Oud 10-12-2004, 11:14
Dawntje
Dawntje is offline
Volgend jaar gaan mijn vriend en ik 'samen op kamers'. Het komt er dus eigenlijk op neer dat we gaan samenwonen, aangezien een sociale woning veel goedkoper is dan een kamer.

Nou ontvang ik de eerste maanden een tegemoetkoming scholieren. Dit omdat ik pas in juni 18 word. Daarna ontvang ik studiefinanciering. Hij ontvangt vanaf dat moment studiefinanciering voor uitwonend (nu nog inwonend).

Omdat we allebei alleen de basisbeurs ontvangen (dat uiteraard aangevuld wordt door de ouders, maar dat gaat niet via rekeningen e.d.) en het inkomen door arbeid erg klein is hebben wij samen een laag inkomen. Nou wil ik weten of we daardoor in aanmerking komen voor huursubsidie. Ik weet namelijk niet of studiefinanciering of tegemoetkoming scholieren gezien wordt als een uitkering of inkomen.
__________________
Do not trust to appereances..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2004, 11:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ligt eraan hoe hoog je huur is en inderdaad hoeveel je verdient. als je een niet al te dure woning huurt, heb je zeker recht op huursubsidie. maar als t goed is heb je op sites van gemeentes van die rekenformules.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 11:32
Dawntje
Dawntje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-12-2004 @ 12:26 :
ligt eraan hoe hoog je huur is en inderdaad hoeveel je verdient. als je een niet al te dure woning huurt, heb je zeker recht op huursubsidie. maar als t goed is heb je op sites van gemeentes van die rekenformules.
Ja, klopt. Ik wist alleen niet of het gerekend kan worden tot uitkering of inkomen uit arbeid (alhoewel die laatste me wel érg sterk lijkt), of dat het nergens toe behoort.
__________________
Do not trust to appereances..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 12:26
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Als je onder bijstandsniveau (een euro of 100) zit, krijg je zo ie zo huursubsidie. Je krijgt zoveel huursubsidie zodat je nog 180 euro moet betalen. Je krijgt het tot 540 euro huur. Ik denk echter dat als je een hoge huur hebt je niet volledig wordt aangevuld tot 180 euro.

Verder wordt het gebaseerd op het inkomen van het jaar daarvoor. Ik werk al een jaar volledig en we krijgen nog tot juli huusubsidie.

Studiefinanciering is een uitkering. Wel op tijd aanvragen want het duurt nogal een aantal weken.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 22:06
Verwijderd
Volgens mij kijken ze naar het inkomen dat je het jaar ervoor had, niet naar het inkomen wat je op het moment zelf hebt.
In ieder geval heb je met stufi en samenwonen wel gewoon recht op huursubsidie, maar of je het krijgt, dat ligt aan de hoogte van je huur.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 11:00
Verwijderd
Ik hoop dat je al aan het zoeken bent naar een geschikte woning....
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 13:36
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Studiefinanciering wordt helemaal nergens tot gerekend bij het berekenen van huursubsidie, het maakt dus totaal niet uit..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 18:21
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
studiefinanciering is een lening en wordt later omgezet in een gift.
je moet dus rekenen onder een lening en aangezien dat niets te maken heeft met een huursubsidie hoef je je studiefinanciering bij het berekenen of je recht hebt op een huursubsidie dus niet mee te tellen,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.