Oud 20-01-2003, 15:10
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
*als er al zo'n topic is, excuse me, want ik kom hier nooit*

Ik ben begin november begonnen bij een klein restaurantje hier in de buurt. Gewoon voor in de bediening. Bij mn solicitatiegesprek kreeg ik te horen dat mn proeftijd 2 maanden zou bedragen, en dat mn contract voor een half jaar zou zijn.
Naar mijn idee ging het hartstikke goed en leuk, geen klachten gehad van mn baas. Tuurlijk wel wat kleine dingetjes, maar niets noemens waardig, je kan imho ook niet van iemand verwachten dat hij/zij binnen een maand functioneerd als iemand die als z'n hele leven in de horeca heeft gewerkt.
Net voor kerst was er een feestje met zo'n 140 man, waarbij je dus de hele avond met een dienblad met drinken rondloopt. Ik hoefde niet te werken, maar ik heb gezegd dat als ze me nodig hadden dat even moesten zeg; ja is goed, kom maar. Saai feestje maar de bediening was prima, dat zeide zelfs de mensen di eht feestje gaven. Totdat ze de rekening kregen. Toen kwamen ze terug met allemaal klachten, dat ze mensen van 14 hadden rond lopen, en dat het personeel onbeschoft was, dat er recht in hun gezicht was gezegd dat als ze wat drinken wouden het zelf maar moesten halen en dat ze anders niets kregen.

Die klachten gingen over mij. Nou kan ik begrijpen dat je dat als bedrijf zijnde natuurlijk niet wilt hebben. Maar aangezien er van die klachten niets waar is, wat hun woord tegen dat van mij is, want ik ben niet onbeschoft en heb netjes drinken gebracht, vind ik het nogal raar. Goed ik zat in mn proeftijd, die een week daarna zou aflopen, dus ik heb geen poot om op te staan.. Aangezien ik mn contract de volgende dag zou tekenen al helemaal niet.

Goed dat ik er weg ben, naja daar valt wel mee te leven, maar ik heb mn geld nog steeds niet gehad... Mn geld van november heb ik op 2/12 gekregen, maar mn geld van december, wat toch best wel wat is, nog steeds niet..
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2003, 17:06
Verwijderd
Voor zover ik weet mag je bij een tijdelijk contract (tot 2 jaar) een proeftijd hebben van maximaal 1 maand (tenzij het anders in de cao staat)

Ik zou in ieder geval even bellen naar het bedrijf, gewoon op een vriendelijke toon vragen of er iets is misgegaan met het overmaken van je loon...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 17:24
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Alex schreef:
Voor zover ik weet mag je bij een tijdelijk contract (tot 2 jaar) een proeftijd hebben van maximaal 1 maand (tenzij het anders in de cao staat)

Ik zou in ieder geval even bellen naar het bedrijf, gewoon op een vriendelijke toon vragen of er iets is misgegaan met het overmaken van je loon...
Inderdaad. Daarna kun je alsnog kijken hoe en wat je kan doen/bereiken.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 19:47
Yoha
Yoha is offline
De maximum proeftijd in de horeca is 2 maanden, je hebt gewoon recht op je loon, maar het lijkt mij een beetje vreemd dat je ontslagen wordt zonder dat je baas heeft geconstateerd dat je iets fout doet, hij heeft het van een klant gehoord en zelf protesteer je ertegen. Ik zal nog ff opzoeken of dat wel een reden is om je te kunnen ontslaan.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 17:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Yoha schreef:
De maximum proeftijd in de horeca is 2 maanden, je hebt gewoon recht op je loon, maar het lijkt mij een beetje vreemd dat je ontslagen wordt zonder dat je baas heeft geconstateerd dat je iets fout doet, hij heeft het van een klant gehoord en zelf protesteer je ertegen. Ik zal nog ff opzoeken of dat wel een reden is om je te kunnen ontslaan.
Dat is het leuke van proeftijd, daar HOEFT hij geen goede reden te hebben
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 17:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dat is het leuke van proeftijd, daar HOEFT hij geen goede reden te hebben
maar je hoort wel geld te krijgen voor de uren die je gewerkt hebt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:59
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
naja mn baas is nu op vakantie en is er niet, maar geduld is een schone zaak
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 04:09
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
Citaat:
rodina schreef:
naja mn baas is nu op vakantie en is er niet, maar geduld is een schone zaak
weet je zeker dat het niet zo'n baas is die eerst 2 weken op vakantie is, daarna 2 maanden, daarna voor altijd?

dat heb ik een keertje gehad met een cafe

teringlijers
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 09:06
Southraider
Southraider is offline
ben je lid van de vakbond? zo ja ga daar onmiddelijk heen.

zo niet moet je zelf hard vechten voor je geld. In de horeca kan een proeftijd van maximaal 2 maanden gelden mits dit in een contract is opgenomen en is ondertekent!

Als je geen contract hebt en je uren niet hebt bijgehouden word het moeilijker te achterhalen want je hebt dan in principe zwart gewerkt.

Maar geef het zeker niet op, blijf er achteraan zitten want ze betalen wel als ze gek van je worden

succes!
__________________
Bits and pieces from your star, rain upon me as they fall melt into my skin and I feel warm.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 13:02
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
linda85 schreef:
maar je hoort wel geld te krijgen voor de uren die je gewerkt hebt.
Natuurlijk, dat spreekt vanzelf. Ik reageerde toch ook op iemand die zich afvroeg of ze wel ontslagen mocht worden?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Het schuldgevoel komt later
Verwijderd
0 06-04-2007 17:14
Vrije tijd de mooiste sportuitspraken
tinus11
146 26-07-2005 16:47
Liefde & Relatie Zwangerschap, defenitieve stap in relatie ?
Zottuh
66 10-09-2004 18:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Groei Topinkomens
Bellenblaas
68 10-01-2004 11:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap boycot op de Albert Heijn?
Sjied No Clue
120 19-09-2003 23:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.