Oud 05-11-2018, 20:47
emma123
emma123 is offline
Ik zit nu in havo 5 ( profiel natuur gezondheid) en dat betekent dat ik volgend jaar waarschijnlijk ga studeren, ik heb er ook nog over naagedacht om een tussenjaar te nemen maar ik denk dat ik daarmee gewoon een jaar ga verspillen, mijn intresses zijn heel divers en ik heb nog gee studie gevonden die hier goed bij aansluit mijn interesses zijn:
- reizen ( ik zou ook graag voor mijn werk willen reizen)
- marketing ( reclame campagnes bedenken enzo)
- geneeskunde (dan dus eerst vwo)
- mensen helpen
- iets creatiefs
- iets met kinderen
- iets met tourisme

Zoals je ziet zijn mijn interesses erg groot en ik heb geen idee welke studie nou bij mijn interesses, iemand die mij zou kunnen helpen hiermee?

Dankjewel alvast!!

Laatst gewijzigd op 06-11-2018 om 12:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2018, 08:07
Verwijderd
Wat bedoel je met "ik zou graag voor mijn werk willen reizen"? Ik moet wel eens voor mijn werk naar het buitenland en alhoewel het zeker nog wel soms als een uitje aanvoelt als het een leuke stad is en er een paar vrije uurtjes zijn (en leuke collega's niet te vergeten), is het totaal niet te vergelijken met zelf reizen voor je plezier/om dingen te zien. Dus als je dat bedoelt, dan zijn er echt maar weinig banen te vinden in die categorie. Zou je daar ook niet zo snel een goede opleiding voor aan kunnen bevelen.

Als je reizen zo leuk vindt, is het wel degelijk een optie om een jaar te gaan reizen. Tijdens dat jaar heb je ook genoeg reflectiemomenten waarop je wellicht wat beter ontdekt wat je zou willen studeren.

Geneeskunde is overigens een studie waarbij havo als vooropleiding niet genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 10:01
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Voor geneeskunde heb je een vwo-diploma met natuur- en scheikunde nodig, dus als je voor geneeskunde kiest ligt een aanvullende vwo-opleiding met profiel Natuur en Gezondheid het meest voor de hand.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 11:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toerisme en recreatie, international business en management, biologie en medisch laboratoriumonderzoek, fysiotherapie, social work zijn een aantal studies die in me opkomen als ik je verhaal lees.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 12:03
Verwijderd
Het is nogal een misconceptie dat "reizen voor je werk" per definitie leuk is, kan ik je verklappen. Uit eigen ervaring is het gewoon snoeihard werken, lange en zware dagen. Dat beeld zie ik ook rondom mij.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 12:24
emma123
emma123 is offline
Citaat:
Het is nogal een misconceptie dat "reizen voor je werk" per definitie leuk is, kan ik je verklappen. Uit eigen ervaring is het gewoon snoeihard werken, lange en zware dagen. Dat beeld zie ik ook rondom mij.
Bedankt voor de tip, het lijkt me eigenlijk gewoon heel leuk om meer van de wereld te kunnen zien maar dat zou dan eigenlijk buiten mijn werk om ook wel gewoon kunnen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 12:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Bedankt voor de tip, het lijkt me eigenlijk gewoon heel leuk om meer van de wereld te kunnen zien maar dat zou dan eigenlijk buiten mijn werk om ook wel gewoon kunnen.
Dat lukt de meeste mensen buiten hun werk om beter dan tijdens reizen die ze voor hun werk maken!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 13:13
Verwijderd
Citaat:
- reizen ( ik zou ook graag voor mijn werk willen reizen)
Het kán zijn dat je dit echt wilt en dat het je bevalt. Ik ken behoorlijk wat mensen die veel onderweg zijn voor hun werk en dan heb ik het niet over een dagje Groningen of Maastricht of Middelburg of Antwerpen maar over twee maanden in de woestijn hangen.... het is een eenzaam bestaan en je ziet weinig van de wereld.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2018, 10:25
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Het kán zijn dat je dit echt wilt en dat het je bevalt. Ik ken behoorlijk wat mensen die veel onderweg zijn voor hun werk en dan heb ik het niet over een dagje Groningen of Maastricht of Middelburg of Antwerpen maar over twee maanden in de woestijn hangen.... het is een eenzaam bestaan en je ziet weinig van de wereld.
Het regelmatige werkreizen zorgde er bij mij voor dat het minder speciaal werd om in een vliegtuig de wereld over te gaan. Er een vakantie aan vastplakken maakte wel leuker.


OT: Als je het nog niet weet zou ik kijken of je VWO aan kan. Na die twee jaar weet je waarschijnlijk nog beter wat je leuk vindt en heb je meer opties zoals inderdaad geneeskunde, of alsnog een HBO opleiding.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2018, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Het regelmatige werkreizen zorgde er bij mij voor dat het minder speciaal werd om in een vliegtuig de wereld over te gaan. Er een vakantie aan vastplakken maakte wel leuker.
De mensen die echt veel reizen vanuit consultancy doen dat niet. Als je week 1 in Berlijn zit en week 2 in Parijs en week 3 in Londen en week 4 in Stockholm, terwijl je ook gewoon moet werken, dan gaat de lol er heel snel af.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2018, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Het regelmatige werkreizen zorgde er bij mij voor dat het minder speciaal werd om in een vliegtuig de wereld over te gaan. Er een vakantie aan vastplakken maakte wel leuker.
Nou, de functies die ik voorbij zie komen in het echt waarbij veel vliegwerk voor de job komt kijken is dat niet van toepassing..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2018, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Nou, de functies die ik voorbij zie komen in het echt waarbij veel vliegwerk voor de job komt kijken is dat niet van toepassing..
Je ziet wel veel restaurants van binnen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2018, 20:10
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
De mensen die echt veel reizen vanuit consultancy doen dat niet. Als je week 1 in Berlijn zit en week 2 in Parijs en week 3 in Londen en week 4 in Stockholm, terwijl je ook gewoon moet werken, dan gaat de lol er heel snel af.
Ja, mijn "regelmatig" was ongeveer twee keer per jaar gemiddeld een week op conferentie.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2018, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Ja, mijn "regelmatig" was ongeveer twee keer per jaar gemiddeld een week op conferentie.
Ja, ik heb 3 jaar achter elkaar gold bij KLM gehaald.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 08:44
Verwijderd
Oh ja dit is vast totaal niet wat hij met reizen bedoelt maar ik ben gold bij een bepaalde hotelketen wegens werkgerelateerde overnachtingen in Nederland. Ik klaag niet hoor, maar er is echt geen zak aan. In een restaurant eten doe ik liever met mensen die ik zelf uitkies (en een restaurant dat ik zelf uitkies for that matter). Ik slaap meestal prima maar slaap toch liever gewoon thuis. En ga zo maar door.

Die ene keer per twee jaar dat je bij die hotelketen privé overnacht is het grappig als je een upgrade krijgt. Maar laatste keer dat we daar privé waren was een grote tegenvaller juist, zelden zo slecht opgevangen in een hotel.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 08:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik denk dat jullie je punt wel gemaakt hebben

Heeft iemand nog advies voor wat deze dame zou kunnen gaan studeren?

Ontopic:
Als je PR en marketing interessant vindt zou je eens kunnen kijken naar communicatie-opleidingen.

Hoe zie jij werken met kinderen voor je? Zou je juf of docent op een middelbare school willen worden?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 19:39
Verwijderd
Verpleegkunde is ook een optie. Anders dan geneeskunde, wel een stuk medische achtergrond.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2018, 02:14
emma123
emma123 is offline
Hi bedankt voor alle reacties, ik ben vandaag bij de opendag op hanzehogeschool geweest en ik weet het eindelijk! International communication, dat is echt iets wat bij me past is er iemand met ervaring op dit gebied die mij wat meer insight kan geven over deze studierichting?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Geen idee welke opleiding
gertjetop
1 20-07-2012 15:57
Studeren Welke opleiding past bij mij?
Moow17
20 22-12-2009 20:02
Studeren Welke studie zal ik kiezen?
Giddypanda
12 11-03-2009 22:18
Studeren hbo pedagogiek HELP
Sannefloor
1 12-05-2007 15:17
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11
Algemene schoolzaken leuke studie?
Lindsay-girl
3 08-10-2002 18:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.