Oud 21-05-2018, 13:40
Verwijderd
Goedemiddag,

Ik zit in mijn examenperiode (5 havo) en ik heb recentelijk een soort van cijferberekening gedaan. Ik heb natuurkunde, Engels en Nederlands achter de rug, van deze drie vakken heb ik naderhand ongeveer mijn cijfer berekend. Vervolgens heb ik hier (voor de zekerheid) wat vanaf getrokken en deze in het bestandje gezet (zie foto).

In de foto is te zien wat mijn SE en (berekende) CE cijfers zijn, de groene vakjes zijn de gemaakte examens, en de examens die ik nog moet maken staan in de grijze vakjes.

Nu ben ik relatief slecht in Wiskunde-b en scheikunde, zodoende wil ik graag berekenen wat ik minimaal moet halen. Stel ik haal voor zowel wiskunde als voor scheikunde een 3,8 (zoals in de foto te zien), slaag ik dan? Gezien het feit mijn CE gemiddelde een 5,5 is en mijn eindcijfer gemiddelde boven een 6 komt bij 2 minpunten. Ik weet dat dit op internet te vinden is, maar door alle aanvullende eisen raak ik een beetje in de war. Zodoende hoop ik dat iemand mij hier een concreet antwoord kan bieden.

Thanks!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2018, 13:46
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Om voor een examenvak te slagen moet het cijfer van het schoolexamen plus dat van het eindexamen een totaal van 11 of meer opleveren. Dat betekent dus dat je op je eindexamen voor zowel Wiskunde B als scheikunde minimaal een 5 dient te halen om te kunnen slagen voor die vakken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 21-05-2018, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Om voor een examenvak te slagen moet het cijfer van het schoolexamen plus dat van het eindexamen een totaal van 11 of meer opleveren. Dat betekent dus dat je op je eindexamen voor zowel Wiskunde B als scheikunde minimaal een 5 dient te halen om te kunnen slagen voor die vakken.
Bedankt voor je reactie! Mag ik vragen waar je dit vandaan haalt? Gezien het feit ik eigenlijk nergens nog wat gehoord heb van minimaal 11. Ik lees er bijvoorbeeld bij de rijksoverheid niets over: https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...ameneisen-havo
Met citaat reageren
Oud 21-05-2018, 14:21
kansloos
kansloos is offline
Het lijkt me niet logisch dat je voor beide vakken een 3,8 haalt
Met citaat reageren
Oud 21-05-2018, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me niet logisch dat je voor beide vakken een 3,8 haalt
Mij ook niet hoor! Maar ik wil graag weten of dit mogelijk is. Concreet gezegd: als ik voor beide vakken een 3,8 haal, slaag ik dan?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2018, 15:48
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Bedankt voor je reactie! Mag ik vragen waar je dit vandaan haalt?
Als je als eindcijfer minimaal een 6 wilt hebben moet het gemiddelde van het schoolexamencijfer en het eindexamencijfer minimaal 5,5 zijn. Omdat het eindcijfer op een geheel getal wordt afgerond levert een gemiddelde van 5,5 dus een 6 als eindcijfer op. Omdat het gemiddelde van het schoolexamencijfer en het eindexamencijfer minimaal 5,5 moet zijn betekent dat dus dat het schoolexamencijfer plus het eindexamencijfer minimaal de waarde 2·5,5 = 11 moet hebben om een voldoende eindcijfer te kunnen halen.
Wat ik me overigens afvraag is waarom je eigenlijk Wiskunde B en scheikunde hebt gekozen als je daar relatief slecht in bent.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 21-05-2018, 18:17
kansloos
kansloos is offline
Citaat:
Mij ook niet hoor! Maar ik wil graag weten of dit mogelijk is. Concreet gezegd: als ik voor beide vakken een 3,8 haal, slaag ik dan?
Ah nu snap ik je!

Veel succes nog met het vinden van het antwoord!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2018, 05:43
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Stel ik haal voor zowel wiskunde als voor scheikunde een 3,8 (zoals in de foto te zien), slaag ik dan?
Ja, mits je voor ckv en lichamelijke opvoeding een voldoende of goed hebt en de rekentoets hebt gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2018, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Ja, mits je voor ckv en lichamelijke opvoeding een voldoende of goed hebt en de rekentoets hebt gemaakt.
Kijk! Hartelijk bedankt voor je antwoord, dan lijkt het er op dat ik me niet veel zorgen hoef te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
VWO Vwo examens leerstof
guess-wh0oo
10 25-05-2010 10:37
HAVO Geschiedenis
Bertje B.
72 21-05-2008 11:04
Eindexamens 2003 Engels:|
stijnaapje
1 22-05-2003 21:06
Eindexamens 2003 wat mag ik nou precies halen voor engels?
animalfreak
10 22-05-2003 11:56
Eindexamens 2003 hoe doen ze die cijferberekeningen?
igfy
3 20-05-2003 19:33
Eindexamens 2003 Wat moet ik scoren?
Go-Kart
14 11-05-2003 11:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.