Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2004, 14:13
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
Zijn er hier ook mensen die dit beoefenen?
Ik ben sinds een tijdje geintresseerd geraakt in het flatlanden en ben op zoek naar een bike. Beetje een beginners flatland bike, en niet al te duur hoop ik. En misschien zijn er hier mensen die wat tips kunnen uitwisselen over tricks, evenementen of waar te kopen, en waar op gelet moet worden enzo?

Hier nog wat kleine filmpjes van het flatlanden.
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2004, 18:24
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik heb een jaar of wat geflatland, nu doe ik alleen nog street/park
Ik verkoop mijn flatland WeThePeople Pony 2000 AM, maar heb al een koper als het goed is, maar laat je het nog wel weten als hij um niet meer wil.
Als je serieus wil flatlanden moet je vooral GOED weten wat je haalt, er wordt zoveel shit aangeboden op vooral marktplaats enzo, echt om te huilen.

Wil je echt alleen flatland? Koop dan een flatland specific fiets (is wel beter dan een beetje street en beetje flatland fiets zoals de WTP daredevil).
De reden is dat een flatland fiets afwijkt van dirt/street/park/vert bmx. Die laatste categorien gebruiken allemaal dezelfde soort fiets, met dezelfde geometrie, setevigheid etc.

Ohja, het is moeilijk, HEEL moeilijk. De eerste weken leer je wel snel, daarna ga je moeilijke tricks doen en dan duurt het heel lang voordat je iets kunt.

Evenementen, zijn er niet al teveel, maar hoe meer je in het wereldje zit hoe meer je er tegenkomt. De grootste was vorig jaar de eerste editie van Braun Flatground *is er ook heen geweest* met de beste van de wereld zoals Martii kuoppa e.d.
Voor tricks zijn er gewoon 2 sites:
www.bmxtrix.com (de beste, met filmpjes en superuitleg, misschien dat de filmjes het nu niet meer doen)
www.bmxstunts.com (ook goed, maar bmxtrix vind ik fijner op volgorde van makkelijk naar moeilijk staan.

Veel geld? Mja, een goede bmx fiets nieuw heb je voor 500 euro ongeveer, misschien 400 euro. 2de hands zit je voor een goede flatland fiets al snel aan de 250.

Als je meer vragen hebt kun je even op www.bmx-forum.com vragen (Daar ben ik mod ). Maaaar vooral bij trix: LEES EERST DE ARTIKELEN en oefen oefen oefen. Vaak is het antwoord op je vraag "gewoon oefenen en dan merk je vanzelf wel waar je balans punt zit".

Winkels in NEderland voor nieuwe fietsen:
www.soulcycle.nl
www.paulsboutique.nl

Als je meer wil weten, post maar hier, kom naar bmx-forum.com en PM de gebruiker 'FOL' (dat ben ik ) of pm me hier ofzoiets. Kijk maar....

Succes ermee, en geef nooit op

Trouwens 1 vriend van me doet het, en een andere gaat de mijne dus waarschijnlijk kopen, als je in de burut van den bosch woont, kun je wel met hun meerijden als je wil (denk ikzo)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 20:12
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
Thanks voor je post.

Ik had wel een beetje door dat het niet makkelijk zou zijn, maar het lijkt me echt super tof. Mag ik vragen waarom jij niet meer flatland dan?
De nieuwe zitten eigenlijk wat buiten mijn budget.. en mocht het toch niet bevallen vind ik het wat zonde.
Heb al wat rondgekeken naar 2e hands fietsen (op i-net) maar dat valt nog tegen.. of het lijkt me idd shitzooi. Af en toe maar eens kijken of er een leuke fiets tussen zit.
Haro, DK, KHE, we the people, dragonfly? zijn toch wel een beetje de grootte merken volgens mij. Teminste wat ik lees op i-net. Ik hoop in het noorden (waar ik woon) nog wat mensen te vinden die er ook aan doen. En mochten er nog verdere vragen komen pm ik je wel ff ja Leuk BMX forum trouwens wel! Het nederlands forum is idd nog wat saai, maar in het engelse staat ook wel wat goeie info.
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 20:33
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Gewoon op het engelse forum ja. Ik heb nooit zin om andere forum te kiezen (en de rest blijkbaar ook niet ).

Ik flatland niet meer, omdat ik graag wat meer snelheid maak, spring, vlieg etc

Een 2de hands is goed, maar zorg dat je dan wel een goede 2de hands fiets koopt. anders kan het plezier je snel vergaan door shit die kapot gaat of omdat je fiets eigenlijk niet geschikt is om te bmxen. Beetje zonde, omdat je denkt dat je er dan geen reet van kan, of als je plezier daardoor snel ontgaat.

Die merken zijn inderdaad bekend, MAAR staat niet voor gegarandeerd succes. Een WTP 4 seasons is GEEN flatland fiets. HAro moet je niet nemen voor flatland. DK ook niet. KHE kan soms wel, wtp alleen de pony en als het echt niet anders kan dan de wtp daredevil. Dragonfly, wel bekend, vaak gehoord, maar nooit geinteresseerd genoeg in geweest om er meer over te lezen, dus dat weet ik niet

Als je een bmx ziet, leg je voorstel dan voor op dat forum (of een ander goed bmx forum). Dan krijg je snel genoeg uitleg of het merk/type goed is. En dan moet je natuurlijk zelf nog goed controleren of de staat van de fiets goed is.
Welk noorden? Richting groningen of richting den helder?

Ohja handig: Een basketbalbeld of iets vlaks. NAdeel is wel dat je in de winter begint (koud koud ).

Ik zou: OF geen bescherming kopen of alleen scheenbescherming (waarom? Dat merk je de eerste keer dat je de pedaal tegen je schenen aan krijgt wel ). Laat je neit verleiden tot aankopen van rare helmet, elleboogbeschermers etc. Dat is niet nodig.

Op de X-games heb je geen bescherming nodig als je mee doet bij flatland (de enige bmx tak waarbij het niet nodig is, de rest moet je meer aan, zoals verplichte helm)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:11
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
Tussen Groningen en friesland ja.
Maar hier in de buurt is wel een pleintje waar je wel wat zou kunnen flatlanden. En ik hoop dat er in de buurt nog wat mensjes zijn die het doen. Maar de winter is idd wel wat minder

En als ik een fietsje op het oog heb pleur ik het wel op het forum.
Geloof dat er wel regelmatig wat aangeboden staat.
Jammer dat ik dat Braun Flatground gemist heb... hoop dat er binnenkort weer eens zoiets is!
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 22:36
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Het was in Januari vorige keer (geloof ik...damn, ben echt moe ) Duuusss....dan zou het binnenkort moeten zijn. Houd www.soulcycle.nl maar in de gaten, die hadden het nieuws erover en zijn sponsor van het evenement. Ik krijg ook altijd een kaartje van ze over evenementen (krijg je als je er iets bij koopt), dus dan laat ik het je wel weten.

Groningen friesland...dan ken ik er zo 1-2-3 niet een Heb wel een lading uit haarlem, lading uit rotterdam, lading uit den bosch en endhoven, lading uit nijmegen, maar dat zit allemaal ver van je weg

Succes met je zoektocht en het bmxen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Skaten V.S. Skateboarden
Choke
57 08-09-2006 11:37
Muziek Brace mept bmx team
LeRatLuciano
15 24-12-2005 18:04
Vrije tijd fietsen is cool
michieltje
333 17-11-2004 22:21
Vrije tijd Bmx
Fade of Light
10 11-11-2003 17:01
Psychologie Wat wil je op dit moment het liefste?
Verwijderd
500 03-11-2003 15:15
Vrije tijd Te weinig aandacht voor andere sporten op TV.
Jacco Eltingh
82 30-10-2003 16:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.