Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2002, 07:47
Verwijderd
welke pol. partijen waren voor en tegen de euro. ALs het even kan ook nog de landen?
Of weet iemand waar ik dit kan vinden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2002, 11:27
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
welke pol. partijen waren voor en tegen de euro. ALs het even kan ook nog de landen?
Of weet iemand waar ik dit kan vinden?
Volgens mij was de SP tegen de Euro. De VVD was bezorgd maar in principe niet tegen de Euro. (ik heb helaas geen referenties)

Denemarken en GB zijn tegen de Euro. Ik weet niet of meer landen tegen hebben gestemd.
GB is steeds meer bereid de Euro toch te accepteren, althans zo lijkt het.

Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 20:23
Verwijderd
geldt dat ook voor andere globalisatie manieren?

[Dit bericht is aangepast door darkshooter (10-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 12:35
Verwijderd
please help ff
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 12:44
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
please help ff
Kun je niet even naar een politieke partij mailen? Ik zeg je van te voren dat je van de SP 95% kans hebt op antwoord. Van de VVD 0,2%
(ik spreek uit ervaring)
Maar ik zou ze gewoon allemaal even een mailtje sturen: "Is/Was uw partij tegen de Euro? Als uw partij dat nu niet is, waarom niet meer? Als uw partij dat nog steeds is, waarom wel?" e.d..

Landen die meedoen: http://europa.eu.int/euro/html/rubri...ue=218|chap=11

Landen die niet meedoen:
-Denemarken
-GB
-Zweden


Wat is precies de juridische status van het Verenigd Koninkrijk en Denemarken ten aanzien van hun keuze om niet aan de Economische en Monetaire Unie deel te nemen ?


Juridisch gesproken oefenen het Verenigd Koninkrijk en Denemarken het recht op niet-deelneming uit dat zij hebben bedongen ten aanzien van de bepalingen inzake de Economische en Monetaire Unie (EMU) in het Verdrag betreffende de Europese Unie (het Verdrag van Maastricht), dat in november 1993 van kracht werd.


Waarom behoort Zweden niet tot de eerste groep landen die de euro invoeren ?


Bij haar evaluatie in maart 1998 constateerde de Europese Commissie dat Zweden om twee redenen niet voldeed aan de convergentiecriteria voor de invoering van de euro : de nationale wetgeving met betrekking tot de nationale bank was niet verenigbaar met het Verdrag en de valuta had gedurende de voorgaande twee jaar niet de vereiste stabiliteit vertoond. Dientengevolge heeft de Raad besloten dat Zweden niet aan de noodzakelijke voorwaarden voldeed om de euro in 1999 in te voeren.

Meer info over de Euro en Europa vind je op de website van de EU: http://europa.eu.int

Suzan

[Dit bericht is aangepast door DruidessI (10-03-2002).]
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 12:45
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
geldt dat ook voor andere globalisatie manieren?

[Dit bericht is aangepast door darkshooter (10-03-2002).]
Wat bedoel je precies?

Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 12:50
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Kun je niet even naar een politieke partij mailen? Ik zeg je van te voren dat je van de SP 95% kans hebt op antwoord. Van de VVD 0,2%
klopt, ik ben geen SP'er maar ik vind het geweldig dat zij de enige partij zijn die altijd terug melen. moet ik ze toch voor complimenteren, super


__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 13:00
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
klopt, ik ben geen SP'er maar ik vind het geweldig dat zij de enige partij zijn die altijd terug melen. moet ik ze toch voor complimenteren, super

jep, ze hebben ook de prijs gekregen voor beste site als politieke partij

verder moet je idd gewoon een emailtje sturen naar een aantal partijen, ik zou t verder ook niet weten, alles wat ik wel weet is al genoemd..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 14:07
Verwijderd
ik bedoel met andere middelen van globalisering bv. talen, belastingen, prijzen, etc.

Over die mailtjes naar de pol. partijen: waar moet je die vraag dan stellen. op www.sp.nl en dan?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
De Kantine Wanneer ben je wel of geen newbee meer??
~De Hypospriet~
57 10-11-2002 10:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.