Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2008, 20:59
Big Boi
Avatar van Big Boi
Big Boi is offline
Hallo allen. Dit is mijn eerste post op dit subforum gezien ik pas sinds kort lustig op zoek ben naar een nieuwe sporthobby! Ik ben nu ongeveer 2 maanden aan het hardlopen maar ik merk dat ik erg snel spierpijn in mijn schenen krijg. Dit houd meestal een week aan na een intensieve hardloop sessie.
Dit is misschien te wijten aan verkeerde/oude renschoenen of dat ik te enthousiast ben en m'n lichaam overbelast. Mijn huisarts geeft aan dat als ik het hardlopen wat rustiger aan doe ik me wel wat meer kan uitleven op sporten die minder belastend zijn op de onderbenen qua gewicht, zoals bijvoorbeeld mountain biken.

Ik ben een 10 jaar geleden een verfent mountain biker geweest als jonkheer in de lokale bossen en wil dit dus ook weer oppakken maar om nou door de modder te crossen op m'n stadsfiets.. Nah.

Waar moet ik op letten bij het kopen van een hedendaags moddermonster? Speciale onderdelen van de fiets die kritiek zijn? Speelt een bepaald merk nog van belang?

De enige eisen die ik heb: ik heb een budget van rond de 350,- dus ik wil er echt serieus mee bezig, zeker 2 dagen in de week. Een stevig trapper frame en pedalen, ik wil ook 'staand' fietsen dus de trappers en as moeten minimaal 80 kg kunnen dragen. Ik ben 1.75m dus een frame van 26" is de maximum hoogte/lengte/breedte bla.

Suggesties zijn zeer welkom en alvast bedankt!
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2008, 22:16
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
350 euro is niet bepaald veel voor een mountainbike. Dan zou ik kijken voor een tweedehandsje, met gewoon voorvering en een wat oudere Deore LX groep erop. 26" frame is toch wel behoorlijk gigantisch. Ik denk dat je 26" wielen bedoeld. Qua frame zit je wss op de 17", dat moet ik met dezelfde lengte ook hebben.

Zorg voor goede remmen (oude Magura HS remmetjes zijn heel gaaf), en een goede voorvork. Andere onderdelen, vooral schakeling, Deore, of LX, van een aantal jaar oud.
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 15:04
Melkfles
Avatar van Melkfles
Melkfles is offline
Ik ben het met pruts0r eens, alleen is deore wel heel matige kwaliteit, waarschijnlijk bedoel je met 26" de wielmaat
een strax aluminium frame deore LX/XT of sram x-7 moet wel mogelijk zijn met een 2e hands. In ieder geval geen SR suntour of RST verende voorvork, dan kan je nog beter een starre (niet verende) nemen. goede voorvorken vind je bij rock shock, sommige manitou vorken zijn ook oké, en er zijn er nog wel meer maar die zijn vaak erg prijzig (fox, magura dt-swiss etc) neem liefst geen achtervering, die zijn op goedkope fietsen vaak bagger, ook geen mechanische schijfremmen. Hydraulische is wel weer fantastisch natuurlijk. Magura hydraulische velgremmen zijn idd erg fijn, al volstaat een strak setje v-brakes ook wel. voor de wielen zou ik kiezen voor iets met zo veel mogelijk spaken, heb je (over het algemeen) het minst snel een slag in. mocht je meer advies willen stuur maar een PM
__________________
.
In my world everybody's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 22:18
Big Boi
Avatar van Big Boi
Big Boi is offline
Héél erg bedankt voor de reacties en ik kan mijn budget, gezien mijn enthousiasme, verhogen naar 500,-. Ik heb me al even ingelezen op het Mountainbike.nl forum en zie dat jullie er erg veel verstand van hebben.

Ik ga even peilen op marktplaats en zal misschien een advertentie hier even droppen voor goedkeuring. Ik ben er inmiddels achter dat ik een cross country rijder ben.
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 15:28
Sandersss
Sandersss is offline
Tweedehands Cube's zijn meestal goed te doen. Daar heb je met een euro'tje of 500 wel een LX/DEORE (wellicht LX/XT) afgemonteerde mtb voor.

Enig nadeel is dan meestal wel de voorvork, die vaak niet echt supper zijn bij zo'n budget. Maar de prijs/kwaliteit verhouding is bij de Cube meer dan redelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 13:46
Melkfles
Avatar van Melkfles
Melkfles is offline
klopt helemaal ook veel giants op mp dit moment, afgezien van terrago shit etc vind ik die echt geweldige geomtrie hebben.
__________________
.
In my world everybody's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.