Oud 12-08-2018, 04:31
frats
Avatar van frats
frats is offline
Hi. Ik loop tegen iets aan wat aan de ene kant te belachelijk voor woorden is, maar waar ik aan de andere kant van wakker lig. Letterlijk dus.

Ben met vrienden op pad, we zijn aan het varen. Van te voren niet heel uitgebreid gehad over wanneer ze terug naar huis gaan, ik heb toch vakantie, niet over nagedacht. De boot lag ver weg in een haven en we zijn met hun auto gegaan. Nu zijn we dus aan het varen en ze hebben laten vallen dat ze een week of 2 willen blijven. Ik blijf maar een aantal dagen.. Dus ik ga zelf naar huis morgen ofzo. Nu is de deal dat we dus ver weg zijn en ov naar huis nemen lang duurt. Voor mij geen probleem maar ze bieden erg lief aan dat ik met hun auto terug kan rijden. Voor hunzelf ook fijn want dan kunnen ze terug naar huis varen en is zowel de auto als de boot thuis.
Wat ik nu lastig vind is dat ik al 10 jaar mijn rijbewijs heb maar vrijwel nooit rij. Heb zelf geen auto, leen sporadisch het kleine bakkie van mn moeder. Deze auto is wat groter, nooit in gereden, ik moet op navigatie rijden etc. Op de een of andere manier heb ik een soort faalangstig gevoel ontwikkeld waardoor ik echt in mn broek schijt als ik daar aan denk... Ik weet dat het absurd is want ik kan gewoon rijden en ik kan ook gewoon mn tijd nemen enzo. Maar toch, hoe erg ik ook probeer te relativeren, ik kom niet uit dit gevoel. Vind t ook te stom voor woorden om dit tegen mn vrienden te moeten gaan zeggen ofzo.

Wat zouden jullie doen? Meh..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2018, 09:47
Verwijderd
Er is maar één manier: rijden. Maak een korte introductie-ronde met de vreemde auto, een paar blokjes rijden zodat je gevoel krijgt voor de koppel, motor, draaiboek, etcetera. Daarna aan de route beginnen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 09:53
Verwijderd
En: iedereen met een rijbewijs in jouw situatie zal hier een beetje tegenop zien. Ik rijd ook wel eens in de auto van de zaak als met servers gesleept moet worden en vind dat geen fijne auto om in te rijden. Sowieso vind ik het in Amsterdam centrum niet prettig rijden; daar kom ik ruiterlijk voor uit. De eerste die daar bijdehand over doet moet ik nog tegenkomen. Wat ik wil zeggen: je kunt op meer begrip rekenen dan je wellicht nu inschat.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 12:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit hoort op Verkeer en vervoer, ik verplaats het daarheen.

Ik denk dat veel mensen niet graag in een vreemde auto rijden, zeker niet als ie veel groter is dan je gewend bent of als je weinig rijdt of in een onbekende omgeving. Ik zou gewoon vragen of één van hen even een rondje met je wil rijden zodat je aan de auto kan wennen en weet hoe ie in zijn achteruit gaat enzo.

Ik had drie weken mijn rijbewijs toen ik de auto van mensen van de roeivereniging van A naar B moest rijden en ik had daar meer stress over dan zijzelf. Ik ben een proefritje gaan rijden en dat was wel handig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2018, 01:01
frats
Avatar van frats
frats is offline
Citaat:
Dit hoort op Verkeer en vervoer, ik verplaats het daarheen.

Ik denk dat veel mensen niet graag in een vreemde auto rijden, zeker niet als ie veel groter is dan je gewend bent of als je weinig rijdt of in een onbekende omgeving. Ik zou gewoon vragen of één van hen even een rondje met je wil rijden zodat je aan de auto kan wennen en weet hoe ie in zijn achteruit gaat enzo.

Ik had drie weken mijn rijbewijs toen ik de auto van mensen van de roeivereniging van A naar B moest rijden en ik had daar meer stress over dan zijzelf. Ik ben een proefritje gaan rijden en dat was wel handig.
Thanks. Ik dacht.. Het zit m meer in het psychische/lifestyle aspect dan echt het verkeer. Omdat het ook iets anders had kunnen zijn waar ik faalangstig voor zou kunnen zijn. Deze vrienden maken zich er idd niet erg druk om en snappen mijn gevoel wel is vandaag gebleken.
Het is een fijn idee dat dit dus niet een hele rare reactie is. Ik zal idd even rustig een rondje rijden eerst. Goed te horen dat ik niet de enige ben.
Ik blijf het naar vinden om zo op dit soort alledaagse dingen te reageren. Echt met fysieke spanning al dagen van te voren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer hoe vaak lenen jullie je auto uit?
phoxetis
38 24-09-2007 20:19
Verkeer & Vervoer In auto rijden van een ander
Stefanie
14 09-04-2006 11:10
Huiswerkvragen: Exacte vakken [na] race auto
Jannemann
2 21-11-2004 17:05
De Kantine Het grote auto topic
tommiegun
252 02-02-2004 16:06
Werk, Geld & Recht auto rijden
very drunk driver
20 21-09-2003 12:20
Drugs & Alcohol auto rijden met alcohol op?
forum.scholieren.com
41 03-02-2003 21:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.