Oud 25-03-2003, 11:50
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Ik wil het wel weer eens hebben over het beleid van Software & Multimedia. Het beleid is in mijn ogen prima, maar de handhaving van dit beleid schiet in mijn ogen nog wel eens tekort.

Neem nou eerst eens het TAG-beleid. Dit was imho een stap in de richting van een beter forum, maar helaas wordt er geen gebruik van gemaakt of er wordt slecht gebruik van gemaakt. De taak van een forumbaas is imho dan om alsnog tags toe te voegen en topic-titels te bewerken.
Het aanpassen van die topictitels gebeurd maar heel erg sporadisch (lees: niet). Is het dan zoveel moeite om die titels aan te passen? Ik kan best begrijpen dat jullie niet altijd zin hebben om die titels aan te passen, maar dan zijn er toch nog meerdere oplossingen? Ik denk aan het aanstellen van een nieuwe FB of een FB toevoegen (te denken valt aan bijv. Enlightenment).

Ik had nogal wat tijd over dus heb ik eens zelf de titels aangepast en tags toegevoegd. Het voorbeeld kan je hier bekijken.



Edit: typo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2003, 17:36
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Tags zijn leuk en overzichtelijk, maar niet te verplichten. Dat idee was leuk maar onuitvoerbaar, te weinig mensen doen 't uit zichzelf, en alles aanpassen is niet alleen een kutwerk, erg veel voegt 't ook niet toe.

Wie 't gebruikt; prima, wie 't niet doet; niks aan de hand.

Zo zie ik 't iig.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:05
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Pibbo verstuurde op 25-03-2003 @ 17:51:
ik denk dat inderdaad het oude beleid gevoerd moet blijven aangezien het wel mooi overzichterlijk is.
Het aanpassen van topics neemt niet zoveel tijd in beslag en anders nemen we toch gewoon martin als forumbaas
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:07
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Koen schreef op 25-03-2003 @ 17:36:
Tags zijn leuk en overzichtelijk, maar niet te verplichten. Dat idee was leuk maar onuitvoerbaar, te weinig mensen doen 't uit zichzelf, en alles aanpassen is niet alleen een kutwerk, erg veel voegt 't ook niet toe.

Wie 't gebruikt; prima, wie 't niet doet; niks aan de hand.

Zo zie ik 't iig.
Het voegt weldegelijk iets toe, de laatste tijd verschijnen er steeds vaker topics met titels die niets zeggen, zoals: "DOS". Wat is het probleem van de gebruiker?

De TAGS zijn imho wél belangrijk voor de overzichtelijkheid van het forum. Een bijkomend voordeel is dat je in 1 oogopslag ziet wat het onderwerp is en of het interessant is voor de gebruiker om te lezen danwel niet te lezen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:18
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Tuurlijk is 't wel handig. Maar ik ga 't niet verplichten. Ik ga 't ook niet aanpassen. Ik ken geen énkel forum waar dat met succes wordt toegepast. Zeker niet eentje die op 't zelfde (vrij lage) niveau als scholieren.com.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:21
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Koen schreef op 25-03-2003 @ 18:18:
Ik ken geen énkel forum waar dat met succes wordt toegepast.
Dan is het de kunst om het hier wel succesvol te krijgen. Het kost misschien een paar weken wat meer inspanning, maar je krijgt er wel wat voor terug. En dan niet alleen de tags toevoegen, maar ook nietszeggende titels aanpassen.

Én ik wil nog even opmerken dat Enlightenment imho ook wel FB kan worden op S&M. Zij is ook daar behoorlijk actief en heeft zich al prima bewezen op Hardware. Duidelijke topictitels, goed gebruik van de tags. Aangezien Dystopia de laatste tijd toch niet echt actief meer is geweest op Software & Multimedia (Wat ongetwijfeld een reden zal hebben).
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:24
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Martin schreef op 25-03-2003 @ 18:21:
Dan is het de kunst om het hier wel succesvol te krijgen. Het kost misschien een paar weken wat meer inspanning, maar je krijgt er wel wat voor terug. En dan niet alleen de tags toevoegen, maar ook nietszeggende titels aanpassen.
Lijkt mij niet. Dagelijks komen er nieuwe leden bij, die dat dan ook zouden moeten doen. Dus je blijft daar heel veel werk mee hebben. Daarbij, het heeft een tijdje goed gegaan, maar zelfs de vaste bezoekers doen het dan niet meer.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:26
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 25-03-2003 @ 18:24:
Lijkt mij niet. Dagelijks komen er nieuwe leden bij, die dat dan ook zouden moeten doen. Dus je blijft daar heel veel werk mee hebben. Daarbij, het heeft een tijdje goed gegaan, maar zelfs de vaste bezoekers doen het dan niet meer.
Ok, maar na een paar weken (weekje of 4) werden topic-titels niet meer aangepast en nieuwelingen niet gewezen op het bestaan van die regel. Als dat nou eens beter was gedaan (of nu opnieuw wordt gedaan, met PM gaat dat allemaal nu een stuk makkelijker) dan zal je zien dat S&M nette topic-titels krijgt en het een stuk prettiger wordt voor de vaste leden en de forumbazen.

Ik weet dat het tijd kost, maar je moet er wat voor over hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:38
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Martin schreef op 25-03-2003 @ 18:26:

Ik weet dat het tijd kost, maar je moet er wat voor over hebben.
Er is een verschil tussen iets doen dat veel tijd kost en iets doen dat praktisch onmogelijk is. Ik vind 't dan ook niet opwegen tegen de extra moeite die 't kost.

Citaat:
Én ik wil nog even opmerken dat Enlightenment imho ook wel FB kan worden op S&M. Zij is ook daar behoorlijk actief en heeft zich al prima bewezen op Hardware. Duidelijke topictitels, goed gebruik van de tags. Aangezien Dystopia de laatste tijd toch niet echt actief meer is geweest op Software & Multimedia (Wat ongetwijfeld een reden zal hebben).
Dat is wel duidelijk geworden, maar ik denk dat dat voorlopig nog niet nodig is.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 19:01
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ben het wel met Koen eens... 't is het gewoon niet waard om er zoveel moeite in te steken. Denk dat Koen ook wel wat belangrijkers te doen heeft dan heel de dag topictitels aan te passen

Ik zie trouwens persoonlijk het nut van die tags niet zo in. Als ik zo eens op S&M kijk zie ik geen enkele topictitel die níet duidelijk maakt waar het topic over gaat; wat voegt zo'n tag dan nog toe?

Bovendien moet je er ook rekening mee houden dat er op S&M ook een hoop mensen komen die misschien niet zo veel van computers weten en gewoon een vraag willen stellen, en er daarbij dus niet echt over na denken in welke categorie hun vraag dan wel niet valt (en ik kan me daar wel wat bij voorstellen).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 19:07
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Je kunt die tags wel telkens blijven aanpassen, maar als de (naar mijn idee overduidelijke) boodschap niet overkomt, en nauwelijks iemand die tags toepast, is het natuurlijk onbegonnen werk voor FB's om het steeds te blijven aanpassen.
Niet qua tijd, denk ik, maar gewoon het idee om telkens die dingen aan te moeten passen.
Plus dat ik het zo duidelijk genoeg vindt. Op ARTistiek is de regel ook toegepast, niet als verplichting, maar als tip om de boel een beetje duidelijk te houden, en naar mijn idee werkt het daar vrij goed.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 19:51
dystopia
dystopia is offline
Het boeit forummers niet. Forummers bepalen hoe het forum is dat kunnen wij niet opdringen. De discussie is er toen geweest, meesten waren voor, nu wordt het niet meer toegespast ja shit happens.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:43
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
En meestal zijn titels wel duidelijk. Ik bedoel, als iemand een titel heeft als "the sims opstartproblemen", dan moet ook zonder taggen elke idioot wel een beetje kunnen raden waar het topic over gaat. Iedereen die lekker interessant wil gaan doen door te taggen ("kijk eens hoe proffesioneel ik ben") moet dat gaan doen, want het kan handig zijn, maar om nou moord en brand te gillen als het niet word gedaan, nou.... nee
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:45
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 31-03-2003 @ 13:43:
En meestal zijn titels wel duidelijk.
Ik zou zeggen: kom eens een weekje langs op hardware en/of S&M. Op hardware worden de titels momenteel PERFECT aangepast naar betere titels en op S&M gebeurd dat imho ook steeds meer.

Titels duidelijk? Laat me niet lachen, kijk voor de grap eens op seks. Titels als: "vraagje voor de meisjes", "help", "wat nu", "vraagje voor de jongens". Nee, daar heb je veel aan.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:54
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
99 van de 100 forummers die "help!" topics starten zijn onverbeterlijke newbies die het forumregelement (waar een verzoek om duidelijke topictitels instaat) nog niet zouden herkennen als het naakt voor hun neus de macarena zou dansen (bij wijze van spreke dan ). Die zullen dan heus niet opeens braaf gaan taggen, en de forumbazen zullen het zo druk hebben met het aanpassen van de titels dat ze geen tijd meer overhouden om types als DJ_FLEM en 4321_Remco buiten de deur te houden (en dat zou het einde betekenen van de beschaving zoals wij die kennen ). van mij mag je taggen tot je een ons weegt, maar ik vind het allemaal wel goed zo.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:56
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 31-03-2003 @ 13:54:
99 van de 100 forummers die "help!" topics starten zijn onverbeterlijke newbies die het forumregelement (waar een verzoek om duidelijke topictitels instaat) nog niet zouden herkennen als het naakt voor hun neus de macarena zou dansen (bij wijze van spreke dan ). Die zullen dan heus niet opeens braaf gaan taggen
Standaardberichtje maken die ze dan per PB kunnen versturen om het lid er op attent te maken dat ze duidelijke titels moeten nemen....
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:00
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Martin schreef op 31-03-2003 @ 13:56:
Standaardberichtje maken die ze dan per PB kunnen versturen om het lid er op attent te maken dat ze duidelijke titels moeten nemen....
Ik vind ook dat taggen het forum overzichtelijker zou maken, maar ik denk niet dat alle moeite die je moet doen (nou ja, de forumbazen dan) opweegt tegen het resultaat. Zo'n warboel op S&M vind ik het trouwens ook weer niet. Een hoop ophef om nits als je het mij vraagt...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:07
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 31-03-2003 @ 14:00:
Ik vind ook dat taggen het forum overzichtelijker zou maken, maar ik denk niet dat alle moeite die je moet doen (nou ja, de forumbazen dan) opweegt tegen het resultaat. Zo'n warboel op S&M vind ik het trouwens ook weer niet. Een hoop ophef om nits als je het mij vraagt...
Het is nu gelukkig eens GEEN warboel op S&M, een tijdje geleden was dat wel anders .
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-03-2003, 15:41
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Ik vind het nu al een heel stuk overzichtelijker dan een tijdje geleden...als iig al de vaste S&M bezoekers de tags gebruiken, dan scheelt dat al een hele boel...maar ook zonder tags kunnen de titels goed zijn...als er maar duidelijk gemaakt wordt wat het probleem is...zoals al eerder is genoemd vind ik 'the Sims opstartproblemen' duidelijk genoeg, misschien had et OS tussen tags kunnen staan, maar dat is IMO niet altijd nodig...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.