Oud 26-12-2005, 14:00
Eloise
Eloise is offline
Wegens omstandigheden heb ik op de middelbare (vmbo) wiskunde moeten laten vallen.

Omdat ik graag op het HBO een opleiding accountancy wil volgen en ik het gevoel heb dat ik lang niet alles te zien krijg op het MBO (administrateur), wil ik graag weer beginnen met wiskunde in mijn vrije tijd.

Nu gaat het erom dat ik weer vanaf het begin wil beginnen omdat wiskunde behoorlijk weggezakt is. Nu is er alleen de vraag: welke boeken ga ik kopen? Mijn eerste gedachte was 'Getal en Ruimte (havo)' maar leer ik dan wel de dingen die ik kan toepassen op mijn HBO opleiding?

Graag zou ik jullie advies willen hierover..

Alvast bedankt en fijne feestdagen!

Eloise
__________________
Hello Hello!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2005, 14:03
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Getal en Ruimte is volgens mij het meest gebruikte wiskundeboek van de middelbare school. Ik vond het ook altijd erg helder, dus ik denk dat het met die boeken en wat discipline voor zelfstudie wel goed komt
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 14:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
>> Exacte Vakken
__________________
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 14:45
pino123
pino123 is offline
misschien is dit iets:
http://staff.science.uva.nl/~craats/basiswiskunde.pdf
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 16:16
Barry K
Barry K is offline
Ik ben met dat boek nu bezig, maar ik denk niet dat dat een geschikt boek is als je weinig van wiskunde weet.

Je moet de meeste dingen van de havo wiskunde stof wel weten, of makkelijk weer op kunnen pakken.
Verder is over elk onderwerpje die al behandeld moet zijn op de middelbare school maar 1 pagina uitleg en 1 pagina opgaven (met antwoorden maar zonder uitwerkingen)... dat lijkt mij niet echt geschikt als je nog niets weet van bepaalde stof.

Verder is dit boek bedoeld voor de overbrugging van havo/vwo naar hbo/universitaire studies.
Dus niet om alle havo stof te gaan leren.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 16:39
pino123
pino123 is offline
owja, je hebt gelijk, dan is het dat boek wel wat moeilijker
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 17:21
Eloise
Eloise is offline
Bedankt voor het linkje, maar dit is toch wel iets te moeilijk voor me (ik moet dingen berekenen waar ik nog nooit van heb gehoord!).

Omdat het een zelfstudie is heb ik geen docent dus is het handig als er
inderdaad een antwoordenboekje bij zit met duidelijke uitwerkingen. En bij de opdrachten natuurlijk een duidelijke tekst.

Een soort van 'Jip en Janneke gaan beginnen met wiskunde/algebra' methode En als ik dat onder de knie heb komt dat andere boek..
__________________
Hello Hello!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 17:33
spookaapje
spookaapje is offline
Van getal en ruimte bestaan ook uitwerkingenmappen hoor. Als leraren er aan kunnen komen kan jij dat vast ook. Verder vind ik getal en ruimte een erg prettige methode. Ik zou anders gewoon eens contact opnemen met de decaan van de betreffende opleiding wat hij aanraadt.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 17:33
Verwijderd
Getal & Ruimte is dan een heel goed boek, die kan je bij de Slegte gewoon vinden met antwoordenboekjes.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 17:39
Eloise
Eloise is offline
Ik heb toen ik nog wiskunde had ook met Getal & Ruimte gewerkt.. Het is inderdaad een prettige methode en het was ook mijn eerste keuze. Maar ik wist niet zeker of het de juiste stof bevatte.. maar het ziet er (gelukkig) naar uit dat het dan toch deze methode word..

Aan die uitwerkingsmappen kan ik wel komen, mijn vader is docent dus als ik het niet via internet kan bestellen kan hij met misschien wel van een collega kopiëren..


Ontzettend bedankt! Als iemand toch nog een ander boek/methode wil aanraden aarzel dan niet..

Nu even kijken wat dit grapje gaat kosten
__________________
Hello Hello!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 17:57
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Wellicht is het een idee om ook eens een kijkje te nemen op http://www.digischool.nl/wi/index_0.htm
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 18:04
Eloise
Eloise is offline
Bedankt!


Ik heb trouwens nog een vraagje: als ik een methode zoek op de website van getal en ruimte krijg ik verschillende Havo boeken:
  • havo 1,2
  • Havo A
  • Havo A1,2

(er stonden er meer, maar ik kies voor Havo A en niet voor B)

en als ik zoek bij bol.com zie ik zelfs A1,2,3 staan.. hoe wie wat waar?
__________________
Hello Hello!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Eloise schreef op 26-12-2005 @ 18:04 :
Bedankt!


Ik heb trouwens nog een vraagje: als ik een methode zoek op de website van getal en ruimte krijg ik verschillende Havo boeken:
  • havo 1,2
  • Havo A
  • Havo A1,2

(er stonden er meer, maar ik kies voor Havo A en niet voor B)

en als ik zoek bij bol.com zie ik zelfs A1,2,3 staan.. hoe wie wat waar?
Op de Havo heb je Wiskunde A 1 en Wiskunde A 1,2. Die eerste is minder stof dat de tweede (de tweede is dus eigenlijk Wiskunde A 1 met nog wat extra's). Ik zou gaan voor Wiskunde A 1,2.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 18:12
Verwijderd
ISBN leerlingenboek:
9011082672

Maar als ik jou was, zou ik eens bij de Slegte gaan kijken. Daar hebben ze vaak stapels wiskunde boeken liggen die vaak super mooi zijn, maar veel goedkoper dan nieuw.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 18:15
Eloise
Eloise is offline
Enige probleem is dat er geen in de buurt zit.

Momenteel heeft mijn vader aangeboden de boeken voor me te betalen omdat het gewoon een dure grap is, maar als hij het ook teveel vind dan gaan we kijken naar 2e hands boeken..
__________________
Hello Hello!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 21:44
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
pino123 schreef op 26-12-2005 @ 14:45 :
misschien is dit iets:
http://staff.science.uva.nl/~craats/basiswiskunde.pdf
hee, handige link
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 09:38
Timothy
Timothy is offline
Het ligt er ook een beetje aan hoeveel tijd je hebt. Getal & Ruimte bestaat uit veel boeken, vaak 2 boeken per leerjaar. Ik heb zelf ook wiskunde vanaf de basis via zelfstudie gedaan (VWO niveau), maar na 6 boeken G&R ben ik overgestapt op Pascal. Bevalt me net iets beter dan G&R. Pascal heeft aparte theorieboeken. De opgaven staan in een speciaal opgavenboek. De uitwerkingen kun je via internet gratis downloaden. Daar zijn ook de werkbladen en "trainingen" voor de grafische rekenmachine te vinden (bij G&R moet je die apart kopen).
Persoonlijk vond ik dus de G&R boeken erg goed, maar veel te uitgebreid als je in kortere tijd de boel moet leren/inhalen. Twee boeken per (leer)jaar is te doen, maar 10 boeken in bijvoorbeeld 1 of 2 jaar is erg veel hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 15:00
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Getal en ruimte Havo deel 1,2,3 voor wiskunde A, daar heb je genoeg aan lijkt me...
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Hoe reken je precies de discriminant uit?
Omid
4 11-02-2008 20:12
Algemene schoolzaken Ik wil weer naar school!
Lotske
1 14-07-2007 16:13
Levensbeschouwing & Filosofie Waar komt het kwaad vandaan als God er niet zou zijn?
GeritoDM
22 01-03-2004 15:13
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Het pakje
Ieke
0 07-12-2003 19:39
Eindexamens 2003 AAH leren... hulp gevraagd...
Alpha #1
50 09-05-2003 16:23
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 22:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.