Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2004, 20:20
Verwijderd
ik ben meer een poezenmens... en jullie? poesjes zijn slimmer en hebben meer karakter honden zijn dom, ze stinken, je moet ze uitlaten, ook als het regent en ze schijten op de stoep
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2004, 20:49
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
honden, daar krijg je meer van terug, ze hebben een leuk karakter, je komt meer buiten en je kan er gewoon veel meer mee.

katten vind ik zo.... ja niet intresant... dan laat je ze naar buiten en daarna willen ze weer naar binnen dus deur open deur dicht, en ik heb gewoon niks met ze.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:55
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
bertbart schreef op 07-12-2004 @ 21:20 :
ik ben meer een poezenmens... en jullie? poesjes zijn slimmer en hebben meer karakter honden zijn dom, ze stinken, je moet ze uitlaten, ook als het regent en ze schijten op de stoep
I second that.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:04
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 07-12-2004 @ 21:55 :
I second that.
Ik ook.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:39
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
honden hebben veel meer karakter als poezen, honden zijn intelligenter, je komt nog een buiten en je komt dus ook mensen tegen.

katten zijn veel zelfstandiger, hebben enge nagels, nee voor geen kat!!!

honden rulezzzzz

(sorry link!)

zo'n lieve foto krijg je nooit van een poes of kat!!
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:10
treinmissen
treinmissen is offline
Een hond, katten hebben nagels en zijn gemeen. Jaja, honden hebben ook nagels, maar die krabben je niet!
__________________
WEET JE WEL HOE KUT?!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 02:40
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
beiden eigenlijk. Ik ben gek op katten, maar ook op honden ook al heb je daar wat meer verzorging aan. Maar ik ben ook opgegroeid met zowel een hond als kat in huis.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 02:58
Snijer
Avatar van Snijer
Snijer is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-12-2004 @ 03:40 :
beiden eigenlijk. Ik ben gek op katten, maar ook op honden ook al heb je daar wat meer verzorging aan. Maar ik ben ook opgegroeid met zowel een hond als kat in huis.
Same
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 08:58
Flit
Avatar van Flit
Flit is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-12-2004 @ 03:40 :
beiden eigenlijk. Ik ben gek op katten, maar ook op honden ook al heb je daar wat meer verzorging aan. Maar ik ben ook opgegroeid met zowel een hond als kat in huis.
Same here.
__________________
Maar dat ben ik maar...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 09:07
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
dReZ schreef op 07-12-2004 @ 22:04 :
Ik ook.
ja, honde zijn loos!
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 09:22
Verwijderd
een kat is en blijft voor mij een raadsel. Dan ben je hem aan het aaien, en zomaar, out of the blue, haalt hij met die kolerenagels naar je uit.

Een hond waarschuwd van te voren nog, en bovendien, een hond is leerbaar, en kan ik fijn mee werken
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:04
Mara
Mara is offline
Liever een hond. Aanhankelijker.
Kat is ook wel ok, maar dan wil ik wel een aanhankelijke kat
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:09
gekkie:D
Avatar van gekkie:D
gekkie:D is offline
I love both!

Maar als ik moet kiezen een kat: ze zijn onafhankelijk & doen altijd wat ze zelf willen. Dat vind ik wel cool!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:10
Verwijderd
Een kat.

En een kat kan dan misschien plotseling zomaar uithalen, maar een hond kan net zo goed plotseling bijten. De ene kat waarschuwt, de ander niet, maar het zelfde geldt net zo goed voor honden, de ene waarschuwt eerst, de ander niet.

En ik kan ook nog zat positieve dingen van katten opnoemen...maar goed...ik vind katten over het algemeen gewoon leuker. Al zijn er ook best hele lieve en leuke honden. Als ik moet kiezen tussen hond en kat, dan is het toch echt kat.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:14
mrsjones
Avatar van mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-12-2004 @ 03:40 :
beiden eigenlijk. Ik ben gek op katten, maar ook op honden ook al heb je daar wat meer verzorging aan. Maar ik ben ook opgegroeid met zowel een hond als kat in huis.

I agree
__________________
Laat de honden maar blaffen de karavaan trekt verder
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 14:21
Saarah
Saarah is offline
Een hond.

Je hebt er veel meer aan, ze zijn veel liever, je kan ermee gaan wandelen, ze zijn veel afhankelijker, je kan ze veel meer leren...
Met honden kan je ook veel meer doen, je kan ze allerlei dingen leren (flyball bv.) een kat kan je niks leren! Behalve dan mss in de kattenbak gaan
Maar een kat kan je geeneens leren zitten ofzo, laat staan kunstjes of spelletjes.
Een kat kan soms dagen 'spoorloos' zijn, en dan ineens terug komen opdagen, komen eten, en dan is ze terug weg.
Ik heb een kat gehad, ik heb al verschillende honden gehad en nu heb ik ook 2 kleine hondjes: ik weet het wel hoor!

Edit @ topicstarter: Katten zijn helemààl niet slimmer!
Je kan hen niks leren dat je honden niet kan leren hoor! Honden zijn véél slimmer!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:26
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Een kat heeft een heel eigen wil, lekker eigenwijs. En dat van die deur open en dicht doen; maak dan een kattenluikje!
Een hond is zo volgzaam en slaafs, moet je idd uitlaten. Ik vind een hond gewoon niks aan, die kun je helemaal kneden en vormen. Een kat heeft gewoon een eigen wil en persoonlijkheid.
Duidelijk een kattenmens dus
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:31
Verwijderd
poesjes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-12-2004, 15:38
Fruitcake
Avatar van Fruitcake
Fruitcake is offline
katten!
__________________
He's not the Messiah, He's a very naughty boy
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:40
Verwijderd
ja katten, zijn idd zo lekker eigenwijs en arrogant, dan maken ze een sprong die mislukt en gaan ze zich daarna uitgebreid zitten wassen met af en toe zo'n blik van 'wat? dat was ik niet hoor', en acht keer draaien voor ze eindelijk goed liggen op schoot, ze zorgen gewoon dat alles gaat zoals zij dat willen, best knap voor zo'n klein beestje.

en honden zijn ook best okee, maar ik vind de meeste er zo dom uitzien en zeker niet zo schattig als katten, en ze zijn veel volgzamer, daar heb ik geen boodschap aan. vind het juist wel tof dat katten zich bijna niets aan laten leren, zij doen wel lekker wat ze zelf willen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:47
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-12-2004 @ 03:40 :
beiden eigenlijk. Ik ben gek op katten, maar ook op honden ook al heb je daar wat meer verzorging aan. Maar ik ben ook opgegroeid met zowel een hond als kat in huis.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 20:20
Verwijderd
katten. Honden zijn vies.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 21:38
Verwijderd
Honden.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 22:29
Kapee
Kapee is offline
Honden...

Honden zijn en blijven roedeldieren en dat zie je in hun karakter terug: ze zijn en blijven trouw. Als je katten regelmatig voert en water geeft doen ze alsof ze je leuk vinden, totdat ze iemand vinden die ze beter te eten geeft...
Ik ken zat mensen die zeggen dat hun kat echt heel eenkennig en trouw is. Dat gold ook voor de kat van mijn moeder, maar die werd op een gegeven moment door iemand anders op de buurt gevoerd en nu woont die kat daar... Kortom, katten zijn slijmballen.

Het 'slaafse' van honden is gewoon omdat ze je als baas zien en je ook zo behandelen. Als een hond je niet als baas ziet is ie ook niet meer slaafs. En een normale (niet valse) hond geeft altijd een waarschuwingssignaal af voordat ie bijt. Als je dat signaal niet opmerkt dan heb je pech, maar verwijt honden niet dat ze zomaar bijten...
Katten zijn volgens mij net zo eigenwijs als sommige hondenrassen (met name terriers, tekkels enz.).

En voor de duidelijkheid: honden zijn intelligenter als katten. (http://www.1st-in-pets.com/22456-pet-intelligence.html) Honden zijn sowieso veeel beter in staat om te communiceren met andere honden en ook met andere dieren. Katten denken van nature egoistischer en zijn evolutionair op dat gebied duidelijk minder ver als honden. Verder kunnen honden gewoon beter leren als katten. Ooit een blindegeleidekat of speurkat of politiekat of zo gezien?

De mogelijkheid om dingen te leren, te onthouden en daarna toe te passen maakt honden nuttig. Dit, samen met het karakter zijn voor mij meer dan genoeg reden om honden boven katten te verkiezen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 09:40
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Kapee schreef op 08-12-2004 @ 23:29 :
Verder kunnen honden gewoon beter leren als katten. Ooit een blindegeleidekat of speurkat of politiekat of zo gezien?

De mogelijkheid om dingen te leren, te onthouden en daarna toe te passen maakt honden nuttig. Dit, samen met het karakter zijn voor mij meer dan genoeg reden om honden boven katten te verkiezen.
Honden zijn inderdaad nuttig voor sommige "beroepen", maar volgens mij was de vraag wat we het leukste vonden als huisdieren.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2004, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Kapee schreef op 08-12-2004 @ 23:29 :
De mogelijkheid om dingen te leren, te onthouden en daarna toe te passen maakt honden nuttig.
Een hond 'leert' iets en kan het dan vervolgens in die (of een soortgelijke) situatie toepassen, hij onthoudt het niet echt en echt toepassen vind ik het ook niet.

Citaat:
Kapee schreef op 08-12-2004 @ 23:29 :
En een normale (niet valse) hond geeft altijd een waarschuwingssignaal af voordat ie bijt. Als je dat signaal niet opmerkt dan heb je pech, maar verwijt honden niet dat ze zomaar bijten...
Verwijt katten dan ook niet dat ze zomaar uithalen. "Een normale (niet valse) kat geeft altijd een waarschuwingssignaal af voordat ie krabt. Katten geven altijd een waarschuwingssignaal af, als jij dat dan niet opmerkt, dan heb je pech."

Raven, varkens en dolfijnen zijn ook slimmer dan honden, maar heb jij ooit een politievarken, een blindegeleideraaf of een speurdolfijn gezien? Volgens mij ligt dat er niet zo veel aan of een beest slimmer is dan een ander beest of wat dan ook, een hond is gewoon praktisch, je kunt zo'n beest wat leren, hij loopt aan riempje en doet over het algemeen wat er van hem gevraagd/verlangd wordt. Dat 'voordeel' hebben andere dieren minder en dus is een hond voor dergelijke functies meer geschikt. Dat heeft met meer (en andere dingen) te maken dan alleen dat ze "zo goed kunnen leren" ed.

Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 10:46.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:51
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-12-2004 @ 11:41 :
Een hond 'leert' iets en kan het dan vervolgens in die (of een soortgelijke) situatie toepassen, hij onthoudt het niet echt en echt toepassen vind ik het ook niet.

Hij onthoudt heth dan toch juist wél? Bv. het signaal 'Zit', dan onthoudt hij toch bij dat woordje dat hij moet gaan zitten? Of bedoel je iets anders

Citaat:
Verwijt katten dan ook niet dat ze zomaar uithalen. "Een normale (niet valse) kat geeft altijd een waarschuwingssignaal af voordat ie krabt. Katten geven altijd een waarschuwingssignaal af, als jij dat dan niet opmerkt, dan heb je pech."
Hmm maar dan ken ik toch véél meer valse katten dan valse honden! Vorige week ook, ik zat bij een vriendin een film te kijken, en die vriendin heeft een superschattige kat! Dus ik: "mag ik haar ff op mn schoot nemen?"
En die vriendin: "ja hoor, maar ze durft wel bijten"
Dus ik neem haar op de schoot, streel haar wat en kijk naar de film. En dan, echt in 1 keer zonder een signaal: hap in mn hand! En sprint van m'n schoot af. Oké, m'n vriendin had wel een waarschuwing gegeven, maar de kat in ieder geval niet!
En ik denk dat het bij valse honden veeleer door de opvoeding komt dan door de hond zelf. Bij katten is dat, volgens mij, tegenovergesteld.


Raven, varkens en dolfijnen zijn ook slimmer dan honden, maar heb jij ooit een politievarken, een blindegeleideraaf of een speurdolfijn gezien?

Varkens slimmer als honden? Ik heb varkens nog nooit op een commando zien reageren hoor
En met die raven, ik weet niet, misschien kan het wel zijn dat die slimmer zijn maar, ik weet niet... Het klinkt niet echt geloofwaardig

Honden zijn inderdaad nuttig voor sommige "beroepen", maar volgens mij was de vraag wat we het leukste vonden als huisdieren.
Het leuke aan hen als huisdier is ook net dat ze zo slim en trouw zijn! Met een hond kan je uuuren bezig zijn, met dingen leren enzo, een kat is er na een kwartier al vandoor als ze het zo lang uithoudt! Of ze moet gewoon liggen luieren ofzo. Een kat kan je geen dingen leren, je kan gewoon niet echt (of niet lang) met hen bezig zijn.



Ik ben het helemaal eens met Kapee eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:53
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
ben een poezenmens... honden moet je uitlaten etc etc.. katten zorgen wel voor zichzelf, hebben meestal een nogal sterk karakter.. vink wel leuk
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:58
Verwijderd
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 09-12-2004 @ 15:51 :
Hij onthoudt heth dan toch juist wél? Bv. het signaal 'Zit', dan onthoudt hij toch bij dat woordje dat hij moet gaan zitten? Of bedoel je iets anders
Een hond onthoudt dingen niet zoals een mens ze kan onthouden. En na één keer dat 'zit' te hebben gehoord, doet hij dat een volgende keer niet ook, voor zo ver ik weet. Een hond moet je 'conditioneren', door keer op keer voor een bepaald iets een beloning te krijgen, leert hij idd bv. wat hij moet doen als hij 'zit' hoort.

Citaat:

En dan, echt in 1 keer zonder een signaal: hap in mn hand!
Of, zoals Kapee dan mbt honden beweert: je hebt het signaal niet opgemerkt.

Citaat:
En ik denk dat het bij valse honden veeleer door de opvoeding komt dan door de hond zelf. Bij katten is dat, volgens mij, tegenovergesteld.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Als je wetenschappelijk bewijs hebt, wie weet krijg je me dan om, maar tot die tijd niet.

Citaat:
Varkens slimmer als honden? Ik heb varkens nog nooit op een commando zien reageren hoor
En met die raven, ik weet niet, misschien kan het wel zijn dat die slimmer zijn maar, ik weet niet... Het klinkt niet echt geloofwaardig
't kan dan misschien niet geloofwaardig klinken, maar voor zo ver ik weet is het wetenschappelijk bewezen. Raven en dolfijnen schijnen (één van) de slimste dieren ter wereld te zijn en ook een varken schijn je enorm veel te kunnen leren. Ik heb wel eens een varken op commando dingen zien doen en ook computerspelletjes zien spelen (geen Super Mario oid natuurlijk ).

Blindegeleidechimpansees kom je btw ook zelden tegen, terwijl chimpansees toch aardig slim zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:00
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-12-2004 @ 15:58 :


't kan dan misschien niet geloofwaardig klinken, maar voor zo ver ik weet is het wetenschappelijk bewezen. Raven en dolfijnen schijnen (één van) de slimste dieren ter wereld te zijn en ook een varken schijn je enorm veel te kunnen leren. Ik heb wel eens een varken op commando dingen zien doen en ook computerspelletjes zien spelen (geen Super Mario oid natuurlijk ).

Blindegeleidechimpansees kom je btw ook zelden tegen, terwijl chimpansees toch aardig slim zijn.

Euh ja dat zal dan wel

Mja maar chimpansees màg je ook niet houden als huisdier, geloof ik
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 09-12-2004 @ 16:00 :

Mja maar chimpansees màg je ook niet houden als huisdier, geloof ik
En dolfijn vast ook niet. En een raaf vind ik ook zielig. Enz.

Daarom bedoelde ik ook dat een hond wel meer 'voordelen' heeft bovenop dat je hem dingen kan leren ed. Een hond mag als huisdier gehouden worden, is van een redelijk formaat (de meeste rassen die voor dergelijke dingen gebruikt worden iig), is denk ik toch wat gezelliger dan bv. een raaf of een varken, enz.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:21
Verwijderd
Vogels

Ik zou niet weten wat ik zou moeten kiezen van de 2. Je hebt naaktkatten maar ook rotkeffertjes . Daarbij kunnen ze allebei gewoon chagrijnig zijn. Ik hou het wel op onze hond .
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:43
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-12-2004 @ 16:08 :
En dolfijn vast ook niet. En een raaf vind ik ook zielig. Enz.

Daarom bedoelde ik ook dat een hond wel meer 'voordelen' heeft bovenop dat je hem dingen kan leren ed. Een hond mag als huisdier gehouden worden, is van een redelijk formaat (de meeste rassen die voor dergelijke dingen gebruikt worden iig), is denk ik toch wat gezelliger dan bv. een raaf of een varken, enz.
Yep da's waar
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 08-12-2004 @ 03:40 :
beiden eigenlijk. Ik ben gek op katten, maar ook op honden ook al heb je daar wat meer verzorging aan. Maar ik ben ook opgegroeid met zowel een hond als kat in huis.
helemaal mee eens, maakt me eigenlijk niet zoveel uit
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:26
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-12-2004 @ 11:41 :
Een hond 'leert' iets en kan het dan vervolgens in die (of een soortgelijke) situatie toepassen, hij onthoudt het niet echt en echt toepassen vind ik het ook niet.
Maar het feit blijft dat honden qua gemiddelde intelligentie boven katten staan.

Citaat:
Verwijt katten dan ook niet dat ze zomaar uithalen. "Een normale (niet valse) kat geeft altijd een waarschuwingssignaal af voordat ie krabt. Katten geven altijd een waarschuwingssignaal af, als jij dat dan niet opmerkt, dan heb je pech."


Mijn twee huisgenoten hebben samen vier katten. De enige daarvan die lief is, is een perzische die uberstoned is sinds ie gecastreerd is en een hersenbloeding of zo heeft gehad (zouden meer katten moeten hebben is een grote verbetering). De andere drie katten doen eerst aardig, komen bij je op schoot en opeens tijdens het aaien wordt je op pijnlijke wijze duidelijk gemaakt dat je niet meer op prijs gesteld wordt. Dit doen ze ook bij mijn huisgenoten en dat zijn allebei kattemensen die het echt wel zouden merken als een kat een waarschuwingssignaal af zou geven. Zeker aangezien alle katten hier al meer dan 5 jaar in huis zitten.

Citaat:
Raven, varkens en dolfijnen zijn ook slimmer dan honden, maar heb jij ooit een politievarken, een blindegeleideraaf of een speurdolfijn gezien? Volgens mij ligt dat er niet zo veel aan of een beest slimmer is dan een ander beest of wat dan ook, een hond is gewoon praktisch, je kunt zo'n beest wat leren, hij loopt aan riempje en doet over het algemeen wat er van hem gevraagd/verlangd wordt. Dat 'voordeel' hebben andere dieren minder en dus is een hond voor dergelijke functies meer geschikt. Dat heeft met meer (en andere dingen) te maken dan alleen dat ze "zo goed kunnen leren" ed.
We hebben het over honden en katten. Ik zeg echt niet dat honden de meest intelligente dieren zijn. Dolfijnen, raven, varkens en chimpansees zijn inderdaad (stukken) intelligenter. Maar honden winnen het ook op dat vlak echt wel van katten...

Katten zijn en blijven van nature solitaire dieren en dat merk je aan hun gedrag. Het zijn veel meer wisselvallige dan eigenwijze dieren.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:28
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Katten.

Een kat heeft een eigen willetje en die gaat lekker z'n gang en heeft veel minder verzorging nodig dan een hond .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-12-2004, 11:48
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Eigenlijk allebei wel.

Bij mij thuis wonen nu 2 honden, vader en zoon en ik vind het wel gezellig. Hoewel het familie van elkaar is zijn ze allebei heel verschillend. Het uitlaten vind ik geen probleem. Met een hond ga je ook sneller naar het strand. Het is wel zo dat honden sneller vies zijn dan katten. Vooral als ze dol op zwemmen zijn. Toch zijn honden geen vieze beesten. Onze oudste hond is zelfs een echte heer. Eet nooit van de straat en rolt niet door vieze vissen die aan de kant liggen.

Toch denk ik als ik later op mezelf ga wonen 2 katjes neem. Katten zijn over het algemeen zelfstandiger in ik vind het niet kunnen om een hond langer dan 5 uur alleen te laten. En dan niet voor 1 dag, maar voor altijd.
Ook vind ik katten leuk vanwege hun sterke karakter. J
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 12:01
Misery
Avatar van Misery
Misery is offline
katten luhuhhhh!

Honden zijn zo stom:
'Kom hier!'
Kwijlkwijl, en daar komt een stinkend gevaarte op je af waar je ook nog eens veel tijd in moet steken omdat hij de gewoonte heeft buiten te schijten EN ook niet alleen thuis kan blijven..

Katten zijn zelfstandig, intelligent, en ze doen precies waar ze zelf zin in hebben.
Als ik tegen mijn kat roep; 'AF!' dan kijkt ze me alleen maar zo aan ; 'ga zelf liggen...mafkees...' Dat vind ik grappig.
Maar verder is ze buitengewoon lief en stinkt/hijgt ze niet!
__________________
NEE.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 12:30
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Misery schreef op 10-12-2004 @ 13:01 :
katten luhuhhhh!

Honden zijn zo stom:
'Kom hier!'
Kwijlkwijl, en daar komt een stinkend gevaarte op je af waar je ook nog eens veel tijd in moet steken omdat hij de gewoonte heeft buiten te schijten EN ook niet alleen thuis kan blijven..

Katten zijn zelfstandig, intelligent, en ze doen precies waar ze zelf zin in hebben.
Als ik tegen mijn kat roep; 'AF!' dan kijkt ze me alleen maar zo aan ; 'ga zelf liggen...mafkees...' Dat vind ik grappig.
Maar verder is ze buitengewoon lief en stinkt/hijgt ze niet!
Niet alle honden kwijlen/hijgen hoor. En een kat ruik je ook, sommige harder dan honden!
Ja een hond schijt buiten, moet hij het binnen doen mss?
Een kat doet het mss wel in een kattenbak, een vriendin van me heeft 2 katten en ze heeft dus een kattenbak in huis staan. Die ruik je ook van meters afstand , lekker fris hoor! Dan liever een hond waar je mee gaat wandelen en die het dan doet!

En idd, katten luisteren niet. Dan vind ik een hond die wel luistert veeel leuker
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 10-12-2004 @ 13:30 :

En idd, katten luisteren niet. Dan vind ik een hond die wel luistert veeel leuker
Dan heb je het over wat anders dan alleen hond of kat zijn, je oordeelt nu op basis van wel of niet luisteren. Er bestaan ook katten die luisteren, net als er honden bestaan die dat niet doen. Al is een luisterende kat natuurlijk zeldzamer dan een luisterende hond, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 21:02
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Honden, absoluut!

Ik ben opgegroeid met honden en heb nu ook een hond.
Onze hond (beagle) is net zo eigenwijs als een kat maar doet wel de dingen die ze hoort te doen.
Ze heeft qua vacht geen verzorging nodig maar er moet wel flink mee gelopen worden.
Dit is als het regent vervelend maar op droge dagen heerlijk.

Je kan honden vanalles leren en komen je begroeten als je thuis komt, terwijl de meeste katten pas tegen etenstijd (thuis) komen.

Ik vind katten leuk maar kies absoluut voor de hond!
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 22:59
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
honden. Maar ik vind allebei erg leuk
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 12:57
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-12-2004 @ 17:35 :
Dan heb je het over wat anders dan alleen hond of kat zijn, je oordeelt nu op basis van wel of niet luisteren. Er bestaan ook katten die luisteren, net als er honden bestaan die dat niet doen. Al is een luisterende kat natuurlijk zeldzamer dan een luisterende hond, maar goed.
Nee, da's niet waar. Ik heb nog geen enkele kat gezien die echt luistert als je iets zegt, die gehoorzaamt. De basisdingen (zit, ...) kun je elke hond wel aanleren, katten niet.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 15:23
Verwijderd
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 12-12-2004 @ 13:57 :
Nee, da's niet waar. Ik heb nog geen enkele kat gezien die echt luistert als je iets zegt, die gehoorzaamt. De basisdingen (zit, ...) kun je elke hond wel aanleren, katten niet.
Omdat jij nog nooit zo'n kat gezien hebt is het meteen niet waar?
Of heb je alle katten op de hele wereld gezien?

Dat jij niet zo'n kat kent, tja, dat kan, maar om dan daar dan uit te concluderen dat dergelijke katten niet bestaan, dat lijkt me niet helemaal juist.

(Ik vind luisteren btw ook iets anders dan reageren op bevelen als "zit", luisteren vind ik ook als je een dier roept en hij of zij komt. Maar volgens mij zijn er ook best katten die je kunt leren om op bevelen te reageren.)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 17:56
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-12-2004 @ 16:23 :
Omdat jij nog nooit zo'n kat gezien hebt is het meteen niet waar?
Of heb je alle katten op de hele wereld gezien?

Dat jij niet zo'n kat kent, tja, dat kan, maar om dan daar dan uit te concluderen dat dergelijke katten niet bestaan, dat lijkt me niet helemaal juist.

(Ik vind luisteren btw ook iets anders dan reageren op bevelen als "zit", luisteren vind ik ook als je een dier roept en hij of zij komt. Maar volgens mij zijn er ook best katten die je kunt leren om op bevelen te reageren.)
Hmm. Ik kan me echt niet voorstellen dat een kat komt als je ze roept hoor. En met luisteren bedoel ik gehoorzamen, dus komen als je ze roept, maar ik bedoel er ook mee dat je hen dingen kan aanleren en dat ze dan gehoorzamen.
En zelfs als je aan één of andere kat kunt aanleren om te komen als je ze roept (met behulp van katteneten dan wrs ), kan ik me niet voorstellen dat je hen nog iets anders kunt leren.

Ik heb btw niks tegen katten ofzo, ik vind het mooie dieren! Ze hebben wel iets. Maar ik ben toch meer voor honden
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:09
Verwijderd
Of je het je nu voor kunt stellen of niet, ik ken katten die 'luisteren' (bv. dus idd komen als je ze roept, maar ook wel andere dingen). Een hond leer je dingen ook aan dmv beloningen, lijkt me dat dat bij een kat dan ook mag.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:11
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-12-2004 @ 19:09 :
Of je het je nu voor kunt stellen of niet, ik ken katten die 'luisteren' (bv. dus idd komen als je ze roept, maar ook wel andere dingen). Een hond leer je dingen ook aan dmv beloningen, lijkt me dat dat bij een kat dan ook mag.
Ja maar ik blijf erbij dat ik denk dat je katten niet veel kunt aanleren. Mss hoogstens dat ze komen als je roept
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:52
Verwijderd
Honden zijn dom. Honden zijn kneedbaar en slaafs. Als je dat niet goed doet, worden ze agressief omdat ze niet autonoom zijn. Zonder duidelijk leiderschap gaan ze rare dingen doen. Verder zijn ze absoluut hersenloos, schijten ze inderdaad alles onder, kunnen ze niet goed voor zichzelf zorgen en blijven ze uren liggen janken als hun baasje ze er niet inlaat.

Katten daarentegen zijn slim, autonoom en lekker arrogant. Ze ruimen hun eigen shit op, als je ze buitensluit overleven ze zelf wel door beesten te vangen, ze zijn schoner, je kunt ze eenvoudiger op schoot nemen, kortom ze staan gewoon een paar stappen hoger op de evolutionaire ladder dan honden.

Bovendien zijn solitaire roofdieren sowieso toffer dan kudde- of roedeldieren.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 22:40
PiMpJuiCe
Avatar van PiMpJuiCe
PiMpJuiCe is offline
ik vind honden veel leuker, je kan er veel meer mee doen dan een kat
wat kan je nou met een kat doen? af en toe op je schoot nemen en aaien en vaak zijn ze de meeste tijd nog buiten ook en komen ze vaak terug met dooie muizen ed (de kat van mijn buren iig)
ik vind een kat niet veel aan, je kan er te weinig mee maar dat is mijn mening
ik vind honden leuker, je kan er lekker mee wandelen (das wel minder als het regent maarja) je kan er lekker mee op het strand lopen, je kan
ze laten apporteren ( of hoe dat ook heet) kan leuk zijn op het strand
ik weet niet hoe dit is in de grote steden, maar ik woon in zoetermeer en dat is ook best groot maar er zijn wel veel veldjes enzo
en ik zie echt niet zo vaak stront op de stoep liggen als sommige mensen beweren.
kortom ik vind honden veel leuker als katten
maarja zoals bij elk dier zijn er leuke en minder leuken honden/katten
er zullen ook wel katten zijn die ook wel leuk zijn

owja nog een min punt van katten: ze krabben aan de muren enzo en aan de bank maarja dat kan je dan weer afleren met zon krabpaal
maar ik vind honden leuker alleen een minpuntje aan honden is dat ze wel meer aandacht nodig hebben
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 22:56
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-12-2004 @ 19:52 :
Honden zijn dom. Honden zijn kneedbaar en slaafs. Als je dat niet goed doet, worden ze agressief omdat ze niet autonoom zijn. Zonder duidelijk leiderschap gaan ze rare dingen doen. Verder zijn ze absoluut hersenloos, schijten ze inderdaad alles onder, kunnen ze niet goed voor zichzelf zorgen en blijven ze uren liggen janken als hun baasje ze er niet inlaat.

Katten daarentegen zijn slim, autonoom en lekker arrogant. Ze ruimen hun eigen shit op, als je ze buitensluit overleven ze zelf wel door beesten te vangen, ze zijn schoner, je kunt ze eenvoudiger op schoot nemen, kortom ze staan gewoon een paar stappen hoger op de evolutionaire ladder dan honden.

Bovendien zijn solitaire roofdieren sowieso toffer dan kudde- of roedeldieren.
Hoezo kunnen honden niet voor zichzelf zorgen? Als onze hond alleen thuis is en moet schijten of zo, doet ze zelf de deur open. Ze kan heel goed voor zichzelf zorgen. Ook in haar eentje zou ze echt wel aan haar voedsel komen (wat menig kat al heeft ondervonden, ondanks hun arrogantie en 'intelligentie')... Het zijn misschien wel roedeldieren maar dat betekent niet dat ze het in hun eentje niet redden.

Qua intelligentie staan katten zeker niet hoger op de evolutionaire ladder aangezien honden beter zijn in problemen oplossen, communicatief en sociaal sterker zijn (ook een vorm van intelligentie) en gewoon beter kunnen leren. Qua fysieke evolutie kan je het niet zeggen omdat het om twee roofdieren gaat die een evolutionair totaal verschillende weg zijn ingeslagen.

Verder is het gewoon een kwestie van smaak.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle je eigen steil
de dikke poes
13 22-11-2010 14:26
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.