Oud 04-05-2018, 20:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik werk op dit moment voornamelijk aan de eettafel, met mijn laptop, maar wil op termijn een losse monitor aanschaffen voor beeldbewerking en omdat ik die niet permanent op de eettafel wil hebben zal ik vroeg of laat toch weer boven aan mijn bureau gaan werken.

Ik ben niet echt happy meer met mijn huidige bureau, maar weet ook nog niet zo heel goed wat ik dan wel wil.

De kamer waar het bureau komt te staan is niet zo groot, dus qua breedte wil ik eigenlijk maximaal 1,20m (mijn eettafel is 1,30m breed en daar heb ik op dit moment meer dan genoeg ruimte aan met mijn laptop, ontbijtbordje en notitieboekjes en agenda).

Tips, adviezen en foto's van jullie eigen setup zijn van harte welkom
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2018, 21:26
Verwijderd
Wil je een nieuw bureau kopen? Ik heb zo'n goedkoop ding van de Ikea! Een deel breed, andere deel "normaal".
Met citaat reageren
Oud 04-05-2018, 22:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wil je een nieuw bureau kopen? Ik heb zo'n goedkoop ding van de Ikea! Een deel breed, andere deel "normaal".
Nieuw bureau kopen of maken inderdaad
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-05-2018, 23:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit is mijn werkhoek maar meestal zit ik met mijn laptop op de bank
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20160409_170534.jpg (345.5 KB, 14x gelezen)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2018, 15:16
neardo
neardo is offline
Ik heb een elektrisch zit-sta bureau van de Ikea en daar ben ik heel blij mee.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Met citaat reageren
Oud 05-05-2018, 15:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb een elektrisch zit-sta bureau van de Ikea en daar ben ik heel blij mee.
Sta je daar ook daadwerkelijk regelmatig aan? Ook bij computer-werk?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-05-2018, 17:12
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik vind het echt heel fijn om als ik lang achter elkaar computerdingen moet doen, af en toe Mn bureau omhoog te zetten en erbij te gaan staan ik durf zelfs te zeggen dat ik er productiever van word, helemaal als ik stomme excel dingen moet doen of eindeloos plaatjes uit online catalogussen moet knippen.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2018, 17:16
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik ben dat staan echt binnen vijf minuten zat. Doe mij maar een fatsoenlijke bureaustoel.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 06-05-2018, 22:53
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Dit is mijn werkhoek maar meestal zit ik met mijn laptop op de bank
Gek platgeslagen schaap op je bank
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 07-05-2018, 05:42
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik heb een vrij groot bureau. Ik vind het vooral prettig om een bureau te hebben met een fijne zijlengte; dat je gewoon je laptop en je boek en evt ook een schrift achter elkaar kunt hebben liggen zonder dat je ruimte tekort hebt. Als je daar ruimte voor hebt kan ik het zeker aanraden om daar ook op te letten .

Verder heb ik een groot magnetisch whiteboard boven mijn bureau hangen. Dat bevalt super wat daar plak en klad ik alles op wat werk- of schoolgerelateerd is en wat ik niet moet vergeten.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 05:06
Verwijderd
Ik zit in een verhuizing dus geen foto. Maar een Ikea galant (heet nu bekant) is awesome. Metalen poten en metalen stuk onder het blad. Je kan er zelf een ander blad opleggen. En in hoogte verstelbaar.

Kijk eens op marktplaats (mijn derde 160x80 gekocht voor 30,-). Ook al vind je het blad niks, eenvoudig te vervangen (of verf erover).
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 07:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik zit in een verhuizing dus geen foto. Maar een Ikea galant (heet nu bekant) is awesome. Metalen poten en metalen stuk onder het blad. Je kan er zelf een ander blad opleggen. En in hoogte verstelbaar.

Kijk eens op marktplaats (mijn derde 160x80 gekocht voor 30,-). Ook al vind je het blad niks, eenvoudig te vervangen (of verf erover).
Zo'n vlagdekschip kan ik niet kwijt hoor

Ik heb max. 120cm in de breedte en qua diepte vind ik 80cm ook wel flink (al is dat misschien om er aan te werken ook wel fijn voor al m'n spullen). Het bureau moet in een kamer van 210cm breed en dan lijkt alles natuurlijk groot.
Minder diep dan 60cm kan ik denk ik beter niet doen omdat ik toch een laptop en monitor kwijt wil kunnen, maar 80cm is gelijk weer veel groter.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 19:37
neardo
neardo is offline
Citaat:
Sta je daar ook daadwerkelijk regelmatig aan? Ook bij computer-werk?
Ja, ik werk er elke dag aan en ik denk dat ik 2 à 3 keer per dag even ga staan. Ik heb ook zo'n hoge kruk, dan leun je daar op. Dus je kan dan op drie verschillende manieren aan dat bureau zitten/staan.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 20:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben wel met PM dat je zeker een diep genoeg bureau moet nemen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 20:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben wel met PM dat je zeker een diep genoeg bureau moet nemen.
60cm is wel diep genoeg, toch? (dat heb ik nu ook, maar ik heb er nu nog geen monitor bij staan...)

Mijn eettafel is 90cm diep en daarvan gebruik ik toch vooral de eerste 60cm.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 22:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn bureau is 75 cm diep en dat vind ik wel fijn maar ik heb ook bakjes met pennen enzo achter mijn laptop staan, als je dat niet hebt, kan 60 cm wel denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 17:12
Verwijderd
Ik heb een aparte studeerkamer maar ik zit eigenlijk altijd aan de eettafel als ik moet werken
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 17:23
Verwijderd
Een bureaublad wat dieper is, is fijn.
Zelf heb ik een bureau, maar gebruik alleen de keukentafel om te studeren. Die is lekker groot voor mijn zooi neer te stallen. Mijn bureau is meer een plek voor kleren die te schoon zijn voor de was en te vies voor kast.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-05-2018, 17:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb een aparte studeerkamer maar ik zit eigenlijk altijd aan de eettafel als ik moet werken
Dat doe ik nu ook vaak, maar vast een monitor op m'n eettafel lijkt me niet gezellig. En gecontroleerd omgevingslicht op de studeerkamer is ook wel fijner, voor fotobewerking.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 17:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind een werkplek fijn waar je papieren enzo kan laten liggen maar verder zit ik ook vaak met mijn laptop op schoot.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 18:52
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Kijk wellicht ook even naar de grootte van het scherm dat je wilt kopen en wat een goeie afstand is, voordat je bepaalt wat diep genoeg is. Dicht op een groot scherm/ver van een kleine vind ik persoonlijk heel vervelend werken.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 03:48
Verwijderd
Citaat:
Zo'n vlagdekschip kan ik niet kwijt hoor

Ik heb max. 120cm in de breedte en qua diepte vind ik 80cm ook wel flink (al is dat misschien om er aan te werken ook wel fijn voor al m'n spullen). Het bureau moet in een kamer van 210cm breed en dan lijkt alles natuurlijk groot.
Minder diep dan 60cm kan ik denk ik beter niet doen omdat ik toch een laptop en monitor kwijt wil kunnen, maar 80cm is gelijk weer veel groter.
Vlagdekschip?

Je hebt ze ook van 120. En kleiner (denk ik). 80cm diep is fijn, maar je kan t altijd inkorten als je handig bent.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 07:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Kijk wellicht ook even naar de grootte van het scherm dat je wilt kopen en wat een goeie afstand is, voordat je bepaalt wat diep genoeg is. Dicht op een groot scherm/ver van een kleine vind ik persoonlijk heel vervelend werken.
Goeie!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-05-2018, 23:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Nieuwe monitor is inmiddels aangeschaft en staat (tijdelijk) op de side table in mijn slaapkamer. De side table is 43cm diep en 120cm breed en ik merk direct al dat dat qua diepte veel te weinig ruimte is. Qua breedte is 120cm eigenlijk ook krap, maar veel meer dan 130cm kan ik eigenlijk niet kwijt waar het bureau moet komen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-05-2018, 23:19
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
43cm is niks inderdaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2018, 23:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
43cm is niks inderdaad.
Voor een spiegel en wat make up producten (waar ik de tafel normaal voor gebruik) is het echt prima, maar om aan te werken is het inderdaad drie keer niks
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-05-2018, 23:22
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Voor een spiegel en wat make up producten (waar ik de tafel normaal voor gebruik) is het echt prima, maar om aan te werken is het inderdaad drie keer niks
Die van mij is wel een meter diep denk ik. Heerlijk. En alsnog krijg ik het altijd voor elkaar dat alles vol staat met troep.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2018, 23:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Die van mij is wel een meter diep denk ik. Heerlijk. En alsnog krijg ik het altijd voor elkaar dat alles vol staat met troep.
Een meter moet ik echt niet doen, de kamer waar het bureau in staat is 2.10m bij 2.30 en dan nog min een deur die open gaat naar binnen, en uitstekende radiator en vensterbank. Volgens mij wordt ik heel claustrofobisch van zo'n groot bureau in zo'n kleine ruimte.
Mijn eettafel is 90 diep en daarvan gebruik ik zelden de hele diepte als ik er aan werk (met laptop en omringd door notitieboekjes).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-07-2018, 21:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Update! Ik scoorde een bureautje voor €5 op Marktplaats (120cm bij 60cm) en daar staan nu mijn laptop en mijn monitor op. Conclusie: 120x60cm is te klein! Ik kan wel een stukje extra diepte gebruiken, en in de breedte mag er ook zeker 10cm bij om nog een beetje fijn iets van papieren op het bureau te kunnen hebben. Voor nu is het oké, maar er komt nog een groter bureau!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-07-2018, 21:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je niet gewoon een los blad op maat (laten) maken en dat aan de muur ofzo bevestigen? Ik heb dat nu in mijn keuken (niet aan de muur maar liggend op de vriezer en koelkast) en het is superchill
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2018, 22:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Kan je niet gewoon een los blad op maat (laten) maken en dat aan de muur ofzo bevestigen? Ik heb dat nu in mijn keuken (niet aan de muur maar liggend op de vriezer en koelkast) en het is superchill
Ik heb hele mooie poten gezien (van die hairpin-tafelpoten) dus ik denk dat ik daar een blad bij ga kopen. Ik heb nu in elk geval iets meer idee hoe groot dat blad moet zijn.

Aan de muur vastmaken wil ik liever niet, omdat ik nu nog heel makkelijk de functie van de logeerkamer/ studeerkamer kan omdraaien - en dan kan dat niet meer.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-01-2020, 12:37
Harmen013
Harmen013 is offline
Oud, maar leuk topic dit! Mijn studeerplek is mijn trots dus kon het niet laten om niet te reageren op dit topic. Zelf vond ik een mooie ruimte met de nodige sfeer en decoraties die mij doen herinneren aan bijzondere momenten belangrijk in mijn studeerhoekje.

Meteen een vraagje voor jullie, hoe denken jullie over een ergonomische bureaustoel? Op deze stoel heb ik snel last van mijn rug. Helpt een goede bureaustoel of moet ik dan ook meteen een ander bureau kopen? Bedankt alvast.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg mijn studeerkamer.jpg (68.6 KB, 5x gelezen)

Laatst gewijzigd op 31-01-2020 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2020, 13:56
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Is dit sluikreclame
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 31-01-2020, 14:03
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Daar komen we op een manier achter.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2020, 17:56
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Jup.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2020, 18:29
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
2015
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-02-2020, 14:30
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Sluikie
Met citaat reageren
Oud 03-02-2020, 14:43
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Waar is TS?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2020, 14:46
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Heeft een leven jwz
Met citaat reageren
Oud 03-02-2020, 14:47
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
O ja sorry je hebt gelijk
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2020, 14:50
Verwijderd
Naar de miss
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.