denken maar ik kom gewoon niet van de gedachte af hoe graag ik het ook wil...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 17:13
Verwijderd
Ik snap niet zo goed waarom je je er uberhaupt druk om maakt. Je voelt je tot nu toe alleen aangetrokken tot meiden, wordt alleen verliefd op meiden. Er is geen enkele aanwijzing dat je homo zou zijn. Mocht het in de toekomst toch ooit gebeuren dat je wél verliefd wordt op een jongen, dan zie je dat dan wel. Dat je je afvraagt waar je precies op valt en hoe een situatie zou zijn als je bijvoorbeeld homo was, dat is normaal. Kortom, er is nu helemaal geen reden om zelfs maar te vermoeden dat je homo bent.

Enne, je kunt jezelf niet homo maken. Je bent het, of je bent het niet. Je kunt wél nieuwsgierig zijn naar hoe iets wat je niet kent, is - dat zijn alle mensen, of ze het nu naar zichzelf toegeven of niet.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 17:20
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Bijna elke man heeft waarsschijnlijk wel eens nagedacht over.. Wat nou als..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 19:52
confused123
confused123 is offline
tja dat heb ik me in iedergeval altijd wel gevoeld, en nog steeds, maar het lijkt ook wel de laatste tijd dat ik niet meer verliefd kan worden of me niet durf te binden. het is allemaal zo raar... ik ben in iedergeval al blij met zoveel reacties!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 20:28
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Tja toen ik voor het eerst op dit forum kwam stond ik versteld van het feit dat dit soort problemen gewoon serieus genomen worden. Dat soort dingen gebeuren niet vaak en al helemaal niet op het internet.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 21:04
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
dat soort dingen = twijfelen aan geaagrheid?

dat komt geloof ik best veel voor, maar dan vooral in de 13-17 leeftijd
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 21:23
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
dat soort dingen = twijfelen aan geaagrheid?

dat komt geloof ik best veel voor, maar dan vooral in de 13-17 leeftijd
van alles.. ik sta er echt van te kijken hoe je hier met wat voor probleem je ook hebt serieus genomen word.. ik vind dat echt fijn xD
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 22:13
Verwijderd
Citaat:
van alles.. ik sta er echt van te kijken hoe je hier met wat voor probleem je ook hebt serieus genomen word.. ik vind dat echt fijn xD
Soms worden mensen ook wel uitgelachen, hoor Maar over het algemeen is de instelling hier: al zou de persoon die de eerste post maakt een troll zijn, dan nog zijn er wel echt pubers met dergelijke problemen. Dus waarom zou je daar niet zo af en toe serieus op reageren?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 01:13
J-B
J-B is offline
Citaat:
Bijna elke man heeft waarsschijnlijk wel eens nagedacht over.. Wat nou als..
Juist.

Wat je overkomt is niets ergs. Iedere jongen heeft dit moment gehad. Meestal in de pubertijd.
Uiteindelijk komt er ook het moment waarop je er uit bent, dat je weet of je homo of hetero bent. Bij de ene persoon duurt dit langer dan bij de ander, maar er is helemaal niets ergs aan.
Al geef ik wel toe dat het ff verwarrend is.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 02:17
Verwijderd
Ik heb sowieso nooit gesnapt waarom mensen zich hier druk om maken. Het is niet alsof je iets kunt veranderen aan waar je op valt, voor zo ver dat überhaupt zo zwart-wit is als "ik val uitsluitend op geslacht X of Y", dus leef gewoon en dan merk je het na verloop van tijd vanzelf wel. Hier heb je alleen jezelf mee.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 07:26
Verwijderd
Citaat:
Ik heb sowieso nooit gesnapt waarom mensen zich hier druk om maken. Het is niet alsof je iets kunt veranderen aan waar je op valt, voor zo ver dat überhaupt zo zwart-wit is als "ik val uitsluitend op geslacht X of Y", dus leef gewoon en dan merk je het na verloop van tijd vanzelf wel. Hier heb je alleen jezelf mee.
Omdat mensen niet kiezen of ze zich druk maken of niet.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 08:04
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
confused123 schreef:
"...maar zo gouw ik denk dat ik misschien Homo zou zijn voel ik me diep ongelukkig. .."

Ik kan het niet zeker weten natuurlijk, maar als ik dit lees lijkt het me sterk dat je daadwerkelijk homo bent.
Hoezo dat? Net alsof iedereen die ontdekt dat hij/zij homoseksueel is daar niet ongelukkig van zou kunnen worden. Er zijn zat jongeren die van zo'n ontdekking depressief worden en daar is soms ook alle reden toe.

Los daarvan, als het zo is, dan kun je er niets aan veranderen en zul je het moeten leren accepteren. Maar misschien maak je je wel druk om niets, dus het belangrijkst is eigenlijk dat je stopt met je zorgen te maken en te piekeren, want je schiet er niets mee op. Dus oké, het is goed om er eens met wat mensen over te praten zodat je hoort dat je niet de enige bent die erover twijfelt, maar daarnaast is afleiding zoeken het beste. Je merkt het heus vanzelf, als je weer eens verliefd wordt.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2011, 08:10
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Oh.. Sorry, dat was slechts mijn interpretatie, maar jij zult dan wel gelijk hebben xD
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 19:19
AtZ
AtZ is offline
Ik word zelf (best vaak lol) voor homo etc uitgemaakt, en soms heb ik die gedachte ook, maar als ik op school kom zie ik gewoon aan mezelf dat ik hetero ben(naar meiden kijken etc.)

en zelf, was ALS je homo bent, je word er toch geen slechter mens door? een homoseksuele vriend van mij word gewoon als normaal door iedereen behandeld en heeft een stabiele en betere relatie dan de meeste anderen xP
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 22:50
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Ok, ik denk zelf ook wel 'dat is een knappe man', dan ben ik niet homoseksueel, want ik ben niet seksueel aangetrokken tot die persoon, als je objectief kan beoordelen of je een man knap vindt of niet is mijns inziens hartstikke normaal. Als je je enkel seksueel aangetrokken voelt tot vrouwen/meisjes, ben je gewoon hetero.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Ok, ik denk zelf ook wel 'dat is een knappe man', dan ben ik niet homoseksueel, want ik ben niet seksueel aangetrokken tot die persoon, als je objectief kan beoordelen of je een man knap vindt of niet is mijns inziens hartstikke normaal. Als je je enkel seksueel aangetrokken voelt tot vrouwen/meisjes, ben je gewoon hetero.
Nou, sommige mensen hebben ook graag seks met beide geslachten, maar kunnen maar verliefd worden op één. De meeste mensen vinden dat dan ook hetero of homoseksueel en niet bi, maar eerder gewoon een levensgenieter ofzo
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 11:05
luna-23
luna-23 is offline
Ik denk eigenlijk niet dat je homo bent als ik het zo lees. Volgens mij maak je je er alleen maar veel te druk om. Zelfs als je homo zo zijn is dat toch nog niet erg? Ik ben zelf een vrouw en zeker niet lesbisch of zo maar als ik een flim kijk of zo kan ik ook wel van een vrouw zeggen dat ik die best knap of mooi vind of zo zonder dat ik haar zou willen aanraken maar als ik dan bijvoorbeeld een hele knappe jongen zie van ongeveer mijn leeftijd in een flim die ik wel leuk zou vinden dan zou ik die wel graag willen aanraken en gewoon hun lichaam voelen. en als je soms er over nadenkt of kijkt naar jongens en denkt zou ik die leuk kunnen vinden is dat toch helemaal niet erg? Ik test het soms bij mezelf ook wel eens als ik een knappe vrouw zie, zou ik haar leuk kunnen vinden en dan denk ik altijd nee maar als jij ja denkt dan is dat alsnog niet erg?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Omdat mensen niet kiezen of ze zich druk maken of niet.
Oja Maar dan nog. Stel iemand maakt een topic met 'hoi, ik ben een jongen van 19 en ik ben nog maagd, daar zit ik erg mee, etc', of 'hoi, ik ben een meisje van 16 en ik vind het zo erg dat ik puisten heb', dan is het normaal om antwoorden te krijgen als 'maak je niet druk, wacht gewoon af, komt wel in orde'. Maar bij zoiets dus niet? Terwijl dit IMHO nog veel minder reden zou moeten geven om je er druk om te maken. Je geaardheid is wat 'ie is. Je valt waar je op valt. Wil je graag op iets anders vallen? Jammer dan, kan niet. Weet je nog niet waar je op valt? Nou en, je merkt op den duur vanzelf wel wie je graag wil doen (en op welke manier). Al dat gedoe eromheen is overbodig.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 16:45
confused123
confused123 is offline
hoi,

ik snap jullie allemaal, en jullie hebben allemaal op jullie beurt gelijk in wat je zegt, maar het zijn meer troostende woorden om het zo te zeggen. voor dat ik deze fase weer instapte had ik nog nooit aan jongens gedacht en was ik er nog nooit verliefd op geweest of dacht ik er al alleen maar aan. jaren geleden heb ik ook zon soort fase gehad dat ik dacht dat ik dood zou gaan. ik vertrouwde mn eigen ouders niet eens meer, (ik was een jaar of 11 mensen niet dat jullie denken dat ik dat vorig jaar dacht en gewoon gestoord ben ofzo haha) ik dacht dat ze me in mn slaap zouden verstikken of dat ik in mn slaap zou sterven, allerlei deuzige dingen. mn ouders zijn de beste mensen op de wereld en zouden dat nooit doen. maar dit was toen der tijd een gedachte die ik niet los kom laten... nouja zoals jullie wel merken denk ik ben ik er nog steeds...
zou dit net zo iets zijn? het is namelijk ook zo dat als ik in de stad sta en een paar pilsjes op heb is de hele gedachte weg en zie ik alleen maar meisjes om het zo te zeggen... maar net al nu ik dit zit te typen en zit er aan te denken komen er NON STOP dingen naar boven waarom ik het wel zou kunnen zijn en daarna weer een ontkrachting.
ik raak er gewoon erg van in de war... en als ik dan een antwoord krijg dat stel dat het zo zou zijn ik er geen slechter mens van zou worden is ook waar. maar ik snap niet waar die gedachte vandaan komt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2011, 06:21
Verwijderd
Je moet je gewoon niet zo druk maken. Je ziet problemen waar ze niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 07:34
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Bro, je lijkt helemaal niet homoseksueel te zijn (niet dat het erg is als je wel homo bent).
Dont worry, als je gewoon redelijk objectief mensen kan beoordelen op hun uiterlijk (dus ook mannen) is dat hartstikke normaal.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 15-01-2016, 18:41
Hoi_hoi_
Hoi_hoi_ is offline
Hey ik heb precies hetzelfde
Probleem nu hoe lang heeft bij jouw geduurt en ben je homo nu ikweet beetje rare vraag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Twijfels over mijn geaardheid
henk001
28 24-12-2017 02:44
Liefde & Relatie M'n geaardheid
Lucd1999
9 13-04-2014 13:28
Studeren Twijfels voor bio-ingenieur
ScepticScepticu
2 20-04-2012 23:09
Studeren twijfel tussen twee studies
Verwijderd
11 16-06-2010 14:07
Liefde & Relatie Seksuele geaardheid enerzijds, je relatie anderzijds
Castor & Pollux
26 04-10-2007 22:54
Levensbeschouwing & Filosofie Stel: er komt een komeet aan die de aarde hoe dan ook zal vernietigen.
John Sickbock
16 27-01-2002 14:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.