Oud 04-06-2013, 12:29
thomasbergen
thomasbergen is offline
hoi ik zit in vwo5 en ik heb een vraag over m&o. voor m&o moet ik een grootboek en een saldibalans opstellen, maar ik snap niet onder welke post voorraad overschotten en tekorten moeten staan. ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
groeten Thomas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2013, 13:45
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Eh, wat bedoel je precies met voorraad overschotten en tekorten? In- en verkopen verlopen gewoon via de rekening voorraden, ook als ze meer of minder hebben dan hun normale/gewenste voorraad niveau.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2013, 14:52
thomasbergen
thomasbergen is offline
We moeten een grootboek maken met een kasboek, inkoopboek en verkoopboek enzo en uiteindelijk een saldibalans. We hebben van die gegevens erbij gekregen en daar stonden ook voorraad overschot en tekort bij maar ik weet niet waar ik dat bij moet zetten.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2013, 16:58
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
In deze context is ook niet echt duidelijk wat ze daarmee bedoelen. Een voorraad tekort is houdt gewoon in dat je bijvoorbeeld maar 100 stoelen hebt, maar er 110 moet uitleveren. Dan mis je er 10. Een overschot is als 50 piano's leveren, maar je maakt er perongelijk 55. Dan heb je een overschot van 5.

Hoe dan ook; je voorraadwijziging verloopt via de rekening voorraad. Toename zet je debet, afname zet je credit. Later saldeer je deze (voorraad zal wel debet moeten blijven staan).
Met citaat reageren
Oud 04-06-2013, 17:49
the economist
the economist is offline
De saldibalans is een overzicht van de posten die aan het einde van het jaar nog openstaan en die naar het volgende jaar moeten worden meegenomen. Het gaat hierbij om posten als: vorderingen, voorschotten, schulden en openstaande verplichtingen.
inderdaad boek je deze voorraden onder 'voorraad'.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2013, 17:51
thomasbergen
thomasbergen is offline
Het is ietsje duidelijker geworden, heel erg bedankt voor je moeite!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.