Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2002, 19:53
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
gung-ho schreef:
Maar een vegatarische krokodil heb ik nog nooit gezien.
Een koe is van nature ook vegetarier....
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2002, 19:58
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
[QUOTE]kees17 schreef:
[B]
Citaat:
Ieme schreef:
Je dank dat we mensen graan/tarwe, (dat veelste duur is) verbouwen om aan de koeien te voeren?
Oh, ja. Kleine correctie. Als we alle landbouwgrond die nu gebruikt wordt voor het verbouwen van veevoeder zouden gebruiken voor het verbouwen van voedsel voor de mens, zou er geen wereldvoedselprobleem meer zijn.
Citaat:
Als ik naar een stukweiland loop met mijn dubbelloops jachtgeweer om een koe te schiet en dan die koe terplekke slachten, krijg je allemaal problemen met de dierenbescherming, aid, milieupolitie, enz.
Dat geeft dus duidelijk aan dat het hele evenwicht naar de klote is.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 20:09
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
BARON schreef:
inderdaad zeer normaal; gabbers slikken ook pillen.
en clubbers en hard-housers. en bejaarden en geestelijk gehandicapten en andere depressievelingen.
HAHAHAHA!!!
Ik lig werkelijk waar gigantisch in een deuk. Wie veegt me op?
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 12:42
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Bron waarvan? (B12 wordt inderdaad moeilijk)
Alternatief voor eiwitten is (o.a.) quorn. ZEER eiwitrijk.
Quarn bevat kippenei-eitwit en is dus niet veganistisch.

Trouwens, eiwitten worden niet direct gebruikt door je lichaam. Er worden eerst aminozuren van gemaakt. Dierlijke eiwitten bevatten meer aminozuren en zijn dus wat practischer maar in principe is het niet slechter. Soja is bijna niet minder dan vlees.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 11:41
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Ieme schreef:
HAHAHAHA!!!
Ik lig werkelijk waar gigantisch in een deuk. Wie veegt me op?
je vroeg er zelf om; pillen slikken lijkt mij niet normaal, maar iets wat je alleen doet in uiterste noodzaak, of indien je even van de wereld wilt zijn. Als een veganist pillen moet slikken is dat dus even (ab)normaal als een gabber die dat doet op een house-party.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 11:46
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
BARON schreef:
je vroeg er zelf om; pillen slikken lijkt mij niet normaal, maar iets wat je alleen doet in uiterste noodzaak, of indien je even van de wereld wilt zijn. Als een veganist pillen moet slikken is dat dus even (ab)normaal als een gabber die dat doet op een house-party.
dat IS niet zo, dat VIND jij

Voor de een hoort het er nou eenmaal bij, als aanvulling op het dagelijkse eten. En daarbij, gaat het voor die persoon niet om de al dan niet abnormaliteit van pillen maar om het naleven van principes. Dat vind ik persoonlijk ook wel even iets belangrijker dan de mening van iemand op een forum. Als je met zo'n pil gezond blijft; waarom niet?
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 12:20
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
BARON schreef:
je vroeg er zelf om; pillen slikken lijkt mij niet normaal, maar iets wat je alleen doet in uiterste noodzaak, of indien je even van de wereld wilt zijn. Als een veganist pillen moet slikken is dat dus even (ab)normaal als een gabber die dat doet op een house-party.
wat is er abnormaal aan pillen slikken. Er zijn legio's mensen die dat doen, paracetamol, asperine, de pil, vitamine pilletjes etc etc
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 19:58
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Oh, ja. Kleine correctie. Als we alle landbouwgrond die nu gebruikt wordt voor het verbouwen van veevoeder zouden gebruiken voor het verbouwen van voedsel voor de mens, zou er geen wereldvoedselprobleem meer zijn.
Dat geeft dus duidelijk aan dat het hele evenwicht naar de klote is.
>Nog een kleine correctie, niet alle grondsoorten zijn geschilt voor akkerbouw, bv klei, daar kom je nooit van je leven met een ploeg door heen. Of zeer natte grond waar je in het najaar nooit op kan komen met landbouwmachines(maar in de zomer kan je er wel op maaien). Maar er wil wel gras op groeien dat je weer aan de koeien kunt voeren. Verders ik kan het niet vaak genoeg vertellen het vee eet ook allemaal afval producten op. En dat van het wereldvoedelsprobleem is gewoon een leugen.


--------------------------------------------------------------------------------
Als ik naar een stukweiland loop met mijn dubbelloops jachtgeweer om een koe te schiet en dan die koe terplekke slachten, krijg je allemaal problemen met de dierenbescherming, aid, milieupolitie, enz.
--------------------------------------------------------------------------------

Dat geeft dus duidelijk aan dat het hele evenwicht naar de klote is.

>Wat voor evenwicht?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 10:35
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
autodropje schreef:
wat is er abnormaal aan pillen slikken. Er zijn legio's mensen die dat doen, paracetamol, asperine, de pil, vitamine pilletjes etc etc
veganisten kakelen constant over 'het natuurlijk evenwicht', maar ondertussen zijn ontzettend inconsequent. Is het slikken van pillen wel natuurlijk?
Nee dus.

Conclusie: een gematigde vleeseter leeft natuurlijker dan een doorgedraaide veganist.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 12:15
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
BARON schreef:
veganisten kakelen constant over 'het natuurlijk evenwicht', maar ondertussen zijn ontzettend inconsequent. Is het slikken van pillen wel natuurlijk?
Nee dus.
>> Ondertusen ben ik geen veganist, maar okee: Beetje voorbarige conclusie...


Citaat:
BARON schreef:
Conclusie: een gematigde vleeseter leeft natuurlijker dan een doorgedraaide veganist.
... en wat een contradictie! Als een vegetarier/veganist pilletjes slikt is het allemaal oh zo onnatuurlijk maar het vlees wat jij 's avonds eet is dat zeker wel? De mens is van nature jager en het vlees wat je eet is, of je nou een gematigd vleeseter bent of niet en of je nou biologisch eet of niet, zeer zeker niet op natuurlijke wijze verkregen. Zo ja, dan wil ik graag je speer bewonderen.
Daarnaast is vlees op zich ook al niet natuurlijk, kijk maar eens op het ingredienten-etiketje, lollypopje.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 13:19
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
BARON schreef:
veganisten kakelen constant over 'het natuurlijk evenwicht', maar ondertussen zijn ontzettend inconsequent. Is het slikken van pillen wel natuurlijk?
Nee dus.

Conclusie: een gematigde vleeseter leeft natuurlijker dan een doorgedraaide veganist.
En alle vleeseters schieten hun vlees zelf uit het bos

Ik vraag me af je uberhaupt wel eens met een veganist hebt gesproken.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 13:36
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
BARON schreef:
veganisten kakelen constant over 'het natuurlijk evenwicht', maar ondertussen zijn ontzettend inconsequent. Is het slikken van pillen wel natuurlijk?
Met het slikken van pillen verstoor je geen natuurlijk evenwicht, dus is er niks aan de hand. Dit is gewoon een overweging die je voor jezelf moet maken.
En de mensen die niet weten wat een natuurlijk evenwicht is hadden beter op moeten letten bij biologie.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 16:26
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
autodropje schreef:
wat is er abnormaal aan pillen slikken. Er zijn legio's mensen die dat doen, paracetamol, asperine, de pil, vitamine pilletjes etc etc
Het effect van deze pillen kan niet op natuurlijke weg verkregen worden, wat je mist als veganist en vegetariër wel.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 12:21
Verwijderd
ok, ok.
dus de mens heeft sinds ie succesvol werd, vlees gegeten.

en we moeten nu maar opeens gaan vegteren om beetjs te laten leven?

get real.

ga eens 2 weken op bivak.
met dit weer.

dan heb je écht geen zin in wat groenten + vegetarische shit.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 13:05
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Havock schreef:
ok, ok.
dus de mens heeft sinds ie succesvol werd, vlees gegeten.

en we moeten nu maar opeens gaan vegteren om beetjs te laten leven?

get real.

ga eens 2 weken op bivak.
met dit weer.

dan heb je écht geen zin in wat groenten + vegetarische shit.
Ja ga jij inderdaad maar eens op bivak, jij robuuste man.

Wij vertellen jou helemaal niet dat jij 'moet' vegeteren (dat kan jij niet eens, en ik ook niet) dus je hoeft je niet zo aan te stellen.
Ik heb elke avond weer zin in groenten, dan maakt het voor mij niet uit waar ik zit.
Bovendien denk ik dat jij eerder aan wilde besjes zit te peuzelen op je 'bivak' dan dat je aan de konijnebout zit, maar ja dat is mijn visie.... of eet jij graag ham-uit-blik..?
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 14:21
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
autodropje schreef:
En alle vleeseters schieten hun vlees zelf uit het bos

Ik vraag me af je uberhaupt wel eens met een veganist hebt gesproken.
ik probeer alleen aan te geven dat het veganist zijn een nutteloze bezigheid is, je red er echt de wereld niet mee...
Daarvoor hoef ik trouwens niet met een veganist om de tafel te gaan zitten; je kan overal vinden wat het inhoudt.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 14:22
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
>> Ondertusen ben ik geen veganist, maar okee: Beetje voorbarige conclusie...




... en wat een contradictie! Als een vegetarier/veganist pilletjes slikt is het allemaal oh zo onnatuurlijk maar het vlees wat jij 's avonds eet is dat zeker wel? De mens is van nature jager en het vlees wat je eet is, of je nou een gematigd vleeseter bent of niet en of je nou biologisch eet of niet, zeer zeker niet op natuurlijke wijze verkregen. Zo ja, dan wil ik graag je speer bewonderen.
Daarnaast is vlees op zich ook al niet natuurlijk, kijk maar eens op het ingredienten-etiketje, lollypopje.
wat leuk dat ik al jouw lollypopje ben
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 14:24
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
BARON schreef:
wat leuk dat ik al jouw lollypopje ben
Voel je ge-eerd, er zijn er maar weinig die zich mijn lollypopje mogen noemen
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 14:25
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
BARON schreef:
ik probeer alleen aan te geven dat het veganist zijn een nutteloze bezigheid is, je red er echt de wereld niet mee...
Daarvoor hoef ik trouwens niet met een veganist om de tafel te gaan zitten; je kan overal vinden wat het inhoudt.
Is dat waar het om gaat, de wereld redden? Het is een goed begin en met het naleven van je principes doe je niemand kwaad.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 16:29
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Wanneer vegetariërs of veganisten hun eetpatroon willen wijzigen omwille van dierenleed en medelijden met dieren, dan kan ik daar in principe niets op tegen hebben.
MAAR ga dan alstublieft niet verkondigen dat het gezond is!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Hukkie schreef:
Ja ga jij inderdaad maar eens op bivak, jij robuuste man.

Wij vertellen jou helemaal niet dat jij 'moet' vegeteren (dat kan jij niet eens, en ik ook niet) dus je hoeft je niet zo aan te stellen.
Ik heb elke avond weer zin in groenten, dan maakt het voor mij niet uit waar ik zit.
Bovendien denk ik dat jij eerder aan wilde besjes zit te peuzelen op je 'bivak' dan dat je aan de konijnebout zit, maar ja dat is mijn visie.... of eet jij graag ham-uit-blik..?
ja.

blikvoedsel is nog niet eens zo slecht hoor (A).

en ik ros eerder een vet zwijnt aan het spit
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 19:49
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Havock schreef:
ok, ok.
dus de mens heeft sinds ie succesvol werd, vlees gegeten.
en we moeten nu maar opeens gaan vegteren om beetjs te laten leven?
get real.
ga eens 2 weken op bivak.
met dit weer.
dan heb je écht geen zin in wat groenten + vegetarische shit.

>Als we hier nu oorlog krijgen, moet je maar een zien hoeveel veganisten weer over gaan op vlees. En kan het hele verhaal van dierenleed zich niks meer schelen. Ik zelf vind dieren die gefokt worden geen dierenleed ik vind het de gewoonste zaak van de wereld dat mensen vlees eten. Maar als je alleen planten wilt eten is je eigen zaak, maar ik vind het dan wel stom als je vleeseters moordernaar noemt.

ps wie is er hier nu eigelijk een veganist op deze topic?

Laatst gewijzigd op 19-12-2002 om 19:52.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 10:01
skatefamke
skatefamke is offline
volgens mij was wel duidelijk dat ik veganist ben.

voor mij zijn mijn grenzen hierin als volgt: in DEZE MAATSCHAPPIJ is het onnodig te profiteren van dierenleed en ZOLANG HET MOGELIJK IS zal ik dat ook niet doen.

je eigen overleven gaat altijd voor het overleven van anderen. als het oorlog zou zijn en er zou geen voedsel meer te krijgen zijn, behalve wat vlees, dan zou ik dat wel nemen. maar ook zou ik mensenvlees nemen, als dat er zou zijn. dus dan maak ik geen onderscheid tussen mensen en dieren, mijn eigen overleven gaat dan gewoon voor het overleven van andere dieren (inclusief mensen).

het lijkt misschien inconsequent en misschien is dat ook wel zo. ik weet het niet, maar ik zie het zo.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 12:51
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Cat schreef:
Het effect van deze pillen kan niet op natuurlijke weg verkregen worden, wat je mist als veganist en vegetariër wel.
Wat doet er toe of het eventueel op een natuurlijke manier zou kunnen?

Het punt is dat het eten van B12 niet onnatuurlijker is als de pil oid slikken. En er zal best een homeopatisch asperientje zijn, maar hoeveel mensen slikken er niet een gewone?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 12:52
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
BARON schreef:
ik probeer alleen aan te geven dat het veganist zijn een nutteloze bezigheid is, je red er echt de wereld niet mee...
Daarvoor hoef ik trouwens niet met een veganist om de tafel te gaan zitten; je kan overal vinden wat het inhoudt.
Wie zegt dat het doel van veganisme is de wereld te redden?

dan is "overal" blijkbaar een hele slechte bron.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 18:12
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Wie zegt dat het doel van veganisme is de wereld te redden?

dan is "overal" blijkbaar een hele slechte bron.
dacht ik dus niet; ik weet er zeker meer van dan jij, tenzij je ook zo'n doorgedraaide veganist bent.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 21:58
drama
Avatar van drama
drama is offline
knap dat de autoriteit op dit gebied na 5 pagina's nog nite door heeft dat het de vega's op het forum helemaal niet te doen is om "natuurlijk eten"
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:11
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
drama schreef:
knap dat de autoriteit op dit gebied na 5 pagina's nog nite door heeft dat het de vega's op het forum helemaal niet te doen is om "natuurlijk eten"
o ja het gaat om het 'dierenwelzijn'.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 20:30
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Havock schreef:
ga eens 2 weken op bivak.
met dit weer.
Ik denk dr niet over. Wat mag daar nou weer het nut van zijn?
Citaat:
Havock schreef:
dan heb je écht geen zin in wat groenten + vegetarische shit.
Wedden van wel? Zoiets noemt men discipline/doorzettingsvermogen.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 20:33
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
kees17 schreef:
....maar ik vind het dan wel stom als je vleeseters moordenaar noemt.
Heb ik geen moeite mee: MOORDENAAR.

Welkom bij: "Braakt u maar", de gezelligste spelshow voor het gehele doorsnee gezin!
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 16:48
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Havock schreef:
ja.

blikvoedsel is nog niet eens zo slecht hoor (A).

en ik ros eerder een vet zwijnt aan het spit
Dat is dan geweldig voor je, ga je fijn vermaken in de bebosde woestenij van Nederland. Ik hoop voor je dat je een bevoegd jager bent, zoniet dat je je bammetjes niet vergeet.

Viel Spass!





lees ook de kleine lettertjes: ik heb niets tegen jagen, dat dat even duidelijk is.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 18:33
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Heb ik geen moeite mee: MOORDENAAR.

Welkom bij: "Braakt u maar", de gezelligste spelshow voor het gehele doorsnee gezin!
Wat nou GREENPEACE WATJE, WORTELVRETER



Lees ook de kleine lettertjes: Ik ben pro jacht en ik eet vlees, het liefst wild
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 18:38
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Er is idd niks mis met pro-heid
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 21:39
skatefamke
skatefamke is offline
zullen we een soja society en falafel fanclub oprichten? wie meldt zich aan...?
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 21:44
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Alles behalve quorn, =>falafel is uberpro-heid

*meld aan*
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 00:20
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Alles behalve quorn, =>falafel is uberpro-heid

*meld aan*
jaaaa falafel, dat is echt lekker
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 13:02
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
"Een koe in Europa krijgt 2 euro per dag subsidie terwijl de halve wereldbevolking van minder dan de helft hiervan moet leven. Dit zegt de Novib in een nieuwe camapgne tegen het Europese landbouwbeleid dat boeren in de derde wereld dupeert. "
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 22:02
skatefamke
skatefamke is offline
ik eet zowieso geen quorn, aangezien daar kippenei-eiwit inzit.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 11:47
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
*heeft quorn-allergie*
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 15:54
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
zullen we een soja society en falafel fanclub oprichten? wie meldt zich aan...?
Tofu Power Butcher Shoot Em Up Front
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 15:55
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
BARON schreef:
o ja het gaat om het 'dierenwelzijn'.
neuh

respect.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef:
Ik denk dr niet over. Wat mag daar nou weer het nut van zijn?
Wedden van wel? Zoiets noemt men discipline/doorzettingsvermogen.
ja, en wat weet JIJ daar nou weer van?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 10:50
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Havock schreef:
ja, en wat weet JIJ daar nou weer van?
Meer dan jij denkt.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 11:26
Bast
Bast is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
ik eet zowieso geen quorn, aangezien daar kippenei-eiwit inzit.
inderdaad...nou ja, zat lekker vegan soya dingen te krijgen. al schijnt meer dan 3x in de week soya ook niet goed te zijn dus ik hou met maar bij 3x
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Hukkie schreef:
Meer dan jij denkt.
ah zo, maar dan zal ik nog maar eens mijn denken van stal halen:

ik ga niet "vegeteren" omdat ik:
1- vlees lekker vind
2- geen dingen uit medelijden doe.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 23:00
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Havock schreef:
ah zo, maar dan zal ik nog maar eens mijn denken van stal halen:

ik ga niet "vegeteren" omdat ik:
1- vlees lekker vind
2- geen dingen uit medelijden doe.
het gaat niet zozeer om medelijden, als wel om rechtvaardigheid en logisch nadenken. slavernij en seksisme keur je toch ook niet goed?
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 23:01
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
drama schreef:
Tofu Power Butcher Shoot Em Up Front
wauw!
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 09:43
Verwijderd
Citaat:
skatefamke schreef:
het gaat niet zozeer om medelijden, als wel om rechtvaardigheid en logisch nadenken. slavernij en seksisme keur je toch ook niet goed?
hmf, rechtvaardigheid, ja, dat ken ik.

open je ogen, er is geen rechtvaardigheid in de huidige maatschappij .

logisch nadenken, hmz, ik zie het punt niet om te vegeteren

sorry

slavernij en seksisme? dat vind ik persoonlijk toch iets heel anders mevrouw
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 19:35
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef:
"Een koe in Europa krijgt 2 euro per dag subsidie terwijl de halve wereldbevolking van minder dan de helft hiervan moet leven. Dit zegt de Novib in een nieuwe camapgne tegen het Europese landbouwbeleid dat boeren in de derde wereld dupeert. "
Het europese landbouwbeleid dupeert de europeese boeren. En die 2euro PER DAG geloof ik echt niet. En waarom moet de eu lanbouwbeleid de boeren in de derde wereld duperen?

zullen we een soja society en falafel fanclub oprichten? wie meldt zich aan...? Alles behalve quorn, =>falafel is uberpro-heid heeft quorn-allergie* Tofu Power Butcher Shoot Em Up Front

>Sorry, maar nu eens in gewoon nederlands

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
BARON schreef:
o ja het gaat om het 'dierenwelzijn'.
--------------------------------------------------------------------------------

neuh

respect.

>Ik heb respect vooer dieren, maar toch eet ik vlees.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 11:16
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Havock schreef:
ah zo, maar dan zal ik nog maar eens mijn denken van stal halen:

ik ga niet "vegeteren" omdat ik:
1- vlees lekker vind
2- geen dingen uit medelijden doe.
Al wou jij vegeteren, dat KUN je niet.
Het is voor rationeel denkende vega's uberhaupt geen kwestie van 'aahhh wat zielig' maar gewoon een principieel denken. Er komt meer bij kijken dan alleen medelijden.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Vlees eten
Verwijderd
20 03-03-2011 13:08
Flora & Fauna Vlees eten of toch niet?
Anany
5 29-07-2009 17:54
Lifestyle niet roken, drinken en vlees eten
Verwijderd
1 08-08-2005 16:05
Eten & Drinken Geen vlees eten met Goede Vrijdag, houd je je eraan of niet???
Mr.Oizo
48 15-04-2004 21:00
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 21:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.