Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2004, 19:04
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik ben een van de velen die dit jaar examen doet... en vast ook niet de enige die nu al supergestresst bezig is 'als ik het maar haal'. zo af en toe schrijf ik wel eens wat op... Absurt als ik het teruglees, maja.... Hoe zit dat bij jullie? wat zijn jullie gevoelens nu over de examens? als dit hier niet hoort of helemaal niet mag, verplaats het dan maar, of verwijder het evt.

vrijdag 21 mei 2004

De eerste examens zijn al geweest…. Althans voor een aantal.
‘De spits is eraf’ noemen sommigen het…
Ik hoor allerlei berichten over een frans examens van de havo die toch wel te doen was, en een M&O examen van het vwo waarbij ze op de cito gedacht schenen te hebben dat de vwo’ers 6 uur de tijd hadden voor dat examen. Flink wat klachten naar het LAKS natuurlijk… Achja, grote kans dat het cijfer weer opgehoogd word.

Ondertussen heb ik de afgelopen nachten al ontzettend slecht geslapen, en dan vooral voor m’n examen duits. Ik heb een 4,1 nodig voor die 5,5, ik sta namelijk een 6,9… Volgens sommigen moet ik niet zeuren, ‘dat is toch makkelijk te halen?!’ terwijl ik anderen hoor zenuwpezen of ze die 2,6 wel halen? Ze staan immers ‘maar’ een 8,6… nou, als je dán moet gaan twijfelen, dan ben ik wel zeker gezakt. Ho! Stop! Zo moet je niet gaan denken. Nou goed dan… Andere denkwijze; ‘ik haal het, ik haal het, ik kan niet meer zakken…’ Onrealistisch natuurlijk, maar men zegt dat positief denken helpt. Bij mij niet, omdat ik er zelf toch niet in geloof.

Tegelijkertijd dat ik me druk zit te maken om duits ben ik mijn geschiedenis aan het leren. Lancashire… Leuk NOT het interesseert me gewoon echt niet, wanneer welke machine waarvoor en door wie werd uitgevonden. En het interesseert me nog veel minder wanneer welk boek door wie is uitgegeven. Nederland en zijn gezagdragers… Beter… Niet goed hoor, maar wel beter dan lancashire. Alleen, wat zo frustrerend is, wat ik in mijn kop aan het stampen ben, verteld mijn vader tussen een hap van zijn cracker en een slok van zijn drinken door. Híj was er immers bij? Niet leuk dus! Maar helaas… ik zou er toch aan moeten… Gelukkig heb ik voor geschiedenis niet een al te hoog cijfer nodig, een 3,7 is genoeg. Maargoed, dan zou je toch iets moeten weten. Ow, ik heb voor geschiedenis ook al even uitgerekend hoeveel punten ik dan moet halen, om met de laagste vorm van normeren op die 3,7 uit te komen… 30 om precies te zijn. Maar er zijn dan ook meer dan 80 punten te behalen. Het meeste maak ik me druk om duits en aardrijkskunde. Nog niet eens voor Engels, terwijl ik me daar eigenlijk ook druk om zou moeten maken, sta maar net een 6,4 L
Ja, maar als ik het zo ga bekijken kan ik me wel om alles druk gaan maken.
En eigenlijk, eigenlijk is dat wat ik juist níet moet gaan doen… Want als ik daar over na ga denken kan ik me natuurlijk nooit op dat stomme geschiedenis concentreren, en ik moet wel die 30 punten zien te halen…. (ooh! Nu begin ik weer!)

Greetzzz, Wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Advertentie
Oud 21-05-2004, 20:20
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Ik hoef helemaal geen hoge cijfers te halen, ik kan bijna niet meer zakken. Ik heb dan ook geen zenuwen in het kader van: 'ik moet dit heeeel goed weten anders haal ik een te laag cijfer.' En ik weet heel goed dat ik mezelf daar gelukkig mee mag prijzen.

Ik zit er vooral mee dat ik het gevoel heb dat ik het niet op tijd af krijg. Ik HOEF dan geen hoge cijfers te hebben, ik heb mezelf wel als doel gesteld dat ik mijn cijferlijst zo hou, met misschien een enkel cijfertje wat lager. En ik wil alle stof gewoon nog een keer doorgenomen hebben voor het examen. Gewoon, zodat ik niet het risico loop dat ik onder het examen denk:'ja, dit weet ik niet, want dit heb ik gewoon niet geleerd.' Dat zou ik namelijk ontzettend zonde vinden. Als ik een opgave niet snap, oke, alles best, als ik het geleerd heb en ik weet het nu even niet, das jammer. Maar als ik het gewoon bewust niet geleerd heb, das kut.

Nu valt de wiskundeherhaling me erg tegen. Ik wist vantevoren dat natuurkunde mijn grootste hobbel zou worden, omdat ik daar gewoon het minst goed in ben en er het minste is blijven hangen. Daar ben ik nu ongeveer op de helft. Ik ben dinsdag met wiskunde begonnen, en had gepland het al wel af te hebben nu, maar het lijkt alsof het er gewoon niet in wil. Vooral bij goniometrie was ik ineens alles kwijt. Volgens mijn moeder komt het doordat ik al teveel heb gedaan en mijn hoofd 'vol' is, maarja, het moet er toch in? En ik ben helemaal niet de hele dag bezig met mijn leerstof, ik neem genoeg pauzes en de avonden zijn van mij, dan doe ik niets. En ook 's ochtends doe ik even rustig aan.
Nu zal het allemaal wel loslopen, dat weet ik in mijn achterhoofd ook wel, maar toch heb ik nu heel erg zoiets van: schiet op, je moet nog veelteveel en je hebt nog maar veeltekort!
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Oud 21-05-2004, 21:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij is idd de spits er al af en dat heeft me goedgedaan. Ik was best wel zenuwachtig, vooral de dag zelf. Ik sta er zelf niet zo denderend voor maar toch heb ik wel hoop. Ik mag immers nog een 4 of een 5 halen en dan ben ik nog geslaagd. Gek genoeg ben ik er nog steeds niet overuit of ik nou wel of niet wil slagen. Ik heb vannacht zelfs liggen dromen dat ik mijn Nederlands en natuurkunde of Engels expres slecht zou maken zodat ik zou zakken zodat ik het nog een keertje allemaal over kan doen, zodat ik nog niet weg hoef op school, zodat ik nog niet weg hoef bij haar.

Maar ik weet ook wel dat dat geen oplossing is en stiekem weet ik ook wel dat ik eraan toe ben om uit huis te gaan omdat ik het hier thuis niet lang meer uithoudt en ik heb reuze zin om al mijn nieuwe dingetjes te gaan gebruiken die ik gekregen heb voor mijn verjaardag voor als ik op kamers ga. Stiekem ben ik ook wel toe aan iets nieuws maar ik durf het oude gewoon niet achter me te laten. Als ik daar al aan denk ga ik al bijna huilen.

Het examenjaar is voor mij zwaar geweest, heel zwaar. Ik ben door hele diepe dalen gegaan, ben daar met behulp van mijn Duits docente en Michel en anderen ook wel weer uitgekomen. Ik heb ook een hele duidelijke hoge top meegemaakt namelijk de Grote Avond met daarbij het 6V-cabaret wat ik geregiseerd heb, dat was echt heel gaaf. Maar nu het einde van het jaar in zicht komt denk ik vaak terug aan de tijd dat ik me echt zo verschrikkelijk depressief voelde, dan merk je pas dat een cijfer zo'n verschrikkelijk grote impact op je kan hebben dat je dat op het moment zelf nog niet eens beseft.

Ik zit er nog steeds mee en terugkijken is zo moeilijk, misschien nog wel moeilijker dan vooruit kijken maar mijn motto op dit moment is:

immer weiter,
immer weiter geradeaus,
nicht verzweifeln
denn da holt dich niemand raus
komm steh selber wieder auf


ontleent aan een liedje van Nena want ik kan mijn Duits nog steeds niet van me afzetten *zucht* maar goed, daar houd ik me maar aan vast, misschien helpt het.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-05-2004, 00:02
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
Shit, natuurkunde ligt naast mijn computer, had ik vandaag af willen sluiten zodat ik morgen vol frisse moed mijn latijn echt kon gaan stampen; uitgesteld tot het laatste moment natuurlijk, maar gelukkig eigenlijk alles al vaak herhaald..... in de lessen dan. Begin al te rekenen wat ik waarvoor moet halen om toch nog tevreden te zijn.

Het ergste is dat ik helemaal niet stresserig ben, maar meer stresserig wordt door iedereen om me heen, vooral die vader van me! "Tjah de zwaarste tijd van je leven waarschijnlijk", "nog een weekje of twee", "Ik heb lekkere dingen in huis gehaald zodat je jezelf kan verwennen als je aan het blokken bent". Eigenlijk zou ik het liefste al in de zon willen liggen, in de hangmat, ik droom al van de tijd dat mijn en zijn examens af zijn, alle tijd voor mezelf, doen wat ik wil, niet meer leren maar genieten.

Najah ik stop maar met natuurkunde, dan sta ik wel weer een uurtje eerder op; slapen is zo heerlijk, mijn bedje nodigt me uit, nooit geweten dat leren en stressen zo vermoeiend kon zijn.
Oud 22-05-2004, 06:54
Verwijderd
21 mei 2004

ik wil niet meer, ik wil geen examen meer doen. ,iss wil ik wel neit slagen. dan kan ik het allemaal rustig ver doen. dan doe ik nu ook liever geen examen. niet die stress, die angst hoe het gegasan is en of ik dan wel geslaagd ben en met welk cijfer. ik wil het niet meer. laat mensen maar zien dat het niet vanzelf sprekend is dat ik slaag.
aan de andere kant, ik wil graag slagen, met mooie cijfers. ik moet slagen, heb er 5 jaar hard voor gewerkten van Mavo naar Havo gegaanterwijl niemand dacht dat ik het kon, ik hoef ze alleen maar te late nzien dat ik het wel kan. en dat wil ik zo graag. ik weet dat ik mezelf zo'n looser vind als ik zak. miss zak ik wel liever dan dat ik slaag met 6-en.
liever doe ik helemaal geen examen nooit, maja dat zit er helaas niet in. Presteren dat moet ik!

*huilt zachtjes vanbinnen*

hmm nee gister ging het niet zo goed
Oud 22-05-2004, 11:42
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
22 mei 2004

Nog 2 dagen en dan begint 't. Gelukkig is het Nederlands, en gelukkig weet ik al hoe het gaat. Ik sta er beter voor dan op de havo, maar toch ben ik bang, onzeker. Als je ooit een her hebt gehad terwijl iedereen dacht dat je het wel zou halen, zit de schrik er al goed in. Het lukt me niet om positief te denken. Mn hoofd doet nu al maanden vreselijk pijn, ik ben bang. Het leren helpt me om er niet te veel aan te denken, maar tussendoor komt die hoofdpijn weer omhoog. Het lijkt of juist nu alles bij elkaar komt, en dat kan ik echt niet hebben.
Gelukkig zijn er lieve vrienden die bellen/schrijven ed om me succes te wensen. Dat doet iemand altijd goed, en de foto die opa van mama en mij heeft gestuurd helemaal. Ik twijfel eraan de foto mee te nemen naar de examenzaal, aan de ene kant wil ik het graag, aan de andere kant weet ik niet of ik het wel zou moeten doen. Concentreren kan ik het wel, en dan heb ik toch nog een beetje het id dat mama bij me is. Ik wil niet dat leraren enzo vreemd opkijken, ik weet niet wat ik moet doen....
Ik hoop zo ontzettend dat ik slaag, en ik heb er echt hard voor gewerkt. Als ik naar de uren kijk tenminste. Voor mijn gevoel heb ik niet veel gedaan, maar ik ben al weken bezig. Vervelend, elke keer die twijfels. Nou ja, als ik maar slaag. Het wordt hoe dan ook emotioneel, ik ga hoe dan ook van school af. Ik zal zoveel mensen gaan missen, waaronder iemand die me heel dierbaar is geworden daar. Nou ja, daar moet ik nou maar niet aan denken. Eerst leren, zien te slagen, en daarna zien we wel weer....
Oud 22-05-2004, 12:23
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
22 mei

Jah vandaag kan ik eindelijk weer een leerfase afsluiten, het maken van veel te veel examensommen om te oefenen. Heerlijk is dat. Dat was de allerzwaarste leerfase. Het moment om te laten zien wat ik kan komt steeds dichterbij. Dat lijkt misschien vreemd maar het heeft ook nog een andere reden.

Ik heb het dit jaar namelijk heel zwaar gehad. Ik lees hier het verhaal van daantje_0705 en ik herken me erin. Het profielwerkstuk was een race tegen de klok. Ik heb behalve het profielwerkstuk ook veel andere stof moeten inhalen. Ontspanning was er bijna niet meer bij. En na de laatste schoolexamenweek was ik blij dat ik even uit kon puffen. Ik had zelfs op de allerlaatste mogelijkheid nog 4 tekorten weggewerkt, die mede het gevolg waren van de slechte toestanden op school! De cijfers staan nou vast aangezien ik in deze vakken geen examen doe. Het is nu, in verhouding met de rest van het jaar t/m de laatste toets van het laatste se, erg rustig.

De school is een rotplaats geworden, hoe eerder ik kan vertrekken hoe beter. Gelukkig begint het over 2 dagen en als het eenmaal begint is het snel voorbij... Ik kijk al uit naar de veelbelovende tijd die erna komt.
Oud 22-05-2004, 12:32
Verwijderd
Ik heb geen zin meer. Ik heb alles al gepland voor na de examens en ik zie er zo verschrikkelijk tegenop om alles te leren, te bestuderen, te oefenen.... ik sta er goed voor, ik weet het, alleen ik durf niet te zeggen: ik ga slagen. Terwijl iedereen vindt dat ik me aanstel als ik zeg dat ik niet weet of ik ga slagen.

Maar het moet, het moet echt, ik heb er genoeg van. Weg van de school, weg van de mensen, naar een nieuwe stad, een nieuw begin, en degene waar het allemaal om draait, is dan toch nog wel bij me.

*zucht* en nou ga ik me weer op latijn storten
Succes allemaal!
Oud 22-05-2004, 12:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het moment komt steeds dichterbij.
Ik weet dat ik het kan, dat ik het haal, maar wat als het nou net op die examenzittingen niet lukt. Dat spookt maar door m'n hoofd.
Ik kan het echt, m'n oefenexamens maak ik prima, maar tóch moet ik het maandag en de twee weken die daarop volgen toch maar laten zien...
En dat is nou waar ik tegen op zie.
Gelukkig begin ik met Nederlands: dat is te doen. Geschiedenis de dag erna wordt al een stuk lastiger. En ik moet maandag nog werken ook, dus ik moet zorgen dat ik het zondag afgerond heb.
Argh, die stomme deadlines.
Maatschappijleer en wiskunde moet ik ook nog leren... dat komt maar ergens tussendoor een keertje.
Al vanaf het begin van het jaar weet ik m'n stressgevoeligheid in te houden. Het gaat prima, lekker rustig jaartje, het wordt een eitje, ik ga het halen.
Maar zo 2 dagen voor m'n eerste examen begint het toch wel te kriebelen...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 22-05-2004, 13:07
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
22 mei:

ik zit met mn geschiedenisboek voor me, opgengeslagen... maar ik kan me niet concentreren. Steeds spoken die onzekerheden door mn hoofd... Maar mn hoofd zit ook zo vol met allerlei andere dingen, waardoor dit er gewoon niet bij kan. Ik hoopte me goed te voelen in de examentijd, zodat ik gewoon kon leren, en niet mijn gedachten steeds afdwalen.... jammer dat dat dus niet gaat lukken
__________________
Dit is een coole sig.

Laatst gewijzigd op 22-05-2004 om 16:07.
Oud 22-05-2004, 14:02
fib
Avatar van fib
fib is offline
22 mei
Ik ben heel bang dat ik dit schooljaar over moet doen en als ik iets niet wil dan is het dat wel. De middelbare school was absoluut niet leuk. Ik denk dat ik nog liever naar het MBO ga.

Het maakt niet zoveel uit of ik nou wel leer of niet. Mijn grootste probleem is niet de kennis, maar juist het lezen. Ik ben dyslectisch en het komt zo ontzettend vaak voor dat ik stukken tekst of vragen verkeerd lees en daardoor ook de boel verkeerd interpreteer. Dat kost ontzettend veel punten.

Biologie valt me gigantisch tegen, het is namelijk heel veel.
Wat betreft Engels zit ik echt op brugklasniveau (vraag me niet hoe ik die 5,4 voor me schoolexamen heb gehaald).

Ik sluit me nu al een paar dagen op, zodat ik de stof nog een keertje door kan nemen, maar de concentratie is te laag, de afleiding te groot. Ik ben het over grote deel van de dag aan het internetten en msnen. Maar nu begin ik toch wel een beetje druk te voelen, om te leren.

Ik hoop dat ik slaag, ik sta gemiddeld een 6,5 dus dat is niet zo hoog.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 22-05-2004, 14:37
Verwijderd
Voor mij is de spits er al af. Frans heb ik goed gemaakt terwijl ik had verwacht dat ik dat juist niet zou halen. Het geeft me wel een geruststelling. Alleen voor economie sta ik er niet zo heel goed voor, moet een 5.2 halen voor een 5.5. Aan de andere kant heb ik Frans goed gemaakt, dus zou het geen ramp meer zijn als ik die 5.2 niet haal.
Dinsdag heb ik geschiedens. Ben ik al druk voor bezig geweest. Vooral aan gezagsdragers heb ik veel gedaan, aangezien ik Lancashire op m'n SE erg goed gemaakt had en gezagsdragers een stuk minder. Vandaag ben ik met een economie bezig, met Inkomen, lesbrief waar ik het meest moeite mee heb. Vanavond lekker uit, even wat anders aan mijn hoofd en morgen en maandag nog even flink aan geschiedenis.
Ik maak me lang niet zo druk meer om mn examens als voor woensdag, vooral omdat Frans me erg mee viel. Ik denk dat ik het wel ga halen al zal ik vast op bepaalde momenten nog even gaan stressen omdat ik er achter kom dat ik toch te weinig heb gedaan of wat heb overgeslagen, chaoot die ik ben

iedereen veel succes!
Oud 22-05-2004, 15:50
Elle baby!
Avatar van Elle baby!
Elle baby! is offline
Heb ik er wel woorden voor? Eigenlijk niet. Positieve en negatieve gedachten wisselen elkaar in sneltreinvaart af. Het ene moment zie ik licht aan het einde van de tunnel, het volgende zie ik niet in hoe ik ooit OOIT een 4.8 voor mijn geschiedenis ga halen. Ach natuurlijk wel, een 4.8 voor geschiedenis is zoooo haalbaar. Een 3.9 voor aardrijkskunde ook! Maar dan economie....een 4.9. Het is OF dat OF ik moet een 5,8 halen voor mijn wiskunde...hmm dat gaat nooit gebeuren. Ik worstel me nu al dagen door het ene saaie boek na het andere heen. Geschiedenis was verschrikkelijk maar nu k he af heb vraag ik me af of ik het wel goed genoeg ken. Aardrijkskunde...3 boekjes! Ben nu halverwege de eerste en vind er nix aan. Ik troost me met de gedachte dat dat examen pas de woensdag in de 2e week is. Maar wat zit er nu al wel aan te komen dan? Maandag: Nederlands. Volgens mij weet niemand of hij/zij goed is in Nederlands. Ik weet het zeker niet. Maar die 5,0 gaan we gewoon halen natuurlijk. Dan Geschiedenis!!!! Oke gewoon goed leren nog en een proefexamen maken. Dan heb ik nog een hele dag om mijn economie en filosofie te leren. Filosofie heb ik eigenlijk geen plannen voor, dat is 1 van de weinige dingen waarvan ik wel zeker weet dat ik slaag. Dus economie. Mijn grote twijfelvak dat als een rode draad door mijn hele schoolcarriere loopt. Ik moet gewoon echt een 4.9 halen, anders ben ik gezakt. En ik wil zoooo graag slagen. Dus tot donderdag ben ik een wrak. Maar daarna?? Dan zit het erop en kan ik er niets meer aan veranderen...maar kan ik me daar bij neerleggen? Vast niet. De zenuwslopende tijd van het leren voor de examens loopt over in de zenuwslopende tijd van het maken van de examen die op zijn beurt weer overloopt in de zenuwslopende tijd van het wachten op het telefoontje op 18 juni. Verschrikkelijk. Nou ja ik denk dus veel na over de examens. Anyway ik hoop dat ik slaag, en ik hoop dat iedereen op dit forum gezellig met me meedoet! Veel succes allemaal.
__________________
-Don't be afraid to be blonde-
Oud 22-05-2004, 16:52
MOI-MILO
Avatar van MOI-MILO
MOI-MILO is offline
22 mei

Oh.. gelukkig ben ik vandaag eindelijk begonnen met het leren van geschiedenis! Ik heb het lang uitgesteld, maar ik weet dat ik nu echt moet gaan leren. Ik wil immers niet blijven zitten! Maarja... ik heb nu ook zoveel andere dingen aan mijn hoofd (mijn ouders, op kamers, een leuke jongen waar het niks mee wordt, etc.) En als ik steeds weer iets hoor over de examens... nou dan krijg ik wel wat kriebels in mijn buik. Jeetje! Maandag begint het echt. Ik begin het nu steeds spannender te vinden.
Maar van de andere kant.... als ik me 2 weken even flink inzet voor school, dan kan ik daarna allemaal leuke dingen gaan doen en eindelijk van deze vervelende school af! Dat is op zich wel een leuk vooruitzicht.
Ik wens jullie bij deze allemaal heel veel succes met jullie examens!
Oud 22-05-2004, 19:30
desiree1986
desiree1986 is offline
Ook voor mij is het nog 2 dagen tot m'n eerste examen, en net als vele anderen hier is dat ook Nederlands.
De afgelopen weken/maanden ben ik goed aan het werk geweest, de beste tentamenweken in 3 jaar gemaakt en me redelijk gehouden aan het werk wat we opkregen. Daardoor sta ik overal voldoende voor en zou het me eigenlijk moeten lukken. Maar weer ben ik niet de enige: ik blijf zoiets hebben van 'stel dat...'. Dé oplossing daarvoor (of nou ja het helpt even..): kijk naar de cijfers die je moet halen.

Maar goed genoeg daarover.. ik denk ook wel dat ik alles moet kunnen halen. Eerst Nederlands, daar moet ik een 4.nogwat voor halen, en alhoewel ik niet enorm goed ben in Nederlands, gaat dat me wel lukken.
De volgende dag geschiedenis, een 5.0 of hoger halen op het CE is m'n einddoel want dan heb ik het gehaald. Moet best lukken, ik vind de onderwerpen best leuk (vooral Lancashire.. ja ik ben een uitzondering ik weet het) en volgens mij ken ik de stof al aardig goed.
Dan een hele dag om economie nog eens door te nemen, het vak waar ik eigenlijk wel het bangste voor ben.. de opgaven die je krijgt zijn zo moeilijk te leren.. maar weer een 4.nogwat dus hopelijk lukt dat! En zo niet.. één onvoldoende mag!

Vervolgens Engels. Het eerste echte eitje. Ik ga wel wat voorbereiden (nog wat gatenteksten oefenen, beetje woordjes leren) om er weer in te komen maar al te veel tijd ga ik er niet aan besteden want een 2.9 zou ik nooit kunnen halen voor Engels.

Dat was week 1... of eigenlijk dat wordt week 1. We zullen zien of volgende week dit topic nog hoogstaat en misschien up ik m dan nog wel een keer!!!

Morgen dus de laatste dag voor m'n examen.. nog een keer wat aan Nederlands doen, en Gs en Eco voorbereiden.. en dan aan het werk!

Aan iedereen die examens moet gaan doen (of al is begonnen..): SUCCES!!!
__________________
say what you like I couldn't care, no one needs you. you're stuck in your own private little neverland..
Oud 23-05-2004, 19:13
Steffiej
Steffiej is offline
zo. 23 mei

Ik kijk in de spiegel, de wallen onder mijn ogen zijn het eerste wat ik zie... Heb afgelopen nacht nauwelijks geslapen, 3 1/2 uur om precies te zijn.

Ondanks dat ik maar een 2.9 hoef te halen voor mijn eerste examen (geschiedenis) van aanstaande dinsdag, doe ik geen oog dicht en denk ik constant aan de examens.

De dag erna ga ik eerst naar mijn jarige beste vriendinnetje, om vervolgens om 13:30 de examenzaal in te duiken...wiskunde (m = 6.4)...
Zie er gigantisch tegenop: 3 uur lang denken, en dan ook écht denken, want geschiedenis is voor mij 'gewoon' logisch beredeneren, maar wiskunde daarentegen...

Vervolgens 1 dag pauze, althans pauze: dat wordt keihard blokken natuurlijk, aangezien de dag daarna dubbel zo'n hard werk verricht moet worden: Nederlands (m = 6.9) én economie (m = 6.7)...
Economie: 6 lesbrieven vol! Heb t allemaal al eens behandeld, maar toch: als ik zo vluchtig doorheen blader zijn begrippen als meso-economie, marktmechanisme en het marginale tarief mij opeens wereldvreemd!

Dan is zit t er eigenlijk al op...want na een lekker lang weekend heb ik dinsdag engels (m = 7.0), is piece of cake en donderdag aardrijkskunde (m = 7.1). Ok = iets minder makkelijk, maar heb immers genoeg tijd: vanaf vrijdag middag tot en met woensdag avond!

En daarna? Stappen natuurlijk! Kijk er nou al naar uit: waar ik naartoe ga, wat ik aandoe, hihi . Belachelijk eigenlijk... wat die examens allemaal met je doen!

Maar nu is het dus zondag: voor mij zijn de examens nog niet begonnen en zit al de hele dag op het net (msn, scholieren, cito, eindexamen.nu) i.p.v. te leren... schaam me er dan ook dood voor .

Motivatie is mijn grote probleem: altijd al geweest, alleen op dit moment wel erg gevaarlijk!

Gek eigenlijk: heb nooit last gehad van faalangst, maar zoals ik me nu voel komt t wel erg dicht in de buurt.
Heb net alweer voor de 3de keer mijn 'wat-breng-ik-mee-naar-de-examens-boodschappenlijstje' gerangschikt en een tijdrooster opgesteld voor de aankomende twee examenweken (çompleet met 'om 07:00 opstaan' tot '22:00 naar bed' en heb natuurlijk ook de nodige 'ontspanningsmomenten' ingeroosterd)
Of ik me er aan ga houden? > waarschijnlijk niet, heb dit weekend gewoon een grote 'eindexamenvrees-aanval'.

Het ironische eraan is dat ik, mij-kennende, na de (positieve)uitslag verzucht dat de eindexamens eigenlijk allemaal wel meevielen en dat ik al wel 'wist' dat ik ging slagen...

Ach ja...bovenstaande stukjes lezende wordt het me duidelijk dat het er waarschijnlijk allemaal bij hoort, toch?

liefs, Steffie
__________________
the S t e f f i e j show : 'heey sexy, wanna dance?'. . . bang, you're dead >>> comic relief
Oud 23-05-2004, 19:33
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
zondag 23 mei 2004

Vandaag genoten van de laatste dag dat ik nog nooit een Centraal Examen heb gedaan. Maak ik me zorgen? Eigenlijk niet. Hoewel ik voor wiskunde, scheikunde én natuurkunde allemaal minstens een 5.5 moet halen, heb ik wel vertrouwen in. Nederlands morgen wordt niet moeilijk, daar ben ik wel goed in, dus dat is een mooi begin. Biologie wordt irritant, omdat ik bij de meerkeuzevragen vrijwel altijd verkeerd kies, maar ik zal wel een voldoende halen. Ik denk dat ik pas zenuwachtig word op het moment dat ik de antwoorden lees, maar dan is het al 'te laat'. Anderzijds probeer ik het ook te relativeren door te denken dat het helemaal niet erg is als ik niet slaag. Dan heb ik een lekker rustig jaartje, kan ik m'n gemiddeldes ophalen voor geneeskunde enzovoort. Maar ik ga er natuurlijk wel voor om te slagen. Nu ga ik lekker m'n spullen pakken en op tijd naar bed. . Heel erg veel succes iedereen! Maak geen levensdoel van het slagen voor je eindexamen; hoe meer je je erop stort, 's nachts doorleert en erover piekert, hoe erger het is als je niet slaagt.
Tot morgen...
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 23-05-2004, 20:11
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
zondag 23 mei.

als ik geslaagd ben, wordt alles anders.
mijn vriendinnen van school gaan andere opleidingen doen. Het wordt dus nooit meer keten is de klas zoals nu.
Eind reizen met de trein en ik ben minder vaak thuis.
Ik hoef nooit meer naar de middelbare en ik ga weg uit de school waar ik me zo thuis voelde. Waar ik van alles heb meegemaakt. Ik leerde voor mezelf op te komen. Waar ik mijn eerste zoen kreeg inclusief eerste vriendje.
De school waar ik me altijd prettig voelde. Waar iedere leraar wat tegen je zei als je over de gang liep, waar iedereen iedereen kent.
Ik zal dat missen.

daar kwam ik vandaag achter. dat het allemaal anders zou worden.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Ads door Google
Oud 24-05-2004, 11:50
idontcare
Avatar van idontcare
idontcare is offline
Soms zie ik het echt allemaal niet meer zitten. Gisteravond voelde ik me zo gek, ik voelde me superzenuwachtig en ook helemaal niet fijn. Ik zit gewoon zo erg in de stress dat ik dalijk zak, en ook de enige ben die dan zakt bij mij in de klas. Morgen geschiedenis, dat valt dan nog best wel mee, maar woensdag wiskunde, dat word echt hel. En donderdag MEO, waa rik dan niet zo heel erg bang voor ben. Ik moet 5,2 halen en toen ik zo'n examen van vorig jaar ging maken kwam ik uit op een 6.4 Whoo hoo hopelijk haal ik dat op mijn echte examen ook....
Maar alles hangt hier gewoon vanaf... alles... de afgelopen 4 jaar zijn zo makkelijk gegaan met overgaan enzo, ik had nooit tekorten op mijn eindrapport.. en nu in eens is het zover.. ik zit in 5havo... ook dit jaar nog leek het zo fijn te gaan, vakantie is al geboekt naar kreta enzo, en ik sta al ingeschreven bij Inholland in den haag voor mn hbo.. en nu ineens lijkt he tallemaal zo moeilijk te gaan. ik zou het gewoon zo graag willen halen, zo graag. Maar ik snap mezelf dan ook weer niet. ik zou moeten leren ipv van alleen maar op msn te zitten..
Zo msn is uit iig... nu alleen nog dit vehraaltje aftypen en dan gaat het forum ook uit. Kan je nagaan wat voor grote invloed het forum eigenlijk heeft op je leven... volgens mij heb ik trouwens vandaag (of was het gister) mijn 1 jarig jubileum op 't forum oehoe



okee NU ga ik aan mijn geschiedenis...
__________________
hoii
Oud 25-05-2004, 10:20
angel-nieke
angel-nieke is offline
25 mei.....

vanochtend om 3 uur al een keer wakker... jah hoor vandaag me eerste examen... vanochtend om 6 uur de wekker en ik begon meteen te flippen, om half 8 de bus gelukkig zat me vriend in de bus wat er wel voor zorgde dat k wat rustiger werd.... en dan op school... in de gymzaal gelukkig me tafeltje in 1 keer goed gevonden, in het midden aan de zijkant... halverwege kwam herman binnen met thee en koffie, lekker ff wat warmte en verder ging t goed... was als 1e klaar dus me boekje ingelevert enzow en nu w88 tot ik me boekje kan ophalen en dat ik me antwoorden kan controleren.... daarna maar weer verder met leren...
Oud 25-05-2004, 10:31
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
dinsdag 25 mei 2004

Zometeen wiskunde... gisteren was ik onrustig en een beetje zenuwachtig, had toen ook niet zo goed geslapen. Nederlands heb ik gelukkig goed gemaakt, maar bio viel me behoorlijk tegen. Gisteren was ik echt blij dat 'de spits eraf was' (hoe cliché), daardoor werd ik veel minder zenuwachtig. Voor wiskunde heb ik op de één of andere rare manier een goed gevoel, hoewel ik dit jaar eigenlijk alleen maar cijfers tussen de 3.5 en de 5 heb gehaald... de oefenexamens gingen goed (allemaal tussen de 6 en 7) en ik denk dat m'n examen dus ook wel goed gaat. Als ik maar niet in de stress schiet omdat ik een vraag niet weet... .
*hoopt dat er geen lissajous-figuren in het examen zitten...*

Iedereen veel succes vanmiddag/morgen!
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 25-05-2004, 13:55
desiree1986
desiree1986 is offline
Inmiddels twee examens gehad, die ik volgens mij allebei voldoende heb. Morgen vrij, kan ik economie leren. Ik zie er wel een beetje tegenop, maar zolang ik die 4,5 maar haal. Vrijdag Engels en dan kan ik wiskunde en aardrijkskunde (nogmaals!) gaan doornemen zodat ik ze ook haal. Verder dan nog duits en frans maar dat gaat ook lukken...
__________________
say what you like I couldn't care, no one needs you. you're stuck in your own private little neverland..
Oud 25-05-2004, 14:00
Verwijderd
al 2 gehad, nog zes te gaan... en ik zie het al wat positiever in gelukkig.
Oud 25-05-2004, 21:43
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-05-2004 @ 15:00 :
al 2 gehad, nog zes te gaan... en ik zie het al wat positiever in gelukkig.
2 gehad, nog 5 te gaan... hetzelfde verder
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 26-05-2004, 20:50
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
2 down, 5 to go
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Advertentie
Oud 27-05-2004, 08:09
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
5 gehad, nog 4 te gaan...

Latijn ging gisteren héél goed, maar natuurkunde helaas niet. Ik heb veel en veel te veel stomme fouten gemaakt, maar het is een beetje te laat om mezelf voor m'n kop te slaan nu . Mijn (waarschijnlijke) Latijncijfer maakte wel veel goed: tussen de 8.5 en 9.7! Nu sta ik fijn een 8 voor Latijn, dat had ik nooit verwacht... (stond het hele jaar iets boven de 6).
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 27-05-2004, 09:10
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
~Chenoa~ schreef op 27-05-2004 @ 09:09 :
5 gehad, nog 4 te gaan...

Latijn ging gisteren héél goed, maar natuurkunde helaas niet. Ik heb veel en veel te veel stomme fouten gemaakt, maar het is een beetje te laat om mezelf voor m'n kop te slaan nu . Mijn (waarschijnlijke) Latijncijfer maakte wel veel goed: tussen de 8.5 en 9.7! Nu sta ik fijn een 8 voor Latijn, dat had ik nooit verwacht... (stond het hele jaar iets boven de 6).
goed hoor!!! (F)
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 27-05-2004, 10:25
Verwijderd
Ik wil niet meer economie is stom
Oud 27-05-2004, 10:32
finger_fish
Avatar van finger_fish
finger_fish is offline
ik zit helemaal te flippen!! ik moet een voldoende halen voor economie...maark ben bang dat ik dat nie ga redden....en dan biologie ook nog... kwas er eerst zeker van dat ik et zou redden..........maar nu nie meer
__________________
Never change the way you are! --> You laugh because I'm different I laugh because you're al the same!!
Oud 27-05-2004, 10:35
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
finger_fish schreef op 27-05-2004 @ 11:32 :
ik zit helemaal te flippen!! ik moet een voldoende halen voor economie...maark ben bang dat ik dat nie ga redden....en dan biologie ook nog... kwas er eerst zeker van dat ik et zou redden..........maar nu nie meer
biologie
ik denk dat eco wel gaat lukken hoor... je moet niet in de stress raken van getalletjes, maar gewoon goed concentreren en vooral 'logisch' nadenken. je red het wel
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 27-05-2004, 10:38
Verwijderd
hoofdgedachte: als ik economie voldoende maak ben ik 90% zeker geslaagd. In principe kan ik voor engels en ak dan ongeveer een twee halen
Oud 27-05-2004, 10:49
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
finger_fish schreef op 27-05-2004 @ 11:32 :
ik zit helemaal te flippen!! ik moet een voldoende halen voor economie...maark ben bang dat ik dat nie ga redden....en dan biologie ook nog... kwas er eerst zeker van dat ik et zou redden..........maar nu nie meer
Gewoon de vraag even rustig op je laten inwerken... wedden dat je niets tegenkomt wat je niet herkent? Economie is voor mij trouwens ook een lastige; heb dit jaar 2 onvoldoendes gehaald voor de se's maar eentje is bij de herkansing veel en veel hoger uitgevallen. Kan alle kanten nog op gaan. Ik ben benieuwd.

En de tussenstand voor mij:
Over het algemeen wel voldoende, echter, de zevens die ik nodig had voor loting zijn misschien voor sommige vakken naar de maan (dwz, bij meer vakken dan me lief is).
Oud 27-05-2004, 11:29
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Woensdag 26-05-’04
Tja, wat zal ik zeggen.. t valt me allemaal heel erg mee tot nu toe.. kheb nu 2 examens gehad, nederlands en geschiedenis en die gingen allebei wel redelijk goed, dus dat is in ieder geval al een goed begin vanaf nu is t eigenlijk best relaxt, hoe vreemd dat ook klinkt, want t zijn tenslotte wel de examens, maar ik heb nu alleen nog maar teksten en wiskunde, maar dat komt toch meer op vaardigheid aan.. gs was eigenlijk t enige vak waar ik echt tegenop zag.. nu alleen nog frans en duits zien te halen, want daar zou ik in principe nog wel op kunnen zakken, of in ieder geval, een her dan waarschijnlijk.. mja, ik denk dat ik t wel red.. en dan te bedenken dat ik er echt heel weinig voor heb gedaan.. we hadden dus ongeveer 3 weken de tijd en ik ben de laatste week langzaam aan begonnen met gs lezen, voor t eerst, want ik heb t afgelopen kwartaal vrij weinig gedaan, en toen ben ik eigenlijk vrijdag pas echt begonnen met leren, terwijl ik dus dinsdag al gs had.. en toen had ik me maandag voorgenomen om echt heel goed te gaan leren, want ik kende t nog lang niet, maar toen heb ik uiteindelijk nog de hele middag niks gedaan en heb ik tot 12 uur zitten leren, totdat ik t idee had dat ik t wel goed genoeg kende.. Maar toch heb ik t verkeerd aangepakt.. ik bedoel, er hangt wel veel vanaf en als ik t niet zou halen, dan zou t echt alleen maar zijn omdat ik gewoon te weinig uitgevoerd heb en overal veel te relaxt tegen aan kijk.. mja, ik hoop dus echt dat ik t haal.. en ik zei eerst wel steeds dat ik t niet erg zou vinden om gewoon t jaar over te doen, maar ik leef nu toch wel steeds meer toe naar t op kamers gaan en in utrecht gaan studeren en al.. ik zie t echt niet zitten om nog een jaar thuis te moeten wonen.. mja, mama is wel lief nu, zegt ze steeds dat ze zo trots op me is.. mja, ik weet niet, ik kan nou niet echt zeggen dat ik trots op mezelf ben.. kweetniet waarom, want t is op zich best wel een prestatie als ik t haal natuurlijk, maar ik heb t zo via de makkelijke weg gedaan.. en ja nouhja, eigenlijk is daar ook niks mis mee, maarja.. t is gewoon, als je zegt dat je vwo doet, dan hebben mensen vaak meteen zoiets van, wow, wat goed, dan ben je vast heel slim, terwijl t allemaal echt heel erg meevalt.. ik vind mezelf echt niet intelligent, integendeel, soms voel ik me echt heel dom.. want wat stelt mijn profiel nou eenmaal voor, een paar talen, wat geschiedenis en een beetje wiskunde.. als je dan kijkt naar die natuurkunde en economie mensen bijvoorbeeld, die kun je veel eerder ‘slim’ noemen.. maarjah boeien ook.. Hm, over ruim een week heb ik in principe gewoon al vakantie relaxt.. ik ben ook helemaal niet meer zenuwachtig voor de examens die nog komen gaan.. alleen toen ik zondag in bed lag en me besefte dat t er nu toch echt op aan komt, dat dit eigenlijk is waar je 6 jaar naar toe hebt geleefd, had ik wel t idee dat er een bepaalde druk op me stond, maar over t algemeen heb ik zoiets van, ik zie t allemaal wel..
__________________
false advertisement
Oud 27-05-2004, 11:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eindelijk een dagje rust, eindelijk even bijkomen van alle stress en zenuwen de afgelopen dagen. Ik ben gisteren behoorlijk gecrasht maar gelukkig heeft mijn natuurkunde examen daar niet onder geleden. Ik vond het best wel makkelijk maar als ik dat topic zo doorneem vond iedereen het moeilijk. Ik ga het niet nakijken, laat me nog maar even in de waan dat ik het goedgemaakt heb. Om te zakken moet ik twee vakken onvoldoende maken. Morgen Engels, net een oefenexamen gemaakt, had een 3.9. Ik heb een 5.2 nodig voor een voldoende dus dat lukt me nooit.

Gisteren een brief gehad, er is een kamer voor me vrij in een van de residenties in Leuven moet ik die nou aannemen of niet? Ik zit liever in een andere residentie en ik weet nog absoluut niet zeker of ik slaag, zo maar een meeltje sturen of ze dat begrijpen en of ik nog even kan wachten met beslissen.

Het gaat vandaag al weer wat beter, even wat rust in mijn hoofd, zometeen ff lekker muziek draaien, de stilte uit huis verjagen. Van mezelf moet ik eigenlijk de hele dag Engels doen maar ik weet zelf wel dat dat toch geen zin heeft, het hielp bij Duits ook nu dus waarom zou ik nog? Ik wil eigenlijk toch helemaal niet slagen en ik kan nu iig zeggen dat ik eraan geleerd heb dus het is wel goed.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-05-2004, 20:19
levi's
Avatar van levi's
levi's is offline
Vandaag Handvaardigheid gehad... We moesten kunstgeschiedenis kennen, alleen niemand wist welke periode

Het examen bleef heel vaag te zijn. Ik kon wel alle vragen beantwoorden, maar of ik ze goed had? Ik weet het niet. Ik ga het ook niet nakijke ( ik kijk niks na ).

Naja over wiskunde en geschiedenis heb ik een betere gevoel over. Morgen heb ik Economie 1,2 en Nederlands...
Ik moet echt zoveel leren voor Economie! Echt niet normaal. Ik denk dat ik morgen om 4 uur sochtend opsta

Nederland komt hopelijk wel goed en Economie moet ik maar duimen

I wish everyone good luck 2 morrow!
__________________
Veel geld verdienen? Met deze link vind je de oplossing! http://www.doublepoints.net/webclick.php?country=NL&language=NL&u=superhero87
Oud 31-05-2004, 00:19
idontcare
Avatar van idontcare
idontcare is offline
vanmorgen werd ik echt met een gevoel wakker van 'wow, dit is echt de eerste keer in 2 weken dat ik fijn uitgeslapen ben'
ik heb echt allene maar zitten stressen de afgelopen weken, met leren enzo, echt niet normaal. hoewel ik eigenlijk helemala niet zo veel geleerd heb. dan zei ik steeds tegen mezelf van ;okee nu ga ik leren' maar uiteindelijk deedi k nog niks. geschiedenis en wiskunde heb ik vrij veel aan gedaan maar de rest van de vakken helemaal niet. economie heb ik maar 2 uurtjes aan gezeten, terwijl ik een 5.6 moet halen om te slagen ook de vrijdag zelf zat ik helemaal in de stress, hoewel het gewoon mijn eigen schuld was. maarja, gelukkig bleek dat ik er toch niet voor hoefde te leren om dath et eigenlijk alleen maar 'weet' vragen waren, waarj e gewoon logisch bij moest nadenken. ik dacht echt dat het eene hel werd, en dat werd het ook, maar toen ik de antwoorden na ging kijken op internet (en ik ben echt blij dat ik dat gedaan heb) bleek dat ik het toch wel redelijk gemaakt heb. al hoop ik op een hoge normering (0.9 minimaal) dan heb ik een voldoende.
alles hangt zo'n beetje van de normeringen af. ik hoop echt dat mensen de examens niet als 'makkelijk' uitdrukken want dalijk zak ik nog daardoor. hmm.. logisch denken.. de normering is rond de 1 meestal... alleen als ie erg makkelijk is gaat ie omlaag... hmm eco was door al die 'leg uit' vragen toch wel erg lastig.. zo de norm omhoog gaan? ik hoop het zo.. en bij wiskunde.. met dat kansberekenen.. ik vond het echt heel moeilijk zouden meer mensen er zo over denken? want die normering van 1.1 heb ik toch ECHT nodig...
normeringen zijn stom!! dan denk je dat je het goed gemaakt heb hangt het er nog allemaal van af!! ik word echt gek zo van mezelf, gelukkig zijn de examens bijna over... nog 2, engels en aardrijkskunde. maar daar hoef ik in ieder geval niet echt voor te vrezen want daar mag ik wel onvoldoendes voor halen.
ik snap echt niet dat er mensen zijn die echt voor hoge cijfers gaan enzo. mijn schoonmama die stond ook al heel gek te kijken toen ik haar vertelde dat het me echt allemaal niks uitmaakte wat voor cijfers ik haalde, ALS ik maar slaagde. maarja, maakt ook verder niet uit. wie let er nou nog op je cijfers als je dalijk op je vervolgopleiding zit? geen kip toch? daar interesseerd het echt niemand of je nou wel of niet een voldoende had voor wiskunde.. hmm.. maarja ik zie het allemaal wel. ik ga nu de computer uitdoen en ff een fijn cdtje uitzoeken en dan pak ik mijn discman en dan ga ik in mijn bedje liggen. morgen naar de verjaardag van mijn kleine nichtje. zal ik van alle tantes en ooms wel al die vragen van 'hoe gaat het met je examnes' over me heen krijgen maar dat moet dan maar. disndag engels, eitje gelukkig. en dan ga ik 's avonds aan ak, en woensdag ook, en dan donderdag de laatste
__________________
hoii
Ads door Google
Oud 31-05-2004, 21:11
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Mn examens zijn tot nu toe wel goed gegaan. Ben wel erg moe, dat begon dinsdag al bij mijn eerste examen, geschiedenis. Tien kantjes vol geschreven en dood moe, erna maar naar bed gegaan, stom pfeiffer..
Verder die week gelukkig niet veel moeier geworden, bij geschiedenis heb ik toch het meest moeten schrijven en het was mijn eerste examen, denk het erna meer iets gewoner is geworden en ik me minder druk gemaakt heb over derest.. eigenlijk heb ik me bewust nergens druk over gemaakt, maar goed.
Woensdag had ik wiskunde, ging gelukkig ook wel goed. Stond daar altijd een negen voor, maar sinds ik ziek werd en geen lessen meer heb gevolgd ging dat toch erg achteruit. Voor de laatste toets had ik zelfs een 3,5 en die herkansing een 3,9, stom dus. Begon toen wel te denken van hoe krijg ik dit nou voor elkaar aangezien het gewoon een oud examen was..
Was dus ook wel blij dat dit beter ging, een heel stuk beter. Heb het nagekeken en de dingen die ik letterlijk had goed gerekend en heb iig een voldoende
Verder vorige week m&o, Nederlands en economie gehad, die gingen ook wel goed.
Nederlands vroeg ik me wel af of het wel goed zou gaan, ben niet zown ster in teksten en samenvatten al helemaal niet. Had drie samenvattingen gemaakt om te oefenen, maar bij allemaal onder de 10 punten, niet goed dus. Heb de gewone vragen gelijk nagekeken en had 19 van de 23 punten, kan dus weinig meer fout gaan ook al heb ik de hele samenvatting fout.
Na vrijdag van half 9 tm half 5 op school doorgebracht te hebben wilde ik die dag even niets meer aan school doen, heb dat dus ook niet gedaan.
Zaterdag eventjes gewerkt omdat het erg druk was, maar na 2 uurtjes maar ziek naar huis gegaan, was echt moe van heel de week..
Dacht er dus goed aan te doen even rust te nemen, gewoon niets aan school doen. Gister kwam een vriend logeren want we zouden vandaag gaan zwemmen, erna met mn ouders uit eten en daarna wilde ik eventjes een oud examen Engels maken om er gewoon weer even in te komen. Morgen misschien nog een Engels boek lezen een half uurtje voor ik weg ga en morgen ochtend 8 uur op en beginnen met aardrijkskunde leren, waar ik nog niets aan heb gedaan.. Maar goed, dat zou wel moeten lukken in 2 dagen, morgen en woensdag heel de dag.
Leuk geplant allemaal, krijg ik net een telefoontje toen ik thuis kwam na het eten, ligt mn beste vriendin in het ziekenhuis.. Haar ma was al een poosje aan het bellen, maar ik was dus uit eten en heel de dag al weg :/ Ze voelde zich niet lekker, maar naar de artsenpost gegaan omdat ze niet tot morgen kon wachten tot de dokters weer gewoon dienst hadden.. moest ze met spoed naar het ziekenhuis, er is iets met dr hart Haar ma kon me verder niets vertellen, meer wist ze niet.
Ik was nogal geschrokken toen dr ma belde, dat het niet in me op kwam meer te vragen, haar telefoonnummer in het ziekenhuis ofzo en of het echt ernstig is. Wel weet ik nu dr kamernummer, maar het ziekenhuis gebeld aangezien haar ma niet meer op nam en ergens anders is, kan die dus ook niet meer vragen.
Stomme situatie. Had tegen dr ma gezegt dat ik morgen tijdens bezoekuur zou komen, maar dat is van 15:00 tm 16:00 en dan heb ik dus Engels examen.
Weet nu al dat ik me dus morgen echt niet kan concentreren, dat ik daaraan moet denken.. het ziekenhuis staat naar mn school en weet dan gewoon dat ze denk dat ik naar haar toe kom, wat dus niet kan.
Engels is ook nog eens niet mn sterkste vak, moet ook een 5 halen om voldoende te blijven staan :/
Lekker allemaal dus.. aardrijkskunde zal ik donderdag ook wel slecht maken, heb nog niets geleerd en dat gaat nu toch niet helemaal meer lukken.
Bah.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 01-06-2004, 16:50
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Vanmiddag had ik mn wiskundeA2 examen. Van 13.30 tot 16.30 uur. In de ijskoude gymzaal. Ergens in het midden. En echt heel fijn, dat voor elk examen dat je maakt, een docent een stukje uit de bijbel voor gaat lezen. Haleluja. Daar heb ik voor een examen dus echt geen behoefde aan. Sorry. Het maakt me alleen maar zenuwwachtiger. Maarrem ik was na iets meer dan twee uur al klaar met wiskunde. Vond hem echt makkelijk te doen. Dacht zelfs dat sommige vragen strikvragen waren, zo easy. Ik ging dus net nakijken. sjit hee. tussen de 5,4 en de 6,9 [kan ik hebben. ging met 5.9 dat examen in. dus met een 5.4 ben ik nog geslaagd]. Maar ik had veel beter verwacht. Ik ging echt voor de 8. Vooral omdat ik die examencursus had gevold. En die strikvragen. Die waren idd strikvragen. Grmpft. En echt allemaal stomme kleine foutjes gemaakt. Kleine dingen vergeten op te schrijven, waardoor je net geen punten krijgt. Nu baal ik van mezelf. Dat ik niet de volle drie uur heb uitgezeten. Jaha. Ik had het wel overgekeken en nagekeken toen. Maar toen niet veel foutjes ontdekt [en stiekem had ik ook geen zin meer]. En morgen mn aller aller allerlaatste eindexamen. Aardrijkskunde. Saaiheid. Moet minimaal een 5,0 halen. Maar daarna, eindelijk, vakantie. Heerlijkheid.
Oud 01-06-2004, 16:57
Verwijderd
wiskunde... wel oké gemaakt, maar slecht gedaan toen ik het antwoordmodel zag ik werd er echt heel erg verdrietig van - ik kan het dus nog steeds niet.

Maar de latere vragen gingen wel beter, dus ik heb er toch nog een 4 ofzo uitgesleept en dat is wel voldoende.

@ Liss: sterkte ermee
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.