Oud 06-01-2002, 12:09
PV
PV is offline
Citaat:
Vliegtuigje boort zich in kantoorgebouw

Uitgegeven: 6-1-2002 11:18

WASHINGTON - Een klein vliegtuig heeft zich zaterdag in een kantoorgebouw in de Amerikaanse stad Tampa in de staat Florida geboord. Dat meldden de luchtvaartautoriteiten. Volgens de politie gaat het niet om een terroristische aanslag.

De piloot van de eenmotorige Cessna 172 was de vijftienjarige Charles Bishop uit Palm Harbor in Florida, aldus een politiewoordvoerder. Volgens een zegsman van de brandweer van Tampa raakte in het gebouw niemand gewond. Plaatselijke media meldden dat Bishop, de enige inzittende, het incident niet overleefd.

Het toestel, dat geen vlam vatte, raakte het gebouw ergens tussen de twintigste en 25e verdieping. Het hing gedeeltelijk uit het gebouw, waarin onder meer de Bank of America gevestigd is.

Achtervolging

Het vliegtuigje was zonder toestemming vertrokken van het nabijgelegen vliegveld van St. Petersburg-Clearwater. Volgens de politiewoordvoerder was Bishop voor een vliegles naar de luchthaven gekomen. Zijn instructeur had hem gevraagd het toestel gereed voor de vlucht te maken, maar Bishop, die in maart met zijn lessen begon, steeg op zonder op zijn leraar te wachten. Direct na de start zette een helikopter van de kustwacht de achtervolging in.

Ontwijken

De piloot negeerde alle tekens om het toestel aan de grond te zetten, aldus een woordvoerder van de kustwacht. Een getuige zei dat de piloot op het laatste moment nog probeerde het veertig verdiepingen tellende gebouw te ontwijken.
Bron http://www.nu.nl

beetje vage actie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2002, 12:13
John-17
John-17 is offline
ja ik las het ook net http://msnbc.com/news/682652.asp?0cm=c20 http://www.cnn.com/2002/US/01/05/tampa.crash/index.html

more...

interessant...maar heel dom
vast stronken die gast ofzo


Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 12:36
Verwijderd
Fijn...
Zit je in dat kantoorgebouw, zie je ineens een vliegtuigje op je af komen. Denk je dat de heer Bin het op je heeft gemunt...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 13:12
Verwijderd
Ach, weer een schijtend wezen op deze aardbol minder... Who cares?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 13:15
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
De piloot negeerde alle tekens om het toestel aan de grond te zetten, aldus een woordvoerder van de kustwacht. Een getuige zei dat de piloot op het laatste moment nog probeerde het veertig verdiepingen tellende gebouw te ontwijken.

Ik las over hetzelfde nieuws vanochtend ook op CNN, maar die rapporteren juist dat de piloot het gebouw niet probeerde te ontwijken... vaag...

--> As the plane took off, air-traffic control alerted the U.S. Coast Guard, which dispatched a helicopter to intercept the Cessna, said Lt. Charlotte Pittman of the Coast Guard. The helicopter's crew, yards away from the Cessna, signaled for it to land at an airport just south of Tampa. Instead, the airplane struck the building without appearing to try to avoid it, witnesses said.
http://www.cnn.com/2002/US/01/05/tampa.crash/index.html

[Dit bericht is aangepast door steventenhave (06-01-2002).]

[Dit bericht is aangepast door steventenhave (06-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 13:34
Mugshot
Mugshot is offline
ghehe
__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 16:40
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is nu online
een puber
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 16:56
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Wat een achterlijke idioot is die jongen, een beetje zonder de leraar opstijgen.. voor hetzelfde geldt waren er veel meer doden gevallen.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 16:59
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
een puber

Zon jochie die met geweren de school in zou rennen maar het nu groter aan wou pakken en een gigantische explosie van dat kleine pokkevliegtuigje verwachtte misschien
__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 17:21
Verwijderd
Hehe idd...

vage actie

Maarja, daar is Amerika vol mee, met vage mensen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 22:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Kustwachtheli?

Moet dan een HH65 of HH60J zijn geweest, maar die dragen geen wapens (of, misschien een machinegeweer?), dus dat heeft weinig zin. Maar toch, het is wel aardig... vreemd.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 22:41
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Kustwachtheli?

Moet dan een HH65 of HH60J zijn geweest, maar die dragen geen wapens (of, misschien een machinegeweer?), dus dat heeft weinig zin. Maar toch, het is wel aardig... vreemd.
echt weer iets voor jou he

houden die terroristen eindelijk op beginnen de pubers, ach ja kan gebeuren he

__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 23:15
PV
PV is offline
ter aanvulling, hij zou een briefje hebben achtergelaten waarin ie zegt dat ie 11 september nog nie zo slecht vond <net op radio 1>.

dacht ie nu echt veel aan te kunnen richten met zo'n minivliegtuigje
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 00:46
Dj Pjotr
Dj Pjotr is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Kustwachtheli?

Moet dan een HH65 of HH60J zijn geweest, maar die dragen geen wapens (of, misschien een machinegeweer?), dus dat heeft weinig zin. Maar toch, het is wel aardig... vreemd.

Yep, echt weer iets voor jou...wie heeft het hier btw over wapens...??...dwingen kan op zich ook zonder wapens...maybe niet in jouw wereld, maar echt geloof me ...Just kidding... Je vermoeden klopt wel..tegenwoordig is de amerikaanse kustwacht bewapend, zal idd wel met mg's zijn...

Citaat:
PV schreef:

ter aanvulling, hij zou een briefje hebben achtergelaten waarin ie zegt dat ie 11 september nog nie zo slecht vond <net op radio 1>.
dacht ie nu echt veel aan te kunnen richten met zo'n minivliegtuigje
Ach, dat zijn van die persverhalen, hecht daar maar niet te veel waarde aan totdat het officieel is bevestigd...


En verder: joyriding is in de US altijd al populair geweest...
__________________
wat doet een beker zure room met een uiterste houdbaarheidsdatum?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 10:19
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
beuk schreef:
Wat een achterlijke idioot is die jongen, een beetje zonder de leraar opstijgen.. voor hetzelfde geldt waren er veel meer doden gevallen.

is het ondertussen al in je zaagselkop opgekomen dat dat precies is wat dat jochie wou? je vliegt niet zomaar een gebouw in op klaarlichte dag als je niet de intentie hebt zoveel mogelijk mensen te doden.

Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 10:28
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

is het ondertussen al in je zaagselkop opgekomen dat dat precies is wat dat jochie wou? je vliegt niet zomaar een gebouw in op klaarlichte dag als je niet de intentie hebt zoveel mogelijk mensen te doden.

Op het tijdstip van mijn post was dat nog helemaal niet bekend. Aangezien er toen ook ontkent werd dat er sprake was van een aanslag, ging ik daar maar van uit. Een beetje jammer om mij daar een dag later op af te kraken als er nieuwe feiten aan het licht gekomen zijn..
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 11:24
sjorsvanheuveln
sjorsvanheuveln is offline
Ik wist gewoon dat dit weer met terrorisme te maken had, het si weer zo'n gestoorde puber die ook voor Bin is.

Maar als je dan zo gek bent omdat te doen, doe het dan ook goed!
__________________
Swatkat
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 11:37
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
sjorsvanheuveln schreef:
Ik wist gewoon dat dit weer met terrorisme te maken had, het si weer zo'n gestoorde puber die ook voor Bin is.
Mwah ik vind dit toch helemaal los staan van
die andere aanslagen, dat ie toevallig sympathie voor OBL heeft en daarom een aanslag pleegt heeft verder niets met die andere teroristen te maken.

Citaat:
Maar als je dan zo gek bent omdat te doen, doe het dan ook goed!
Jij had liever gehad dat er een heleboel doden gevallen waren ofzo?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-01-2002, 12:02
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
beuk schreef:
Op het tijdstip van mijn post was dat nog helemaal niet bekend. Aangezien er toen ook ontkent werd dat er sprake was van een aanslag, ging ik daar maar van uit. Een beetje jammer om mij daar een dag later op af te kraken als er nieuwe feiten aan het licht gekomen zijn..
mijn excuses, dat wist ik niet.

Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 12:35
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is nu online
het is een geluk dat de brandstof niet ontploft is er is helemaal geen brand ontstaan. Als dat wel was gebeurd had het echt wel wat erger kunnen zijn.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 13:38
basje!
basje! is offline
sja, en maar beweren adt het geen terroristische aanslag was... wel dus alleen niet zo handig aangepakt.
persoonlijk zou ik nie mijn leve geven voor een kerel in afghanistan die misschien ook al dood is, maar goed...
__________________
live your life de basje!-way!"we can still find them and kill them"...uit de heilige Turner Diaries
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 14:03
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
basje! schreef:
sja, en maar beweren adt het geen terroristische aanslag was... wel dus alleen niet zo handig aangepakt.
persoonlijk zou ik nie mijn leve geven voor een kerel in afghanistan die misschien ook al dood is, maar goed...
ik beschouw het niet eens als een aanslag. die jongen is gewoon een van de vele 'eenzame sukkels' op de wereld die graag met een grote knal zelfmoord plegen of laten zien hoe stoer ze wel niet zijn door bv. met een gun de school inlopen en daar in het rond schieten. (zoals die ene jongen van 15 vorig jaar of het jaar daarvoor deed)
en het is gewoon zijn bedoeling geweest mensen te shockeren door dat briefje te schrijven waarin hij duideiljk maakt dat hij achter Osama staat.

gewoon een zielige kneus, geen aandacht aan besteden.


Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 15:06
Caelin
Caelin is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
gewoon een zielige kneus, geen aandacht aan besteden.

Als wij het hier in zo'n klein landje aan de andere kant van de oceaan al op het nieuws horen....
__________________
Groetjes, liefs en kusjus voor SammieZsZ, Bird of Prey, Fleet Admiral, Hybrid, Lindansje, Anonieme_teddybeer, Blackdolfin, Tampert, Eend en Vampiro;-)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 15:21
John-17
John-17 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik beschouw het niet eens als een aanslag. die jongen is gewoon een van de vele 'eenzame sukkels' op de wereld die graag met een grote knal zelfmoord plegen of laten zien hoe stoer ze wel niet zijn door bv. met een gun de school inlopen en daar in het rond schieten. (zoals die ene jongen van 15 vorig jaar of het jaar daarvoor deed)
en het is gewoon zijn bedoeling geweest mensen te shockeren door dat briefje te schrijven waarin hij duideiljk maakt dat hij achter Osama staat.

gewoon een zielige kneus, geen aandacht aan besteden.

pardon
wat ben jij dan wel niet om over deze jongen te oordelen
ik vind het niet gek dat zoiets gebeurt
eigenlijk
begrijp ik het volledig
again society has been failing

Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 18:13
dutch lion
dutch lion is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik beschouw het niet eens als een aanslag. die jongen is gewoon een van de vele 'eenzame sukkels' op de wereld die graag met een grote knal zelfmoord plegen of laten zien hoe stoer ze wel niet zijn door bv. met een gun de school inlopen en daar in het rond schieten. (zoals die ene jongen van 15 vorig jaar of het jaar daarvoor deed)
en het is gewoon zijn bedoeling geweest mensen te shockeren door dat briefje te schrijven waarin hij duideiljk maakt dat hij achter Osama staat.

gewoon een zielige kneus, geen aandacht aan besteden.

het is wel degelijk een aanslag hij vloog recht op de skyline van de stad Tampa af terwijl er een helikopter van de kustwacht naast hem vloog en toch negeerde hij die.

gelukkig kon hij geen boeing jatten(en ook niet besturen denk ik).
als hij naar New York zou kunnen vliegen dan zou hij in het empire state building kunnen crashen.
dan was de skyline van New York nu nog lager geweest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2002, 19:47
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
het is wel degelijk een aanslag hij vloog recht op de skyline van de stad Tampa af terwijl er een helikopter van de kustwacht naast hem vloog en toch negeerde hij die.

gelukkig kon hij geen boeing jatten(en ook niet besturen denk ik).
als hij naar New York zou kunnen vliegen dan zou hij in het empire state building kunnen crashen.
dan was de skyline van New York nu nog lager geweest.
Ik vind het ook wel een aanslag, maar een heel ander soort aanslag dat die op het WTC en het pentagon.

Ik denk dat het een beetje onrealistisch is om te denken dat hij zo maar ff the empire state building in vliegt in een boeing, dat is zo goed als onmogelijk met zulke veiligheidsmaatregelen.

__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 20:28
krijgdepleuris
Avatar van krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
ik vind dat ventje zo zielig, als je zo'n actie maakt en het enige wat je ermee bereikt is dat er twee ramen worden beschadigd. Toch lullig als je dood wilt gaan met een doel en je bereikt dat doel niet. hahahahaha sukkel die hij is. losertje.
__________________
Ik ben als fee (zacht uitgedrukt) volledig en totaal mislukt
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 20:39
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
autodropje schreef:

houden die terroristen eindelijk op beginnen de pubers, ach ja kan gebeuren he

bush kan beter vandaag als morgen beginnen met zijn strijd tegen pubers

__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 10:48
PrackaH
PrackaH is offline
*heeft berichten voor deze niet gelezen*

Ik heb eens die mop gezien op internet van die belg (sorry, 'k heb um niet bedacht) die een aanslag pleegte met zo'n ultralight ding op een hoog gebouw in frankrijk...er viel 1 dode...
Wie had gedacht dat het werkelijkheid zou worden??? Wel geinig overigens...alleen zonde van de schade aan het gebouw...niet zo sympatiek van die gozer...
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 10:51
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
John-17 schreef:
pardon
wat ben jij dan wel niet om over deze jongen te oordelen

wie zijn de amerikanen om over osama bin laden te oordelen.

ik vind het niet gek dat zoiets gebeurt
eigenlijk
begrijp ik het volledig

ik vind het ook niet gek en ik begrijp het ook. dit soort gedrag kun je verwachten van sommige 'eenzame sukkels'. ik zeg alleen dat hier niet zoveel ophef over gemaakt moet worden, dit is geen aanslag zoals op het WTC, door machtige mannen met kapitalen. dit is gewoon een aanslagje gepleegd door een jongen die wilde shockeren. zulke dingen gebeuren.

again society has been failing
alsof society er iets aan kan doen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 11:12
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Mugshot schreef:
bush kan beter vandaag als morgen beginnen met zijn strijd tegen pubers
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 16:15
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Fijn...
Zit je in dat kantoorgebouw, zie je ineens een vliegtuigje op je af komen. Denk je dat de heer Bin het op je heeft gemunt...

't was weekend toen 't gebeurde, dus d'r was practisch niemand in het gebouw
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 16:17
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Kustwachtheli?

Moet dan een HH65 of HH60J zijn geweest, maar die dragen geen wapens (of, misschien een machinegeweer?), dus dat heeft weinig zin. Maar toch, het is wel aardig... vreemd.

ze gingen er vanuit dat hij geen aanslag wilde plegen, dus dan heb je ook geen bewapende heli nodig, toch?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 16:23
PV
PV is offline
Citaat:
System of a Deftone schreef:
't was weekend toen 't gebeurde, dus d'r was practisch niemand in het gebouw
hm ik hoorde juist dat een paar minuten voor dat vliegtuigje er in/tegenaan vloog iemand aan een bureau voor dat raam zat?

lijkt me niet zo'n leuk zicht...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 17:31
Regalk
Regalk is offline
Sjeez wat een bullshit

gaan ze weer zitten vertellen dat het een aanslag was.

Jaja, tuurlijk, en ik ben tina turner
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 18:10
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Wat een idioot....

Skyscraper 1 - Airplane 0

__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-01-2002, 20:07
Verwijderd
Als Bin Laden dit hoort lacht ie zich een kriek. Stel je voor, een 15-jarig Amerikaantje die een aanslag probeert te plegen uit sympathie voor Bin Laden. Bin Laden zal blij zijn om te horen dat zelfs sommige Amerikaanse jongeren gevoelig zijn voor zijn woorden en daden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap vliegtuig boort zich in milaans handelscentrum
Papageno
28 21-04-2002 21:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.