Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2010, 13:57
melissameike
melissameike is offline
Hallo iedereen! Wij moeten voor school een profielwerkstuk maken over het leven onder een sociaal minimum. Met een laag inkomen helpt de overheid mensen vaak met een uitkering maar wij vragen ons af: is hier voldoende mee te leven? Wanneer jij of je ouders hier ervaring mee hebben of misschien iemand die je kent, zou jij dan op dit bericht willen reageren? Alvast bedankt voor je medewerking!

Groetjes Melissa en Meike.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2010, 18:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het Parool becijferde dat je zonder een dag te werken € 1800 netto per maand aan uitkeringen binnen kan slepen, dus of het kan is geen vraag.

De problemen ontstaan wanneer je te 'rijk' bent voor zulke tegemoetkomingen, en ondernemers zijn al jaren het haasje wat sociaal vangnet betreft.

Grootste probleem met armoede is slechte beslissingen nemen (kopen op afbetaling, wel nieuw mobieltje maar geen huur betalen) en dat mensen door onwetendheid of lamlendigheid niet aanvragen waar ze recht op hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 18:40
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Het Parool becijferde dat je zonder een dag te werken € 1800 netto per maand aan uitkeringen binnen kan slepen, dus of het kan is geen vraag.

Pardon? Dat lijkt me haast niet te kunnen, dat is meer dan sommige HBO geschoolden verdienen. Heb je hier bron van?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 18:46
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Volgens mij heb ik mijn moeder ooit ook horen 'dat geloof je toch niet!'-en naar aanleiding van een artikel in het volkskrant magazine. Dat ging ook over bijstandmoeders (met kinderen) en ik herinner me (inderdaad!) ook bedragen rond de €1800, met alle subsidies erbij en dergelijke.

En daarnaast beginnen ze in mijn economieboekje maar weer eens over de term armoedeval. Dat gaat erom: stel, je zit in de bijstand, je krijgt zus subsidie, zo subsidie, ect. Ga je dan ineens werken, dan verdien je ineens téveel voor die subsidies en krijg je ze niet meer... waardoor je er netto op achteruit gaat.

Precieze getallen ken ik verder niet, maar het lijkt me dat je er prima van kunt leven, als je het maar 'weet te vinden'.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 19:33
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Het Parool becijferde dat je zonder een dag te werken € 1800 netto per maand aan uitkeringen binnen kan slepen, dus of het kan is geen vraag.
575 standaard uitkering, kinderbijslag, bijzondere bijstand, tegemoedkoming in schoolkosten (niet beperkt tot bijstandtrekkers)

help me eens verder op weg want ik mis nog een duizendje.

----
ontopic, na een gebroken rug in de steigerbouw kwam mijn vader aanvankelijk voor 100% in de WAO onder kok werd dit eerst 85% en later 65% en later de bijstand, wij hebben nooit 1800 euro in de maand gehad maargoed, als je meer wilt weten en met name specifieke vragen dan suggereer ik dat je me een pm stuurt want ik voel er niet veel voor om mijn halve jeugd open in een topic te gooien.

Citaat:
En daarnaast beginnen ze in mijn economieboekje maar weer eens over de term armoedeval. Dat gaat erom: stel, je zit in de bijstand, je krijgt zus subsidie, zo subsidie, ect. Ga je dan ineens werken, dan verdien je ineens téveel voor die subsidies en krijg je ze niet meer... waardoor je er netto op achteruit gaat.
Dat is zeker waar en een heel reëel probleem.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 20:29
angela-lisa
angela-lisa is offline
Heeey,

Ik ken iemand die een uitkering kreeg en er valt opzich mee te leven. Je moet gewoon heel erg zuinig zijn. Sowieso vind ik mensen pas arm als ze niet kunnen roken en drinken.
Alle rekeningen moeten wel omlaag hoorde ik. Deze persoon belde altijd met familie in het buitenland en de rekeningen gingen alsmaar omhoog, dus diegene moest zoeken naar een ander alternatief.

Goedkoop bellen in het buitenland was zaak 1 dat opgelost moest worden. Ten 2e stoppen met rokken etc.
Als ik jou was zou ik een budgetschema maken met de primaire levensbehoeften van een gemiddeld gezin en de secundaire levensbehoeften van een gemiddeld gezin. Dat naast een gemiddelde uitkering leggen die bij dat gezin past en dan vergelijken. Dan zal je vanzelf zien of er mee te leven is.
Groet

Laatst gewijzigd op 05-12-2010 om 20:32. Reden: link verwijderd
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 22:48
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Leven in de bijstand, artikel van de Elsevier. Een bijstandsmoeder kreeg in totaal 1850 netto per maand. Ze maakte hierbij slim gebruik van de vele gemeentelijke potjes die er in veel gemeenten bestaan.

-vrijstelling vele belastingen
-bijdrage gas, water, licht
-betaling schoolgeld kinder
-gratis internet
-lidmaatschap voor 1 sportclub en muziekschool per kind
-etc etc.

Dit kwam neer op 1850 euro, lekker makkelijk en natuurlijk totaal geen motivatie met zo'n inkomen aan werken te gaan denken. Mocht je het artikel nodig hebben, dan hoor ik het wel.

Citaat:
100% in de WAO onder kok werd dit eerst 85% en later 65% en later de bijstand,
Mijn vraag is dan, was die 100% afkeuring terecht of kun je vader nog iets?
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 23:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sowieso vind ik mensen pas arm als ze niet kunnen roken en drinken.
Duidelijk de basisbehoeften des levens

Ik vind het jammer dat een voorbeeld als dat van die bijstandsmoeder nu door een groep mensen als standaard zal worden beschouwd. Ik vermoed dat de meeste mensen met een uitkering niet zo'n vetpotje tot hun beschikking hebben.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 08:15
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Sowieso vind ik mensen pas arm als ze niet kunnen roken en drinken.
Ehm, ik stond even versteld. Gelukkig zijn er sociale en juridische termen die bepalen of iemand arm is. Roken en drinken zijn het eerste wat je moet laten varen wanneer je in een uitkeringssituatie terecht komt, naar mijn mening. Mensen hebben veelal de beleving dat ze arm zijn wanneer ze niet meer in staat zijn hun vaste lasten te betalen. Of, wanneer dit nog wel lukt, dat ze beperkte budgetten overhouden zodat ze zichzelf, hun kinderen of anderen zelden iets extra's kunnen geven.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 08:27
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Voor topicstarter: ga goed je informatie na. Lees veel. Er wordt veel over geschreven in de media, maar ook organisaties als gemeenten, UWV en Ministerie van Sociale Zaken geven veel informatie.

Je eerste 'fout': er is niet een sociaal minumum, in Nederland geldt het sociaal minimum. Dit is 90% van het bijstandsniveau. De hoogte van de bijstandsuitkering (Wet Werk en Bijstand overigens) wordt mede bepaald door je leeftijd en leefsituatie. Veel gemeenten gaan er van uit dat je bepaalde tegemoetkomingen hebt aangevraagd, waardoor je daarmee op je uitkering wordt gekort. Hiervoor kun je informatie vinden bij de Belastingdienst.

Bijvoorbeeld: als alleenstaande heb je recht op € 619,58 (exclusief vakantiegeld).

Ook uitkeringen als WAO, WIA, ZW, WAJONG, WIJ en WW kunnen er voor zorgen dat je op of onder het sociaal minumum komt te leven. In dat geval heb je recht op een aanvullende uitkering.
WAO, WIA, (aanvulling op) ZW, WW en WAJONG worden geregeld door het UWV. Als je onder het bijstandsniveau uitkomt, dan vraag je daar een toeslag aan. Op de WWB is dit te regelen met aanvullende bijstand bij de gemeente.
Soms haal je zelfs met je toeslag het sociaal minimum nog niet. Dan heb je een derde uitkering nodig, aanvullende bijstand via de gemeente.

Of er mee te leven valt? Het is lastig. De meeste uitkeringen (behalve als je zwaar bent afgekeurd en in de WIA of WAO zit) zijn er dan ook niet voor bedoeld om er lang van te leven (de praktijk is anders). Het kan wel, maar je zult streng moeten bezuinigen en alle beetjes sparen. Veel gemeenten hebben tegemoetkomingen zoals Langdurigheidstoeslag of fondsen om kinderen te laten sporten. Of het inkomen daarmee op €1800,- netto uitkomt?! Dat verdien ik niet eens.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 12:51
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Mocht je het artikel nodig hebben, dan hoor ik het wel.
Zou het graag willen, ik herinner mij dat ik van turnen moest omdat er geen geld voor was, ik geloof je gerust dat het soms kan maar de indruk die gewekt wordt dat dit altijd zo is vind ik flauw.

Citaat:
Mijn vraag is dan, was die 100% afkeuring terecht of kun je vader nog iets?
Momenteel kan mijn vader niets meer aangezien hij overleden is, maar destijd was die afkeuring absoluut terrecht, een gebroken rug op 3 plaatsen beperkt met name hoe lang je kan werken en hierdoor zou je feitelijk erg flexibel werk moeten hebben, vrijwel geen werkgever biedt dit aan.

desondanks heeft mijn vader altijd geprobeerd zijn bijdrage te blijven leveren, hoewel werken in zijn sector (metaal) uitgesloten was is hij aan de slag gegaan in de ondersteunende sector voor met name buitenschoolse opvang en activiteiten en heeft hier nog cursussen voor gedaan op eigen kosten.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 13:52
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik lees al dat er een voorziening werd gegeven voor gas en licht.
Er zijn gemeenten die vrij gemakkelijk doen over tegemoetkomingen. Zo zijn er nog altijd gemeenten die bijzondere bijstand (op basis van een gift!) verlenen aan mensen die een nieuwe tv nodig hebben.
Er zijn ook gemeenten met een minimaal beleid. Dus het is erg afhankelijk van de gemeente en het geld dat die gemeente ter beschikking heeft voor de bijstand.

Eind 2008 gaf de gemeente Utrecht iedere inwoner met een minimuminkomen €50,-. Ze noemden dat een kerstcadeau. Feitelijk is het idee een heel gul gebaar voor een erg praktische zaak: de gemeente had minder uitgegeven dan de begroting voor de bijstand was. In dat geval zou de gemeente voor 2009 minder voor de pot krijgen, dus de begroting moest nog even rond worden gemaakt.

In gemeenten als Gouda moet je dat niet verwachten, want die staan het grootste deel van de tijd onder toezicht van de staat vanwege wanbeleid.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 16:44
Verwijderd
Je hebt zeker niets aan ervaringen van Belgen?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 07:25
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ik werk in samenwerking met BKR en schuldsaneringen en wat je soms onder ogen krijgt is echt schrijnend. Zo'n beetje alles wat hierboven wordt genoemd, in talloze variaties en grote hoeveelheden.

This is not the way Darwin intended
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 10:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
575 standaard uitkering, kinderbijslag, bijzondere bijstand, tegemoedkoming in schoolkosten (niet beperkt tot bijstandtrekkers)

help me eens verder op weg want ik mis nog een duizendje.
-Huursubsidie
-Witgoedsubsidie (oftewel de plasmatelevisie subsidie)
-Sportsubsidie
-Vrijstelling gemeentelijke belastingen
-Geen eigen bijdrage schoolgeld
-Geen belastingen
-Tegemoetkoming zorgverzekering (vroeger nog groter voordeel i.v.m. ziektefonds)

Dan praat je toch al gauw over € 700-800 aan subsidies en tegemoetkomingen in een maand, en afhankelijk van de gemeente zijn er nog meer dingen te beuren, zoals gratis computers, gratis kranten, enz.
Citaat:
Pardon? Dat lijkt me haast niet te kunnen, dat is meer dan sommige HBO geschoolden verdienen. Heb je hier bron van?
Ze maakten een net lijstje van hoe alle uitkeringen en tegemoetkomingen tezamen daar op uit kwamen. Enkelen kwamen inderdaad boven de € 1800 uit, en dat was jaren geleden, dus de cijfers die je ziet in dit gereciteerde Volkskrant artikel liggen tegenwoordig hoger.

http://www.denhaagtekijk.nl/Bijstand...overhouden.htm

Maar zelfs wie niet alles beurt, draait met een uitkering iets dat heel erg ver richting een modaal netto-inkomen komt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 15:57
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
-Huursubsidie
-Witgoedsubsidie (oftewel de plasmatelevisie subsidie)
-Sportsubsidie
-Vrijstelling gemeentelijke belastingen
-Geen eigen bijdrage schoolgeld
-Geen belastingen
-Tegemoetkoming zorgverzekering (vroeger nog groter voordeel i.v.m. ziektefonds)

Dan praat je toch al gauw over € 700-800 aan subsidies en tegemoetkomingen in een maand, en afhankelijk van de gemeente zijn er nog meer dingen te beuren, zoals gratis computers, gratis kranten, enz.
Ze maakten een net lijstje van hoe alle uitkeringen en tegemoetkomingen tezamen daar op uit kwamen. Enkelen kwamen inderdaad boven de € 1800 uit, en dat was jaren geleden, dus de cijfers die je ziet in dit gereciteerde Volkskrant artikel liggen tegenwoordig hoger.

http://www.denhaagtekijk.nl/Bijstand...overhouden.htm

Maar zelfs wie niet alles beurt, draait met een uitkering iets dat heel erg ver richting een modaal netto-inkomen komt.
ik sta hier echt van te kijken tyfus bijstandslijders
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 18:31
Ivo
Ivo is offline
Afgezien van het feit dat het wel een behoorlijke zak gratis geld is, moeten we van de genoemde bedragen in het krantenartikel wel even de kinderbijslag aftrekken (€221,-). Die is namelijk niet inkomensafhankelijk dus daar heeft Jan Modaal in eenzelfde gezinssituatie ook recht op.
Dan nog blijft het bizar dat je met thuis op de bank zitten een netto HBO-startsalaris kunt ontvangen. Ik ben dan ook een groot voorstander van een hoger bedrag aan bijstand en tegelijkertijd alle subsidiepotjes afschaffen. Eventueel tegelijkertijd de belasting voor werkenden verlagen (middels verhoging van de arbeidskorting) en het wordt weer lonend om te werken.
Mij zul je niet horen roepen dat een alleenstaande ouder met jonge kinderen maar full-time aan het werk moet, maar het moet wel financiëel aantrekkelijk worden om uiteindelijk wel weer aan het werk te gaan. Voor mensen zonder kinderen mag het vrij besteedbare inkomen wat mij betreft erg minimaal zijn. Zonder kinderen is er immers geen enkele reden om thuis op de bank te zitten. Voor wie zich inzet en geen lichamelijke beperkingen heeft is er (op termijn) altijd wel werk te vinden. En wie zich niet inzet verdient ook geen luxe leven op kosten van de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 18:33
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
ik sta hier echt van te kijken tyfus bijstandslijders
Noujah niet tyfus, het is goed dat er een sociaal vangnet is in Nederland wat je terugval beperkt. Dit voorkomt ook Amerikaanse toestanden 'van Hero tot Zero'....

Alleen is het verschil tussen het totaal inkomen van een bijstandstrekker en een werkende soms zo klein, of mensen worden er zelfs financieel slechter van. Wat is dan de motivatie om full-time te gaan werken voor, 50 of 100 euro extra?
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-12-2010, 19:52
Verwijderd
Ja, maar studenten kunnen daar ook van profiteren hoor. Ik geniet ook van de vrijstellingen die er zijn?
Eisen om in de bijstand te komen worden langzaam verscherpt en ik verwacht een daling op dit punt.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 08:10
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
-Huursubsidie
-Witgoedsubsidie (oftewel de plasmatelevisie subsidie)
-Sportsubsidie
-Vrijstelling gemeentelijke belastingen
-Geen eigen bijdrage schoolgeld
-Geen belastingen
-Tegemoetkoming zorgverzekering (vroeger nog groter voordeel i.v.m. ziektefonds)

Dan praat je toch al gauw over € 700-800 aan subsidies en tegemoetkomingen in een maand, en afhankelijk van de gemeente zijn er nog meer dingen te beuren, zoals gratis computers, gratis kranten, enz.
Ze maakten een net lijstje van hoe alle uitkeringen en tegemoetkomingen tezamen daar op uit kwamen. Enkelen kwamen inderdaad boven de € 1800 uit, en dat was jaren geleden, dus de cijfers die je ziet in dit gereciteerde Volkskrant artikel liggen tegenwoordig hoger.

http://www.denhaagtekijk.nl/Bijstand...overhouden.htm

Maar zelfs wie niet alles beurt, draait met een uitkering iets dat heel erg ver richting een modaal netto-inkomen komt.
HuurTOESLAG. En die komt al een paar jaar niet meer van de gemeente.
Geen belastingen? Bedoel je geen belasting betalen? Oh.
Witgoedsubsidie komt uit de bijzondere bijstand en is meestal op leenbasis (als het überhaupt al wordt verstrekt). Dat ontvang je al zeker niet maandelijks als vaste inkomensbron, maar bij incidenten. Hier krijg je het niet; de gemeente meent dat je voor onvoorziene zaken kunt sparen van je uitkering.

De laatste tijden zijn gemeenten en de overheid gaan snijden, kijk maar naar de bezuinigingen. Zelf interpreteren dat de bedragen genoemd in het artikel tegenwoordig nog wel hoger zullen liggen, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Neem bijvoorbeeld de Zorgtoeslag: die was in 2006 voor de minima €58,- (alleenstaanden) en dat is nu €61,-. Wat een stijging.

Daarnaast ontstaan er nu de gevolgen: veel mensen zien door de bomen het bos niet meer aan tegemoetkomingen die bestaan. Ze vragen de verkeerde aan (die later wordt teruggevorderd) of ze vragen niet aan waar ze wel recht op hebben. Bij de toeslagen van de Belastingdienst blijkt nu in grote mate dat hun controlestelsel zeer omslachtig werkt waardoor veel mensen met terugvorderingen zitten. En die zijn lang niet altijd de mensen zelf aan te rekenen.

Ik kén in ieder geval geen gezinnen hier die leven van iets dat lijkt op een modaal netto-inkomen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 14:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Noujah niet tyfus, het is goed dat er een sociaal vangnet is in Nederland wat je terugval beperkt. Dit voorkomt ook Amerikaanse toestanden 'van Hero tot Zero'....
Dat is er wel degelijk, als jij je best hebt gedaan en je raakt werkeloos, krijg je geen cent. Ze willen eerst dat je dan je eigen vermogen opmaakt.

Ook daar wordt dus uitvreten beloond, want als je tijdens je werk alles direct verbraste krijg je dus meer geld van de bijstand.


Bovendien een forse kapitaalvernietiging als je bedenkt hoeveel het kost om een huis te verkopen en alles te verhuizen. Dat kun je beter denivelleren om het wat eerlijker en minder contra-productief te maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 14:53
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Als je in de bijstand raakt moet je inderdaad eerst het geld van boven de 21.000 nog iets gebruiken. Maar eerst volgt nog je WW en daar geld dat dacht ik niet voor. Nogmaals, werkeloos is heus geen lolletje maar in Nederland hoef je niet op straat te leven. Dat is aan de overkant van de plas wel anders.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 17:18
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Mocht je uitkeringen nog meer retarded willen kan je in belgie leuke 180 ton belastingvrij binnenslepen door daar asiel aan te vragen. Nu weet ik dat het in de praktijk niet helemaal zo uitwerkt maar een halve ton moet je er toch wel uit kunnen slepen, kekeke.

http://www.depers.nl/buitenland/5229...omt-allen.html

Natuurlijk was het weer aan 1 van die linkse politieke partijen in belgie om te zeggen dat systeem niet fout is, maar het gewoon aan iets anders ligt.

Wantja, ongeschool zijn, geen reet doen en meer binnenslepen dan mensen met een director functie is natuurlijk volkomen normaal.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 17:54
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
ach cijfercrunshen ga ik niet maar wij hadden thuis een frietpan met een klemtang als handvat omdat er geen geld was om een frietpan te kopen, als de inkomsten zo'n 1600-1800 waren dan had er vast wel een frietpan afgekund.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 20:29
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Het is misschien een goed idee om een Enquête te maken, omdat veel mensen liever anoniem dergelijke dingen doorgeven. En hier is je identiteit toch een beetje zichtbaar.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2010, 09:22
Verwijderd
Citaat:
ik sta hier echt van te kijken tyfus bijstandslijders
Voor zover dat dat lijstje ook echt voor alle "bijstandslijders" opgaat, wat ik betwijfel, vind ik je reactie charmant, doch dom
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht laag inkomen
Shelley-B
3 20-10-2010 19:31
Werk, Geld & Recht [Centraal] Het Belasting-topic
Verwijderd
500 28-01-2010 13:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Huren huis vrijgeven?
hookee
42 27-05-2008 06:18
VMBO Economie
bagel
5 18-05-2006 14:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De Graaf (D66) wil een kernkabinet
CodeName Egg
23 01-07-2003 11:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.