Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2005, 14:01
~*Loui*~
~*Loui*~ is offline
Weet iemand hoe die slechte kat in Alfred Jodokus Kwak heet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2005, 14:02
Tinkiebell
Avatar van Tinkiebell
Tinkiebell is offline
iets van Krabnagel
__________________
arachnea's hond vindt me knap :o tiktak, tikkedetaak, de krokodil zoekt Kapitein Haak.. :o :P
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 14:02
Tinkiebell
Avatar van Tinkiebell
Tinkiebell is offline
krabnagel de kater..
__________________
arachnea's hond vindt me knap :o tiktak, tikkedetaak, de krokodil zoekt Kapitein Haak.. :o :P
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:34
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Hij heet gewoon Krab de Kat.


Gave serie was dat trouwens. Pas als je later terugkijkt ontdek je al die verwijzingen naar Hitler enzo.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:39
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 12-04-2005 @ 16:34 :
Hij heet gewoon Krab de Kat.
[afbeelding]

Gave serie was dat trouwens. Pas als je later terugkijkt ontdek je al die verwijzingen naar Hitler enzo.
In de tekenfilmserie heet hij toch echt Krabnagel.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:48
Zozo
Zozo is offline
Citaat:
Juice schreef op 12-04-2005 @ 16:34 :

Pas als je later terugkijkt ontdek je al die verwijzingen naar Hitler enzo.
Wat? Dat heb ik nog nooit opgemerkt. (Heb het dan ook al zo'n 10 jaar niet meer gezien.)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:55
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
Zozo schreef op 12-04-2005 @ 16:48 :
Wat? Dat heb ik nog nooit opgemerkt. (Heb het dan ook al zo'n 10 jaar niet meer gezien.)
Dolfje he.
__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Zozo schreef op 12-04-2005 @ 16:48 :
Wat? Dat heb ik nog nooit opgemerkt. (Heb het dan ook al zo'n 10 jaar niet meer gezien.)
In de latere afleveringen kreeg Dolf een Hitlersnor en -scheiding, en werd hij met de kraaienpartij (met mooi zwart-rood kraaienpotenlogo) dictator van Groot Waterland.

In afleveringen daarna trok Alfred nog ten strijde tege apartheid en ging ie winkels waar geen negereenden in mochten kapot slaan. Die serie werd eigenlijk steeds serieuzer en naargeestiger.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:23
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
ja, en Winnie was Winnie Mandela
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:30
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 12-04-2005 @ 17:23 :
ja, en Winnie was Winnie Mandela
Haar broertje heet toch ook Nelson?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 17:04
2e Ketjing
Avatar van 2e Ketjing
2e Ketjing is offline
geweldige serie, en idd de kater heette in de serie Krabnagel
__________________
Appelsap en Ligakoeken
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 17:31
Verwijderd
Krabnagel

Eigenlijk best grappig om te zien hoe tekenfilm makers de jeugd wat geschiedenis bij willen brengen.

De nationale kraaienpartij
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:07
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Juice schreef op 12-04-2005 @ 16:34 :
Gave serie was dat trouwens. Pas als je later terugkijkt ontdek je al die verwijzingen naar Hitler enzo.
Niet alleen Hitler:

Hij had ook steeds z'n vleugel onder z'n jas, omdat hij die een keer had gebroken.
Citaat:
Juice schreef op 12-04-2005 @ 17:30 :
Haar broertje heet toch ook Nelson?
Nee, die heet Tom.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:38
Lunae
Avatar van Lunae
Lunae is offline
Citaat:
Juice schreef op 12-04-2005 @ 16:34 :
Hij heet gewoon Krab de Kat.
[afbeelding]

Gave serie was dat trouwens. Pas als je later terugkijkt ontdek je al die verwijzingen naar Hitler enzo.
o ja? is me nooit opgevallen, en ik keer het wel heel vaak. Was natuurlijk nog wel erg klein toen eigenlijk..., maar wel grappig dat ik daar nu achter kom
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 19:15
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Vet dat wil ik nog eens zien.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 19:55
Verwijderd
Wij hebben thuis een hele hoop afleveringen op videoband Ik keek het vroeger heel erg vaak, maar die diepere lagen ontgingen mij toen ook een beetje

Wanneer komt die Krab(nagel) er dan in voor? Ik kan me alleen iets herinneren met Dolf en Alfred die samen in een put waren gevallen. En dat hij daar toen omheen liep, of zo.

Leerzaam was het wel achteraf De halve wereldgeschiedenis behandeld, en ik kan me ook nog iets herinneren over zure regen, microscopen en weet ik wat...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 20:27
grmbl
Avatar van grmbl
grmbl is offline
Ik zag toevallig laatst ook een aflevering en daar werd de situatie van Israel aan de orde gesteld.

Vroeger realiseerde ik me dat soort dingen niet, maar als je nu terug kijkt zie je eigenlijk heel veel wekelijke onderwerpen erin voorkomen, maar dan simpeler uitgelegd door diereb en verzonnen landen.

Wordt het eigenlijk momenteel nog uitgezonden?
__________________
Is verliefd op James Napier!! He's mine!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 20:53
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Dat Winnie voor Winnie Mandela zou staan, geloof ik eerljk gezegd niet zo. Volgens mij is die naam puur toevallig gekozen. Maar zekerw eten doe ik het niet. Misschien moeten we Herman van Veen er even over mailen.

'Alfred J. Kwak' was vroeger absoluut mijn favoriete tekenfilmserie! Ik miste geen aflevering. Eerst op de VARA, later op Kindernet (R.I.P.). Ook heb ik een hele verzameling cassettebandjes, waarop Herman van Veen steeds een aflevering navertelt, met de stemmen van de personages ertussendoor natuurlijk. Sommigen zijn letterlijk kapotgedraaid. En dan heb ik nog een plakboek, waarin je iedere week een pagina it de VARA-gids kon plakken, met daarop in rijmvorm en met plaatjes de aflevering van de week beschreven. Iedere keer als ik het tevoorschijn haal, komen er herinneringen boven.

'Alfred' wordt nog steeds uitgezonden. Helaas veel te vroeg voor mij, nl. rond 7 uur 's morgens in het weekend op Ketnet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-04-2005, 21:34
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Juice schreef op 12-04-2005 @ 16:34 :
Hij heet gewoon Krab de Kat.
[afbeelding]

Gave serie was dat trouwens. Pas als je later terugkijkt ontdek je al die verwijzingen naar Hitler enzo.
Dat was me ooit verteld op de basisschool en sindsdien ben ik dat nooit vergeten.

Die boekjes heb ik ook nog (gehad )
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:47
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Wát een geweldige tekenfilmserie is Alfred J. Kwak. Ik ben er werkelijk mee opgegroeid en ik heb er alle afleveringen van gezien. Wel jammer dat ik het nu nooit meer zie, ik zou nog heel graag de afleveringen van de Kraaienpartij en de allerlaatste aflevering zien. Ik meen me te herinneren dat die laatste echt een pareltje was, maar ik weet alleen nog een paar kleine dingen. Dat Alfred met een pistool aan het bed van Dolf staat bijvoorbeeld, en dat op het allerlaatst Dolf helemaal omsingelt wordt door de politie.
Ja, ik vind het echt de beste tekenfilmserie die er ooit is gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:59
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 12-04-2005 @ 20:55 :
Wanneer komt die Krab(nagel) er dan in voor? Ik kan me alleen iets herinneren met Dolf en Alfred die samen in een put waren gevallen. En dat hij daar toen omheen liep, of zo.
Dat is er één, een hele gave aflevering trouwens, waarin Alfred ontdekt dat Dolf eigenlijk een merel is.
Later komt ie nog eens tevoorschijn als Alfred in de gevangenis zit omdat ie ervan verdacht wordt een diamant gestolen te hebben, maar hij had nooit zo'n grote rol als de andere schurken Dolf, Lispel, Meneer Rokodil, Hannes etc. Ik weet ook niet meer zoveel van hem, alleen dat ie altijd kettingen meesleepte en dat je hem daarom aan kon horen komen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 23:16
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Applaus voor Herman van Veen inderdaad!
Wisten jullie dat voordat de tekenfilmserie bestond het verhaal een voorleesverhaal was en later bewerkt tot toneelvoorstelling (jahaa, Herman speeld Alfred op de planken) ?
Ik heb zowel het boek als de elpee/12" (live)

Dit sloeg zo aan dat er een heleboel aziaatjes ingehuurd werden (zie de aftiteling) om dit op beeld te zetten.
Vet trouwens dat hij zelf een aantal van de stemmen heeft ingesproken.

Trouwens, hij heeft nog een (kinder)serie gemaakt die naar mijn weten geflopt is, iets met een huis en tovenarij/heksen gebeuren (en Babette) ofzo maar toen woonde ik int buitenland dus niet meegekregen....
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 23:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 13-04-2005 @ 00:16 :
Applaus voor Herman van Veen inderdaad!
Wisten jullie dat voordat de tekenfilmserie bestond het verhaal een voorleesverhaal was en later bewerkt tot toneelvoorstelling (jahaa, Herman speeld Alfred op de planken) ?
Ik heb zowel het boek als de elpee/12" (live)

Dit sloeg zo aan dat er een heleboel aziaatjes ingehuurd werden (zie de aftiteling) om dit op beeld te zetten.
Vet trouwens dat hij zelf een aantal van de stemmen heeft ingesproken.
Jaja, dat wist ik! Ik ken mijn klassiekers!

Alleen geloof ik dat ik ergens ooit een ander verhaal heb gelezen... Daarin werd beweerd dat Alfred na een theatervoorstelling te zijn geweest, omgetoverd werd tot stripboek, dat dat aansloeg in Japan, en dat men daarna de tekenfilms is gaan maken. Lijkt me overigens een beetje onzinnig verhaal, want welke Japanner is er nou geïnteresseerd in de verhaaltjes over een oerhollandse eend in de polder?

Ik vind overigens dat de Japanners er heel goed in geslaagd zijn de Hollandse sfeer -die er vooral in de eerste afleveringen nog hangt- over te brengen. Vergeet niet dat, op het tekenwerk na, 'Alfred' een oerhollandse productie is.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 00:48
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Wat ik naast de voor een kinderserie geniaal(ik kan niet anders zeggen) verwoven maatschappelijke thema's zo knap vind is dat dat het tempo zo laag ligt. Bij de meeste tekenfilmseries lijken de makers bang te zijn dat de kijkertjes hun aandacht verliezen en zetten de boel om die reden in de hoogste versnelling. Maar niet bij Alfred. Er is wel actie, zo nu en dan, maar over het algemeen is het allemaal erg kalmpjes. Dat onderscheidt Alfred Kwak van al die hysterische ADHD-troep a la Pokémon, GI. Joe of Transformers of iets dergelijks.

Grandioze serie, die helaas moest stoppen na seizoen twee. Er heeft nog heel lang een derde seizoen in de pijplijn gezeten, maar dat is jammer genoeg niet van de grond gekomen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 00:51
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 12-04-2005 @ 23:59 :
Dat is er één, een hele gave aflevering trouwens, waarin Alfred ontdekt dat Dolf eigenlijk een merel is.
De tranen schoten in mijn ogen toen hij zijn ontboezemingen deed in die lege put. Sterk staaltje melodrama
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2005, 06:08
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 13-04-2005 @ 00:16 :
Applaus voor Herman van Veen inderdaad!
Wisten jullie dat voordat de tekenfilmserie bestond het verhaal een voorleesverhaal was en later bewerkt tot toneelvoorstelling (jahaa, Herman speeld Alfred op de planken) ?
Ik heb zowel het boek als de elpee/12" (live)
Maar die theatervoorstelling is wel even iets compleet anders dan de tekenfilmserie, los van het feit dat ze allebei over Alfred Jodocus Kwak gaan.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 07:15
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
ik keek t ook altijd, maar heb idd ook nooit opgemerkt dat er naar wereldproblemen en -leiders werd verwezen.
ik vond lispel altijd heel erg eng
de aflevering van de put ken ik nog heel goed en ook dat dolf toen zn kraaiensnavel af deed!
tja, ik zou t nu nog wel eens een x helemaal willen zien haha, kijken of ik t nu wel merk

vond t trouwens wel steeds enger worden naar het einde toe, toen vond ik t niet meer zo leuk...
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 12:30
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Sasz schreef op 13-04-2005 @ 08:15 :
ik keek t ook altijd, maar heb idd ook nooit opgemerkt dat er naar wereldproblemen en -leiders werd verwezen.
ik vond lispel altijd heel erg eng
de aflevering van de put ken ik nog heel goed en ook dat dolf toen zn kraaiensnavel af deed!
Eigenlijk kwam hij gewoon in de sneeuw terecht, waardoor de schoensmeer van zijn snavel af ging
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 12:41
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
owjah dat was t!
sorry was nog erg jong toen
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-04-2005 @ 01:48 :
Dat onderscheidt Alfred Kwak van al die hysterische ADHD-troep a la Pokémon, GI. Joe of Transformers of iets dergelijks.
niks slechts over Transformers he. Dat blijft echt dé shit.

Maar alfred vond ik vroeger echt evil. Hoewel ik het nu wel weer keer zou willen zien, nu ik al die verwijzingen beter zal snappen. Het is zeker nooit op dvd uitgekomen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 17:57
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik keek AJ Kwak ook altijd vroeger... hoeveel afleveringen waren er ook al weer gemaakt?
Is echt pure nostalgie.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:45
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-04-2005 @ 21:53 :
'Alfred J. Kwak' was vroeger absoluut mijn favoriete tekenfilmserie! Ik miste geen aflevering. Eerst op de VARA, later op Kindernet (R.I.P.). Ook heb ik een hele verzameling cassettebandjes, waarop Herman van Veen steeds een aflevering navertelt, met de stemmen van de personages ertussendoor natuurlijk. Sommigen zijn letterlijk kapotgedraaid.
Herkenning!
Ik had ook allerlei aan alfred gerelateerde kleurblokken, knuffelbeesten, armbanden, kleren e.d. En ik ben met Alfred op de foto gekomen in het Land van Ooit. Nou ja, zo'n man/vrouw in Alfred-pak die anderhalve meter boven mij uitstak, je weet wel.
Ik vond die afleveringen rond de kraaiepartij trouwens het leukst.
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 13-04-2005 @ 00:16 :
Applaus voor Herman van Veen inderdaad!
Wisten jullie dat voordat de tekenfilmserie bestond het verhaal een voorleesverhaal was en later bewerkt tot toneelvoorstelling (jahaa, Herman speeld Alfred op de planken) ?
Ik heb zowel het boek als de elpee/12" (live)
Die hebben wij op een cassettebandje. 'De Muziekfabel' heet die toch?

#Wat leuk dat je keek
tot volgende week
dan zijn we weer bij de VARA!#
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:50
Verwijderd
oehhh jeugdheld alfredje!!!
ik had bandjes, en shirts, en het was ook in het land van ooit.
ik had altijd zwemles tijdens alfred dus namen we alles op, helaas ben ik alle videobanden kwijt.
deze tekenfilm blijft gewoon leuk
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:51
2e Ketjing
Avatar van 2e Ketjing
2e Ketjing is offline
oja, ik heb er ook nog een Trui van gehad, cd's, een knuffel (hebik nog steeds) en boekjes met een harde kaft, 1tje van de Olympiade en 1tje volgens mij van de Marine

Ja Alfred was wel hete shizzle
__________________
Appelsap en Ligakoeken
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:52
3rd Rock
Avatar van 3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 13-04-2005 @ 18:57 :
Ik keek AJ Kwak ook altijd vroeger... hoeveel afleveringen waren er ook al weer gemaakt?
Is echt pure nostalgie.
ik meen 52.....2 keer 26 afl.
jaartje of 2-3 geleden heeft yorin ze nog allemaal uitgezonden. heb toen alleen de 1e zeeverkenners-aflevering gemist.

ow, en diegene die zei dat krabnagel rond die put met dolf en aj sloop en dat ie daarna alfred in de gevangenis lastig viel...dat was precies andersom volgens mij, maar dat maakt verder niet uit
__________________
As many intelligent people know, aliens are all around us. */* http://www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:54
2e Ketjing
Avatar van 2e Ketjing
2e Ketjing is offline
Dolf en AJ vielen toch door in de put, toen kwam Krabnagel om ze zogenaamd te redden, maar eigenlijk wilde hij ze op eten.

Toen kwam er nog een mooie achtervolgingscene waarbij AJ over het ijs moest en Krabnagel ging erachteraan. De kat is natuurlijk veel dikker en toen barstte het ijs.
__________________
Appelsap en Ligakoeken
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-04-2005, 21:14
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
ik vind het nog steeds zielig als ik eraan denk dat z'n hele familie wordt platgereden...
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:17
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
2e Ketjing schreef op 13-04-2005 @ 21:54 :
Dolf en AJ vielen toch door in de put, toen kwam Krabnagel om ze zogenaamd te redden, maar eigenlijk wilde hij ze op eten.
Klopt. Maar '3rd Rock' bedoelde waarschijnlijk dat de aflevering in de gevangenis vóór de aflevering met de put kwam, en dat klopt.

Citaat:
Nebula schreef op 13-04-2005 @ 21:45 :
#Wat leuk dat je keek
tot volgende week
dan zijn we weer bij de VARA!#
God, ik dacht dat ik de enige was die nog wist dat ze dat oorspronkelijk bij de VARA aan het liedje hadden toegevoegd.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 13-04-2005 @ 22:14 :
ik vind het nog steeds zielig als ik eraan denk dat z'n hele familie wordt platgereden...
Ik kreeg altijd tranen in m'n ogen als ik dat stukje zag waarin de kleine Alfred aan Henk vraagt: "Waar iesch papa? Waar iesch mama?"
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:30
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik vond het een hele akelige serie
met enge figuren

desalnietemin heb ik aardig wat merchandising artikelen van AJ Kwak
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:43
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ben voor een petitie om Kwakkie weer terug op de buis te krijgen!
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:46
2e Ketjing
Avatar van 2e Ketjing
2e Ketjing is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-04-2005 @ 22:43 :
Ik ben voor een petitie om Kwakkie weer terug op de buis te krijgen!
ik teken hem, of desnoods dvd
__________________
Appelsap en Ligakoeken
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:47
2e Ketjing
Avatar van 2e Ketjing
2e Ketjing is offline
oja die eerste aflevering, met die stromende regen en dat dan bijna de hele familie kwak overlijd, best confronterend voor een jeugd serie
__________________
Appelsap en Ligakoeken
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:53
Carolynn
Carolynn is offline
Citaat:
2e Ketjing schreef op 13-04-2005 @ 22:47 :
oja die eerste aflevering, met die stromende regen en dat dan bijna de hele familie kwak overlijd, best confronterend voor een jeugd serie
Ja, die eerste aflevering keek ik toen met een vriendinnetje en we moesten daarna allebeide huilen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:56
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-04-2005 @ 22:43 :
Ik ben voor een petitie om Kwakkie weer terug op de buis te krijgen!
Zaterdag en zondag, 07.00, Ketnet.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:05
JiMJiM
Avatar van JiMJiM
JiMJiM is offline
deze serie is zo fokking kewl!!! maar hoe heet die spion/kwal ook alweer.
__________________
Bavi-Jezus! The Monkey Messiah
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:09
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
JiMJiM schreef op 13-04-2005 @ 23:05 :
deze serie is zo fokking kewl!!! maar hoe heet die spion/kwal ook alweer.
Lispel!
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 23:03
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Kan iemand nog wat vertellen over die laatste aflevering? Wat was het verhaal, hoe ging alles enz.? (Desnoods met spoiler tag) Ik weet nog vaag iets van een droom van Dolf die ook retestoer was, maar ik weet niet meer hoe die ging.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 23:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 14-04-2005 @ 00:03 :
Kan iemand nog wat vertellen over die laatste aflevering? Wat was het verhaal, hoe ging alles enz.? (Desnoods met spoiler tag) Ik weet nog vaag iets van een droom van Dolf die ook retestoer was, maar ik weet niet meer hoe die ging.
Ik heb er even dat plakboek bijgepakt en ik geef hier even de tekst en een omschrijving van de plaatjes. Zelf kan ik me helaas niks meer van de aflevering herinneren:

1. (Dolf in de cel die de tralies doorvijlt)
Vanwege roof en zwendel
zit Dolf nu achter slot en grendel
en dat bevalt hem voor geen centimeter
daarom ritselt hij een zaag
en zaagt zich weg naar vrijheid
zo, denkt hij, dit bevalt me wel
dit past me heel wat beter

2. (Dolf met pistool in hand, Winnie onder schot houdend)
Helmaal happy is Dolf niet
eerst wil hij nog wraak nemen
op de hele wereld maar vooral op Kwak
weet je wat?
ik ontvoer die Winnie Wana
eigen schuld
dikke bult

3. (Dolf op tv)
Alfred komt op tv met een foto van de kraai
hij belooft 10.000 geldstukken
voor wie hem bij zijn lief, zijn Winnie brengt
zou het Alfred Kwak wel lukken?

4. (Alfred wandelt sip over straat)
Afred is zo diep bedroefd
zo geweldig ongelukkig
voor hem hoeft kwaken zonder Winnie
allemaal niet meer
heeft alles
helemaal gewoon geen zin meer

5. (Alfred met pistool in de hand, gericht op Dolf, die net wakker wordt)
Maar het spoorzoek-apparaat van professor Paljas
helpt Afred goed op weg
het brengt Alfred regelrecht
naar de schuilplaats van de boef en daar
is Winnie ook
en zo loopt ook dit verhaaltje weer goed af
en krijgt Dolf de Kraai zijn verdiende straf

6. (Alfred en Winnie elkaar aanstarend, achter een grote taart)
En Alfred zingt die avond voor zijn Winnie
wat eens zijn vader voor zijn moeder zong:
nog nooit
in heel mijn leven
zag ik zo'n lieve eend
eentje zoals jij
zo'n mooi eendje zoals jij
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 09:12
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Volgens mij herinnert iedereen die aflevering wanneer ze in die put vallen nog . Blijkbaar was die erg indrukwekkend voor al die kinderen
Voor mij is het ook een van de afleveringen die ik mij het best herinner.

En ook dat ze op een of ander eiland zaten met die professor En dat eiland bleek een reuzeschildpad te zijn?
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Welkom terug Absaainthe, jij kent Samson en Gert tenminste wel! #1446
Verwijderd
500 04-07-2011 14:29
Films, TV & Radio Alfred J. Kwak
GekkeWaus
86 08-12-2006 20:57
Lifestyle Wat heb je vandaag gedaan?
Carn
497 27-07-2006 12:53
Lifestyle wat droeg jij als kind?
crook
102 05-05-2005 22:59
De Kantine Jeugdsentiment
Chesterfield
65 15-01-2005 23:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.